Demontaż kolektora ssącego
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 1 sty 2013, o 21:25
- VIN:
- Lokalizacja: czarna
witam mam pytanie czeka mnie demontaż kolektora ssacego w moim mercedesie 2,7 cdi poniewaz jest maly wyciek w tej okolicy ,lecz mam pytanie ida tam uszczelki ,moge dac silikon dzieki za pomoc
Ostatnio zmieniony 1 sty 2013, o 21:39 przez lokerluki22, łącznie zmieniany 3 razy.
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 1 sty 2013, o 21:25
- VIN:
- Lokalizacja: czarna
dzieki slicznie pozdrawiam
[ Dodano: 2013-01-01, 22:34 ]
witam jeszce ma jedno pytanie co to za czesc znajdujaca sie z prawej strony szyny kommon rail ,mianowicie aluminiowa chlodniczka i sa podlaczone wezyki ,poniewaz chce sie dostac do kolektora ssacego i nie wiem co to jest i czy moge to odkrecic i nic sie nie stanie
dzieki za pomoc
[ Dodano: 2013-01-01, 22:34 ]
witam jeszce ma jedno pytanie co to za czesc znajdujaca sie z prawej strony szyny kommon rail ,mianowicie aluminiowa chlodniczka i sa podlaczone wezyki ,poniewaz chce sie dostac do kolektora ssacego i nie wiem co to jest i czy moge to odkrecic i nic sie nie stanie
dzieki za pomoc
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
aluminiowa chłodniczkalokerluki22 pisze:mianowicie aluminiowa chlodniczka
we/wy płynu chłodzącegolokerluki22 pisze: i sa podlaczone wezyki
we/wy paliwa
zadanie: utrzymanie jednolitej temperatury paliwa.
Chyba nawet nie masz wyjścia, bo nie wyciągniesz kolektora.lokerluki22 pisze: i czy moge to odkrecic i nic sie nie stanie
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 1 sty 2013, o 21:25
- VIN:
- Lokalizacja: czarna
- adaśko
- Użytkownik
- Posty: 762
- Rejestracja: 2 paź 2012, o 23:09
- VIN:
- Lokalizacja: Rumia
Jestem w trakcie przygotowań do części ssącej, sprawdzenie klap, uszczelnienie trzonków od klap w dolnej części-zauważyłem od spodu, że są czarne łezki na bloku silnika, sprawdzenie dogrzewacza i konserwacja rozrusznika.
Pytanie do znających dobrze działanie klap rezonansowych, czy silniczek działa w obie strony, czy tylko działa w jedną stronę pokonując siłę sprężyny, a klapy wracają do pozycji otwartej tylko pod wpływem właśnie tej sprężyny? Znając życie trzonki klap będą trochę zużyte i będę musiał jakieś uszczelniacze kupić i dopasować, może być tak, że za ciasno (oczywiście bez przesady) będą chodzić i obawiam się brakiem mocy tego silniczka i sprężyny.
Czy ktoś może zna odpowiedź na te pytania? Będę bardzo wdzięczny za każdą odpowiedź.
Fotorelacja na pewno będzie dodana do tematu
Pytanie do znających dobrze działanie klap rezonansowych, czy silniczek działa w obie strony, czy tylko działa w jedną stronę pokonując siłę sprężyny, a klapy wracają do pozycji otwartej tylko pod wpływem właśnie tej sprężyny? Znając życie trzonki klap będą trochę zużyte i będę musiał jakieś uszczelniacze kupić i dopasować, może być tak, że za ciasno (oczywiście bez przesady) będą chodzić i obawiam się brakiem mocy tego silniczka i sprężyny.
Czy ktoś może zna odpowiedź na te pytania? Będę bardzo wdzięczny za każdą odpowiedź.
