Check engine zdiagnozowałem i usunąłem usterkę

Instrukcje własnoręcznych napraw. PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ TU TEMATÓW Z PYTANIAMI JAK COŚ ZROBIĆ!!!

Moderator: Dziki Mar

K. Stefański
VIP
Posty: 56
Rejestracja: 3 sty 2015, o 16:57
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Check engine zdiagnozowałem i usunąłem usterkę

Post autor: K. Stefański »

Zaświecił mi się check engine i po zebraniu informacji z filmików w necie kupiłem ELM327 za 29 zł z dostawą. Wpiąłem do OBDII w aucie i sparowałem z telefonem. Zainstalowałem w telefonie aplikację ze sklepu Play, za darmo taką co ma 5 mln pobrań. Skasowałem błędy i auto wyszło z trybu awaryjnego, ale radość nie trwała długo bo usterka była nieusunięta. Kod błędu 2015 "air control sensor", to uznałem, że zatkany dopływ powietrza do czujnika przy kolektorze dolotowym. Zdemontowałem przepustnicę na dolocie i wyczyściłem w moim W203 2,2 CDI, wymyłem w benzynie dokładnie i wyczyściłem wszystkie otwory, w tym w kierownicy powietrza. Kolektora nie ruszałem, chociaż wiem już teraz, że czysty nie jest, ale jego czyszczenie to inna bajka. Lampka check engine już się nie zaświeciła, ale tryb awaryjny pozostał. Przejechałem jakieś 15 km i chwilami silnik pracował normalnie. Czułem, że wypalił się DPF. Jeszcze raz skasowałem błąd i jest ok, pełna moc.
WDB2032061F369742 C220 CDI 2003 automat combi classic
WDB2030081A667647 C220 CDI 2004 automat sedan elegance
K. Stefański
VIP
Posty: 56
Rejestracja: 3 sty 2015, o 16:57
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Re: Check engine zdiagnozowałem i usunąłem usterkę

Post autor: K. Stefański »

Niestety nadal było źle.
Okazało się, że w warsztacie niedbale wymieniano mi filtr powietrza i uszkodzono cybant na wlocie powietrza do turbiny. Przewód spadł z króćca turbiny i nie działał przepływomierz na dolocie do turbiny. Powietrze "lewe" wpadało do turbiny.
Teraz jest ok.
WDB2032061F369742 C220 CDI 2003 automat combi classic
WDB2030081A667647 C220 CDI 2004 automat sedan elegance
lechita
VIP
Posty: 646
Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
VIN: WDB2030071F447330
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Check engine zdiagnozowałem i usunąłem usterkę

Post autor: lechita »

Super, że uporałeś sie z tą usterką, ale w opisanym przypadku, czyli braku przepływu przez sensor pobieranego powietrza z filtra, silnik powinien mieć małą moc, tak, jakby turbina niepracowała.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
K. Stefański
VIP
Posty: 56
Rejestracja: 3 sty 2015, o 16:57
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Re: Check engine zdiagnozowałem i usunąłem usterkę

Post autor: K. Stefański »

Niestety nie uporałem się. Radość i ten wpis były przedwczesne, bo tylko chwilowe. Na drugi dzień to samo. Ale odkryłem, że wszystko jest ok gdy po starcie jedzie się powyżej 1000 obrotów, gdy tylko wolne obroty, za chwilę wiesza się, czyli max 3000 obr. Check engin owszem zaświeci się, ale nie do razu.
Sprawdziłem wszystkie pliki zapisane z błędami w aplikacji w telefonie. Za każdym razem, każde uruchomienie te same błędy P2513 i P2015. Kliknięcie w odsyłacz do internetu i już wiem, że uszkodzony jest sterownik klapkami w układzie dolotowym. Te same objawy i te same błędy, jest filmik na YT. Sterownik do wymiany. Jest dostępny za 507,86 zł, nowy. Niestety znajduje się on pod kolektorem dolotowym obok filtra paliwa o jest niedostępny od góry. podobno można od dołu go wymienić. Kupię i zobaczymy co dalej. Klapki nie są zablokowane i sterownik też, co sprawdziłem. Jeżdżę drugim W203. Napiszę co dalej. Pozdrawiam. Podoba mi się ta sentencja powyżej.
WDB2032061F369742 C220 CDI 2003 automat combi classic
WDB2030081A667647 C220 CDI 2004 automat sedan elegance
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 231
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Re: Check engine zdiagnozowałem i usunąłem usterkę

Post autor: procsa »

Jest na to pewny sposób...druciarski, ale działa. kumpel tak chciał to mu zrobiłem... nic nie trzeba rozkręcać... kupujesz nawet używany silniczek od klap dobrze aby był z wtyczką z uciętymi przewodami, rozcinasz przewód co idzie do Twojego silniczka, podpinasz ten nowy i chowasz go w "dogodnym" miejscu aby sobie na luźno pracował, trzeba jeszcze od starego silniczka od góry wyczepić ramię które steruje klapami, a je same zostawić w pozycji otwartej. Wszystko będzie działać OK, a nawet odczujesz lekką różnice w pracy silnika, klapy już go nie będą dławić.

