Wymiana całego zawieszenia a dalej buja autem - pomocy!

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
mariolamada
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 3 sie 2017, o 20:04
VIN: WDB2032081F572368

Wymiana całego zawieszenia a dalej buja autem - pomocy!

Post autor: mariolamada »

Witam.

Wymieniłem całe przednie zawieszenie łącznie z amorkami. wahaczami, końcówkami, tulejami, odbojami. Byłem na geometrii i wszystko ok. Opony wyważone i napompowane idealnie (r16 205/55). Felgi raczej proste.

Na prostej drodze przy 100 (juz nie wspomnę o 140) auto dosłownie lata, buja, nie trzyma sie drogi. o co może chodzić?


Dodam że przy hamowaniu auto ściąga na lewo a kierownica na prawo. :( No i kierownica cały czas jest skręcona w prawo i wtedy auto jedzie prosto.

prosze o pomoc.
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: Wymiana całego zawieszenia a dalej buja autem - pomocy!

Post autor: olafik »

Jak geometria jest ok, a kierownica jest skręcona przy jeździe na wprost, to obstawiam, że auto jest po solidnym dzwonie.
Awatar użytkownika
korni8808
Użytkownik
Posty: 73
Rejestracja: 28 kwie 2016, o 23:23
VIN: WDB2102701B094646
Lokalizacja: Jawor

Re: Wymiana całego zawieszenia a dalej buja autem - pomocy!

Post autor: korni8808 »

Jakby było po solidnym dzwonie to na geometrii powinni to wychwycić.
Próbowałeś jeździć na innych kołach?
Czasem opony potrafią robić niewyobrażalny cyrk.
Zawieszenie z tyłu tez ok?
SD C4
mariolamada
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 3 sie 2017, o 20:04
VIN: WDB2032081F572368

Re: Wymiana całego zawieszenia a dalej buja autem - pomocy!

Post autor: mariolamada »

korni8808 pisze:Jakby było po solidnym dzwonie to na geometrii powinni to wychwycić.
Próbowałeś jeździć na innych kołach?
Czasem opony potrafią robić niewyobrażalny cyrk.
Zawieszenie z tyłu tez ok?

jedziłem na 225/45 r17 i troszke mniej buja ale za to stuka głosniej niż na 16.
opony 16 nowe.
zawieszenie z tyłu jest oryginalne i rusza się i mam wrazenie ze jak sie skreca to tył o tą sekunde zostaje w tyle. ale czy zaweszenie z tyłu powoduje że auto lata na prostej drodze? i że przy hamowaniu kierownica w prawo a on w lewo? bez hamowania tez auto sciaga na lewo i prawo. auto nie jest po solidnym dzwonie bo chociażby świadczy o tym oryginalne szyby i sruby są nietknięte pod maska i lakier ok wszedzie. pomocy bo autem nie da sie jezdzic......
larry.bigl
VIP
Posty: 632
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wymiana całego zawieszenia a dalej buja autem - pomocy!

Post autor: larry.bigl »

Skoro przy hamowaniu ściąga na konkretna stronę a przy jeździe jest to samo ale mniej to..czy nie szukałeś winy w hamulcach?

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
mariolamada
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 3 sie 2017, o 20:04
VIN: WDB2032081F572368

Re: Wymiana całego zawieszenia a dalej buja autem - pomocy!

Post autor: mariolamada »

larry.bigl pisze:Skoro przy hamowaniu ściąga na konkretna stronę a przy jeździe jest to samo ale mniej to..czy nie szukałeś winy w hamulcach?

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
hamluce są słabe i są do wymiany a tarcze mają około 1 cm. wymienie komplet w najblizszym czasie ale czy hamulce powodują skręcanie w lewo a kierownica w prawo? i czy hamulce powoduje ze auto lata?
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3367
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana całego zawieszenia a dalej buja autem - pomocy!

Post autor: Przybek »

Przede wszystkim jak masz do jazdy na wprost lekko skręcony ster to geometria nie jest ok bo mech źle wyśrodkował drążki to raz. Już pomijam fakt czy mech wiedział jak się ustawią kąty z tym aucie i w ilu punktach (ustawiasz na obydwu wahaczach po każdej stronie auta), a to ma ogromny wpływ na ściąganie :D
Dwa - jakiej firmy części włożyłeś? Przy tanich częściach tuleje mogą być zbyt miękkie i auto będzie pływać.
Trzy - jak masz zatarty zacisk/prowadnice zacisku to też będzie ściągać. A tarcza z przodu jeżeli rzeczywiście ma 1 cm to jesteś niezły kamikadze bo wymiar graniczny jest coś koło 22mm.
Cztery - tylny zawias: przy wywalonych przednich tulejach (tylne tuleje wózka są praktycznie nieśmiertelne) tylnego wózka auto będzie pływać i reagować na ster tylko w sobie wiadomy sposób. Tak samo przy wywalonych tulejach tylnych wahaczy, a że trochę ich tam jest to jest sporo podejrzanych do przejrzenia.
Pięć - wywalona maglownica albo tuleje mocujące maglownice.

Pojechać do kogoś kto się zna. Niby W203 bardzo proste auto ale już nie jeden się na nim wyłożył.
lechita
VIP
Posty: 646
Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
VIN: WDB2030071F447330
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Wymiana całego zawieszenia a dalej buja autem - pomocy!

Post autor: lechita »

Witam,
W203 nie jest autem prostym, to komputer na kołach z tylnym napędem i zawieszeniem wielowahaczowym.
To komputer, który używa magistrali CAN BUS do komunikacji z poszczególnymi czujnikami, podzespołami i systemami, a także sterowanie nimi.
Interpretacja komunikatów o błędach lub mechanika silnika i zawieszenia wymaga od serwisantów dużego doświadczenia i umiejętności logicznego myślenia.
Proste auto to Cinquecento, Fiat 125p, 126p i im podobne sprzedawane obecnie cały czas - prosty silnik benzynowy, 4 zawory na cylinder, proste sterowanie silnikiem.
Pozdrawiam
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”