Demontaż kolektora ssącego

Instrukcje własnoręcznych napraw. PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ TU TEMATÓW Z PYTANIAMI JAK COŚ ZROBIĆ!!!

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Chyba nie można .. ale zaraz się specjaliści odezwą i sprecyzują .. chyba cały kolektor trzeba wymienić lub podrutować przez drastyczną amputację klap .. tyle wyczytałem TU na forum...
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
malmo221
Użytkownik
Posty: 90
Rejestracja: 15 paź 2009, o 19:16
VIN:
Lokalizacja: Kazimierza Wielka

Post autor: malmo221 »

no to strasznie nie dobrze by było :zly:

[ Dodano: 2013-10-28, 19:14 ]
adaśko
Mankamentem jest brak blokady, przed wysuwaniem się klapek w dół.
Mam pytanie jak wygląda ta blokada oraz jaką średnice zewnętrzną oraz wewnętrzną ma to uszczelnienie? W Krakowie są firmy co robią takie uszczelnienia może by coś dopasował. Powiedz jeszcze jaki masz przebieg bo Noc pisał ze te klapki się wypalają a u Ciebie całe są chyba
Ostatnio zmieniony 28 paź 2013, o 19:15 przez malmo221, łącznie zmieniany 1 raz.
C Sport Coupe 2,2CDI 2001
Awatar użytkownika
adaśko
Użytkownik
Posty: 762
Rejestracja: 2 paź 2012, o 23:09
VIN:
Lokalizacja: Rumia

Post autor: adaśko »

malmo221 pisze:Mam pytanie jak wygląda ta blokada
Blokady nie ma, zrobiłem sam kątowniczki, które przytrzymują każdą klapkę (oprócz jednej przy silniczku sterującym)
malmo221 pisze:jaką średnice zewnętrzną oraz wewnętrzną ma to uszczelnienie?
Podałem wymiary do jakich moje były zjechane, w oryginale chyba mają wewnętrzną średnicę 11 mm, zewnętrzną 15 mm i grubość 3,5 mm
malmo221 pisze:Powiedz jeszcze jaki masz przebieg
215000 km
malmo221 pisze:Noc pisał ze te klapki się wypalają
Chyba miał na myśli, że wyłamują, bo raczej wypalić się nie mogą.
Pozdrawiam Adam
WDB2032161F389561
malmo221
Użytkownik
Posty: 90
Rejestracja: 15 paź 2009, o 19:16
VIN:
Lokalizacja: Kazimierza Wielka

Post autor: malmo221 »

a robienie blokady jest koniecznie po rozebraniu tego wszystkiego? czy jak zmienię uszczelnienia i złoże to ciśnienie nie wypchnie tych elementów?

[ Dodano: 2013-11-10, 01:52 ]
a tak na marginesie to same ramiona klapek są dostępne w ASO w cenie 23 zł szt
C Sport Coupe 2,2CDI 2001
xangel
VIP
Posty: 264
Rejestracja: 16 kwie 2012, o 02:06
VIN:
Lokalizacja: Białystok

Post autor: xangel »

A ja chciałbym zapytać, czy ta usterka kolektora dotyczy również samochodów po lifcie? Bo nie znalazłem nic w wątku o tym, a widzę, że wszyscy, którzy robili kolektor mają samochód przed liftem...
Pytam, bo dla porównania chyba w BMW E39 w 3 litrowym silniku też jest problem z klapami, ale poprawili to w ostatnich rocznikach, więc tu może być podobna sytuacja...
Niepuszczone bąki unoszą się do głowy i stąd się biorą posrane pomysły.

Srebrne C 270 CDI kombi 2004r (modelowo 2005) / Automat / SportEdition+ / delikatny chip
WDB2032161F645378
malmo221
Użytkownik
Posty: 90
Rejestracja: 15 paź 2009, o 19:16
VIN:
Lokalizacja: Kazimierza Wielka

Post autor: malmo221 »

koledzy mam pytanie techniczne odnośnie kolektora a raczej klapek poniżej umieszczam dwa linki. W jednym klapki a raczej ich dźwignie mają "czapeczki" zabezpieczeni jak zwał tak zwał, natomiast w drugim tego niema. Moje pytania t: co to jest, jakie ma zadanie i czemu w jednym jest a w drugim niema.

http://allegro.pl/kolektor-ssacy-merced ... 48150.html

http://allegro.pl/kolektor-ssacy-merced ... 59856.html
C Sport Coupe 2,2CDI 2001
Awatar użytkownika
adaśko
Użytkownik
Posty: 762
Rejestracja: 2 paź 2012, o 23:09
VIN:
Lokalizacja: Rumia

