Zapchany DPF

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
misiek25
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 20 wrz 2018, o 13:16
VIN: WDC2030072R111879
Lokalizacja: Gliwice

Zapchany DPF

Post autor: misiek25 »

Witam piszę ponieważ wczoraj dopadł mnie problem z DPF mianowicie zaświecił mi się Check engine. Jako że nie mam dostępu do Sd autko zostało podpięte pod program Delphi i pokazał się komunikat "zbyt duża ilość sadzy brak możliwości regeneracji" Moje pytanie co mam teraz zrobic. Czy muszę kupić nowy DPF,wyczyścić go ,
czy coś innego...... Proszę o pomoc. :placz:
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Prośba o pomoc

Post autor: Przybek »

Pojechać na SD i spróbować wypalić. Delphi sobie z tym nie poradzi. A jak SD też nie da rady to są firmy regenerujące DPF'y.
misiek25
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 20 wrz 2018, o 13:16
VIN: WDC2030072R111879
Lokalizacja: Gliwice

Re: Zapchany DPF

Post autor: misiek25 »

Ok a jesteś w stanie plus minus powiedzieć na ile taka regeneracja starczy?
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Zapchany DPF

Post autor: Przybek »

Po prawidłowej regeneracji filtr w zasadzie ma sprawność nowego (regeneracja = przywrócenie do stanu trzymającego parametry fabryczne). A na ile wystarczy to zależy od stanu ogólnego silnika i osprzętu i charakteru użytkowania.
Awatar użytkownika
perzu126
VIP
Posty: 242
Rejestracja: 27 sie 2011, o 02:22
VIN:
Lokalizacja: Perzów

Re: Zapchany DPF

Post autor: perzu126 »

PW
Star Diagnosis, okolice Kępna
W123 300D - Ex
W202 C220 Diesel WDB2021211A313360
A208 CLK 200Kompressor, bezdachowiec:)WDB2084441T098123
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Zapchany DPF

Post autor: Dziki Mar »

Przybek pisze: 12 lis 2018, o 19:33 Po prawidłowej regeneracji filtr w zasadzie ma sprawność nowego (regeneracja = przywrócenie do stanu trzymającego parametry fabryczne). A na ile wystarczy to zależy od stanu ogólnego silnika i osprzętu i charakteru użytkowania.
Nie jestem przekonany czy regeneracja pozwala uzyskać 100% sprawności nowego filtra. Natomiast prawdą jest, że jednym filtr starczy na 100 a drugiemu na 200 tys km. Akurat filtry cząstek stałych z roku na rok tanieją i nie bałbym się wstawić nowego zamiennika o podobnych parametrach, jeśli miałbym bawić się w regenerację na 20 tys km..
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
misiek25
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 20 wrz 2018, o 13:16
VIN: WDC2030072R111879
Lokalizacja: Gliwice

Re: Zapchany DPF

Post autor: misiek25 »

Ja noszę się z zamiarem usunięcia go ale w sposób mądry tj wydłubanie środka a pozostawienie Ori obudowy no i oczywiście program. Jako że użytkuje auto z przewagą w cyklu miejskim to myślę że będzie to lepszym rozwiązaniem. Rozmawiałem z gościem który pracuje w serwisie i on twierdzi że nawet bez DPF silnik który posiadam powinien się mieścić w normach spalin. Pod warunkiem że cały osprzęt silnika jest ok.

EDIT: A tak nawiasem mówiąc próbował ktoś samemu wyciągnąć DPF i go umyć jakaś chemia a następnie przepłukać?

Na przyszłość opcja edytuj. [Dziki Mar]
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Zapchany DPF

Post autor: Dziki Mar »

Chyba najgorsze rozwiązanie to usunięcie filtra. Z drugiej strony wychodziły auta bez DPF, które spełniały Euro 4. Jeśli masz magika od tego to próbuj.
Chemia dla zwykłych śmiertelników nic nie da. To muszą być profesjonalne środku i profesjonalna maszyna aby wytworzyć taki strumień wody aby wyczyścić filtr. Coś takiego https://www.youtube.com/watch?v=OevH7a-0OlQ
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Awatar użytkownika
perzu126
VIP
Posty: 242
Rejestracja: 27 sie 2011, o 02:22
VIN:
Lokalizacja: Perzów

Re: Zapchany DPF

Post autor: perzu126 »

Chciałem dodać, że w Mercedesie filtry wystarczają na setki tys km. Jeśli osprzęt silnika jest dobry to i z filtrem nie ma problemu. Należy sprawdzić czy wszystko ok jest z czujnikiem roznicowym ciśnień.
Star Diagnosis, okolice Kępna
W123 300D - Ex
W202 C220 Diesel WDB2021211A313360
A208 CLK 200Kompressor, bezdachowiec:)WDB2084441T098123
misiek25
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 20 wrz 2018, o 13:16
VIN: WDC2030072R111879
Lokalizacja: Gliwice

Re: Zapchany DPF

Post autor: misiek25 »

Rozumiem. Spróbuję dziś podjechać do kogoś kto ma sd i zobaczymy czy to faktycznie filtr zapchany czy może któryś czujnik padł. Najgorsze w tym wszystkim jest to że czyszczenie kosztuje 500 zł a jak nie pomoże i po kilku miechach będzie to samo to potem będę musiał za wycinkę również dać 800 zł. Dlatego nie wiem czy od razu się tego nie pozbyć.
misiek25
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 20 wrz 2018, o 13:16
VIN: WDC2030072R111879
Lokalizacja: Gliwice

Re: Zapchany DPF

Post autor: misiek25 »

Jednak nie usunąłem. Problem tkwił w uszkodzonym czujniku różnicy ciśnienia. Temat zamknięty.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wydech”