pływanie/ myszkowanie tyłu na koleinach

Moderator: Dziki Mar

polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: pływanie/ myszkowanie tyłu na koleinach

Post autor: polofix »

Maryjusz, wymienisz wahacze na tyle i będzie ok. Już nic innego nie zostało. Padło pytanie czy masz jakiś wydruk z geometrii, ale pewnie jak byś ją zrobił, to by było wszystko wiadomo co jest do wymiany.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Maryjusz
Użytkownik
Posty: 45
Rejestracja: 28 lip 2017, o 14:29
VIN: WDB2032081F548117

Re: pływanie/ myszkowanie tyłu na koleinach

Post autor: Maryjusz »

polofix pisze: 12 lis 2019, o 18:03 Maryjusz, wymienisz wahacze na tyle i będzie ok. Już nic innego nie zostało. Padło pytanie czy masz jakiś wydruk z geometrii, ale pewnie jak byś ją zrobił, to by było wszystko wiadomo co jest do wymiany.
Robię remont w świeżo nabytym domu i nie mam stacji po drodze, a że zaczęły się problemy z samochodem tydzień po rozpoczęciu to nie ma kiedy. W następnym tygodniu muszę to już zrobić, ale czuć, że zawodzi prawa strona.
NojmaN
VIP
Posty: 19
Rejestracja: 9 maja 2020, o 01:02
VIN: WDB2030421F511628

Re: pływanie/ myszkowanie tyłu na koleinach

Post autor: NojmaN »

Witam, odświeżę i jak myślisz co to mogło być mam podobne objawy od niedawna. Czuć bujanie budy od wiatru chodź nie tak jak na 16, na 16 cali felgach tak kołysze że strach jechać 120+.
Na 19 calowych efekt jak by zanikł.
Natomiast jak wjadę na dziurę, czy na łączenie asfaltu na autostradzie to powinien być skok w dół i w górę, a ja mam wrażenie że ugina się po skosie i się prostuje.
Taki skok w bok bardziej w prawa stronę. Jak na jadę w dziurę na zakręcie to mam wrażenie jak bym miał bokiem polecieć, bo tył jak by chciał mnie wyprzedzić.
Według szarpakow, stacji diagnostycznej wszystko jest w porządku.
Może pojechać na geometrię ? Powinni powiedzieć co jest do zrobienia ?.
Coś ktoś ? Orientuje się ?
Teraz:
7. Mercedes-Benz w203 w203 c200

Obrazek
GeForce:
6. BMW E36 2.0i Touring
5. Alfa Romeo 156 1.9 JTD
4. Audi a3 1.8T
3. Toyota Celica V 2.0
2. Lancia Lybra 2.4 JTD
1. Jakieś toledo w sedanie c(;
NojmaN
VIP
Posty: 19
Rejestracja: 9 maja 2020, o 01:02
VIN: WDB2030421F511628

Re: pływanie/ myszkowanie tyłu na koleinach

Post autor: NojmaN »

Do zrobienia wyszło to na przeglądzie zawieszenie, zostało zrobione geometria również i nadal czuć pływanie :( po wjechaniu na dziurę, dziś po wyprzedzeniu i przy przy hamowaniu auto mi wpadło w poślizg i buda mocno zakołysało.
Coraz bardziej zaczyna mnie irytować stabilność tego auta.
No chyba że po prostu ten typ tak ma.