Fotorelacja na pewno będzie dodana do tematu
Pozdrawiam Adam
WDB2032161F389561
WDB2032161F389561
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Tak właśnie.adaśko pisze:czy silniczek działa w obie strony, czy tylko działa w jedną stronę pokonując siłę sprężyny, a klapy wracają do pozycji otwartej tylko pod wpływem właśnie tej sprężyny?
Zwykłe oringi NBR chyba.adaśko pisze:jakieś uszczelniacze kupić i dopasować,
Tam bardziej chodzi o osiowanie niż uszczelnienie, tak że zrób to tylko na pasowne.adaśko pisze:może być tak, że za ciasno będą chodzić i obawiam się brakiem mocy tego silniczka i sprężyny.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
- adaśko
- Użytkownik
- Posty: 762
- Rejestracja: 2 paź 2012, o 23:09
- VIN:
- Lokalizacja: Rumia
Dzięki bardzo loneraider, za rzeczową odpowiedź
Tu też zależeć mi będzie na uszczelnienie, mogą tamtędy spaliny do komory silnika dostawać się i inhalację skuteczną można mieć spalinową , którą lekko odczuwam spod maski.loneraider pisze:Tam bardziej chodzi o osiowanie niż uszczelnienie,
Pozdrawiam Adam
WDB2032161F389561
WDB2032161F389561
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
adaśko, Zanim zepniesz z silniczkiem sprawdź działanie wszystkich połączonych listwą klap.
Nie wiem czy obserwowałeś kiedyś w jaki sposób ten system pracuje, ale powiem Ci że "napinkala" dość ostro. Musi pracować luźno.
Nie wiem czy obserwowałeś kiedyś w jaki sposób ten system pracuje, ale powiem Ci że "napinkala" dość ostro. Musi pracować luźno.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
-
- Użytkownik
- Posty: 88
- Rejestracja: 23 wrz 2011, o 13:13
- VIN:
- Lokalizacja: Kraków
Te klapki są rozbieralne? Są na nich jakieś numery ale nie ma ich w ofercie. Rozbierałem dolot bo myślałem że jest zabrudzony w środku i że uszczelki są do wymiany- blok silnika miałem cały w oleju ale okazało się że puszcza tylko klapkami bo wymieniłem uszczelki (w Aso doradzają aby kupić też nową do egr) a blok silnika nadal się brudzi. Jest jeden plus z zabawy z kolektorem bo przy okazji wymieniłem dogrzewacz, stary miał przepaloną ścieżkę na płytce i tranzystory.
Ostatnio zmieniony 19 paź 2013, o 21:44 przez adrianb, łącznie zmieniany 1 raz.
cl203 coupe c220cdi 2002r
-
- VIP
- Posty: 116
- Rejestracja: 8 paź 2012, o 12:56
- VIN:
- Lokalizacja: Białystok
Ja np mam usunięte klapy z kolektora (są zagłuszone dziury po klapach tzn ich mocowanie) kolektor mi podciekał, poza tym klapy nie działały. Teraz silnik sterowania klapami "chodzi na sucho" tylko po to żeby komp nie widział błędów i jest bardzo dobrze, auto jeździ normalnie, przyśpiesza, hamuje, nie dymi, nie traci mocy. Pewnie niektórzy uznają to za druciarstwo ale tak się robiło swego czasu w 210-tkach, 202-kach w warsztatach niezależnych (aso tego nie praktykuje), mi zrobili koledzy na naszym warsztacie i jest .....
Ostatnio zmieniony 21 paź 2013, o 16:09 przez petersen, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam
-
- Użytkownik
- Posty: 29
- Rejestracja: 23 paź 2013, o 14:57
- VIN:
- Lokalizacja: Konin
- adaśko
- Użytkownik
- Posty: 762
- Rejestracja: 2 paź 2012, o 23:09
- VIN:
- Lokalizacja: Rumia
Tak więc zabrałem się za ratowanie kolektora ssącego, a konkretniej klapek rezonansowych. Brudny bok silnika mnie lekko mówiąc denerwował.
