Skrzypienie zawieszenia

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
reyver
Użytkownik
Posty: 80
Rejestracja: 1 maja 2013, o 11:36
VIN:
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: reyver »

Zrobił Cię w chu.. :wysmiewacz: 360 zł robocizna to przegięcie . Sam łatwo byś to wymienił nawet bez ściągacza sprężyn :ok:
sport/coupe c180 2.0 129KM
WDB2037351A315632
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

Raf2 pisze:Żeby było weselej znowu zaczął skrzypieć przód.Tracę cierpliwość.
Sprawdź gumy stabilizatora - mam to u siebie co ok. 5 kkm. Luzuję wtedy obejmy gum, między drążek a gumę wciskam smar silikonowy (czerwony) i jest cichutko przez kolejne 5 kkm. :usmiech: U Ciebie nie musi być akurat to, ale sprawdzić nie zaszkodzi..... :ok:
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
Awatar użytkownika
szaju
Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 12 cze 2011, o 20:58
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Post autor: szaju »

U mnie nawet po wymianie gum stabilizatora zawieszenie przednie skrzypiało. Dopiero po wymianie wahaczy dolnych zrobiło się cicho.
C180K SportCoupe Evo '03

WDB2037461A583095
Awatar użytkownika
reyver
Użytkownik
Posty: 80
Rejestracja: 1 maja 2013, o 11:36
VIN:
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: reyver »

Jak nie urok to sraczka :bezradny:
sport/coupe c180 2.0 129KM
WDB2037351A315632
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

szaju pisze:U mnie nawet po wymianie gum stabilizatora zawieszenie przednie skrzypiało. Dopiero po wymianie wahaczy dolnych zrobiło się cicho.
:usmiech: u mnie było odwrotnie zaczęło "rypieć" po wymianie wahaczy dolnych i gum stabilizatora jednocześnie. Domyślam się, lecz nie jestem pewny powodu "rypienia" - otóż wymienione gumy są marki "Febi" i mają w środku przy styku z drążkiem taką niby siateczkę, która kiedy kończy się smar, wydaje denerwujące nas "dźwięki".Ponieważ wymiana jest dość prosta, zamierzam kupić jakieś "fagum" bez tej "siateczki" w środku i sprawdzić jak to będzie funkcjonować.... :usmiech:
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
murgrabia
VIP
Posty: 167
Rejestracja: 11 paź 2012, o 08:18
VIN: wdb2030351a079570
Lokalizacja: lublin

Post autor: murgrabia »

Zamiast Twoich kombinacji proponuje Ci kupic oryginalne gumy stabilizarora koszt w MB 30 pln bedziesz mial spokoj raz na zawsze poco tam zagladac, smarowac odkrecac oslone, odkrecac obejmy, dla mnie mija sie z celem. Ta niby siateczka co piszesz jest po to zeby wlasnie nie rypialo pod warunkiem ze sa gumowe uczczelniacze nie rozciagniete inaczej tam podchodzi woda z piachem i nawet amerykanskie nie pomoga. koszt nowego gumowego uszczelnienia to 9pln
C180 m111 2001r Classic
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

murgrabia pisze:Zamiast Twoich kombinacji proponuje Ci kupic oryginalne gumy stabilizarora koszt w MB 30 pln bedziesz mial spokoj raz na zawsze
To jest najlepsze wyjście - masz rację.... :usmiech: Jest jednak jedno ale. Mój przypadek jest dowodem na to, że jednak nie opłaca się "chodzić na skróty". Może nie zauważyłeś, ale moje auto jest "poliftowe" i gumy stabilizatora są zespolone z drążkiem - podczas wymiany gum zachodzi konieczność wymiany całego stabilizatora....To co mam teraz, to przeróbka na sposób "przedliftowy". Po prostu podczas wymiany wahaczy mechanik widząc luzy na gumach, namówił mnie na tą niekosztowną zmianę, odwlekając tym samym zakup nowego stabilizatora.Efekty są jakie są i nie ma się czemu dziwić.... :usmiech: Reasumując - najlepszym wyjściem będzie zakup nowego stabilizatora..... :usmiech:
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
Awatar użytkownika
Misugi
Użytkownik
Posty: 53
Rejestracja: 5 cze 2014, o 19:10
VIN:

Post autor: Misugi »