Obrazek
Obrazek
Teraz:
7. Mercedes-Benz w203 w203 c200

Obrazek
GeForce:
6. BMW E36 2.0i Touring
5. Alfa Romeo 156 1.9 JTD
4. Audi a3 1.8T
3. Toyota Celica V 2.0
2. Lancia Lybra 2.4 JTD
1. Jakieś toledo w sedanie c(;
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: pływanie/ myszkowanie tyłu na koleinach

Post autor: Dziki Mar »

Widzę, że masz tak samo jak ja czyli szukasz speca od MB... Byłem z w211 na zbierzności to facet nie wiedział jak się za to zabrać. Szukaj nadal kogoś kto ci ustawi kąty, ewentualnie zamów sobie komplet śrub mimośrodowych do ustawianiach geometrii. Zadzwoń też do ASO zapytać czy dadzą radę ustawić. Jeśli zawieszenie jest w porzadku to szukaj przyczyny w amortyzatorach i sprężynach. Nadwozie jest stosunkowo lekkie i małe koła mogą potęgować wyrażenie myszkowania.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
NojmaN
VIP
Posty: 19
Rejestracja: 9 maja 2020, o 01:02
VIN: WDB2030421F511628

Re: pływanie/ myszkowanie tyłu na koleinach

Post autor: NojmaN »

Szpec od geometri stwierdził że tutaj w mesiu kątów się nie ustawia bo są na sztywno. Ale tylko u tył raczej mu chodziło.
Pokazał mi że tą śruba tylko się ustawia ale ile w tym prawdy to be mam pojęcia.
Zresztą niby wszystko mam ok, amory sprężyny sprawne.
A za jakiś czas jeszcze pojadę sprawdzić tutaj może coś poradzą.
http://autoserwismercedes.pl/
Jak by coś się ruszyło do przodu dam znać.
Obrazek
Teraz:
7. Mercedes-Benz w203 w203 c200

Obrazek
GeForce:
6. BMW E36 2.0i Touring
5. Alfa Romeo 156 1.9 JTD
4. Audi a3 1.8T
3. Toyota Celica V 2.0
2. Lancia Lybra 2.4 JTD
1. Jakieś toledo w sedanie c(;
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: pływanie/ myszkowanie tyłu na koleinach

Post autor: polofix »

Na przód można dokupić śruby do regulacji kątów pochylenia. Na tyle już nie, jedynie zbieżność. Jeśli nie ma prawidłowych kątów, to nic innego nie zostaje jak wymiana wahaczy. Wytłuczone wahacze są powodem złego prowadzenia samochodu i delikatnego zamiatania tyłem. Widać to np w lusterku wstecznym podczas zmiany pasa.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
NojmaN
VIP
Posty: 19
Rejestracja: 9 maja 2020, o 01:02
VIN: WDB2030421F511628

Re: pływanie/ myszkowanie tyłu na koleinach

Post autor: NojmaN »

Protolox, wszystko jest ok przy zmianie pasa, przy jeździe na wprost.
On wydaje się wszystko resorować tak jak powinno, tył nie myszkuje.
Tylko to specyficzne bujanie nadwozia na boki, po wjeździe na dziurę albo jakiś większy przeskok na łączeniu asfaltu, bo jestem przekonany że koła nie odrywają się od podłoża a auto jedzie na wprost jak po sznurku.
Kilka aut już miałem i pierwszy raz spotykam się z takim czymś gdzie mechanicy rozkładają ręce.
Teraz:
7. Mercedes-Benz w203 w203 c200

Obrazek
GeForce:
6. BMW E36 2.0i Touring
5. Alfa Romeo 156 1.9 JTD
4. Audi a3 1.8T
3. Toyota Celica V 2.0
2. Lancia Lybra 2.4 JTD
1. Jakieś toledo w sedanie c(;
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: pływanie/ myszkowanie tyłu na koleinach

Post autor: polofix »

No to nic innego nie pozostaje jak sprawdzić czy nie pękła któraś sprężyna.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Tataradek
VIP
Posty: 62
Rejestracja: 27 lip 2017, o 17:55
VIN: Wdb2032461f650219

Re: pływanie/ myszkowanie tyłu na koleinach

Post autor: Tataradek »

