Przedni wahacz

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
czarnymagik
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 12 maja 2012, o 11:21
VIN:
Lokalizacja: Wieruszów

Przedni wahacz

Post autor: czarnymagik »

Witam wszystkich :)

Idzie zima więc chciałbym zrobić zawieszenie w autku. Byłem na stacji diagnostycznej i dowiedziałem się, że w zawieszeniu przednim do wymiany jest lewy tylny wahacz oraz końcówka drążka kierowniczego z prawej strony. Chciałbym zamówić te części więc moje pytanie wygląda następująco: czy ten tylny wahacz zawieszenia przedniego to wahacz górny czy dolny? Nie umiem tego rozróżnić :( a drugie pytanie do Was to co moglibyście mi polecić? (jaką firmę najlepiej wybrać?).

Dziękuje wszystkim z góry za pomoc :oczko:

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
czarnymagik
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 12 maja 2012, o 11:21
VIN:
Lokalizacja: Wieruszów

Post autor: czarnymagik »

Dzięki za zainteresowanie moim tematem :)

Wydaje mi się, że to ten żeliwny ale nie jestem pewien.... Stojąc w kanale w kierunku zgodnym z samochodem ( czyli tak jakbym siedział na miejscu kierowcy) diagnosta wskazał ten wahacz co jest niżej zamontowany i znajduje się bardziej z tylu samochodu. Wyglądem przypominał mi końcówkę drążka kierowniczego (z podobnym zakończeniem jak drążek).

Pzdr :)
Awatar użytkownika
czarnymagik
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 12 maja 2012, o 11:21
VIN:
Lokalizacja: Wieruszów

Post autor: czarnymagik »

Oooo super :) Bardzo dziękuję za pomoc :) Nie wiem jak się odwdzięczę...

Czyli w ramach jasności jest to "wahacz dolny"? (ta nazwa częściej jest spotykana w sklepach z częściami).
W203 Coupe [CL203] / C200 Kompressor 163KM/ manual
benzik
Użytkownik
Posty: 516
Rejestracja: 26 paź 2007, o 14:53
VIN:
Lokalizacja: Trojmiasto

Post autor: benzik »

mrbraindeath pisze:Najlepsze beda oryginaly - moga byc bez znaczka MB to napewno Lemfoerder lub Meyle HD (HD jest wazne bo sa wzmocnione).
Wiem ze zaraz napiszecie ze lemforder to oryginal itd, ale niestety lemforder sie popsuł, zwłaszcza te gdzie jest napisane na opakowaniu "made in Spain" lub "Italy", ale z "Germany" tez sie trafia ,zwłaszcza jelsi chodzi o wahacze w 203,211 itp. Jest jakas wada fabryczna gumek osłaniajacych sworzen wahacza, pękają po 10.000km (pół roku). Wbrew pozorom ostatnio na rynku bardzo cieszy sie uznaniem firma Teknorot, produkcja turecka ale wytrzymuje dluzej od lemfordera, bardzo duzo taksówkarzy zakłada teknorota. No i cena - połowa lemfordera.
Meyle HD sa dosyc drogie ale ogolnie ta marka ale tylko ze znaczkiem HD jest naprawde ok.
Ostatnio zmieniony 29 paź 2012, o 20:08 przez benzik, łącznie zmieniany 2 razy.
C 200 kompressor 2004r sedan
E 250 CGI AMG sedan
Awatar użytkownika
bartek.iz
VIP
Posty: 750
Rejestracja: 13 mar 2008, o 00:12
VIN: WDB2030461F850320
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartek.iz »

benzik pisze:Jest jakas wada fabryczna gumek osłaniajacych sworzen wahacza, pękają po 10.000km (pół roku)
Potwierdzam, też nie wiem co się dzieje. Na oryginałach przejeździłem prawie 90 tkm. Teraz mam 115 tkm. na budziku a wymieniałem już :smutny: dwa wachacze oczywiście Lemfordera na Lemfordera.
C180 Kompressor, sedan - Avantgarde 2006r.
Awatar użytkownika
czarnymagik
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 12 maja 2012, o 11:21
VIN:
Lokalizacja: Wieruszów

Post autor: czarnymagik »

Ja wymieniłem wahacz na Kraft'a (ok. 150zł) i zobaczymy jak będzie się sprawował... Ponoć firma ta bardzo dobrze sprawdza się np. w Passatach, gdzie jest bardzo czułe zawieszenie.