Ja swój samochód zakupiłem jakieś pół roku temu. Jeździ się nim bardzo dobrze, ale moje zawieszenie też potrafi zaskrzypieć, szczególnie na tzw. śpiącym policjancie. Poza tym moje zawieszenie jest bardzo twarde. Każdą nierówność można odczuć, a jakieś dziury powodują dosyć mocne uderzenia, podobnie jazda gdzieś w mieście po kostce - czuć każdą kostkę na drodze. Zastanawiam się czy zawieszenie w tym modelu po prostu takie jest, czy powinienem coś z tym zrobić? Nie mam wielkiego zaufania do mechaników, tym bardziej, że sam słabo znam się na mechanice samochodowej. Dlatego nie chcę pojechać gdzieś i powiedzieć: " Wie pan, mam twarde zawieszenie i coś mi skrzypi, nie wiem co się dzieje", a on nic nie zrobi i weźmie kasę, albo wyłudzi pieniądze za dobrze działające części i zamontuje jakieś inne.
Proszę o Waszą opinię
C180/Classic/2003 r./Vin: WDB2030461A523294
Silnik: 1.8 kompressor/105 kw (143 km)
Moocha
VIP
Posty: 3
Rejestracja: 27 maja 2014, o 23:19
VIN:
Lokalizacja: Bolków

Post autor: Moocha »

U mnie definitywnie rozwiązało problem skrzypienia przodu wymiana gum stabilizatora na oryginalne ( - poz. 20 - A2033232085 - 24,42zł brutto)
MB W203 C 200 Kompressor 2001r
WDB2030451A130178
Awatar użytkownika
wasiliew
VIP
Posty: 118
Rejestracja: 15 lut 2015, o 13:07
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

Witam, u mnie z tyłu było już na ostro -> https://www.youtube.com/watch?v=-EIc3_TqD4k

Ale jakie zainteresowanie przechodniów :rotfl:

Na razie w gumę tuleji pływających wstrzyknąłem trochę oleju, jak zacznie skrzypieć ponownie to od razu wymiana.

pozdr
W203 C180T kompressor '06 WDB2032461F829195

Obrazek
seven
Użytkownik
Posty: 114
Rejestracja: 21 mar 2015, o 16:48
VIN:
Lokalizacja: SCI

Post autor: seven »

wasiliew pisze:Na razie w gumę tuleji pływających wstrzyknąłem trochę oleju
Jakiego?
220Cdi - WDB2032081F9913509
Były W123 250, W124 300TE 4matic, W 124 320CE
Awatar użytkownika
wasiliew
VIP
Posty: 118
Rejestracja: 15 lut 2015, o 13:07
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

seven pisze:
wasiliew pisze:Na razie w gumę tuleji pływających wstrzyknąłem trochę oleju
Jakiego?
Zwykły silnikowy syntetyk.
W203 C180T kompressor '06 WDB2032461F829195

Obrazek
Awatar użytkownika
Misugi
Użytkownik
Posty: 53
Rejestracja: 5 cze 2014, o 19:10
VIN:

Re: Skrzypienie zawieszenia

Post autor: Misugi »

Moje zawieszenie też potrafi zaskrzypieć, szczególnie na tzw. spowalniaczu. Poza tym moje zawieszenie jest bardzo twarde. Każdą nierówność można odczuć, a jakieś dziury powodują dosyć mocne uderzenia, podobnie jazda gdzieś w mieście po kostce - czuć każdą kostkę na drodze. Zastanawiam się czy zawieszenie w tym modelu po prostu takie jest, czy powinienem coś z tym zrobić?
Proszę o Waszą opinię
C180/Classic/2003 r./Vin: WDB2030461A523294
Silnik: 1.8 kompressor/105 kw (143 km)
silverarrow
Użytkownik
Posty: 238
Rejestracja: 26 sie 2016, o 13:47
VIN: WDB2030641F141343

Re: Skrzypienie zawieszenia

Post autor: silverarrow »

U mnie skrzypią z tyłu gumy drążka stabilizatora (sprawdzone na uniesionym samochodzie po dokładnych oględzinach przy pomocy specjalnej "kobyłki" do sprawdzania amortyzatorów) po poluzowaniu obejm i psiknięciu K2 ustało na jakieś "10 kilometrów" Najśmieszniejsze jest to że gumy drążka są nowe - świeżo po wymianie. Auto mam przed-liftowe więc niby nie zachodzi potrzeba wymiany całego stabilizatora ale... No właśnie jak się pozbyć tego pisku (tuleje pływające są nowe ale to nie one piszczą) i czy wymiana stabilizatora na nowy coś da? Przeczekać czy wymieniać stabilizator?
NAJLEPSZA MUZYKA TO DŹWIĘK SILNIKA
W203 C320 benz. 3.2 V6 aut. 2001' (bez gazowni)
Awatar użytkownika
bartek.iz
VIP
Posty: 750
Rejestracja: 13 mar 2008, o 00:12
VIN: WDB2030461F850320
Lokalizacja: Warszawa

Re: Skrzypienie zawieszenia

Post autor: bartek.iz »

Polecam dobrze wyczyścić tylny stabilizator, a jak jest już dosyć skorodowany to go wymienić na nowy wraz z nowymi gumami i łącznikami stabilizatora ( koszty niewielkie wymiana prosta ) - mialem owe skrzypienie u siebie wymenilem gumy z łącznikami i problem ustał.
Powodzenia
C180 Kompressor, sedan - Avantgarde 2006r.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”