Główne rzeczy opisane zostały powyżej, jednak uzupełniam o silnik 2,7 CDI dla potomnych. Filtr paliwa odłączyłem od strony zasilania, listwę wtryskową odłączyłem od strony skrzyni. Wszystko odgięte na przewodach i nie przeszkadza w demontażu.
Trzeba pamiętać o demontażu dogrzewacza wstępnego paliwa (przymocowany będzie przeszkadzał), należy uważać na plastikową fajkę łączącą podgrzewacz z układem wodnym, obudowę termostatu (trzeba uważać na łącznik pod termostatem-taka gumowo-metalowa tulejka), rurki od miejsca na bagnet nie trzeba odkręcać-kolektor wyjdzie, ale obejma trzymająca tą rurkę to porażka (zaznaczenie na zdjęciu). Zawór EGR, najwięcej przekleństw przy dwóch śrubach zaznaczonych na fotkach.
Od wiązki przechodzącej przez kolektor są 4 wtyczki (dogrzewacz elektryczny, czujnik na łączeniu silnika ze skrzynią, silniczek klap, czujnik oleju) i jeden przewód z oczkiem do rozrusznika.
Całość robierania nie przebiegało z problemami, jednak składanie może doprowadzić do lekkiego zdenerwowania przy trzech śrubkach wymienionych i zaznaczonych na zdjęciach. Jedna uwaga do śrubki przykręcanej przy EGR do podstawy należy użyć trzonka młotka żeby odsunąć wąż zbiorniczka wspomagania, według mnie najlepszym rozwiązaniem jest przyciśnięcie go od góry i klucz wejdzie nad tym wężem, śruba pod EGR-em to kombinacja przedłużki z przegubem, obejmę rurki od bagnetu przykręcamy sposobem, ja użyłem trytytkę żeby nie zsunęła się w dół (unikniemy wchodzenia do kanału jak spadnie). Mam nadzieję, że zdjęcia wszystko powiedzą-miłego oglądania i miłej pracy .
Sama naprawa polegała na uszczelnieniu trzonków od klapek, luzy były ok 0,5 mm. Drogą dedukcji doszedłem, że grubość nowych powinna wynosić 11 mm, moje miały 10,5 mm. Każdy trzonek założyłem na wiertarkę i przepolerowałem pastą tempo. Uszczelniacze jakie zastosowałem to http://www.sklep-harmax.pl/p/23323/uszcz-10x15x35-un ładnie pasowały i klapki wyraźnie były uszczelnione. Mankamentem jest brak blokady, przed wysuwaniem się klapek w dół. Moim patentem były kątowniczki z castoramy i kulki łożyska 7mm-wszystko widoczne na zdjęciach (taki patent może oszczędzić dużo większe koszty-zobaczę przy dłuższej eksploatacji czy się sprawdził). Przy okazji wszystko umyte i wyczyszczone w miarę możliwości z nagaru.
Dodam jeszcze tylko od siebie, że klapki działają w dwie strony, sprężyna tylko wspomaga otwarcie klapek, po podłaczeniu zasilania do zacisków 1-minus i 2-plus silniczek cofa się na otwarcie klapek, zapewne sterownik trzecim przewodem podaje jakiś impuls sterując klapkami zamykając je-niestety nie eksperymentowałem z tym.
Koszty:
uszczelki kolektora 80 zł
uszczelniacze EGR 3 szt i pod termostat 27 zł
Rurka podgrzewacza paliwa 37 zł (u mnie była uszkodzona, potrzebny będzie nowy oring)
uszczelniacze 4 szt 20 zł
Kolejność zdjęć jest odwrotna , już nie chciało mi się poprawiać, ale można oglądać od dołu
Główne rzeczy opisane zostały powyżej, jednak uzupełniam o silnik 2,7 CDI dla potomnych. Filtr paliwa odłączyłem od strony zasilania, listwę wtryskową odłączyłem od strony skrzyni. Wszystko odgięte na przewodach i nie przeszkadza w demontażu.
