Błędy ABS i ESP po wymianie łożysk w piastach
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 kwie 2012, o 08:03
- VIN:
- Lokalizacja: Kalisz
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Pozycja 50
Najlepiej jakbyś podjechał gdzieś na diagnostykę i zamienił czujniki miejscami
(przednie są zamienne stronami tylne nie)
Jeśli po zamianie czujników problem przeniesie się na drugą stronę, no to czujnik.
Najlepiej jakbyś podjechał gdzieś na diagnostykę i zamienił czujniki miejscami
(przednie są zamienne stronami tylne nie)
Jeśli po zamianie czujników problem przeniesie się na drugą stronę, no to czujnik.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 kwie 2012, o 08:03
- VIN:
- Lokalizacja: Kalisz
Jak tak dumam, to wydaje mi się, że mogłem troszkę za głęboko nabić uszczelniacz. Schował się on troszkę poza krawędź piasty. Prawdopodobnie, czujnik nie sczytuje w ogóle impulsów. Muszę znaleźć kogoś z kompem, bo nie chce mi się tego raz jeszcze rozbierać
Dzięki loneraider, za pomoc!
Dzięki loneraider, za pomoc!
W203 CDI 122KM Avantgarde Kombi 2006r
- noc
- Ekspert
- Posty: 2082
- Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
- VIN: WDB2030461F911681
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.
Pierścień nadawczy jest integralną częścią uszczelniacza.
Tylko oryginał ma być wsunięty na określoną głębokość za pomocą narzędzi nie magnetycznych.Guma, drewno, mosiądz.
Przy użyciu narzędzi metalowych zostaje zniszczony (rozmagnesowany).
Nie podlega naprawie.
To tworzywo elastomerowe z wprowadzonymi cząstkami metalu.
Specjalne magnesowanie z ukierunkowaniem naprzemiennym biegunów.
Przy rozmagnesowywaniu nadwozia i opon (naprawa kompasu) należy używać tylko oryginalne cewki rozmagnesowujące opony.
Cewki przerabiane (ze starych kineskopów telewizyjnych) niszczą tarcze nadawcze w uszczelniaczach.
Nawet używanie przenośnych lamp ze świetlówkami powinno być wykonywane w pewnej odległości od piast kół.
Tylko oryginał ma być wsunięty na określoną głębokość za pomocą narzędzi nie magnetycznych.Guma, drewno, mosiądz.
Przy użyciu narzędzi metalowych zostaje zniszczony (rozmagnesowany).
Nie podlega naprawie.
To tworzywo elastomerowe z wprowadzonymi cząstkami metalu.
Specjalne magnesowanie z ukierunkowaniem naprzemiennym biegunów.
Przy rozmagnesowywaniu nadwozia i opon (naprawa kompasu) należy używać tylko oryginalne cewki rozmagnesowujące opony.
Cewki przerabiane (ze starych kineskopów telewizyjnych) niszczą tarcze nadawcze w uszczelniaczach.
Nawet używanie przenośnych lamp ze świetlówkami powinno być wykonywane w pewnej odległości od piast kół.
Ostatnio zmieniony 28 lut 2013, o 13:44 przez noc, łącznie zmieniany 1 raz.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 kwie 2012, o 08:03
- VIN:
- Lokalizacja: Kalisz
Możesz rozwinąć ten temat? Zaciekawiło mnie to, ale nie wiem za bardzo o czym mowa???noc pisze:Przy rozmagnesowywaniu nadwozia i opon (naprawa kompasu) należy używać tylko oryginalne cewki rozmagnesowujące opony.
Cewki przerabiane (ze starych kineskopów telewizyjnych) niszczą tarcze nadawcze w uszczelniaczach.
Nawet używanie przenośnych lamp ze świetlówkami powinno być wykonywane w pewnej odległości od piast kół.
No i sprawa załatwiona. Pierścień nadawczy wymieniony na oryginał Merca i wszystko działa jak należy
Ostatnio zmieniony 15 mar 2013, o 20:07 przez szwarcu1, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 CDI 122KM Avantgarde Kombi 2006r
-
- Użytkownik
- Posty: 29
- Rejestracja: 25 lis 2016, o 16:46
- VIN: WDB2037351A352486
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: Błędy ABS i ESP po wymianie łożysk w piastach
Witam chce odświeżyć temat. W Mercedesie CL203, 2002 rp. 129 KM, 95 KW wymieniłem łożysko koła przedniego przód i mam błędy ABS,ESP,BAS oraz czujnik wyprzedzenia koła. Wymieniłem czujnik wyprzedzenia koła, wymieniłem łożysko, nabiłem przez gumę uszczelniacz piasty i nie wiem czy ten uszczelniacz ma w sobie pierścień nadawczy czy też muszę kupić oryginał, wyciągnąć uszczelniacz FAGa i zamontować oryginalny uszczelniacz z pierścieniem nadawczym.
