Błędy ABS i ESP po wymianie łożysk w piastach
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 11
- Rejestracja: 8 lis 2010, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: niemcy
Błędy ABS i ESP po wymianie łożysk w piastach
Witam wszystkich!Mam otoz taki problem:po wymianie lozysk w przednim lewym kole
zaczely pokazywac sie bledy abs,esp i cholera wie jeszcze jakie,czy cos zrobilem nie tak?
Dodam tylko,ze chodzi o 200cdi w203.Czy w piascie jest cos co moglem zepsuc?
Prosze o porade
zaczely pokazywac sie bledy abs,esp i cholera wie jeszcze jakie,czy cos zrobilem nie tak?
Dodam tylko,ze chodzi o 200cdi w203.Czy w piascie jest cos co moglem zepsuc?
Prosze o porade
Ostatnio zmieniony 8 lis 2010, o 21:18 przez opetero, łącznie zmieniany 1 raz.
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
-
- Użytkownik
- Posty: 11
- Rejestracja: 8 lis 2010, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: niemcy
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
-
- Użytkownik
- Posty: 11
- Rejestracja: 8 lis 2010, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: niemcy
Jest podlaczony,zdjalem jeszcze raz piaste wyczyscilem go i dalej to samo.Powiedz mi prosze z jakiego miejsca na piascie "zczytuje" on dane?Czy tez musze jechac do Mercedesa
zeby skasowac bledy a potem dopiero sprawdzic?
[ Dodano: 2010-11-10, 07:42 ]
Mam jeszcze jedno pytanie:Gdyby piasta powiedzmy nie dochodzila 1mm. wzgledem "starego" polozenia, to wlasnie czujnik nie zadziala prawidlowo?
zeby skasowac bledy a potem dopiero sprawdzic?
[ Dodano: 2010-11-10, 07:42 ]
Mam jeszcze jedno pytanie:Gdyby piasta powiedzmy nie dochodzila 1mm. wzgledem "starego" polozenia, to wlasnie czujnik nie zadziala prawidlowo?
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 kwie 2012, o 08:03
- VIN:
- Lokalizacja: Kalisz
Przepraszam, że odświeżam stary temat. Mam identyczną sytuację jak powyżej. Jakieś dwa tygodnie temu wymieniałem komplet klocków i wszystko było w porządku. W sobotę wymieniałem łożyska w piaście lewego koła i lewy drążek kierowniczy. Po całej operacji świeci się kontrolka ABS i na wyświetlaczu pojawia się najpierw informacja że ESP jest niedostępne i należy przeczytać instrukcję, a później że ESP i ABS są uszkodzone i należy się udać do warsztatu. Czujnik z lewego koła sprawdzałem - był czysty ale i tak go wyczyściłem. Co mogło mieć wpływ na tą suterkę??? Niestety w okolicy nie ma nikogo kto by miał StarDiagnosę....
Ostatnio zmieniony 26 lut 2013, o 13:47 przez szwarcu1, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 CDI 122KM Avantgarde Kombi 2006r
-
- VIP
- Posty: 305
- Rejestracja: 17 mar 2011, o 20:15
- VIN: WDB2037061A158143
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
szwarcu1, Zrób tak jak napisał Jedrula 1959, chociaż wiem, że to nie pomoże, ale też nic nie kosztuje
Jak wrócisz, to napisz czy błąd wyskakuje od razu po przekręceniu zapłonu czy dopiero po kilku metrach
Jak wrócisz, to napisz czy błąd wyskakuje od razu po przekręceniu zapłonu czy dopiero po kilku metrach
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 kwie 2012, o 08:03
- VIN:
- Lokalizacja: Kalisz
Dziękuję za zainteresowanie tematem.
Niestety próbowałem już wcześniej i nie pomaga. Nie pomaga także odpięcie aku
Sytuacja wygląda następująco:
Odpalam auto i od razu świeci się kontrolka ABS, a na wyświetlaczu pojawia się informacja, że ESP jest niedostępne i mam zerknąć do instrukcji obsługi.
Po rozpoczęciu jazdy, po kilku metrach, kontrolka ABS nadal się świeci, ale zmienia się komunikat, że ESP i ABS są uszkodzone i nakaz wizyty w serwisie.
