Nietypowy problem z filtrem cząstek stałych!?

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
kubur660
VIP
Posty: 13
Rejestracja: 28 gru 2008, o 18:08
VIN:
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Nietypowy problem z filtrem cząstek stałych!?

Post autor: kubur660 »

Witam!

Drodzy koledzy okazało się że mam zapchany filtr cząstek stałych, jedynym a zarazem najskuteczniejszym rozwiązaniem tego problemu jest jego wymiana na nowy :szok: płukanie i wypalanie w warunkach serwisowych przynosi mizerne efekty. Ostatnią opcją jest jego usunięcie ale czy to nie spowoduje że komputer będzie mi wyrzucał błąd?Może ktoś z was przerabiał taki problem? pozdrawiam
Mercedes w203 220CDI Avangarde po Faceliftingu
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

A spróbuj przejechać dłuższy czas z podwyższoną prędkością obrotową poza miastem tak kilkanaście kilometrów, powinien się wypalić sam.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
_tata_
VIP
Posty: 978
Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
VIN:
Lokalizacja: ???????????/

Post autor: _tata_ »

Wymontowanie filtra nie wchodzi w grę. Pod niego ustawiony jest soft silnika. Oprócz filtra istnieje jeszcze kilka elementów z nim powiązanych. A tak przy okazji to chyba sam się nie zapchał :mysli: .Albo jezdziłeś na opałówce ,albo silnik zalany był olejem z beczki w bazie kółka rolniczego :haha: Zapchanie filtra jest prawie nie możliwe jezeli pracuje w normalnych warunkach. Moze najpierw walnął czujnik ciśnienia rónicowego w układzie wydechowym, nie zadziałął ,,check" i jeżdżone było do upadłego.Taki filtr to ogromna ilość kasy :boisie: :szok: . wydaje mi się ,że chyba mugger coś pisał o wypalaniu. Ale masz bracie wielki problem. :yyy:
Awatar użytkownika
kubur660
VIP
Posty: 13
Rejestracja: 28 gru 2008, o 18:08
VIN:
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kubur660 »

Nawet do głowy mi nie przyszło lać olej opałowy do baku czy jakiś olej z beczki do silnika:wysmiewacz: Dla jasności olej wymieniany regularnie pełny syntetyk Castrol ten najdroższy...a olej napędowy tankowany prawie zawsze na shellu.Dziennie około 100km z czego ponad połowa droga szybkiego ruchu...więc kolego tata...cuda sie zdażają, widać sam się zapchał :oops:
Ktoś z was może regenerował taki filtr? :mysli:
Mercedes w203 220CDI Avangarde po Faceliftingu
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Jeżeli sposoby serwisowe nie pomagają to zostaje piec martenowski...
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
tpolo
VIP
Posty: 186
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 07:41
VIN:
Lokalizacja: warm-mazur

Post autor: tpolo »

Gdzieś widziałem ofertę regeneracji czy nie na allegro? O jest http://www.allegro.pl/item608402946_mer ... racja.html chyba o to chodzi.
T 200CDI-500.000 km na osiach i jedziemy dalej, kolektor zreanimowany, znowu pełna moc :-)
Scyzor
Użytkownik
Posty: 66
Rejestracja: 26 sie 2008, o 15:31
VIN:
Lokalizacja: Belgia

Post autor: Scyzor »

Filtr czastek stalych jest praktycznie niewymienny..to nie jest filtr ktory sie wymienia jak inne. Filtr sam sie oczyszcza pod wiekszymi obrotami silnika.
Jezeli jezdziles wolno do 2 tys. obr. to teraz sa takie efekty, od czasu do czasu trzeba wkrecic auto na obroty zeby oczyscic filtr..udrozni to caly uklad wydechowy..
Ale dziwi mnie twoj przypadek, 100km dziennie i zapchany filtr? Rozumiem jak sie wyjezdza gwiazda niedzielami do rodziny lub kosciola ale nie uzywajac auta na co dzien.

Podejzewam ze za bardzo oszczedzales na paliwie i biles rekordy w spalaniu.
C200cdi (185Km/400Nm) projekt 200Km w toku.
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Scyzor pisze:Rozumiem jak sie wyjezdza gwiazda niedzielami do rodziny lub kosciola ale nie uzywajac auta na co dzien.
Albo jazda po mieście non stop bez gazu.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Scyzor
Użytkownik
Posty: 66
Rejestracja: 26 sie 2008, o 15:31
VIN:
Lokalizacja: Belgia

Post autor: Scyzor »

Bez gazu to nie pojedzie...
Ja czesto hamuje silnikiem, dojezdzam np do swiatel 3tys obr.. bez gazu, auto nic nie pali a i hamulce sie mniej zuzywaja..nie wiem natomiast czy ta technika oczyszcza filtr..
C200cdi (185Km/400Nm) projekt 200Km w toku.
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Ja wiem, że jazda 2-3 tyś obrotów, 3-4 bieg przez 15-20 kilometrów nieprzerwanie oczyszcza filtr, ale to w przypadku VW
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
_tata_
VIP
Posty: 978
Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
VIN:
Lokalizacja: ???????????/

Post autor: _tata_ »

Przeczytałem tą ofertę z Allegro i .......... :szok: Kiedy wymieniałem czujnik ciśnienia róznicowego szef serwisu mb ( mój znajomek) powiedział cytuję ,, ...miałeś szczęście ,że to tylko czujnik bo filtra nikt nie regeneruje ,tylko wymiana". Koleś z Allegro chyba wkłada przez kolektor palnik acetylenowy :wysmiewacz: To jakaś ściama, taryfiarz musiałby na wieczór zjeżdżać do warsztatu albo jak napisał mercfan do huty :rotfl:
Mirek_
VIP
Posty: 56
Rejestracja: 31 sty 2008, o 22:53
VIN: WDB1714421F138205
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Post autor: Mirek_ »

Kolego kubur660 , ciekaw jestem jake były objawy zatkanego filtra .
C200 CDI 2002
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Mirek_ pisze:objawy zatkanego filtra .
Tryb serwisowy silnika, kontrolka diagnostyki silnika (check) i brak reakcji na gaz.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
kubur660
VIP
Posty: 13
Rejestracja: 28 gru 2008, o 18:08
VIN:
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kubur660 »

Mirku objawy były nastepujące....wzrost temp.silnika,wzrost chwilowego spalania oraz znacznie słabsze przyśpieszenie...te objawy mijają po około 15km :ok: ale to nie jest prawidłowe przepalanie filtra cząsetek stałych, nie powinoo być tak znacznego ubutku mocy silnika a cykl nie powinien występować co 150km :oops:
Ktoś z Was ma może jeszcze jakieś pomysł??oprócz tych oczywistych...typu wiecej jazdy na trasie...przegonic na wysokich obrotach...itp bo to na codzien robie!
Mercedes w203 220CDI Avangarde po Faceliftingu
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Może trzeba dłużej go przepalać, a nie tylko tyle, żeby było ok. Przejedź ze 30km.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wydech”