Demontaż kolektora ssącego

Instrukcje własnoręcznych napraw. PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ TU TEMATÓW Z PYTANIAMI JAK COŚ ZROBIĆ!!!

Moderator: Dziki Mar

wilkm09
VIP
Posty: 37
Rejestracja: 17 kwie 2011, o 17:32
VIN:
Lokalizacja: Kazimierza

Post autor: wilkm09 »

ok dzięki za informacje
Sport Coupe 2.2Cdi 143KM. 2001
malmo221
Użytkownik
Posty: 90
Rejestracja: 15 paź 2009, o 19:16
VIN:
Lokalizacja: Kazimierza Wielka

Post autor: malmo221 »

Witam. Kolektor już zregenerowany uszczelnienia zamówiłem na wymiar, do tego dorobiłem podkładki dystansujące pod klapki żeby się nie wycierały oraz te tulejki które osiują całość. Wszystko dorabiałem w: http://www.seal.com.pl/
całość dorabiana na wymiar koszt 80 zł :rotfl:

Mam tylko pytanie chce sprawdzić czy wszystko działa zanim założę kolektor na auto. prosiłbym o o informacje gdzie podpiąć plus a gdzie minus w tym silniczku żeby zobaczyć czy się poruszają klapki bez zacięć. I czy ten silnik tylko je zamyka a sprężyna otwiera czy silnik tez je zamyka.
C Sport Coupe 2,2CDI 2001
Awatar użytkownika
adaśko
Użytkownik
Posty: 762
Rejestracja: 2 paź 2012, o 23:09
VIN:
Lokalizacja: Rumia

Post autor: adaśko »

malmo221 pisze:gdzie podpiąć plus a gdzie minus w tym silniczku żeby zobaczyć czy się poruszają klapki bez zacięć. I czy ten silnik tylko je zamyka a sprężyna otwiera czy silnik tez je zamyka.
Tak jak pisałem wyżej, podłączenie plusa i minusa do silniczka spowoduje ich otwarcie, trzeci przewód dotyczy sterowania, ale jak działa tego nie próbowałem. Poczytaj mój cały opis na 2 str tam masz napisane jak podłączyć i jak działają. Sprawdzić możesz ręcznie czy nie zacinają się.
Pozdrawiam Adam
WDB2032161F389561
malmo221
Użytkownik
Posty: 90
Rejestracja: 15 paź 2009, o 19:16
VIN:
Lokalizacja: Kazimierza Wielka

Post autor: malmo221 »

bardzie chodzi mi o siłę silnika czy da rade uciągnąć bo jak wymontowałem to chodziło to lekko i były cały czas otwarte przez siłę sprężyny a teraz ona sam tak średnio daje sobie rade. Bardziej bym chciał sprawdzić czy silnik da rade zamknąć je i to mnie bardziej interesuje jak podłączyć prąd?
C Sport Coupe 2,2CDI 2001
Awatar użytkownika
adaśko
Użytkownik
Posty: 762
Rejestracja: 2 paź 2012, o 23:09
VIN:
Lokalizacja: Rumia

Post autor: adaśko »

malmo221 pisze: mnie bardziej interesuje jak podłączyć prąd?
Czy tak ciężko cofnąć się na 2 stronę i przeczytać tak jak pisałem wcześniej, wszystko na tacy podać?
cytat: Dodam jeszcze tylko od siebie, że klapki działają w dwie strony, sprężyna tylko wspomaga otwarcie klapek, po podłączeniu zasilania do zacisków 1-minus i 2-plus silniczek cofa się na otwarcie klapek, zapewne sterownik trzecim przewodem podaje jakiś impuls sterując klapkami zamykając je-niestety nie eksperymentowałem z tym.
malmo221 pisze: chodzi mi o siłę silnika czy da rade uciągnąć
Da radę
Ostatnio zmieniony 5 gru 2013, o 21:25 przez adaśko, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam Adam
WDB2032161F389561
krakus
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 17 sty 2015, o 20:04
VIN:
Lokalizacja: Krakow

Post autor: krakus »

Poczytalem dokladnie caly watek i zastanawiam sie, czy jest sens wykonanie czyszczenia EGR i kolektora ssacego np w taki sposob : https://www.youtube.com/watch?v=5B3J5kaA1Mg

U mnie uklad pracuje poprawnie - czy takie prewencyjne czyszczenie moze wydluzyc czas bezawaryjnej pracy ukladu (klapek)... :?: :?:
Sadze, ze ze wzgledu na przebieg moja :mb: ma szanse sie zalapac na problem z kolektorem, klapkami i egr....
lepiej czekac az sie poprostu zepsuje czy wykonac zabieg czyszczenia... :?:
W203, Classic Kombi, 200 CDI 122 KM
Lift 2005
WDB2032071F766354
Damian-bijda
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 25 lut 2015, o 13:56
VIN:
Lokalizacja: kraków

kolektor

Post autor: Damian-bijda »

Duże pojęcie o regeneracji kolektorów mają w firmie Bincar. Ja od nich zamawiałem coś takiego i kolektory ładnie się sprawują do dnia dzisiejszego, z zamawiałem już dobry rok temu. Szybka regeneracja, szybka wysyłka. Warto przedzwonić do nich i wypytać o szczegóły.
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Damian-bijda, po pierwsze to pierwszy post w przywitalni, a poza tym w dziale zrób to sam mówi się o rozwiązaniach już gotowych. ....... a nie reklamę się robi jakiejś firmie.
krakus
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 17 sty 2015, o 20:04
VIN:
Lokalizacja: Krakow

