Wymiana wydechu - A-Klasa (W168)

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Karol_Szczecin
expert VIP
expert VIP
Posty: 485
Rejestracja: 24 lut 2008, o 17:39
VIN:
Lokalizacja: Szczecin/Stargard

Wymiana wydechu - A-Klasa (W168)

Post autor: Karol_Szczecin »

Witam,

w naszej A-klasie powoli zbliża się wymiana wydechu. W W168 wydech składa się z dwóch rur wydechowych:
- przedniej wraz z kolektorem wydechowym i katalizatorem A1684900721
- tylnej A1684902121
Niestety ceny wydechu w ASO powalają, ponieważ koszt tych 2 elementów to łącznie ok. 4 000 zł. O ile jeszcze koszt tylnej części jest do przeżycia (ok. 700 zł) o tyle przód to już masakra (3300 zł). Dlatego też myślę na trzema innymi możliwościami wymiany tego wydechu:
1. kupno oryginalnej przedniej części po regeneracji (np. http://moto.allegro.pl/katalizator-merc ... 94750.html ) oraz nowego oryginalnego tyłu
2. kupno zamiennika przedniej części (np. http://moto.allegro.pl/katalizator-merc ... 59351.html ) oraz nowego oryginalnego tyłu
3. kupno kompletnego wydechu złożonego z dwóch zamienników.
W związku z tym, mam pytanie... którą z powyższych opcji mi polecacie? Jeśli zaś mam szukać zamienników, to powiedzcie jakie firmy mi polecacie / odradzacie ?
Dziękuję za wszelką pomoc w tym temacie :usmiech:

Pozdrawiam

Ps. Jeśli to zły dział ze względu na W168, proszę o przeniesienie do właściwego :wstyd:
Obecne:
'13 Jaguar F-Type V8 S Roadster :rotfl:
'10 NISSAN 370Z Roadster Pack 2 || :ok:
'04 MB C220 CDI Sportcoupe
'01 MB C32K AMG T-Modell :ok:
EX:
'05 MB C200 Kompressor Sportcoupe Sport Edition+
'09 MB C63 AMG || :rotfl:
Awatar użytkownika
Johnnybravo
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: 22 sie 2010, o 13:37
VIN:
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Johnnybravo »

Hmmm i co tu doradzić :mysli: Ja bym chyba obstawiał regenerowany przód i oryginalny tył. Te zamienniki różnych firm wyglądają całkiem podobnie, a różnice w jakości są spore. Kiedyś w 230CE montowałem 2 i 3 tłumik zamienniki i po bodajże 3 sezonach jak auto było na sprzedaż już zbyt świeżo nie wyglądały, jednak nie było żadnych przedmuchów czy niepokojących dźwięków. Jeździłem autem ok 8500km na rok więc bardzo mało :mysli:

Obstawiam że aut głównie śmiga po mieście gdzie wydech ma sporo do roboty :oczko:
S viewtopic.php?t=16181
E viewtopic.php?t=9799
C viewtopic.php?t=8502
Pozdrawiam wszystkie dziewczyny i chłopaków wielbiących mercedesy :)
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

A sprawdzałeś jak to wygląda w warsztatach zajmujących się wydechami? Jeśli rura jest w dobrym stanie to wymiana samego tłumika i katalizatora nie stanowi problemu. Dobry warsztat to i rurę ci dorobi.
ML W164 350
Opel Ampera
Awatar użytkownika
Karol_Szczecin
expert VIP
expert VIP
Posty: 485
Rejestracja: 24 lut 2008, o 17:39
VIN:
Lokalizacja: Szczecin/Stargard

Post autor: Karol_Szczecin »

Johnnybravo, no ja też z jednej strony byłbym za regenerowanym, bo to jednak oryginał MB. Poza tym w konfiguracji z wydechem tylnym orygnalnym, daje to gwarancje że wszystko będzie pasować. :ok:
Z drugiej strony, nie mam żadnej pewności co do jakości i sposobu tej regenracji... poza tym, na czym ona miałaby polegać? Ktoś wspawał z puszkę katalizatora nowy wkład ceramiczny, czy co?

Auto głównie śmiga po mieście, czasami trasa max 50 km. Tak więc wydech ma znaczenie.

pleban, oglądałem ten wydech i faktycznie wypadałoby już go zmienić. To jeszcze fabryczny, z 1999 roku :usmiech: I rdza już miejscami zdecydowanie go podgryzła. Ponadto w katalizatorze oderwał się ten wkład ceramiczny i słychać go czasami jak lata po puszce.
Mimo to, może faktycznie jeszcze podjadę do jakiegoś magika do tłumików. :rotfl:

Pozdrawiam
Obecne:
'13 Jaguar F-Type V8 S Roadster :rotfl:
'10 NISSAN 370Z Roadster Pack 2 || :ok:
'04 MB C220 CDI Sportcoupe
'01 MB C32K AMG T-Modell :ok:
EX:
'05 MB C200 Kompressor Sportcoupe Sport Edition+
'09 MB C63 AMG || :rotfl:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wydech”