Od spodu nie ma dostępu do tego silniczka, z tego co pamiętam to przeszkadza elektryczny dogrzewacz, czy coś tam innego, a jeżeli chcesz wyjąć cały kolektor to jest co robić, trzeba też od dołu odkręcić rurke od bagnetu oleju którego nie ma w tym aucie ;p bo blokuje kolektor.
K. Stefański
VIP
Posty: 56
Rejestracja: 3 sty 2015, o 16:57
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Re: Check engine zdiagnozowałem i usunąłem usterkę

Post autor: K. Stefański »

Dzięki za podpowiedź, ale też niełatwa do wykonania, bo u mnie żadnego dostępu nie ma do tego modułu. W warsztacie, który robi tylko MB podano mi termin dwutygodniowy i praca dwa dni, to pewnie z 1000 zł. Po tygodniu sam się wziąłem do roboty. Zdemontowałem kolektor dolotowy, wymyłem go w beczce z płynami. Mycie dwa dni z użyciem chemii dostępnej sklepie. Do tego szczotka do mycia butelek za 5 zł. Po myciu jak nowy.
Zdemontowanie kolektora dolotowego wymaga uniesienia przodu samochodu. Ja wykorzystałem 6 płytek chodnikowych na podwórku, podłożonych pod przednie koła. Muszą być odpięte przewody paliwa, kable od rozrusznika, no i wszystkie wtyczki, około 10 szt. Zdemontowana rurka bagnetu, filtr paliwa z uchwytem, comon rail ze wspornikiem i termostat. Zbiornik oleju wspomagania tylko odkręcony. Wszystko w zasadzie jednym kluczem z małą grzechotka i dwoma przydłużkami. Zamontowane, wszystko działa idealnie i mam porządnie zmontowane. Pogoda pomagała mi w tej pracy. Pozdrawiam.
WDB2032061F369742 C220 CDI 2003 automat combi classic
WDB2030081A667647 C220 CDI 2004 automat sedan elegance
K. Stefański
VIP
Posty: 56
Rejestracja: 3 sty 2015, o 16:57
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Re: Check engine zdiagnozowałem i usunąłem usterkę

Post autor: K. Stefański »

Gdyby ktoś potrzebował pomocy w tej kwestii to chętnie dopowiem szczegółów.
WDB2032061F369742 C220 CDI 2003 automat combi classic
WDB2030081A667647 C220 CDI 2004 automat sedan elegance
K. Stefański
VIP
Posty: 56
Rejestracja: 3 sty 2015, o 16:57
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Re: Check engine zdiagnozowałem i usunąłem usterkę

Post autor: K. Stefański »

Kilka dni jeszcze trwało zanim zdjąłem go z płytek chodnikowych, bo czekałem na spinki do osłon pod silnikiem. Były niekompletne i naprawiałem i czyściłem też same osłony z brudu i resztek smarów i olejów. Odzyskały kolor fabryczny. Tego nikt Wam nie zrobi w warsztacie bo kto by im kazał.
Jazda próbna. Odzyskał pewnie z 20 % mocy i jest nie ten sam, tak zawalony był kolektor dolotowy w kanałach między główną rurą a wlotami do cylindrów. Mają kształt litery U co znakomicie sprzyja osadzaniu się tam smoły z nagaru i oleju. Myślę, że jest to w wielu dieslach z zawracaniem spalin i nikt nawet o tym nie wie. Pozdrawiam.
WDB2032061F369742 C220 CDI 2003 automat combi classic
WDB2030081A667647 C220 CDI 2004 automat sedan elegance
Awatar użytkownika
CarlosBerg
Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 3 sie 2020, o 09:55
VIN: WDB2037061A511307

Re: Check engine zdiagnozowałem i usunąłem usterkę

Post autor: CarlosBerg »

