Błędy ABS i ESP po wymianie łożysk w piastach

Moderator: Dziki Mar

opetero
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 8 lis 2010, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: niemcy

Błędy ABS i ESP po wymianie łożysk w piastach

Post autor: opetero »

Witam wszystkich!Mam otoz taki problem:po wymianie lozysk w przednim lewym kole
zaczely pokazywac sie bledy abs,esp i cholera wie jeszcze jakie,czy cos zrobilem nie tak?
Dodam tylko,ze chodzi o 200cdi w203.Czy w piascie jest cos co moglem zepsuc?
Prosze o porade
Ostatnio zmieniony 8 lis 2010, o 21:18 przez opetero, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Czujnik obrotów koła. Zobacz czy jest podłączony.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
opetero
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 8 lis 2010, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: niemcy

Post autor: opetero »

Czy moglbys mi go zlokalizowac,bo szczeze mowiac nie wiem gdzie go szukac!
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Przewód dochodzi od strony komory silnika i wchodzi tak pi razy oko w środek piasty, gdzieś tam szukaj tego czujnika.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
opetero
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 8 lis 2010, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: niemcy

Post autor: opetero »

Jest podlaczony,zdjalem jeszcze raz piaste wyczyscilem go i dalej to samo.Powiedz mi prosze z jakiego miejsca na piascie "zczytuje" on dane?Czy tez musze jechac do Mercedesa
zeby skasowac bledy a potem dopiero sprawdzic?

[ Dodano: 2010-11-10, 07:42 ]
Mam jeszcze jedno pytanie:Gdyby piasta powiedzmy nie dochodzila 1mm. wzgledem "starego" polozenia, to wlasnie czujnik nie zadziala prawidlowo?
szwarcu1
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 24 kwie 2012, o 08:03
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: szwarcu1 »

Przepraszam, że odświeżam stary temat. Mam identyczną sytuację jak powyżej. Jakieś dwa tygodnie temu wymieniałem komplet klocków i wszystko było w porządku. W sobotę wymieniałem łożyska w piaście lewego koła i lewy drążek kierowniczy. Po całej operacji świeci się kontrolka ABS i na wyświetlaczu pojawia się najpierw informacja że ESP jest niedostępne i należy przeczytać instrukcję, a później że ESP i ABS są uszkodzone i należy się udać do warsztatu. Czujnik z lewego koła sprawdzałem - był czysty ale i tak go wyczyściłem. Co mogło mieć wpływ na tą suterkę??? Niestety w okolicy nie ma nikogo kto by miał StarDiagnosę....
Ostatnio zmieniony 26 lut 2013, o 13:47 przez szwarcu1, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 CDI 122KM Avantgarde Kombi 2006r
Jedrula 1959
VIP
Posty: 305
Rejestracja: 17 mar 2011, o 20:15
VIN: WDB2037061A158143
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: Jedrula 1959 »

Kolego spróbuj pokręcic na uruchomionym silniku kierownicą w prawo i lewo na maksa.Jak pomoże napisz. Pozdrawiam.
sport coupeMB 220 cdi/2001.WDB2037061A158143.I już wiosna jeszcze trzy dni i cupetka będzie ponownie widziana na drodze. :rotfl:
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

szwarcu1, Zrób tak jak napisał Jedrula 1959, chociaż wiem, że to nie pomoże, ale też nic nie kosztuje :wysmiewacz:

Jak wrócisz, to napisz czy błąd wyskakuje od razu po przekręceniu zapłonu czy dopiero po kilku metrach
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
szwarcu1
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 24 kwie 2012, o 08:03
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: szwarcu1 »

Dziękuję za zainteresowanie tematem.

Niestety próbowałem już wcześniej i nie pomaga. Nie pomaga także odpięcie aku :placz:

Sytuacja wygląda następująco:
Odpalam auto i od razu świeci się kontrolka ABS, a na wyświetlaczu pojawia się informacja, że ESP jest niedostępne i mam zerknąć do instrukcji obsługi.

Po rozpoczęciu jazdy, po kilku metrach, kontrolka ABS nadal się świeci, ale zmienia się komunikat, że ESP i ABS są uszkodzone i nakaz wizyty w serwisie.

Czy mogłem w jakiś sposón uszkodzić piastę np. podczas wybikania bieżni łożysk i przez to czujnik nie odbiera sygnałów? Chociaż wydaje mi się, że w tym przypadku błędy pojawiały by się pewnie dopiero po rozpoczęciu jazdy... :bezradny:
Ostatnio zmieniony 26 lut 2013, o 22:01 przez szwarcu1, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 CDI 122KM Avantgarde Kombi 2006r
Piotr55
Użytkownik
Posty: 97
Rejestracja: 8 cze 2008, o 18:50
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotr55 »

Witam, wymieniałeś końcówkę drążka kierowniczego a czy ustawiałeś zbieżność? Moja sugestia to zacznij od tego, a potem machaj kierownicą w prawo i lewo.
C 200 Kompresor. 1,8 .-163KM. 2002/2003r. Sedan
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Piotr55, po co bzdury piszesz :?: Przeczytałeś posta ze zrozumieniem :?:
szwarcu1 pisze:Czy mogłem w jakiś sposón uszkodzić piastę np. podczas wybikania bieżni łożysk
Dlatego właśnie pytałem. Ale koronka w Twoim przypadku jest chyba OK, bo wyrzucałoby błąd dopiero w trakcie jazdy.

Skup się na samym czujniku. Musiałeś go uszkodzić lub przewód.
W tej chwili po przekręceniu kluczyka w poz, zapłon, jeden czujnik pokazuje prędkość nieprawdopodobną.
Dlatego błąd wyświetla się zaraz po odpaleniu silnika.
W przypadku zaburzeń odczytu sprawnego czujnika błąd wyskakuje dopiero po przejechaniu kilkuset metrów.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
jacko
VIP
Posty: 67
Rejestracja: 11 lis 2010, o 21:14
VIN:
Lokalizacja: BRZEG
Kontakt:

Post autor: jacko »

musisz podpiąć kompa i zrobić inscenizacje czujnika konta skrętu wcześniej ustaw zbierzność
Ostatnio zmieniony 27 lut 2013, o 02:49 przez jacko, łącznie zmieniany 1 raz.
Avantgarde. C240 V6 sport edition WDB2030611F443005
szwarcu1
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 24 kwie 2012, o 08:03
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: szwarcu1 »

Czyli nieustawiona zbirzność może powodować takie cuda? Jakoś nie chce mi się wierzyć... Co ma zbieżność do ABS i ESP. Czujnik skrętu jest pod kierownicą, a nie na drążku. Skąd niby komp miałby wiedzieć, że brak jest zbieżności?

loneraider, Czy koronkę widać gołym okiem? Miałem piastę w łapach, i nijak nie ma pojęcia w którym miejscu ona jest... :mysli:
W203 CDI 122KM Avantgarde Kombi 2006r
Awatar użytkownika
adaśko
Użytkownik
Posty: 762
Rejestracja: 2 paź 2012, o 23:09
VIN:
Lokalizacja: Rumia

Post autor: adaśko »

A czy w naszych :mb: nie sczytuje impulsów z uszczelniacza łożyska od wewnętrznej strony tak jak w 211-tce? Brat tak miał w swojej W211 jak wymienił łożyska z uszczelniaczami i okazało się, że uszczelniacze nie miały kresek magnetycznych na obwodzie swoim. Wymienił na oryginały i problem znikł :ok:
Pozdrawiam Adam
WDB2032161F389561
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Tak jak adaśko, pisze
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”