Proszę o jakąś podpowiedź w tej kwestii.
Proszę o jakąś podpowiedź w tej kwestii.
___________________
Mercedes C180 CL203
129KM 95KW
Mercedes C180 CL203
129KM 95KW
- noc
- Ekspert
- Posty: 2082
- Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
- VIN: WDB2030461F911681
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.
Re: Błędy ABS i ESP po wymianie łożysk w piastach
Nie czujnik wyprzedzenia koła - tylko czujnik obrotów koła.
O ile nie uszkodziłeś czujnika lub jego przewodu, to zniszczyłeś pierścień uszczelniający z wmontowanym pierścieniem nadawczym.
Przeczytaj dwa posty wyżej moje wypociny.
Postępując zgodnie z nimi zamontuj nowy pierścień.
Nie przejmuj się, to najczęściej popełniany błąd w stacjach obsługi MB - namagnesowane narzędzia.
O ile nie uszkodziłeś czujnika lub jego przewodu, to zniszczyłeś pierścień uszczelniający z wmontowanym pierścieniem nadawczym.
Przeczytaj dwa posty wyżej moje wypociny.
Postępując zgodnie z nimi zamontuj nowy pierścień.
Nie przejmuj się, to najczęściej popełniany błąd w stacjach obsługi MB - namagnesowane narzędzia.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4167
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Błędy ABS i ESP po wymianie łożysk w piastach
To już nawet mój mechanik wiedział jak prawidłowo wymienić łożyska piast, a w serwisie autoryzowanym nie wiedzą? Bałbym się nowego auta zostawić u nich..noc pisze: Nie przejmuj się, to najczęściej popełniany błąd w stacjach obsługi MB - namagnesowane narzędzia.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
- noc
- Ekspert
- Posty: 2082
- Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
- VIN: WDB2030461F911681
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.
Re: Błędy ABS i ESP po wymianie łożysk w piastach
Na hamulce i podwozie (najgorsza robota) idą nowi, zwykle nie doszkoleni, tuż po zawodówce lub i gorzej.Dziki Mar pisze:To już nawet mój mechanik wiedział jak prawidłowo wymienić łożyska piast, a w serwisie autoryzowanym nie wiedzą? Bałbym się nowego auta zostawić u nich..noc pisze: Nie przejmuj się, to najczęściej popełniany błąd w stacjach obsługi MB - namagnesowane narzędzia.
Jeżeli myślisz, że mistrz nadąży tłumaczyć i pracownik robi tak jak jest szkolony, to jesteś w błędzie.
Pracownik zawsze stara się pracę uprościć i nie narobić.Więc po co ma iść 10 metrów po gumowy młotek gdy pod ręką metalowy.
Za myślenie mu przecież nie płacą.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
-
- Użytkownik
- Posty: 29
- Rejestracja: 25 lis 2016, o 16:46
- VIN: WDB2037351A352486
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: Błędy ABS i ESP po wymianie łożysk w piastach
Dziękuję za pomoc, jednak zniszczyłem pierścień nadawczy który jest w uszczelniaczu. I chyba nie potrzebnie wymieniłem czujnik obrotów koła/czujnik ABS (firma Hitachi, ponoć jest ok i daje 5 lat gwarancji). W piątek założę przez gumę nowy uszczelniacz firmy Corteco i nie wiem czy to był dobry zakup. Jak to zmontuję to się okaże.
___________________
Mercedes C180 CL203
129KM 95KW
Mercedes C180 CL203
129KM 95KW
-
- Użytkownik
- Posty: 29
- Rejestracja: 25 lis 2016, o 16:46
- VIN: WDB2037351A352486
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: Błędy ABS i ESP po wymianie łożysk w piastach
Dzisiaj okazało się, że amortyzatory tył totalny złom, prawa sprężyna przód pęknięta, pękła mi obudowa od filtra powietrza, i samochód zaczął gasnąć, i falować jak na krzyżówkach chcę zawrócić lub skręcić - czujnik skrętu koła wywala, zamówiłem 2 używki z odpowiednim numerem może jakaś będzie dobra.
