ściąganie auta

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
sonko
VIP
Posty: 84
Rejestracja: 10 gru 2017, o 19:54
VIN: brak VIN

ściąganie auta

Post autor: sonko »

cześć,
jakiś czas temu zauważyłem że auto zaczęło mi ściągać na pobocze, okazało się że wahacz z prawej strony był do wymiany to to zrobiłem i ofc zbieżność też. Niestety problem pozostał, oczywiście posprawdzałem ciśnienie w oponach ale to nic nie dało. Po konsultacji z mechanikiem miałem posprawdzać auto na innych oponach bo nic co mogło by być problemem nie widział i ku mojemu zdziwieniu jest różnica... 🤨
ogólnie to testowałem 3 pary opon:
A - Klebery kupione w tym roku
B - dokładnie ten sam model co para "A" ale o rok starsze (będą mieć niecałe 10k km)
C - jakieś stare letnie Micheliny

w sytuacji gdy mam na aucie parę A i B obojętnie co na przodzie co na tyle to ściąga mnie na pobocze (lewo - prawo nie zamieniam bo są kierunkowe)
jeśli z przodu mam parę "C" na tyle A lub B to prawie mnie nie ściąga - ciężko powiedzieć czy to nierówności drogi czy to auto ale różnica wyraźna na plus

sprawdziłem oznaczenia felg w A i B i są takie same, same opony nie mają widocznych wybrzuszeń czy skaz (przynajmniej na moje amatorskie oko 😜), felgi tak samo

więc jestem w takim momencie że nie za bardzo wiem jakie wnioski wyciągnąć - coś nie tak z oponami (no ale w sumie są nowe...)? albo to felgi? 🤔
co mogę/powinienem jeszcze według was sprawdzić?
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: ściąganie auta

Post autor: Dziki Mar »

Jeśli te opony masz na różnych felgach to moim zdaniem powinieneś obwiniać felgi. W w211 przy zmianie opon okazało się, że jedna felga była naprawiana. Wyważanie nie pomogło, po wymianie na bardzo ładną i prostą używkę auto nie ściąga. Śmieszne jest to, że to była felga zamontowana z tyłu. Warto też najpierw wyczyścić felgi. Osad z błota potrafi namieszać. Inna sprawa, że właśnie najlepszy obraz poprawy lub nie daje zmiana stronami lewa prawa, Ale przy kierunkowych to faktycznie słabo.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3301
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: ściąganie auta

Post autor: Przybek »

Do testu można oponę kierunkową założyć po "złej" stronie - na suchej drodze nic się nie stanie, ewentualnie będzie gorzej hamować. Jak miałeś uszkodzony wahacz to całkiem możliwe że już zdążyło podciąć opony.
Awatar użytkownika
sonko
VIP
Posty: 84
Rejestracja: 10 gru 2017, o 19:54
VIN: brak VIN

Re: ściąganie auta

Post autor: sonko »

felgi wszystkie są takie same, rozmiar, ET itd... opony też, to co mnie dziwi to to, że ściąga tylko gdy 4 nowe są założone a przy jednej parze starych i jakiejkolwiek parze z nowych już praktycznie nie - tak na logikę któraś para z nowych powinna też ściągać...

@przybek, ale to w tym momencie podcina wszystkie opony? pomierzę bieżniki na skrajach opon to przynajmniej się dowiem

EDIT:
pomierzyłem te opony (pary A i B) na szybko i w sumie jest tak samo ±0.1mm czyli powiedziałbym że w granicach błędu pomiarowego 🤔 między lewą a prawą dla każdej pary też różnic nie ma
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: ściąganie auta

Post autor: Dziki Mar »

Ja nadal obstawiam krzywą felgę. Wystarczy większy "dóóóół i wyważenie koła leci, tak samo jak jego krzywizna. Ewentualnie nowa para jest źle wyważona lub ma wadę fabryczną. Czy nowe opony miały kropki kolorowe i czy jeśli miały to zostały poprawnie zamontowane?
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Awatar użytkownika
sonko
VIP
Posty: 84
Rejestracja: 10 gru 2017, o 19:54
VIN: brak VIN

Re: ściąganie auta

Post autor: sonko »

kropki kolorowe? tbh nie zwróciłem uwagi, zobaczę jutro czy są jeszcze o ile były 😅 zakładałem opony "tam gdzie zawsze" a do tej pory problemów nie miałem...