Post autor: adaśko »

W tym pierwszym dźwignie są przytrzymywane na trzpieniu listwy tymi "czapeczkami"(listwa ta nie ma blaszek przytrzymujących się do dźwigni), a drugi nie potrzebuje, bo listwa ma łapki z blaszek, które przytrzymują ją.
Pozdrawiam Adam
WDB2032161F389561
wilkm09
VIP
Posty: 37
Rejestracja: 17 kwie 2011, o 17:32
VIN:
Lokalizacja: Kazimierza

Post autor: wilkm09 »

które rozwiązanie jest nowsze? które trwalsze?
Sport Coupe 2.2Cdi 143KM. 2001
Awatar użytkownika
adaśko
Użytkownik
Posty: 762
Rejestracja: 2 paź 2012, o 23:09
VIN:
Lokalizacja: Rumia

Post autor: adaśko »

wilkm09 pisze:które rozwiązanie jest nowsze?
Tego ja nie wiem, ale
wilkm09 pisze:które trwalsze?
To już zależy od dostępności tych plastikowych zabezpieczeń, jeżeli któraś z tych blaszek trzymających listwę ułamie się, to zawsze można takie zabezpieczenie z plastiku zastosować. U mnie taki plastik jest tylko w miejscu, gdzie od silniczka sterującego idzie dźwigienka, więc wymiary są takie same.
Pozdrawiam Adam
WDB2032161F389561
wilkm09
VIP
Posty: 37
Rejestracja: 17 kwie 2011, o 17:32
VIN:
Lokalizacja: Kazimierza

Post autor: wilkm09 »

ok dziękuje za informacje
Sport Coupe 2.2Cdi 143KM. 2001
Awatar użytkownika
adaśko
Użytkownik
Posty: 762
Rejestracja: 2 paź 2012, o 23:09
VIN:
Lokalizacja: Rumia

Post autor: adaśko »

Tak jak widać na zdjęciu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam Adam
WDB2032161F389561
wilkm09
VIP
Posty: 37
Rejestracja: 17 kwie 2011, o 17:32
VIN:
Lokalizacja: Kazimierza

Post autor: wilkm09 »

tak wiem iż w tym miejscu wszystkie majś tą czapke. Ciekawe czy one podchodzą do tego bez nich. Interesuje sie bo bede wyciągał kolektor gdyż na bloku pojawił sie osad wiec pewnie klapki puszczaja wic wymienie uszczelnienia. Nie wiem tylko co trzyma te ramiona klapek w kolektorze bo tam jest ciśnienie i jak to jest zrobione ze ich nie wypycha. Myslałem ze moze ta listwa je trzyma ale nie wydaje mi sie to teraz. `
Sport Coupe 2.2Cdi 143KM. 2001
Awatar użytkownika
adaśko
Użytkownik
Posty: 762
Rejestracja: 2 paź 2012, o 23:09
VIN:
Lokalizacja: Rumia

Post autor: adaśko »

wilkm09 pisze:Ciekawe czy one podchodzą do tego bez nich.
Tak, dźwigienki mają pod spodem takie same otwory. Ta jedna dźwigienka różni się tylko dodatkową odnogę do silniczka, ale wielkość taka sama. Próbowałem przekładać do innych i pasuje.
Pozdrawiam Adam
WDB2032161F389561
wilkm09
VIP
Posty: 37
Rejestracja: 17 kwie 2011, o 17:32
VIN:
Lokalizacja: Kazimierza

Post autor: wilkm09 »

a powiedz mi jeszcze czy potrzeba tam jeszcze coś zmieniac poza usczelnieniami klapek no i wiedomo uszczelek kolektora?
Sport Coupe 2.2Cdi 143KM. 2001
Awatar użytkownika
adaśko
Użytkownik
Posty: 762
Rejestracja: 2 paź 2012, o 23:09
VIN:
Lokalizacja: Rumia

Post autor: adaśko »

Jak zdejmiesz to zobaczysz, skąd mogę wiedzieć co u Ciebie jest do zrobienia. Jak prześledzisz temat nie tylko na naszym forum to zobaczysz, że są różne awarie, klapki urwane, trzpienie popękane, listwa uszkodzona........ Zależy, czy ktoś już łapy tam wciskał czy nie. Ja miałem o tyle dobrze, że wszystko było kompletne, tylko trzpienie lekko zjechane, przez co były sporo nieszczelne.
Pozdrawiam Adam
WDB2032161F389561
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZRÓB TO SAM”