Demontaż kolektora ssącego

Instrukcje własnoręcznych napraw. PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ TU TEMATÓW Z PYTANIAMI JAK COŚ ZROBIĆ!!!

Moderator: Dziki Mar

lokerluki22
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 1 sty 2013, o 21:25
VIN:
Lokalizacja: czarna

Post autor: lokerluki22 »

witam mam pytanie czeka mnie demontaż kolektora ssacego w moim mercedesie 2,7 cdi poniewaz jest maly wyciek w tej okolicy ,lecz mam pytanie ida tam uszczelki ,moge dac silikon dzieki za pomoc
Ostatnio zmieniony 1 sty 2013, o 21:39 przez lokerluki22, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

lokerluki22 pisze:witam
Witamy się w innym temacie :dokuczacz:
lokerluki22 pisze:mam pytanie ida tam uszczelki
Tak po jednej na każdy kanał, w Twoim przypadku 5szt.
lokerluki22 pisze:moge dac silikon
:boisie: Nie zaleca się
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
lokerluki22
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 1 sty 2013, o 21:25
VIN:
Lokalizacja: czarna

Post autor: lokerluki22 »

dzieki slicznie pozdrawiam

[ Dodano: 2013-01-01, 22:34 ]
witam jeszce ma jedno pytanie co to za czesc znajdujaca sie z prawej strony szyny kommon rail ,mianowicie aluminiowa chlodniczka i sa podlaczone wezyki ,poniewaz chce sie dostac do kolektora ssacego i nie wiem co to jest i czy moge to odkrecic i nic sie nie stanie
dzieki za pomoc
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

lokerluki22 pisze:mianowicie aluminiowa chlodniczka
:haha: aluminiowa chłodniczka :haha:
lokerluki22 pisze: i sa podlaczone wezyki
we/wy płynu chłodzącego
we/wy paliwa
zadanie: utrzymanie jednolitej temperatury paliwa.
lokerluki22 pisze: i czy moge to odkrecic i nic sie nie stanie
Chyba nawet nie masz wyjścia, bo nie wyciągniesz kolektora.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
lokerluki22
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 1 sty 2013, o 21:25
VIN:
Lokalizacja: czarna

Post autor: lokerluki22 »

jeszcze raz dzieki wielkie
jak bedzie ciepło biore sie do pracy ::)))
Awatar użytkownika
adaśko
Użytkownik
Posty: 762
Rejestracja: 2 paź 2012, o 23:09
VIN:
Lokalizacja: Rumia

Post autor: adaśko »

Jestem w trakcie przygotowań do części ssącej, sprawdzenie klap, uszczelnienie trzonków od klap w dolnej części-zauważyłem od spodu, że są czarne łezki na bloku silnika, sprawdzenie dogrzewacza i konserwacja rozrusznika.
Pytanie do znających dobrze działanie klap rezonansowych, czy silniczek działa w obie strony, czy tylko działa w jedną stronę pokonując siłę sprężyny, a klapy wracają do pozycji otwartej tylko pod wpływem właśnie tej sprężyny? Znając życie trzonki klap będą trochę zużyte i będę musiał jakieś uszczelniacze kupić i dopasować, może być tak, że za ciasno (oczywiście bez przesady) będą chodzić i obawiam się brakiem mocy tego silniczka i sprężyny.
Czy ktoś może zna odpowiedź na te pytania? Będę bardzo wdzięczny za każdą odpowiedź.
Fotorelacja na pewno będzie dodana do tematu :rotfl:
Pozdrawiam Adam
WDB2032161F389561
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

adaśko pisze:czy silniczek działa w obie strony, czy tylko działa w jedną stronę pokonując siłę sprężyny, a klapy wracają do pozycji otwartej tylko pod wpływem właśnie tej sprężyny?
Tak właśnie.
adaśko pisze:jakieś uszczelniacze kupić i dopasować,
Zwykłe oringi NBR chyba.
adaśko pisze:może być tak, że za ciasno będą chodzić i obawiam się brakiem mocy tego silniczka i sprężyny.
Tam bardziej chodzi o osiowanie niż uszczelnienie, tak że zrób to tylko na pasowne.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
adaśko
Użytkownik
Posty: 762
Rejestracja: 2 paź 2012, o 23:09
VIN:
Lokalizacja: Rumia

