Regeneracja filtra cząstek stałych
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 8 gru 2010, o 21:24
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Regeneracja filtra cząstek stałych
Witam,
Forumowiecze , własnie dzisiaj sie dowiedziałem że mam do wymiany filtr cząstek stałych w W203 220CDI 150 KM 2005r , czy jest jakas opcja poza wymiana (koszt!!!) , komputer pokazał że nie mozna go wypalić, tylko wymiana. Zaznaczam że nie tankuje w stodole tylko Vpower diesel lub ultimate diesel , przeglady regularne , robie 45 tys rocznie trasa i miasto na trasie sie nie cackam , sądze że to przebieg zrobiłem 235 tys.
Stąd moje pytanie czy jest opcja po za wymianą? lub, co się dzieje jak zrezygnuję z filtra , sa w necie strony gdzie polecają usunięcie i wstawienie modułu oszukujacego i kompa i policję zachodnią , i nawert 20% więcej mocy ? Co o tym sądzicie?
Dziekuje za odp.
Forumowiecze , własnie dzisiaj sie dowiedziałem że mam do wymiany filtr cząstek stałych w W203 220CDI 150 KM 2005r , czy jest jakas opcja poza wymiana (koszt!!!) , komputer pokazał że nie mozna go wypalić, tylko wymiana. Zaznaczam że nie tankuje w stodole tylko Vpower diesel lub ultimate diesel , przeglady regularne , robie 45 tys rocznie trasa i miasto na trasie sie nie cackam , sądze że to przebieg zrobiłem 235 tys.
Stąd moje pytanie czy jest opcja po za wymianą? lub, co się dzieje jak zrezygnuję z filtra , sa w necie strony gdzie polecają usunięcie i wstawienie modułu oszukujacego i kompa i policję zachodnią , i nawert 20% więcej mocy ? Co o tym sądzicie?
Dziekuje za odp.
Ostatnio zmieniony 8 gru 2010, o 21:57 przez Robert1212, łącznie zmieniany 2 razy.
Fan merca
-
- VIP
- Posty: 978
- Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
- VIN:
- Lokalizacja: ???????????/
Cena nowego filtra DPF z robociznę to całe wiadro złotówek czyli kilka tysięcy . A nie od paliwa padł filtr tylko od złego oleju w silniku lub zbyt przepisowej jazdy. Po jeździe w korku obowiązkowo należy przez kilka kilometrów docisnąć i przepalić filtr. W MB problem jest, ale współczuję użytkownikom Mazdy i Volwo.
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Możesz wyciąć filtr, koszt operacji to jakieś 1500zł i nie będzie żadnych problemów z elektroniką.
Możesz go wyjąć i "wykąpać" np. w chemii do mycia podłóg w halach przemysłowych, to działa.
Podejrzewam, że filterek mimo wszystko jest już przytopiony po takich kilometrach i każdy sposób może się okazać bezskuteczny...
Jeśli znalazłbyś kogoś kto ma SD, można spróbować oszukać sterownik. Jechać wedle instrukcji, zrobić dla filtra książkowe warunki aż regeneracja drgnie, wtedy wpisać mu, że filtr został wymieniony na nowy. Powinno zacząć się dopalanie...
Jeżeli tylko nie miał zapchania 100%
Czy jest ktoś w stanie sprawdzić instrukcję oczyszczania filtra czy aby nie można jej przeprowadzić na postoju??
Możesz go wyjąć i "wykąpać" np. w chemii do mycia podłóg w halach przemysłowych, to działa.
Podejrzewam, że filterek mimo wszystko jest już przytopiony po takich kilometrach i każdy sposób może się okazać bezskuteczny...
Jeśli znalazłbyś kogoś kto ma SD, można spróbować oszukać sterownik. Jechać wedle instrukcji, zrobić dla filtra książkowe warunki aż regeneracja drgnie, wtedy wpisać mu, że filtr został wymieniony na nowy. Powinno zacząć się dopalanie...
Jeżeli tylko nie miał zapchania 100%
Czy jest ktoś w stanie sprawdzić instrukcję oczyszczania filtra czy aby nie można jej przeprowadzić na postoju??
