Wysokość zawieszenia Avantgarde/Classic/Elegance - pomiary

Moderator: Dziki Mar

colonial
VIP
Posty: 89
Rejestracja: 5 lut 2011, o 17:10
VIN:
Lokalizacja: Radom/Kalisz

Post autor: colonial »

Czy warto kupić taki ściągacz do sprężyn:
http://moto.allegro.pl/sciagacz-do-spre ... 76941.html
W203 C200 Kompressor Avantgarde
M111.955
WDB2030451A126366
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

Jest on przeciętny. Taki już się nadaję http://moto.allegro.pl/jonnesway-sciaga ... 51675.html
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
colonial
VIP
Posty: 89
Rejestracja: 5 lut 2011, o 17:10
VIN:
Lokalizacja: Radom/Kalisz

Post autor: colonial »

Różnica w cenie dziesięciokrotna. Dla własnych zastosowań nie wystarczył by ten tańszy? Podobnym pożyczonym "no name" ściągaczem udało mi się ściągnąć springi w bmw 5.
W203 C200 Kompressor Avantgarde
M111.955
WDB2030451A126366
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

Nie wiem czy w naszym aucie ten zaproponowany przez ciebie Się spisze. Może ktoś już wymieniał sprężyny za pomocą tego tańszego narzędzia?
Ja używam właśnie czegoś na bazie takich łap.. jednak w skrajnych przypadkach i to nie starcza.
Ostatnio zmieniony 2 paź 2011, o 18:04 przez zezek1990, łącznie zmieniany 1 raz.
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
colonial
VIP
Posty: 89
Rejestracja: 5 lut 2011, o 17:10
VIN:
Lokalizacja: Radom/Kalisz

Post autor: colonial »

Chyba bym spróbował. Wracając do amortyzatorów - raczej uda mi się zakupić sachsy w bardzo dobrej cenie - więc będę montował u siebie. Czy potrzeba z amortyzatorami wymieniać też górne mocowanie z łożyskiem?
Poczytałem w "Zrób to sam", że przy demontażu jeszcze jako tako się sprawdzają te ściski, ale żeby założyć sprężynę na amor z powrotem w sporcie to szkoda zachodu.
Ostatnio zmieniony 2 paź 2011, o 19:01 przez colonial, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 C200 Kompressor Avantgarde
M111.955
WDB2030451A126366
Karol_mb
Użytkownik
Posty: 141
Rejestracja: 30 cze 2011, o 11:22
VIN:
Lokalizacja: pl

Post autor: Karol_mb »

Z tyły zdejmuje i zakładam sprężyny bez cudowania wystarczy auto na klockach i lewarkiem podeprzeć wachacz. Z przodu niedługo bede wymieniać tym samym sposobem. I bez kosztów i bez problemu
W203 2.2 CDI 00'
colonial
VIP
Posty: 89
Rejestracja: 5 lut 2011, o 17:10
VIN:
Lokalizacja: Radom/Kalisz

Post autor: colonial »

Czy ten ogranicznik przy postoju powinien mieć taki dystans od gumy górnego mocowania?:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W203 C200 Kompressor Avantgarde
M111.955
WDB2030451A126366
Karol_mb
Użytkownik
Posty: 141
Rejestracja: 30 cze 2011, o 11:22
VIN:
Lokalizacja: pl

Post autor: Karol_mb »

Tak powinien mieć masz jak najbadziej ok :usmiech:
W203 2.2 CDI 00'
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Witam kolegow serdecznie,

mam takie pytanko. Wymienilem w tamten weekend przednia prawa sprezyne amortyzatora. Mialem to wprawdzie zrobic bedac w polsce za dwa tygodnie, ale z powodu obaw co do jazdy ze zlamana sprezyna, postanowilem wymienic ja jednak tutaj.

Mam jednak pewne obawy, co do tego, ze zostala ona wymieniona poprawnie. Wymienialem ja w warsztacie, gdyz nie dysponuje sciagaczami, by ja wymontowac.

Boje sie jednak, czy w warsztacie moja sprezyna nie zostala podmieniona. Wymienilem tylko przednia prawa (cena za robocizne 110 €), sprezyne sam im dalem do wymiany, kupilem w prawdzie dwie, ale druga bede wymienial w polsce.

Na czym polega moj problem. Roznica pomiedzy krawedzia nadkola a gornym brzegiem opony jest w przednim prawym kole (tam gdzie wymieniano sprezyne) mniejsza o ok. 3 cm. W prawdzie samochod siedzi wyzej niz przed wymiana, ale moim zdaniem caly czas zbyt nisko z tej jednej strony.

Moim zdaniem tak raczej nie powinno byc, ale chce byscie sie wypowiedzieli w tej kwestii co moze byc powodem wyzej wymienionego problemu.

Jeszcze jedno pytanie. Czy sprezyny przed montazem warsztaty powlekaja czyms jeszcze (takim jakby zdrapywalnym lakierem koloru czarnego)? Bo ta sprezyna, ktora dalem im do wymiany byla calkowicie gladka, a ta ktora mam zamontowana jest pokryta takim czarnym, zdrapywalnym czyms.

