Cześć. Założyłem nowe koła do mojego żelastwa i pojawił się problem. Krzywo stoi tył. Strona lewa 1 palec, prawa 3. Pierwsza myśl- sprężyny... zamówienie do promerca. Sprężyny wymienione razem z gumami i podkładkami i dalej jest krzywo.
Dodam tylko, że cały tylny zawias jest jeszcze fabryczny. Amortyzatory suche, bez żadnych oznak zużycia, zdemontowane- po wciśnięciu, obydwa wstają szybko, w jednakowym czasie...
Co jeszcze może wpływać na ten nienaturalny przechył? Mam zamiar popatrzeć jeszcze na gumy stabilizatora i łączniki ale nie wiem czy to ma sens.
Bardzo proszę o jakieś sugestie, gdzie powinienem zajrzeć. Dziękuję.
Z poważaniem
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Krzywo stoi
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 78
- Rejestracja: 23 lip 2017, o 20:19
- VIN: WDB2030651F246862
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3348
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Krzywo stoi
Główny wahacz masz prosty i cały w miejscu oparcia sprężyny?
Stabilizator nie jest raczej na tyle silny żeby po skrzywieniu drążka przekaszał poziom - po stronie co masz niżej jak odepniesz drążek od łącznika to drążek powinien pójść o różnicę poziomu (przy aucie stojącym na kołach!) - drążek jest wtedy OK. Idąc dalej - kompletnie zerwana przednia tuleja tylnego zawieszenia to ok 2cm różnicy poziomu ale to już bardzo dobrze słychać i czuć na podłodze.
Zakładam że opony tego samego rozmiaru i felgi tej samej średnicy - może głupio to brzmi ale już widziałem na żywo na aucie komplet kół w wersji 3x16+1x15 tego samego wzoru...
Stabilizator nie jest raczej na tyle silny żeby po skrzywieniu drążka przekaszał poziom - po stronie co masz niżej jak odepniesz drążek od łącznika to drążek powinien pójść o różnicę poziomu (przy aucie stojącym na kołach!) - drążek jest wtedy OK. Idąc dalej - kompletnie zerwana przednia tuleja tylnego zawieszenia to ok 2cm różnicy poziomu ale to już bardzo dobrze słychać i czuć na podłodze.
Zakładam że opony tego samego rozmiaru i felgi tej samej średnicy - może głupio to brzmi ale już widziałem na żywo na aucie komplet kół w wersji 3x16+1x15 tego samego wzoru...
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4588
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: Krzywo stoi
jezeli problem wystąpił po założeniu nowych kół no to chyba ewidentnie jest coś z kołami..
-
- VIP
- Posty: 78
- Rejestracja: 23 lip 2017, o 20:19
- VIN: WDB2030651F246862
Re: Krzywo stoi
Nie, nie z kołami. Koła są w porządku. Tylko teraz po założeniu większych, 19 calowych bardzo rzuciło się to w oczy. Na 17" ( wczoraj je zakładałem, aby wykluczyć właśnie koła) też to widać, tylko że nie tak jak na 19".
Miałem zamiar dziś sprawdzić te wahacze, ale jest stanowczo za zimno :-) I po prostu brak chęci na siedzenie i grzebanie w nie do końca ogrzewanym garażu :-D
A czy, pytając czysto hipotetycznie, gdyby był jakiś problem z przodu, miałoby to jakiś wpływ na to przekoszenie?
Dzięki wielkie
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Miałem zamiar dziś sprawdzić te wahacze, ale jest stanowczo za zimno :-) I po prostu brak chęci na siedzenie i grzebanie w nie do końca ogrzewanym garażu :-D
A czy, pytając czysto hipotetycznie, gdyby był jakiś problem z przodu, miałoby to jakiś wpływ na to przekoszenie?
Dzięki wielkie
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
-
- VIP
- Posty: 2135
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: Krzywo stoi
Może masz różne sprężyny z przodu? Albo jedna pęknięta?
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853