Mam dokładnie ten sam problem, najgorzej na łączeniach asfaltu na mostach, pewnie chodzi o to samo.
Powiedz udało Ci się ogarnąć to?
A jeśli chodzi o tą śrubę to zostałem poinformowany ze ona jest do ustawiania geometrii tylnich kół, i u mnie jest mocno pordzewiała i gość od geometrii powiedział ze nic nie zrobi trzeba śrubę wymienić i przyjechać, z tego co pamietam mówił ze trzeba ja rozciąć i włożyć nową.
Pojedź sobie na stacje diagnostyczną i poproś o aby sprawdzili geometrię na tylne koła, bo przeważnie tylko robią na przód i Ci wyjdzie ze któreś koło jest nie tak.
Mi np. tez ścina oponę od wewnątrz.
Zajmę się tym ale jeszcze nie wiem kiedy...
NojmaN pisze: 10 sie 2020, o 20:02 Szpec od geometri stwierdził że tutaj w mesiu kątów się nie ustawia bo są na sztywno. Ale tylko u tył raczej mu chodziło.
Pokazał mi że tą śruba tylko się ustawia ale ile w tym prawdy to be mam pojęcia.
Zresztą niby wszystko mam ok, amory sprężyny sprawne.
A za jakiś czas jeszcze pojadę sprawdzić tutaj może coś poradzą.
http://autoserwismercedes.pl/
Jak by coś się ruszyło do przodu dam znać.
Obrazek
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: pływanie/ myszkowanie tyłu na koleinach

Post autor: polofix »

Na przodzie można kupić śruby regulacyjne za ok. 25zł zamiennik Delphi. Mając takie śruby, można zrobić nimi wszystko.
Na tyle niestety można regulować tylko zbieżność. I to właśnie śrubą na zdjęciu. Jeśli nie można jej ruszyć, to jest problem. Próba wybicia, kończy się pogięciem ucha. Najlepiej jak by ktoś miał jakąś podgrzewarkę indukcyjną. Potem najlepiej wymienić te wahacze razem z śrubami na nowe.
Ciekawe jak u ciebie kąty.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Tataradek
VIP
Posty: 62
Rejestracja: 27 lip 2017, o 17:55
VIN: Wdb2032461f650219

Re: pływanie/ myszkowanie tyłu na koleinach

Post autor: Tataradek »

Ok, chodziło mi o zbieżność 🤣
Mi gość powiedział tylko nie wiem na ile się zna na MB ze najlepiej taką śrubę uciąć i włożyć nową, tylko nie mam pojęcia ty to zwykła śruba czy jakaś specjalna i czy idzie kupić ja samą?
A jakby kupić te wahacze to czy będzie w zestawie z tą śrubą?
Wiem ze u mnie nie jest idealnie ale ogólne rozchodzi się o jedno koło tylko jest lekko rozbieżne.
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: pływanie/ myszkowanie tyłu na koleinach

Post autor: polofix »

Lemforder, TRW dają w zestawie. Delphi chyba też. Najtańsze chinole raczej już nie. Jest to specjalna śruba, koszt kilkanaście zł. Numery części dobierane są na forum, po otrzymaniu statusu VIP.
Jakaś przyczyna jest, że nie ma zbieżności. Jeśli kąty są, to można regulować. Jeśli nie, to pewnie gumy na wahaczach są wypracowane.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
NojmaN
VIP
Posty: 19
Rejestracja: 9 maja 2020, o 01:02
VIN: WDB2030421F511628

Re: pływanie/ myszkowanie tyłu na koleinach

Post autor: NojmaN »

