Przedni wahacz
Moderator: Dziki Mar
- czarnymagik
- Użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 12 maja 2012, o 11:21
- VIN:
- Lokalizacja: Wieruszów
Przedni wahacz
Witam wszystkich
Idzie zima więc chciałbym zrobić zawieszenie w autku. Byłem na stacji diagnostycznej i dowiedziałem się, że w zawieszeniu przednim do wymiany jest lewy tylny wahacz oraz końcówka drążka kierowniczego z prawej strony. Chciałbym zamówić te części więc moje pytanie wygląda następująco: czy ten tylny wahacz zawieszenia przedniego to wahacz górny czy dolny? Nie umiem tego rozróżnić a drugie pytanie do Was to co moglibyście mi polecić? (jaką firmę najlepiej wybrać?).
Dziękuje wszystkim z góry za pomoc
Pozdrawiam
Idzie zima więc chciałbym zrobić zawieszenie w autku. Byłem na stacji diagnostycznej i dowiedziałem się, że w zawieszeniu przednim do wymiany jest lewy tylny wahacz oraz końcówka drążka kierowniczego z prawej strony. Chciałbym zamówić te części więc moje pytanie wygląda następująco: czy ten tylny wahacz zawieszenia przedniego to wahacz górny czy dolny? Nie umiem tego rozróżnić a drugie pytanie do Was to co moglibyście mi polecić? (jaką firmę najlepiej wybrać?).
Dziękuje wszystkim z góry za pomoc
Pozdrawiam
- czarnymagik
- Użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 12 maja 2012, o 11:21
- VIN:
- Lokalizacja: Wieruszów
Dzięki za zainteresowanie moim tematem
Wydaje mi się, że to ten żeliwny ale nie jestem pewien.... Stojąc w kanale w kierunku zgodnym z samochodem ( czyli tak jakbym siedział na miejscu kierowcy) diagnosta wskazał ten wahacz co jest niżej zamontowany i znajduje się bardziej z tylu samochodu. Wyglądem przypominał mi końcówkę drążka kierowniczego (z podobnym zakończeniem jak drążek).
Pzdr
Wydaje mi się, że to ten żeliwny ale nie jestem pewien.... Stojąc w kanale w kierunku zgodnym z samochodem ( czyli tak jakbym siedział na miejscu kierowcy) diagnosta wskazał ten wahacz co jest niżej zamontowany i znajduje się bardziej z tylu samochodu. Wyglądem przypominał mi końcówkę drążka kierowniczego (z podobnym zakończeniem jak drążek).
Pzdr
- czarnymagik
- Użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 12 maja 2012, o 11:21
- VIN:
- Lokalizacja: Wieruszów
-
- Użytkownik
- Posty: 516
- Rejestracja: 26 paź 2007, o 14:53
- VIN:
- Lokalizacja: Trojmiasto
Wiem ze zaraz napiszecie ze lemforder to oryginal itd, ale niestety lemforder sie popsuł, zwłaszcza te gdzie jest napisane na opakowaniu "made in Spain" lub "Italy", ale z "Germany" tez sie trafia ,zwłaszcza jelsi chodzi o wahacze w 203,211 itp. Jest jakas wada fabryczna gumek osłaniajacych sworzen wahacza, pękają po 10.000km (pół roku). Wbrew pozorom ostatnio na rynku bardzo cieszy sie uznaniem firma Teknorot, produkcja turecka ale wytrzymuje dluzej od lemfordera, bardzo duzo taksówkarzy zakłada teknorota. No i cena - połowa lemfordera.mrbraindeath pisze:Najlepsze beda oryginaly - moga byc bez znaczka MB to napewno Lemfoerder lub Meyle HD (HD jest wazne bo sa wzmocnione).
Meyle HD sa dosyc drogie ale ogolnie ta marka ale tylko ze znaczkiem HD jest naprawde ok.
Ostatnio zmieniony 29 paź 2012, o 20:08 przez benzik, łącznie zmieniany 2 razy.
C 200 kompressor 2004r sedan
E 250 CGI AMG sedan
E 250 CGI AMG sedan
- bartek.iz
- VIP
- Posty: 750
- Rejestracja: 13 mar 2008, o 00:12
- VIN: WDB2030461F850320
- Lokalizacja: Warszawa
Potwierdzam, też nie wiem co się dzieje. Na oryginałach przejeździłem prawie 90 tkm. Teraz mam 115 tkm. na budziku a wymieniałem już dwa wachacze oczywiście Lemfordera na Lemfordera.benzik pisze:Jest jakas wada fabryczna gumek osłaniajacych sworzen wahacza, pękają po 10.000km (pół roku)
C180 Kompressor, sedan - Avantgarde 2006r.
- czarnymagik
- Użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 12 maja 2012, o 11:21
- VIN:
- Lokalizacja: Wieruszów
-
- VIP
- Posty: 585
- Rejestracja: 3 sie 2012, o 15:13
- VIN:
- Lokalizacja: Krościenko
Jako, że na wyjściu lepiej w portfelu mieć więcej niż mniej ... ja kupiłem najtańsze wahacze... kosztowały chyba 400-500zł za komplet (z pewnością podróby). Wymieniłem sam, zrobione ok. 3500km (kilka miesięcy) i nic im się nie dzieje.
Jak padną to wymienię znowu... nie każda chińszczyzna jest zła.
Jak padną to wymienię znowu... nie każda chińszczyzna jest zła.