Za odpowiedz z gory dziekuje!
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

kSmuk pisze:Czy sprezyny przed montazem warsztaty powlekaja czyms jeszcze (takim jakby zdrapywalnym lakierem koloru czarnego)?
Nie - nie ma takiej potrzeby.
kSmuk pisze:W prawdzie samochod siedzi wyzej niz przed wymiana, ale moim zdaniem caly czas zbyt nisko z tej jednej strony.
Mimo wszystko wymień obie i wtedy oceń na spokojnie sytuację.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
colonial
VIP
Posty: 89
Rejestracja: 5 lut 2011, o 17:10
VIN:
Lokalizacja: Radom/Kalisz

Post autor: colonial »

Amortyzatory wymienione, zakupiłem Sachs w końcu. Postawiłem na ProMerca, nie wiem jak oni to robią ale koszt obu to 200 zł więcej niż za JEDEN w dowolnej hurtowni motoryzacyjnej, jak najbardziej polecam. Wymianę zostawiłem specjalistom od zawieszeń, przy okazji do wymiany poszły wahacze dolne, wybrałem Lemfordera, uznałem, że nie ma sensu dopłacać do oryginału w tym przypadku. Minęło około pół roku od wymiany i wszystko jest w jak najlepszym porządku.
W203 C200 Kompressor Avantgarde
M111.955
WDB2030451A126366
magico
VIP
Posty: 451
Rejestracja: 13 wrz 2010, o 10:02
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: magico »

colonial, możesz podac jakie amortyzatory do siebie kupiłeś ? te z wcześniejszego postu , SACHS 553 871 ?

odebrałem dzisiaj auto po regeneracji maglownicy (nic nie ciekło, ale były luzy) , do tego wymieniony dolny wahacz , a pod prawym kołem na nierównościach ciągle coś stuka :zly: w piatek jadę na sprawdzenie czy na pewno amortyzator, jeśli się okaże że tak, to musze zamówić komplet :bezradny:
c200 kompressor sedan avantgarde '01
colonial
VIP
Posty: 89
Rejestracja: 5 lut 2011, o 17:10
VIN:
Lokalizacja: Radom/Kalisz

Post autor: colonial »

Dokładnie te kupiłem magico. Naszukałem się trochę, bo mam kod sportowego zawieszenia
W203 C200 Kompressor Avantgarde
M111.955
WDB2030451A126366
magico
VIP
Posty: 451
Rejestracja: 13 wrz 2010, o 10:02
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: magico »

ja też u siebie mam Code 486: Sportfahrwerk , auto takie jak Twoje w sedanie :usmiech: zadzwonię dzisiaj do promerca i podpytam o cenę za te sachsy. wielkie dzięki colonial :ok:

[ Dodano: 2012-08-09, 07:19 ]
colonial pisze:Poprawka - zamiast powyższego Bilsteina VNE-E170, znalazłem odpowiadający naszym avangardom do sportowego zawieszenia VNE-G808.
nowy nr kat dla Bilsteina VNE-G808 to BILSTEIN 22-168085. po starym nr już prawie nic nie wyszukuje w googlach. tak więc podsumowując amortyzatory do w203 ze sportowym zawieszeniem (code 486) mamy do wyboru :

SACHS 553 871
BILSTEIN 22-168085

w temacie sportowego zawieszenia było kilka nieścisłości - wątek sprężyn wyjaśnił wyżej mrbraindeath , amortyzatorów colonial, jak jest coś jeszcze co różni zawieszenie w naszych :mb: od standardowego to dopisywać śmiało. następny w kolejce miał wszystko czarno na białym w jednym miejscu :ok:
Ostatnio zmieniony 9 sie 2012, o 07:41 przez magico, łącznie zmieniany 1 raz.
c200 kompressor sedan avantgarde '01
patryk203
VIP
Posty: 10
Rejestracja: 20 wrz 2013, o 18:50
VIN:
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: patryk203 »

Osobiście nie polecam amorów Kayaba. W poprzednim mercu zmieniłem na KYB - zgodnie ze speyfikacją i jeździło się jak taczkami. Samochód nie płynął, były twarde, 0 miękkości i tłumienia. Zmieniłem na Sachs i jeździło się jak na oryginale.
Mam pytanko odnośnie mojej s203 2.2 cdi z 2001r z włoch z kołem zapasowym. Na lato chcę założyć felgi 17", ale przód stoi wysoko. Wiem że z przodu nie ma podkładek gumowych jak w tyle więc jakim sposobem obniżyć przód. Teraz na 205/55/16 wygląda jak koza a co dopiero na 17. Pomiędzy powierzchnią opony a rantem nadkola mam 6 cm luzu. Z tyłu jest lepiej ładniej wygląda - gdybym chciał obniżyć trochę tyłwystarczy wymienić gumę. Ale w przodzie wchodzi tylko w grę inna sprężyna - chyba
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
S203 T 2.2 CDI 2002 r Elegance prosty i za to go lubię
Nissan Pathfinder LE 3.0 2013 Lift 2" patrzę z góry, wszędzie wjadę i wyjadę
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”