Pozdrawiam :oczko:
W203 Coupe [CL203] / C200 Kompressor 163KM/ manual
rapez
VIP
Posty: 585
Rejestracja: 3 sie 2012, o 15:13
VIN:
Lokalizacja: Krościenko

Post autor: rapez »

Jako, że na wyjściu lepiej w portfelu mieć więcej niż mniej :wysmiewacz: ... ja kupiłem najtańsze wahacze... kosztowały chyba 400-500zł za komplet (z pewnością podróby). Wymieniłem sam, zrobione ok. 3500km (kilka miesięcy) i nic im się nie dzieje.
Jak padną to wymienię znowu... nie każda chińszczyzna jest zła.
Sam naprawiam swój samochód. W203 sedan 2.2CDI + CD 22 C-TRONIC 170KM/385Nm i 4.7 V8 4" winda +zaczepy+simex
WDB2030041A122487
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

rapez pisze:3500km
Jak przejedziesz na nich z 200 tys, a nie 3,5, to dopiero będziesz mógł powiedzieć, że
rapez pisze:nie każda chińszczyzna jest zła.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
sq5npb
VIP
Posty: 414
Rejestracja: 2 lis 2009, o 12:19
VIN:
Lokalizacja: Otwock

Post autor: sq5npb »

bartek.iz pisze:
benzik pisze:Jest jakas wada fabryczna gumek osłaniajacych sworzen wahacza, pękają po 10.000km (pół roku)
Potwierdzam, też nie wiem co się dzieje. Na oryginałach przejeździłem prawie 90 tkm. Teraz mam 115 tkm. na budziku a wymieniałem już :smutny: dwa wachacze oczywiście Lemfordera na Lemfordera.

Ja również wymieniałem Lemordera po 15 tys, tym razem założyłem TRW, zobaczymy ile wytrzyma.
Piotruś
C180K
Dziadek
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: 26 lis 2009, o 12:38
VIN:
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Dziadek »

bartek.iz pisze:Potwierdzam, też nie wiem co się dzieje. Na oryginałach przejeździłem prawie 90 tkm
Ja ponad 240 tyś/km i góra jest ok tylko dolne były do wymiany przy ok 200 ,a reszta zawieszenia się trzyma ciągle z pierwszego montażu i nie wiem ,czy po prostu zawieszenie w MB jest tak trwałe czy to kwestia szczęścia w użytkowaniu ,choć znam osoby które mają ponad 300tyś/km i w MB mają amortyzatory z pierwszego montażu :boisie:

[ Dodano: 2013-01-18, 18:25 ]
bartek.iz pisze:Teraz mam 115 tkm. na budziku a wymieniałem już dwa wachacze oczywiście Lemfordera na Lemfordera.
Na dolnych nowych Lemfordera na razie z 40 tyś/km przejechałem i jak na razie ok. Jednak w jakim Państwie została przeprowadzona produkcja to nie jestem w stanie odpowiedzieć bo nie zwróciłem uwagi .
Ostatnio zmieniony 18 sty 2013, o 18:28 przez Dziadek, łącznie zmieniany 1 raz.
Byłem przeciwny .Moderator loneraider zablokował możliwość dalszej mej wypowiedzi na forum bo byłem przeciwko antysemityzmowi mrbraindeath-a usuwają mój temat tuszując wszystko. Dla zainteresowanych mam orginalną treść .
Jara
VIP
Posty: 502
Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Jara »

Rok temu w firmie naprawiającej zawieszenia dowiedziałem się - podobno te ze znakiem sowy są OK.
Te z "L" to szkoda kupować.
Dziury Wrocławskie ( ta krzywa kostka brukowa) dobijają szybko zawieszenie w C - padają te wahacze jak ta lala.
Ostatnio zmieniony 12 lut 2013, o 10:42 przez Jara, łącznie zmieniany 1 raz.
Mb sprzedany
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Jara chcesz powiedzieć, że są 2 linie Lemfordera?
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

V126 pisze: są 2 linie Lemfordera?

Jedna oryginalna, druga niekoniecznie :rotfl:
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Jara
VIP
Posty: 502
Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Jara »

Podobno te "L" to produkcja z Brazyli. I własiciel warsztatu ktory tylko i wyłacznie robi zawieszenia od lat powiedzial że to jest "g" i ich nie brać że TRW ( lub TWR) wtedy brac.

A co do żywotności Lemfandera - mi na 4 lata ( czyli coś koło 50 tys. km) wystarczyły ( no jeszcze mam nie wymieniony - czekam do maja, trochę dziur już połatają ) - a poruszam sie po bardzo kiepskich drogach jakie sa we Wrocławiu.
Mb sprzedany
Awatar użytkownika
woyas
Użytkownik
Posty: 78
Rejestracja: 15 gru 2012, o 12:27
VIN:
Lokalizacja: LHR
Kontakt:

Post autor: woyas »

Witam .
Chłopaki dołączam się do tematu by nie zakładać nowego,bo mam troszke takie nietypowe pytanie odnośnie wahacza..
A mianowicie jak powinien być zmontowany wahacz przedni prawy skośny..
Na dołączonym zdjęciu (sorki za kopie innego autora) jest zaznaczony linia o nazwie TO ze jest tak jakby wklęsły do środka,a mi mechanik zamontował ze jest wypukły do przodu samochodu..I nie wiem czy to poprawnie bo z drugiej strony auta mam tak jak na zdjęciu..Mechanik chyba coś kreci mnie ...



Przepraszam za jakie kolwiek bledy ...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2013, o 00:16 przez woyas, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”