Mam pytanie - jaki rodzaj spinek trzymał Twoją osłonę pod silnikiem? Ja mam takie beznadziejne "puste" w środku kołki z twardego plastiku, i chcąc wyczyścić kolektor samemu za czorta nie potrafiłem ich wyjąć. Mam osobny temat o czyszczeniu kolektora, tam gdzieś wrzuciłem zdjęcie.
Rozpruwacz Plasticzków
CL203 C220 CDI Sportcoupe
K. Stefański
VIP
Posty: 56
Rejestracja: 3 sty 2015, o 16:57
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Re: Check engine zdiagnozowałem i usunąłem usterkę

Post autor: K. Stefański »

Metalowe wkręty z dużą podkładką, Ale są też dwie śruby z tyłu przedniej osłony. Ja tam mam dorobione przez siebie z listwy montażowej uchwyty z przyspawana nakrętką M6 i jest pewne. To w okolicy wahaczy. Fabrycznie to chyba tam były też te wkręty tylko n konstrukcji jest blaszka w kształcie litery U taka sama jak z przodu pod zderzakiem. Tylna osłona jest przykręcana wkrętami z dużą podkładką. W podłodze masz wkładki blaszane, które rozkładają się jak wkręcasz wkręta. Nic ich nie zastąpi i musisz dokupić jeśli są rozkalibrowane.
WDB2032061F369742 C220 CDI 2003 automat combi classic
WDB2030081A667647 C220 CDI 2004 automat sedan elegance
K. Stefański
VIP
Posty: 56
Rejestracja: 3 sty 2015, o 16:57
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Re: Check engine zdiagnozowałem i usunąłem usterkę

Post autor: K. Stefański »

Można dokupić w serwisie. Też tak robiłem. Drogie są, ale pewne przez jakiś czas. Dobre trzymanie tych osłon to bardzo ważna sprawa. niestety wyrywa je podciśnienie pod autem przy większych prędkościach i jest to bardzo nie fajne, a nawet niebezpieczne.
WDB2032061F369742 C220 CDI 2003 automat combi classic
WDB2030081A667647 C220 CDI 2004 automat sedan elegance
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Check engine zdiagnozowałem i usunąłem usterkę

Post autor: polofix »

Ja mam stalową, mocowana na 4 śruby fi 8mm.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
K. Stefański
VIP
Posty: 56
Rejestracja: 3 sty 2015, o 16:57
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Re: Check engine zdiagnozowałem i usunąłem usterkę

Post autor: K. Stefański »

To masz pewne mocowanie. Pewnie są tam klipsy do wkręcania śrub M8. Te klipsy można dokupić na znanym portalu Ale można też dorobić je samemu z paska blachy 1/1,5 mm szerokości 30 mm złożonego jak gazeta, przewierconego Fi 8,5 mm i przyspawana nakrętka M8. Bardzo pewne i na długo. Sprzedawane klipsy gdzie nie ma nakrętki, tylko w wytłoczonej blasze jest gwint M8, są bardzo kiepskiej jakości.
WDB2032061F369742 C220 CDI 2003 automat combi classic
WDB2030081A667647 C220 CDI 2004 automat sedan elegance
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Check engine zdiagnozowałem i usunąłem usterkę

Post autor: Przybek »

Ten temat powinien mieć tytuł "Jak metodą prób i błędów naprawić auto - może się uda i nie będzie za drogo"... Takie moje prywatne zdanie.
K. Stefański
VIP
Posty: 56
Rejestracja: 3 sty 2015, o 16:57
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Re: Check engine zdiagnozowałem i usunąłem usterkę

Post autor: K. Stefański »

Może tak, a może nie. Dlatego, że zdiagnozowałem poprawnie usterkę bez żadnych prawie kosztów, szukania SD i płacenia za diagnostykę. Być może gdybym od razu przystąpił do zdemontowania układu dolotowego to byłoby mniej korowodów. Ale nie wiedziałem jak to zrobić i czy uporam się z tematem. To dopracowałem także dzięki temu forum. Na pewno potrzeba jest trochę doświadczenia i wiedzy jak to zorganizować, żeby te same śruby trafiły w miejsce w którym były pierwotnie i żeby ich nie zostało, albo nie zostały pogubione, bo wpadły gdzieś w zakamarki silnika. Da się to zrobić dość prostymi metodami. Dostęp do wielu śrub i wtyczek niestety trudny.
WDB2032061F369742 C220 CDI 2003 automat combi classic
WDB2030081A667647 C220 CDI 2004 automat sedan elegance
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZRÓB TO SAM”