to czego nie rozumiem to jeśli para opon lub felg jest "strzelona" to czy nie powinno być tego też czuć gdy na jedną oś wrzucę "starą parę" (C)?
a co do samego wyważenia - to w takim razie powinienem czuć wibracje z któregoś koła?
lechita
VIP
Posty: 646
Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
VIN: WDB2030071F447330
Lokalizacja: mazowieckie

Re: ściąganie auta

Post autor: lechita »

Kolorowe kropki to oznaczenie dla najcięższej lub najlżejszej strony opony. Nie ma znaczenia dla koła a jedynie przy wyważaniu trzeba dać więcej lub mniej cieżarków i też normalnie się wyważy.
Geometrię zawieszenia musi zrobić ktoś, kto ma pojęcie o tym, a nie ten, który ma urządzenie do niej.
Różni ,,fachowcy" od geometrii nie potrafili w moim MB ustawić kierownicy poziomo albo ściągał mi na prawo. Ostatnia geometria usunęła te problemy.
Faktem też jest, że w prawym, dolnym wahaczu jest wcześniej włożona śruba serwisowa.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
Awatar użytkownika
sonko
VIP
Posty: 84
Rejestracja: 10 gru 2017, o 19:54
VIN: brak VIN

Re: ściąganie auta

Post autor: sonko »

kropek na oponach nie ma, wyważone są raczej ok bo jadąc na autostradzie do 130 nic specjalnie nie czułem żeby któraś była źle wyważone (nie było wibracji czy jak by to nazwać), szybciej nie jechałem

a ta śruba może mieć jakiś wpływ na coś? (jeśli to głupie pytanie to sory ale widać jak się znam na tych rzeczach ☹️)
lechita
VIP
Posty: 646
Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
VIN: WDB2030071F447330
Lokalizacja: mazowieckie

Re: ściąganie auta

Post autor: lechita »

Śruba tego typu umożliwia mimośrodową regulację. W moim przypadku konieczna była zmiana kąta pochylenia koła. Czy to ustawienie koła ma wpływ na ,,ściąganie", tego nie wiem.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3301
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: ściąganie auta

Post autor: Przybek »

lechita pisze: 6 lip 2019, o 11:30 Śruba tego typu umożliwia mimośrodową regulację. W moim przypadku konieczna była zmiana kąta pochylenia koła. Czy to ustawienie koła ma wpływ na ,,ściąganie", tego nie wiem.
Nawet nieduża różnica w kątach pochylenia kół pomiędzy stronami ma ogromny wpływ na ściąganie.
Awatar użytkownika
sonko
VIP
Posty: 84
Rejestracja: 10 gru 2017, o 19:54
VIN: brak VIN

Re: ściąganie auta

Post autor: sonko »

na wstępie prosiłbym modów o przeniesienie całego tematu do działu o zawieszeniu, z góry dzięki
lechita pisze: 6 lip 2019, o 11:30 Śruba tego typu umożliwia mimośrodową regulację. W moim przypadku konieczna była zmiana kąta pochylenia koła. Czy to ustawienie koła ma wpływ na ,,ściąganie", tego nie wiem.
wychodzi na to że tak
Przybek pisze: 6 lip 2019, o 17:07 Nawet nieduża różnica w kątach pochylenia kół pomiędzy stronami ma ogromny wpływ na ściąganie.
masz rację! 🎉

przez wakacje rowerem sobie pojeździłem ale ostatnio w końcu skoczyłem sprawdzić geometrię i nie "tam gdzie zwykle" ale w inne miejsce, na stacji diagnostycznej dostałem taki wydruk:
IMG_20191009_200335.jpg
w skrócie dowiedziałem się że jeśli mnie ściąga to winą jest różnica w wyniku która jest na czerwono, prawe koło jest bardziej pochylone a tam był wahacz wymieniany czy to one jest winowajcą czy raczej lewe?

dodatkowo powiedziano mi, że niestety "domyślnie" tej regulacji w zawieszeniu nie ma i trzeba dokupić w ASO (bo nigdzie indziej raczej się nie dostanie) specjalną śrubę do regulacji i wtedy się to ogarnie
coś tam pogrzebałem na forum i znalazłem taki wątek : zawieszenie-f43/kat-pochylenia-kola-t8824-s15.html
następnie przy pomocy pewnego trzyliterowego programu na E znalazłem takie rzeczy:
śruby.jpg

czyli zgodnie z podlinkowanym wątkiem wychodzi na to, że potrzeba mi śruby a w sumie to zestawu śruba+podkładki+nakrętka o numerze A000 330 00 18, tak?
troche błądzę po tym programie więc dla pewności: to jest zestaw 4 śrub czy jedna? (coś mi tam pisze "quantity 4")
zakładając, że A0003300018 to jedna śruba (z gratami) to potrzebuję takie dwie na górę i dół jednej strony? czy od razu na lewo i prawo się zakłada?