Czy mogłem w jakiś sposón uszkodzić piastę np. podczas wybikania bieżni łożysk i przez to czujnik nie odbiera sygnałów? Chociaż wydaje mi się, że w tym przypadku błędy pojawiały by się pewnie dopiero po rozpoczęciu jazdy...
Niestety próbowałem już wcześniej i nie pomaga. Nie pomaga także odpięcie aku
Sytuacja wygląda następująco:
Odpalam auto i od razu świeci się kontrolka ABS, a na wyświetlaczu pojawia się informacja, że ESP jest niedostępne i mam zerknąć do instrukcji obsługi.
Po rozpoczęciu jazdy, po kilku metrach, kontrolka ABS nadal się świeci, ale zmienia się komunikat, że ESP i ABS są uszkodzone i nakaz wizyty w serwisie.
Czy mogłem w jakiś sposón uszkodzić piastę np. podczas wybikania bieżni łożysk i przez to czujnik nie odbiera sygnałów? Chociaż wydaje mi się, że w tym przypadku błędy pojawiały by się pewnie dopiero po rozpoczęciu jazdy...
Ostatnio zmieniony 26 lut 2013, o 22:01 przez szwarcu1, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 CDI 122KM Avantgarde Kombi 2006r
-
- Użytkownik
- Posty: 97
- Rejestracja: 8 cze 2008, o 18:50
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Piotr55, po co bzdury piszesz Przeczytałeś posta ze zrozumieniem
Skup się na samym czujniku. Musiałeś go uszkodzić lub przewód.
W tej chwili po przekręceniu kluczyka w poz, zapłon, jeden czujnik pokazuje prędkość nieprawdopodobną.
Dlatego błąd wyświetla się zaraz po odpaleniu silnika.
W przypadku zaburzeń odczytu sprawnego czujnika błąd wyskakuje dopiero po przejechaniu kilkuset metrów.
Dlatego właśnie pytałem. Ale koronka w Twoim przypadku jest chyba OK, bo wyrzucałoby błąd dopiero w trakcie jazdy.szwarcu1 pisze:Czy mogłem w jakiś sposón uszkodzić piastę np. podczas wybikania bieżni łożysk
Skup się na samym czujniku. Musiałeś go uszkodzić lub przewód.
W tej chwili po przekręceniu kluczyka w poz, zapłon, jeden czujnik pokazuje prędkość nieprawdopodobną.
Dlatego błąd wyświetla się zaraz po odpaleniu silnika.
W przypadku zaburzeń odczytu sprawnego czujnika błąd wyskakuje dopiero po przejechaniu kilkuset metrów.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
- jacko
- VIP
- Posty: 67
- Rejestracja: 11 lis 2010, o 21:14
- VIN:
- Lokalizacja: BRZEG
- Kontakt:
musisz podpiąć kompa i zrobić inscenizacje czujnika konta skrętu wcześniej ustaw zbierzność
Ostatnio zmieniony 27 lut 2013, o 02:49 przez jacko, łącznie zmieniany 1 raz.
Avantgarde. C240 V6 sport edition WDB2030611F443005
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 kwie 2012, o 08:03
- VIN:
- Lokalizacja: Kalisz
Czyli nieustawiona zbirzność może powodować takie cuda? Jakoś nie chce mi się wierzyć... Co ma zbieżność do ABS i ESP. Czujnik skrętu jest pod kierownicą, a nie na drążku. Skąd niby komp miałby wiedzieć, że brak jest zbieżności?
loneraider, Czy koronkę widać gołym okiem? Miałem piastę w łapach, i nijak nie ma pojęcia w którym miejscu ona jest...
loneraider, Czy koronkę widać gołym okiem? Miałem piastę w łapach, i nijak nie ma pojęcia w którym miejscu ona jest...
W203 CDI 122KM Avantgarde Kombi 2006r
- adaśko
- Użytkownik
- Posty: 762
- Rejestracja: 2 paź 2012, o 23:09
- VIN:
- Lokalizacja: Rumia
A czy w naszych nie sczytuje impulsów z uszczelniacza łożyska od wewnętrznej strony tak jak w 211-tce? Brat tak miał w swojej W211 jak wymienił łożyska z uszczelniaczami i okazało się, że uszczelniacze nie miały kresek magnetycznych na obwodzie swoim. Wymienił na oryginały i problem znikł
Pozdrawiam Adam
WDB2032161F389561
WDB2032161F389561
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec