Wymiana piast przód - z łożyskiem czy bez?

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Zapek90
VIP
Posty: 40
Rejestracja: 18 wrz 2019, o 17:11
VIN: WDB2032081F763949
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Wymiana piast przód - z łożyskiem czy bez?

Post autor: Zapek90 »

Mam krzywe piasty - na otworach do śrub biją na 0,4mm. Wymieniać razem z łożyskiem czy same piasty? Czy wymiana piast z łożyskiem jest możliwa w garażu bez prasy?
S203 C220 CDI 2005r - WDB2032081F763949
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3345
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana piast przód - z łożyskiem czy bez?

Post autor: Przybek »

Wymiana piasty/łożysk jest praktycznie identyczna jak w polonezie (różnica jest w nakrętce i simmeringu - simmering piasty ma pierścień magnetyczny od ABS i wsciśka się go niemetalowymi narzędziami). Możesz kupić osobno piastę i łożyska lub piasty z już zamontowanymi łożyskami.
Kompletna piasta zamiennik FEBI 36077 około 400 zeta w hurtowni, SWAG cenowo podobnie, na allegro będzie taniej.
Samo łożysko zamiennik FAG 713 6678 20 około 180 zeta, gołej piasty w 4carsie nie widzę.

Robota - przy kompletnych piastach około 40 min na stronę - jarzmo zacisku do wywalenia, dekiel piasty, nakrętka i piasta schodzi, czyszczenie czopa zwrotnicy i flanszy (ostrożnie żeby czujnika ASB nie zepsuć), smarujesz i składasz. Specjalne narzędzia niepotrzebne, zrobisz nawet tzw. zestawem dziadka.

Bicie przy otworach masz od wielokrotnego przeciągania śrub kluczem udarowym i teraz jest wydatek.
Awatar użytkownika
Zapek90
VIP
Posty: 40
Rejestracja: 18 wrz 2019, o 17:11
VIN: WDB2032081F763949
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Wymiana piast przód - z łożyskiem czy bez?

Post autor: Zapek90 »

No niestety, dla niektórych wulkanizatorów i mechaników nawet montaż koła jest zbyt trudnym zadaniem... Simmering muszę mieć nowy czy odzyskam stary? Czy wbije go młotkeim przez drewienko, czy wciśnie się go tylko na prasie?
S203 C220 CDI 2005r - WDB2032081F763949
polofix
VIP
Posty: 2135
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Wymiana piast przód - z łożyskiem czy bez?

Post autor: polofix »

Według mnie simmeringu nie uda się wyjąć nie uszkadzając go. A gdyby jakimś cudem udało się, to jest duże ryzyko, że pierścień magnetyczny padnie.
Zawsze jak kupuje się łożysko, to simmering jest w komplecie. Simmering można wcisnąć w np imadle, przez jakieś drewienko. Oczywiście wszystko prosto ustawione. Jak byś kupował nową piastę, to jest z łożyskami i simmeringiem już nabitym.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3345
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana piast przód - z łożyskiem czy bez?

Post autor: Przybek »

Dlatego lepszym wyborem jest kompletna piasta, tylko smarujesz i zakładasz na czop. Różnica ceny pomiędzy wersją "IKEA" a złożoną piastą jest na tyle niewielka, że nawet nie chciałoby mi się brać młotka do ręki i ryzykować trafienia w palec :D

P.S. Kompletna FEBI na alledrogo od oficjalnego sklepu 324 zeta za sztukę...
Awatar użytkownika
Zapek90
VIP
Posty: 40
Rejestracja: 18 wrz 2019, o 17:11
VIN: WDB2032081F763949
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Wymiana piast przód - z łożyskiem czy bez?

Post autor: Zapek90 »

Tak też poczynię, dziękuję Wam bardzo za pomoc. Proponuję nie zamykać tematu na wypadek jakbym napotkał jakieś komplikacje ;)
S203 C220 CDI 2005r - WDB2032081F763949
polofix
VIP
Posty: 2135
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Wymiana piast przód - z łożyskiem czy bez?

Post autor: polofix »

Szkoda, że nie wiadomo co za łożyska do tej piasty daje maxgear. Często są to Nachi Koyo, ale cena jest nieco ponad 200zł, to może być to niestety np CX.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”