Trzeba pamiętać o demontażu dogrzewacza wstępnego paliwa (przymocowany będzie przeszkadzał), należy uważać na plastikową fajkę łączącą podgrzewacz z układem wodnym, obudowę termostatu (trzeba uważać na łącznik pod termostatem-taka gumowo-metalowa tulejka), rurki od miejsca na bagnet nie trzeba odkręcać-kolektor wyjdzie, ale obejma trzymająca tą rurkę to porażka (zaznaczenie na zdjęciu). Zawór EGR, najwięcej przekleństw przy dwóch śrubach zaznaczonych na fotkach.
Od wiązki przechodzącej przez kolektor są 4 wtyczki (dogrzewacz elektryczny, czujnik na łączeniu silnika ze skrzynią, silniczek klap, czujnik oleju) i jeden przewód z oczkiem do rozrusznika.
Całość robierania nie przebiegało z problemami, jednak składanie może doprowadzić do lekkiego zdenerwowania przy trzech śrubkach wymienionych i zaznaczonych na zdjęciach. Jedna uwaga do śrubki przykręcanej przy EGR do podstawy należy użyć trzonka młotka żeby odsunąć wąż zbiorniczka wspomagania, według mnie najlepszym rozwiązaniem jest przyciśnięcie go od góry i klucz wejdzie nad tym wężem, śruba pod EGR-em to kombinacja przedłużki z przegubem, obejmę rurki od bagnetu przykręcamy sposobem, ja użyłem trytytkę żeby nie zsunęła się w dół (unikniemy wchodzenia do kanału jak spadnie). Mam nadzieję, że zdjęcia wszystko powiedzą-miłego oglądania i miłej pracy .
Sama naprawa polegała na uszczelnieniu trzonków od klapek, luzy były ok 0,5 mm. Drogą dedukcji doszedłem, że grubość nowych powinna wynosić 11 mm, moje miały 10,5 mm. Każdy trzonek założyłem na wiertarkę i przepolerowałem pastą tempo. Uszczelniacze jakie zastosowałem to http://www.sklep-harmax.pl/p/23323/uszcz-10x15x35-un ładnie pasowały i klapki wyraźnie były uszczelnione. Mankamentem jest brak blokady, przed wysuwaniem się klapek w dół. Moim patentem były kątowniczki z castoramy i kulki łożyska 7mm-wszystko widoczne na zdjęciach (taki patent może oszczędzić dużo większe koszty-zobaczę przy dłuższej eksploatacji czy się sprawdził). Przy okazji wszystko umyte i wyczyszczone w miarę możliwości z nagaru.
Dodam jeszcze tylko od siebie, że klapki działają w dwie strony, sprężyna tylko wspomaga otwarcie klapek, po podłaczeniu zasilania do zacisków 1-minus i 2-plus silniczek cofa się na otwarcie klapek, zapewne sterownik trzecim przewodem podaje jakiś impuls sterując klapkami zamykając je-niestety nie eksperymentowałem z tym.
Koszty:
uszczelki kolektora 80 zł
uszczelniacze EGR 3 szt i pod termostat 27 zł
Rurka podgrzewacza paliwa 37 zł (u mnie była uszkodzona, potrzebny będzie nowy oring)
uszczelniacze 4 szt 20 zł
Kolejność zdjęć jest odwrotna , już nie chciało mi się poprawiać, ale można oglądać od dołu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 27 paź 2013, o 18:56 przez adaśko, łącznie zmieniany 4 razy.
Pozdrawiam Adam
WDB2032161F389561
WDB2032161F389561
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- Użytkownik
- Posty: 90
- Rejestracja: 15 paź 2009, o 19:16
- VIN:
- Lokalizacja: Kazimierza Wielka