Sam naprawiam swój samochód. W203 sedan 2.2CDI + CD 22 C-TRONIC 170KM/385Nm i 4.7 V8 4" winda +zaczepy+simex
WDB2030041A122487
WDB2030041A122487
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
-
- VIP
- Posty: 414
- Rejestracja: 2 lis 2009, o 12:19
- VIN:
- Lokalizacja: Otwock
bartek.iz pisze:Potwierdzam, też nie wiem co się dzieje. Na oryginałach przejeździłem prawie 90 tkm. Teraz mam 115 tkm. na budziku a wymieniałem już dwa wachacze oczywiście Lemfordera na Lemfordera.benzik pisze:Jest jakas wada fabryczna gumek osłaniajacych sworzen wahacza, pękają po 10.000km (pół roku)
Ja również wymieniałem Lemordera po 15 tys, tym razem założyłem TRW, zobaczymy ile wytrzyma.
Piotruś
C180K
C180K
-
- Użytkownik
- Posty: 398
- Rejestracja: 26 lis 2009, o 12:38
- VIN:
- Lokalizacja: Mrągowo
Ja ponad 240 tyś/km i góra jest ok tylko dolne były do wymiany przy ok 200 ,a reszta zawieszenia się trzyma ciągle z pierwszego montażu i nie wiem ,czy po prostu zawieszenie w MB jest tak trwałe czy to kwestia szczęścia w użytkowaniu ,choć znam osoby które mają ponad 300tyś/km i w MB mają amortyzatory z pierwszego montażubartek.iz pisze:Potwierdzam, też nie wiem co się dzieje. Na oryginałach przejeździłem prawie 90 tkm
[ Dodano: 2013-01-18, 18:25 ]
Na dolnych nowych Lemfordera na razie z 40 tyś/km przejechałem i jak na razie ok. Jednak w jakim Państwie została przeprowadzona produkcja to nie jestem w stanie odpowiedzieć bo nie zwróciłem uwagi .bartek.iz pisze:Teraz mam 115 tkm. na budziku a wymieniałem już dwa wachacze oczywiście Lemfordera na Lemfordera.
Ostatnio zmieniony 18 sty 2013, o 18:28 przez Dziadek, łącznie zmieniany 1 raz.
Byłem przeciwny .Moderator loneraider zablokował możliwość dalszej mej wypowiedzi na forum bo byłem przeciwko antysemityzmowi mrbraindeath-a usuwają mój temat tuszując wszystko. Dla zainteresowanych mam orginalną treść .
-
- VIP
- Posty: 502
- Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
Rok temu w firmie naprawiającej zawieszenia dowiedziałem się - podobno te ze znakiem sowy są OK.
Te z "L" to szkoda kupować.
Dziury Wrocławskie ( ta krzywa kostka brukowa) dobijają szybko zawieszenie w C - padają te wahacze jak ta lala.
Te z "L" to szkoda kupować.
Dziury Wrocławskie ( ta krzywa kostka brukowa) dobijają szybko zawieszenie w C - padają te wahacze jak ta lala.
Ostatnio zmieniony 12 lut 2013, o 10:42 przez Jara, łącznie zmieniany 1 raz.
Mb sprzedany
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
-
- VIP
- Posty: 502
- Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
Podobno te "L" to produkcja z Brazyli. I własiciel warsztatu ktory tylko i wyłacznie robi zawieszenia od lat powiedzial że to jest "g" i ich nie brać że TRW ( lub TWR) wtedy brac.
A co do żywotności Lemfandera - mi na 4 lata ( czyli coś koło 50 tys. km) wystarczyły ( no jeszcze mam nie wymieniony - czekam do maja, trochę dziur już połatają ) - a poruszam sie po bardzo kiepskich drogach jakie sa we Wrocławiu.
A co do żywotności Lemfandera - mi na 4 lata ( czyli coś koło 50 tys. km) wystarczyły ( no jeszcze mam nie wymieniony - czekam do maja, trochę dziur już połatają ) - a poruszam sie po bardzo kiepskich drogach jakie sa we Wrocławiu.
Mb sprzedany
- woyas
- Użytkownik
- Posty: 78
- Rejestracja: 15 gru 2012, o 12:27
- VIN:
- Lokalizacja: LHR
- Kontakt:
Witam .
Chłopaki dołączam się do tematu by nie zakładać nowego,bo mam troszke takie nietypowe pytanie odnośnie wahacza..
A mianowicie jak powinien być zmontowany wahacz przedni prawy skośny..
Na dołączonym zdjęciu (sorki za kopie innego autora) jest zaznaczony linia o nazwie TO ze jest tak jakby wklęsły do środka,a mi mechanik zamontował ze jest wypukły do przodu samochodu..I nie wiem czy to poprawnie bo z drugiej strony auta mam tak jak na zdjęciu..Mechanik chyba coś kreci mnie ...
Przepraszam za jakie kolwiek bledy ...
Chłopaki dołączam się do tematu by nie zakładać nowego,bo mam troszke takie nietypowe pytanie odnośnie wahacza..
A mianowicie jak powinien być zmontowany wahacz przedni prawy skośny..
Na dołączonym zdjęciu (sorki za kopie innego autora) jest zaznaczony linia o nazwie TO ze jest tak jakby wklęsły do środka,a mi mechanik zamontował ze jest wypukły do przodu samochodu..I nie wiem czy to poprawnie bo z drugiej strony auta mam tak jak na zdjęciu..Mechanik chyba coś kreci mnie ...
Przepraszam za jakie kolwiek bledy ...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2013, o 00:16 przez woyas, łącznie zmieniany 1 raz.