W203 ściąga w prawo

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Triple
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 12 lip 2019, o 14:11
VIN: WDB2030461A900594

W203 ściąga w prawo

Post autor: Triple »

Witam szanowne grono,

Mam dosyć skomplikowany problem z moim w203 1.8 k 2006r.

Wiem że ten problem może mieć wiele przyczyn, przejrzałem już wszystkie posty na ten temat próbując przy tym naprawiać ten problem i nie ma efektów. Możliwe że mój problem jest dosyć unikatowy. Nie mniej jednak proszę o pomoc.

Auto ciągnie w prawo kiedy się puści kierownicę na prostej drodze. Kiedy chce kontrować do jazdy na wprost to muszę kierownicę trzymać tak około "godz 11.30". Trzymanie kierownicy na wprost nie daje efektu. Taki efekt jest kiedy utrzymuje stałą prędkość jadąc na wprost. Kiedy puszczę gaz auto ucieka w lew(trzymam dalej w pozycji 11.30).

Oddałem auto ostatnio do mechanika w celu sprawdzenia luzów w maglownicy i ogólnie jeszcze raz sprawdzenia zawieszenia. Według niego wszytko jest w porządku.
Według niego w tym przypadku wadliwy będzie czujnik kąta skrętu kierownicy.
Według innego mechanika czujnik kąta skrętu w tym modelu nie występuje.
Pytanie gdzie leży prawda i jak to naprawić. Nie ukrywam że taka jazda jest dosyć niebezpieczna.

Wymieniłem już praktycznie wszystko co mogło wpłynąć na takie zachowanie samochodu, lista poniżej:
- Zawieszenie tył kompletne razem z samym wózkiem i tulejami wózka. Wózek jest po regeneracji.
- Wachacze przód
- Drążki stabilizatora
- Amortyzatory
- Końcówki drążków
Geometria ustawiona, nie wiem czy dobrze, dorzucam zdjęcie.

Proszę o pomoc, sugestie co dalej robić.
Kupę pieniędzy już wydałem w tym kierunku i dalej nie ma efektów.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: W203 ściąga w prawo

Post autor: Przybek »

Brak foty z geometrią. Czujnik skrętu jest i nie ma nic wspólnego ze ściąganiem auta. Czy przy wymianie amorów były wymienione też poduszki i łożyska? Czy prowadnice zacisków hamulcowych nie stoją i czy prawy przedni oraz tylny zacisk się nie zacierają?
Problem możesz też mieć w tulejce maglownicy - jest o tym temat, przecinek je dorabia.

Wrzuć geometrię bo bez tego to Ci nie powiem co jest nie tak.
Triple
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 12 lip 2019, o 14:11
VIN: WDB2030461A900594

Re: W203 ściąga w prawo

Post autor: Triple »

Fotka z geometrii Obrazek

Nie były wymieniane poduszki ani łożyska. Zaciski są świeżo regenerowane, nie ma z nimi problemu .
Martwi mnie jedynie kąt wyprzedzenia zwrotnicy.



Nie pisz posta pod postem tylko używaj EDYTUJ /Przybek
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: W203 ściąga w prawo

Post autor: Przybek »

Kąt wyprzedzenia z prawej jest zdrowo spier...ny i dlatego ściągą. Powiedz panu od geometrii że w tym aucie oba kąty się ustawia śrubami od wahaczy (tuleja w wahaczu jest na "fasolkę" a śruby mają "wypustki" do regulacji) - pochylenie ustawiasz na dolnym wahaczu a wyprzedzenie sworznia na górnym a potem dopiero zbieżność przodu i jeszcze raz sprawdza się czy się kąty nie rozjechały po ruszeniu zbieżności - jeżeli tak to powtórka aż do skutku. Jak ktoś robi dużo MB to ustawi poprawnie w 15 minut.


P.S. Wymieniać amory bez poduch i łożysk to tak trochę bez sensu...
Triple
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 12 lip 2019, o 14:11
VIN: WDB2030461A900594

Re: W203 ściąga w prawo

Post autor: Triple »

U mnie w okolicy nikt nie umie ustawić tego porządnie..
Sugerujesz jeszcze wymienić te poduszki i łożyska i dopiero ustawić geometrie ponownie?

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: W203 ściąga w prawo

Post autor: Przybek »

Masz nowe amory a reszta rzeczy z którymi współpracują zostały stare. Za 3-4 miechy coś zacznie pukać lub łożysko się zacznie zacierać i auto znowu będzie ściągać - znowu będzie szukanie przyczyny. Do portfela nie zaglądam ale powinien wjechać od razu cały nowy komplet. I dopiero wtedy geometria - bo na nowych poduchach znowu się kąty delikatnie pozmieniają.


Edit: na Fb już zdążyli zasugerować przekładkę z angola :super:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”