Post autor: adaśko »

Dzięki bardzo loneraider, za rzeczową odpowiedź
loneraider pisze:Tam bardziej chodzi o osiowanie niż uszczelnienie,
Tu też zależeć mi będzie na uszczelnienie, mogą tamtędy spaliny do komory silnika dostawać się i inhalację skuteczną można mieć spalinową :boisie: , którą lekko odczuwam spod maski.
Pozdrawiam Adam
WDB2032161F389561
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

adaśko, Zanim zepniesz z silniczkiem sprawdź działanie wszystkich połączonych listwą klap.
Nie wiem czy obserwowałeś kiedyś w jaki sposób ten system pracuje, ale powiem Ci że "napinkala" dość ostro. Musi pracować luźno.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
adrianb
Użytkownik
Posty: 88
Rejestracja: 23 wrz 2011, o 13:13
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Post autor: adrianb »

Te klapki są rozbieralne? Są na nich jakieś numery ale nie ma ich w ofercie. Rozbierałem dolot bo myślałem że jest zabrudzony w środku i że uszczelki są do wymiany- blok silnika miałem cały w oleju ale okazało się że puszcza tylko klapkami bo wymieniłem uszczelki (w Aso doradzają aby kupić też nową do egr) a blok silnika nadal się brudzi. Jest jeden plus z zabawy z kolektorem bo przy okazji wymieniłem dogrzewacz, stary miał przepaloną ścieżkę na płytce i tranzystory.
Ostatnio zmieniony 19 paź 2013, o 21:44 przez adrianb, łącznie zmieniany 1 raz.
cl203 coupe c220cdi 2002r
petersen
VIP
Posty: 116
Rejestracja: 8 paź 2012, o 12:56
VIN:
Lokalizacja: Białystok

Post autor: petersen »

Ja np mam usunięte klapy z kolektora (są zagłuszone dziury po klapach tzn ich mocowanie) kolektor mi podciekał, poza tym klapy nie działały. Teraz silnik sterowania klapami "chodzi na sucho" tylko po to żeby komp nie widział błędów i jest bardzo dobrze, auto jeździ normalnie, przyśpiesza, hamuje, nie dymi, nie traci mocy. Pewnie niektórzy uznają to za druciarstwo ale tak się robiło swego czasu w 210-tkach, 202-kach w warsztatach niezależnych (aso tego nie praktykuje), mi zrobili koledzy na naszym warsztacie i jest .....
Ostatnio zmieniony 21 paź 2013, o 16:09 przez petersen, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam
szarik1
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 23 paź 2013, o 14:57
VIN:
Lokalizacja: Konin

Post autor: szarik1 »

właśnie tez szukalem pomocy w tym temacie. widze wiele cennych uwag a myślalem ze sie za to nie zabiore...
Awatar użytkownika
adaśko
Użytkownik
Posty: 762
Rejestracja: 2 paź 2012, o 23:09
VIN:
Lokalizacja: Rumia

Post autor: adaśko »