Ogólnie to mam ciężkie 2 miesiące, wymieniłem:
- regeneracja alternatora,
- pompa wody,
- tarcze przód i tył,
- klocki przód tył,
- szczęki tył,
- rolka od napinacza,
- pasek,
- 2 końcówki drążka,
- 2 lewe dolne wahacze,
- łożysko przód lewe,
- spawanie tłumika (ktoś poucinał uchwyty mocujące i na drutach skręcił)
- korek dolny od spustu płynu chłodniczego,
- tuleje tył plus śruby (musiałem to wymienić bo nie ustawi zbieżności tył)
- olej i filtr oleju,
- filtr powietrza,
- filtr kabinowy,
- łańcuch plus napinacz, rolki były bardzo ładne więc zostawiłem nie wiem czy dobrze zrobiłem ale mam nadzieję, że tak,
- uszczelka pod klawiaturą,
- wariator
- 4 cewki NGK,
- 4 świece bosch
- siłownik od rolki napinającej
Ja rozumiem, że ktoś nie dbał i wiedziałem, że tak jest bo mnie poprzedni właściciel poinformował o tym dlatego cena była bardzo niska ale, że aż do takiego stopnia...
Wy też mieliście takie problemy z samochodem czy po prostu ja przeliczyłem siły na zamiary i dokonałem złego zakupu?
Ogólnie to mam ciężkie 2 miesiące, wymieniłem:
- regeneracja alternatora,
- pompa wody,
- tarcze przód i tył,
- klocki przód tył,
- szczęki tył,
- rolka od napinacza,
- pasek,
- 2 końcówki drążka,
- 2 lewe dolne wahacze,
- łożysko przód lewe,
- spawanie tłumika (ktoś poucinał uchwyty mocujące i na drutach skręcił)
- korek dolny od spustu płynu chłodniczego,
- tuleje tył plus śruby (musiałem to wymienić bo nie ustawi zbieżności tył)
- olej i filtr oleju,
- filtr powietrza,
- filtr kabinowy,
- łańcuch plus napinacz, rolki były bardzo ładne więc zostawiłem nie wiem czy dobrze zrobiłem ale mam nadzieję, że tak,
- uszczelka pod klawiaturą,
- wariator
- 4 cewki NGK,
- 4 świece bosch
- siłownik od rolki napinającej
Ja rozumiem, że ktoś nie dbał i wiedziałem, że tak jest bo mnie poprzedni właściciel poinformował o tym dlatego cena była bardzo niska ale, że aż do takiego stopnia...
Wy też mieliście takie problemy z samochodem czy po prostu ja przeliczyłem siły na zamiary i dokonałem złego zakupu?
___________________
Mercedes C180 CL203
129KM 95KW
Mercedes C180 CL203
129KM 95KW
- noc
- Ekspert
- Posty: 2082
- Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
- VIN: WDB2030461F911681
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.
Re: Błędy ABS i ESP po wymianie łożysk w piastach
Na razie wykonałeś jednorazowo plan za jakieś 3-4 lata eksploatacji.Dama Ci się za to napewno odwdzięczy.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
-
- Użytkownik
- Posty: 29
- Rejestracja: 25 lis 2016, o 16:46
- VIN: WDB2037351A352486
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: Błędy ABS i ESP po wymianie łożysk w piastach
Czujnik ABS wymieniony, czujnik skretu kola wymieniony, uszczelniacz z pierscieniem wymieniony, bledy skasowalem ale niestety po przejechaniu kilkunastu metrow problem powrocil.
Czy ustawienie zbierznosci i jakas kalibraca jest za to odpowiedzialna?
Zastanawia mnie czy czujnik ABS mimo ze jest nowy i marki HITACHI nie jest zepsuty.
Nie mam juz pojecia co zrobic musze jakiegos mechanika poszukac bo poleglem.
Czy ustawienie zbierznosci i jakas kalibraca jest za to odpowiedzialna?
Zastanawia mnie czy czujnik ABS mimo ze jest nowy i marki HITACHI nie jest zepsuty.
Nie mam juz pojecia co zrobic musze jakiegos mechanika poszukac bo poleglem.
___________________
Mercedes C180 CL203
129KM 95KW
Mercedes C180 CL203
129KM 95KW
- noc
- Ekspert
- Posty: 2082
- Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
- VIN: WDB2030461F911681
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.
Re: Błędy ABS i ESP po wymianie łożysk w piastach
Czujnik skrętu wymaga czasem zerowania.Geometria o ile koła nie są w poprzek, a kierownica nie stoi odchylona o wiecej niż 45 stopni nie gra roli.Zalecam diagnozę na Star Diagnosis.Szkoda pieniędzy na szukanie w ciemno.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
-
- Użytkownik
- Posty: 29
- Rejestracja: 25 lis 2016, o 16:46
- VIN: WDB2037351A352486
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: Błędy ABS i ESP po wymianie łożysk w piastach
Dziękuje za pomoc nie wiem jak się odwdzięczę za to
___________________
Mercedes C180 CL203
129KM 95KW
Mercedes C180 CL203
129KM 95KW