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
-
- VIP
- Posty: 978
- Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
- VIN:
- Lokalizacja: ???????????/
Nie wiem jak to jest, ale przeprowadziłem dość długą dyskusję z gościem co na DPF-ach zjadł zęby (akurat padł w moim aucie czujnik różnicowy ciśnienia w układzie wydechowym i podjechałem na wymianę) i powiedział on, że jak się filtr zapcha to można go palnikiem acetylenowym wypalać, zanieść do pieca martenowskiego, a i tak się go nie odetka. Powdzenia życzę w usprawnieniu złomu i oczekuję, że na forum dowiemy się gdzie leży prawda z tym filtrem.Trzeba było lać do silnika Mobil1 0-30ESP a nie przepłacać na super paliwa o wątpliwej jakości. Od początku użytkowania MB leję paliwo w stascjach marketowskich Carrefour lub Auchan i po 80tys. filtr w moim aucie nie zapchał się. A paliwo taniocha
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 8 gru 2010, o 21:24
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Tata, nie oszczedzałem na oleju , zawsze był stosowany 5W30 lub 0W30 , jak lejesz paliwo na stacjach marketowych to musiałes dobrze trafic, mój kumpel po takim tankowaniu wymioeniał wtryskiw mondeo. Ale dzieki za info, chyba pozostaje go wymienić ,tylko jak sprawdzić czy dali nowy?????
_tata_ pisze:Nie wiem jak to jest, ale przeprowadziłem dość długą dyskusję z gościem co na DPF-ach zjadł zęby (akurat padł w moim aucie czujnik różnicowy ciśnienia w układzie wydechowym i podjechałem na wymianę) i powiedział on, że jak się filtr zapcha to można go palnikiem acetylenowym wypalać, zanieść do pieca martenowskiego, a i tak się go nie odetka. Powdzenia życzę w usprawnieniu złomu i oczekuję, że na forum dowiemy się gdzie leży prawda z tym filtrem.Trzeba było lać do silnika Mobil1 0-30ESP a nie przepłacać na super paliwa o wątpliwej jakości. Od początku użytkowania MB leję paliwo w stascjach marketowskich Carrefour lub Auchan i po 80tys. filtr w moim aucie nie zapchał się. A paliwo taniocha
Fan merca
-
- VIP
- Posty: 978
- Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
- VIN:
- Lokalizacja: ???????????/
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
I miał rację, z przebiegiem ta rzecz kończy swój żywot i nic na to się nie poradzi._tata_ pisze:powiedział on, że jak się filtr zapcha to można go palnikiem acetylenowym wypalać, zanieść do pieca martenowskiego, a i tak się go nie odetka.
Nalewanie oleju ponad stan też ma fatalne skutki...
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
-
- VIP
- Posty: 978
- Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
- VIN:
- Lokalizacja: ???????????/
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Taka ekologia, że materiał, z którego zrobiony jest ten cały filtr może działać rakotwórczo...
Wymyślili sobie sposób na zarabianie pieniędzy.
Słyszałem ostatnio nowinę, że Francuzi już wycofują montaż filtrów cząstek stałych z silników diesla...
Wymyślili sobie sposób na zarabianie pieniędzy.
Słyszałem ostatnio nowinę, że Francuzi już wycofują montaż filtrów cząstek stałych z silników diesla...
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
- mzibi
- VIP
- Posty: 96
- Rejestracja: 12 maja 2008, o 10:42
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Olej ESP
Witam,_tata_ pisze:Zwróć uwagę na symbol oleju ESP - olej do samochodów z filtrem cząstek stałych !!!!
Tata, jeżdżę na oleju Mobil 1 TD, ale bez ESP. Powinienem przy wymianie przejść na ESP ?
A może zmienic olej na Castrol ?
Furmanka ma 145 kkm i raczej nie chciałbym zajeździć filtra :0
Pozdro
Ostatnio zmieniony 8 gru 2010, o 23:16 przez mzibi, łącznie zmieniany 1 raz.
Chwilowo bez fury
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
- mzibi
- VIP
- Posty: 96
- Rejestracja: 12 maja 2008, o 10:42
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Olej ESP
MercFan, jak coś jest do wszystkiego to najczęściej jest do niczego - tak mówiła babcia.mercfan pisze:Mobil ESP http://habi.pl/a6-mobil-1-esp-formula-5w-30
Ten olej jest do benzyny i diesla. Można stosować na naszych CDI silników ? Ty stosujesz ?
Pzdr
Chwilowo bez fury
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Każdy olej jest do benzyny i diesela, przy czym są oleje typowo do dieseli (te z napisem diesel), które też można stosować do benzyny i dieseli. Więc jak masz CDI to kupuj jednak ten bardziej dedykowany do silników wysokoprężnych, który ma na etykiecie Diesel.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
-
- VIP
- Posty: 978
- Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
- VIN:
- Lokalizacja: ???????????/
Jest on bodajże ok.10zł droższy niż bez tego symbolu, ale rzeczywiście coś w tym jest. Jak wiecie to komp ,,decyduje'' kiedy wymienić olej (serwis A i B) Ostatnio byłem zszokowany, bo między serwisami przejechałem 29tys. km. Jak wyczytałem komp analizuje parametry oleju i wymiana nie jest jak kiedyś bywało co konkretną ilość kilometrów. Mobil ESP zalany był jak kupiłem auto (zapis w książce serwisowe i metka na silniku) i tak kontynuuję.