Tak więc zabrałem się za ratowanie kolektora ssącego, a konkretniej klapek rezonansowych. Brudny bok silnika mnie lekko mówiąc denerwował.
Główne rzeczy opisane zostały powyżej, jednak uzupełniam o silnik 2,7 CDI dla potomnych. Filtr paliwa odłączyłem od strony zasilania, listwę wtryskową odłączyłem od strony skrzyni. Wszystko odgięte na przewodach i nie przeszkadza w demontażu.
Trzeba pamiętać o demontażu dogrzewacza wstępnego paliwa (przymocowany będzie przeszkadzał), należy uważać na plastikową fajkę łączącą podgrzewacz z układem wodnym, obudowę termostatu (trzeba uważać na łącznik pod termostatem-taka gumowo-metalowa tulejka), rurki od miejsca na bagnet nie trzeba odkręcać-kolektor wyjdzie, ale obejma trzymająca tą rurkę to porażka (zaznaczenie na zdjęciu). Zawór EGR, najwięcej przekleństw przy dwóch śrubach zaznaczonych na fotkach.
Od wiązki przechodzącej przez kolektor są 4 wtyczki (dogrzewacz elektryczny, czujnik na łączeniu silnika ze skrzynią, silniczek klap, czujnik oleju) i jeden przewód z oczkiem do rozrusznika.
Całość robierania nie przebiegało z problemami, jednak składanie może doprowadzić do lekkiego zdenerwowania przy trzech śrubkach wymienionych i zaznaczonych na zdjęciach. Jedna uwaga do śrubki przykręcanej przy EGR do podstawy należy użyć trzonka młotka żeby odsunąć wąż zbiorniczka wspomagania, według mnie najlepszym rozwiązaniem jest przyciśnięcie go od góry i klucz wejdzie nad tym wężem, śruba pod EGR-em to kombinacja przedłużki z przegubem, obejmę rurki od bagnetu przykręcamy sposobem, ja użyłem trytytkę żeby nie zsunęła się w dół (unikniemy wchodzenia do kanału jak spadnie). Mam nadzieję, że zdjęcia wszystko powiedzą-miłego oglądania i miłej pracy :hejka: .
Sama naprawa polegała na uszczelnieniu trzonków od klapek, luzy były ok 0,5 mm. Drogą dedukcji doszedłem, że grubość nowych powinna wynosić 11 mm, moje miały 10,5 mm. Każdy trzonek założyłem na wiertarkę i przepolerowałem pastą tempo. Uszczelniacze jakie zastosowałem to http://www.sklep-harmax.pl/p/23323/uszcz-10x15x35-un ładnie pasowały i klapki wyraźnie były uszczelnione. Mankamentem jest brak blokady, przed wysuwaniem się klapek w dół. Moim patentem były kątowniczki z castoramy i kulki łożyska 7mm-wszystko widoczne na zdjęciach (taki patent może oszczędzić dużo większe koszty-zobaczę przy dłuższej eksploatacji czy się sprawdził). Przy okazji wszystko umyte i wyczyszczone w miarę możliwości z nagaru.
Dodam jeszcze tylko od siebie, że klapki działają w dwie strony, sprężyna tylko wspomaga otwarcie klapek, po podłaczeniu zasilania do zacisków 1-minus i 2-plus silniczek cofa się na otwarcie klapek, zapewne sterownik trzecim przewodem podaje jakiś impuls sterując klapkami zamykając je-niestety nie eksperymentowałem z tym.
Koszty:
uszczelki kolektora 80 zł
uszczelniacze EGR 3 szt i pod termostat 27 zł
Rurka podgrzewacza paliwa 37 zł (u mnie była uszkodzona, potrzebny będzie nowy oring)
uszczelniacze 4 szt 20 zł


Kolejność zdjęć jest odwrotna :uee: , już nie chciało mi się poprawiać, ale można oglądać od dołu :rotfl:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 27 paź 2013, o 18:56 przez adaśko, łącznie zmieniany 4 razy.
Pozdrawiam Adam
WDB2032161F389561
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

adaśko pisze:czujnik na łączeniu silnika ze skrzynią,
Czujnik prędkości obrotowej wału.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
malmo221
Użytkownik
Posty: 90
Rejestracja: 15 paź 2009, o 19:16
VIN:
Lokalizacja: Kazimierza Wielka

Post autor: malmo221 »

Witam. Również mam nieszczelność przy kolektorze dzwoniłem do serwisu w celu zakupu klapek oraz uszczelek klapek, lecz nie można ich dokupić osobno w ASO czy ktoś wie gdzie można je nabyć?
C Sport Coupe 2,2CDI 2001
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZRÓB TO SAM”