Dobra długo się nie odzywałem, ale problem u mnie został rozwiązany.
Nie mówiąc już o wymianie sporej części elementów zawieszenia.
Postanowiłem wymienić teraz sprężyny z tyłu wjechały sachsy auto się podniosło, tył był sporo niżej niż przód teraz jest na takiej samej wysokości przód jak i tył. Wleciały również nowe poduszki sprężyn i mieli sprawdzić tuleje pływające przy okazji i jeśli by była taka potrzeba mieli je wymienić.
Okazało się że pływaki są wporzadku, a poprzedni właściciel zamontował obniżające sprężyny H&R HA R1 -40 mm przez co zmieniła się charakterystyka pracy amortyzatora przy seryjnym amortyzatorze gdzie tak naprawdę był w stanie ciągłej pracy i nie pracował tak jak powinien na wybojach, po wyjechaniu z dziury bądź pokonaniu jakiejś nierówności amortyzator tak naprawdę się wtedy otwierał i dla tego dochodziło do efektu pływania tyłu, bo nie jest dostosowany do takiej pracy z taką sprężyną.
Fakt faktem efekt jest ładny, auto obniżone, niby twardziej lepsza trakcja, auto się mniej wychyla ale przy seryjnym amorku gra nie warta świeczki.
Problem w tym, że seryjny amortyzator zmuszony do zupełnie innej pracy bardzo szybko traci swoją pierwotną charakterystykę i zdolność tłumienia nierówności a także bujania karoserii.
Oczywiście taki efekt nie musi być przy każdym samochodzie pewnie w niektórych autach producenci przewidzieli możliwość obniżenia sprężyn.
Osobiście jeszcze dorzucę za jakiś nowe amorki bo tamte pewnie zostały zbezczeszczone przez niskie sprężyny.
Pozdrawiam
Teraz:
7. Mercedes-Benz w203 w203 c200

Obrazek
GeForce:
6. BMW E36 2.0i Touring
5. Alfa Romeo 156 1.9 JTD
4. Audi a3 1.8T
3. Toyota Celica V 2.0
2. Lancia Lybra 2.4 JTD
1. Jakieś toledo w sedanie c(;
Tataradek
VIP
Posty: 62
Rejestracja: 27 lip 2017, o 17:55
VIN: Wdb2032461f650219

Re: pływanie/ myszkowanie tyłu na koleinach

Post autor: Tataradek »

Mam chyba podobny problem, tez mam niżej z tylu niż z przodu, tylko ze mam kombi oraz gaz czyli dodatkowy zbiornik w bagażniku. U mnie wyglada to tak, czy u Ciebie tez była taka różnica czy większa?
NojmaN pisze: 2 gru 2020, o 19:12 Dobra długo się nie odzywałem, ale problem u mnie został rozwiązany.
Nie mówiąc już o wymianie sporej części elementów zawieszenia.
Postanowiłem wymienić teraz sprężyny z tyłu wjechały sachsy auto się podniosło, tył był sporo niżej niż przód teraz jest na takiej samej wysokości przód jak i tył. Wleciały również nowe poduszki sprężyn i mieli sprawdzić tuleje pływające przy okazji i jeśli by była taka potrzeba mieli je wymienić.
Okazało się że pływaki są wporzadku, a poprzedni właściciel zamontował obniżające sprężyny H&R HA R1 -40 mm przez co zmieniła się charakterystyka pracy amortyzatora przy seryjnym amortyzatorze gdzie tak naprawdę był w stanie ciągłej pracy i nie pracował tak jak powinien na wybojach, po wyjechaniu z dziury bądź pokonaniu jakiejś nierówności amortyzator tak naprawdę się wtedy otwierał i dla tego dochodziło do efektu pływania tyłu, bo nie jest dostosowany do takiej pracy z taką sprężyną.
Fakt faktem efekt jest ładny, auto obniżone, niby twardziej lepsza trakcja, auto się mniej wychyla ale przy seryjnym amorku gra nie warta świeczki.
Problem w tym, że seryjny amortyzator zmuszony do zupełnie innej pracy bardzo szybko traci swoją pierwotną charakterystykę i zdolność tłumienia nierówności a także bujania karoserii.
Oczywiście taki efekt nie musi być przy każdym samochodzie pewnie w niektórych autach producenci przewidzieli możliwość obniżenia sprężyn.
Osobiście jeszcze dorzucę za jakiś nowe amorki bo tamte pewnie zostały zbezczeszczone przez niskie sprężyny.
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”