następnie, niezależnie od tego ile śrub mi potrzeba i po ile one są (bo też nie wiem jak i czy ja w ogóle mogę sprawdzić w moim EPC) zostaje ostatnie pytanie: jak zamawia się cokolwiek z ASO? 😅 w życiu tego nie robiłem 😟 wg strony oficjalniej strony MB Polska najbliżej miałbym do Pyskowic (Viva) - na tyle że sam mógłbym podjechać. Po prostu pisać na maila do nich z tym co mi potrzeba i w ten sposób wszystko dogadać czy trzeba jakieś specjalne podchody robić?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: ściąganie auta

Post autor: Dziki Mar »

Przeniosę.
Z tymi śrubami też Ci ogarnę za parę chwil.
Dzwonisz do aso, mówisz że potrzebujesz takiej części o takim numerze, dostajesz cenę, prosisz o rabat, nie dostajesz rabatu, podajesz dane do zamówienia, dostajesz informacje kiedy będzie do odebrania, jedziesz, płacisz odbierasz. Jak w sklepie.

EDIT:
Zatem tak,
normalnie idą tam śruby A 220 333 00 71, po 13 zł/szt. ale ty potrzebujesz do regulacji, więc:
śruba do regulacji nr 110 to A 220 333 01 71, 36 zł netto/szt. EPC podaje 2 sztuki, czyli pewnie na prawa i lewą stronę.
śruba do regulacji nr 160 to ten sam numer czyli A 220 333 01 71, cena 36 zł netto, potrzeba 2 sztuki na lewą i prawą stronę.
Jest jeszcze cały zestaw (śruba, dwie podkładki i nakrętka) nr 200 A 000 330 00 18, kosztuje 54 zł netto i faktycznie podaje 4 komplety (góra, dół, lewo, prawo).

Teraz tak:
nr 110 to numer 160
nr 120 to numer 170
nr 130 to numer 180
Oznacza to ni mniej ni więcej, że góra nie różni się od dołu. Osobiście, szkoda kasy i kupiłbym tylko śruby.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3301
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: ściąganie auta

Post autor: Przybek »

Powiem Wam jedna ciekawostkę :D Jak jest dobry gość od geometrii co ogarnia zawias w MB to tą różnicę pochylenia da się zniwelować samą zbieżnością przedniej osi. Nie mogę znaleźć wydruku z geometrii ale miałem podobne wartości po wymianie wahaczy i tylko zbieżność była ruszana.
Awatar użytkownika
sonko
VIP
Posty: 84
Rejestracja: 10 gru 2017, o 19:54
VIN: brak VIN

Re: ściąganie auta

Post autor: sonko »

Dziki Mar pisze: 9 paź 2019, o 21:44 A 220 333 01 71, cena 36 zł netto, potrzeba 2 sztuki na lewą i prawą stronę
ok, czyli po jednej na lewo i prawo, a powinny być one montowane w górnym czy dolnym ramieniu?
Przybek pisze: 10 paź 2019, o 02:36 Powiem Wam jedna ciekawostkę :D Jak jest dobry gość od geometrii co ogarnia zawias w MB to tą różnicę pochylenia da się zniwelować samą zbieżnością przedniej osi. Nie mogę znaleźć wydruku z geometrii ale miałem podobne wartości po wymianie wahaczy i tylko zbieżność była ruszana.
może i masz rację, ale zamiast jeździć po całej okolicy i wydawać kasę sprawdzając wszystkich mechaników lepiej chyba będzie kupić te śruby tak żeby łatwiej dało się to regulować i mieć to już z głowy
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: ściąganie auta

Post autor: Dziki Mar »

Nie rozumiem.
Ten numer MB jest taki sam dla nr 110 i 160. Więc wszędzie tj. lewa góra, prawa góra, lewy dół, prawy dół są takie same. A,w którym miejscu tą śrubę wymienisz, żeby ustawić geometrię to już nie wiem.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”