Post autor: krakus »

uhhh ale mamy wzmozona czujnosc na forum... :tak: do gonienia kryptoreklam…. :usmiech:

niestety troszke gorzej jest ze zwyklymi odpowiedziami….
no, chyba, ze w dziale VIP - tam mamy pewnie miod i mleko…. :rotfl:
W203, Classic Kombi, 200 CDI 122 KM
Lift 2005
WDB2032071F766354
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

krakus pisze:no, chyba, ze w dziale VIP - tam mamy pewnie miod i mleko….
dołącz, to się przekonasz......chyba, że wrodzona oszczędność Ci nie pozwala :rotfl: :rotfl:
Mathizz
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 22 sty 2015, o 22:19
VIN:
Lokalizacja: internet

Post autor: Mathizz »

petersen pisze:Ja np mam usunięte klapy z kolektora (są zagłuszone dziury po klapach tzn ich mocowanie) kolektor mi podciekał, poza tym klapy nie działały. Teraz silnik sterowania klapami "chodzi na sucho" tylko po to żeby komp nie widział błędów i jest bardzo dobrze, auto jeździ normalnie, przyśpiesza, hamuje, nie dymi, nie traci mocy. Pewnie niektórzy uznają to za druciarstwo ale tak się robiło swego czasu w 210-tkach, 202-kach w warsztatach niezależnych (aso tego nie praktykuje), mi zrobili koledzy na naszym warsztacie i jest .....
Potwierdzam w 100%. Ja od 3 miesięcy też mam usunięte klapki z kolektora silnika 2,2 cdi 116ps. Absolutnie nie ma żadnej różnicy w pracy silnika, auto zbiera się idealnie, nie kopci, turbina ciągnie od samego dołu. Jestem bardzo drobiazgowy i wiem co pisze. Także nie trzeba wydawać ponad 1000 zł na nowy kolektor lub bawić się w uszczelnienie klapek które pomoże i tak tylko na jakiś czas. Zresztą takie zabiegi wywalenia klapek z kolektorów silników diesla oferowane są w wielu renomowanych warsztatach, m.in w innych markach od dawna np. w Bmw przykład http://www.klinika-bmw.pl/feat/usuwanie ... ktora-m47/ pozdrwiam
W203 C200 CDI WDB2030071F554434
BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY
krakus
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 17 sty 2015, o 20:04
VIN:
Lokalizacja: Krakow

Post autor: krakus »

supi pisze:
krakus pisze:no, chyba, ze w dziale VIP - tam mamy pewnie miod i mleko….
dołącz, to się przekonasz......chyba, że wrodzona oszczędność Ci nie pozwala :rotfl: :rotfl:
oczywiscie, ze mi nie pozwala.. :usmiech: w koncu jestem rodowitym krakusem… a to juz prawie jak bycie szkotem.. :haha:
tym bardziej, ze wiem ile kosztuje utrzymanie strony internetowej, bo prowadze 2 - w tym jedna firmowa… :tak: :tak:

ale pomysl z forami modelowymi :mb: uwazam za znakomity i zamiast sie tu nieslusznie krygowac spokojnie mozna zrobic dostep platny (np. dla klubowiczow) i bedzie O.K.

powodzenia ! i trzymam kciuki za jedno z lepszych forow tematycznych !
:ok: :ok:
W203, Classic Kombi, 200 CDI 122 KM
Lift 2005
WDB2032071F766354
Awatar użytkownika
Oczko
VIP
Posty: 74
Rejestracja: 11 lip 2014, o 18:23
VIN: WDB2032081F640864
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Oczko »

Witam wszystkich,
odświeżę nieco temat z prostego powodu :D zegary pokazują 220k przebiegu :zacieszacz: więc zaczynam się powoli rozpatrywać w temacie klapek etc. :D Nie przeraża mnie wizja nowego kolektora ani nawet całej tej babraniny w silniku bo jak trzeba to trzeba jednak natknąłem się na takie "cuś" : https://www.youtube.com/watch?v=0-zgoIelphU. I moje pytanie do magików którzy się na tym znają: czy w w203 diagnostyka komp silnika pozwoli wykryć problem z klapami ? Nowy kolektor nie jest jeszcze przerażająco drogi w porównaniu z tym jakich szkód może narobić dla całego silnika wartego o wiele więcej ale jak to mówią "nadgorliwość gorsza od faszyzmu", więc czy w miarę regularne diagnostyki pozwolą wyłapać problem żeby nie robić tego kiedy nie trzeba po prostu ?
WDB2032081F640864
C220 CDI
2004r Classic / Kombi
110kW/150KM
Awatar użytkownika
mawox
Użytkownik
Posty: 94
Rejestracja: 30 paź 2015, o 19:56
VIN:
Lokalizacja: Belgia

Re: Demontaż kolektora ssącego

Post autor: mawox »

Witam.
Od kilku dni żona mówiła mi że auto czasem zamula do 50 i ma max 3 tys obrotów. Jak podłączyłem gwiazdę pod kompa to pokazał się błąd P0660 ( Intake Manifold Tuning Valve Control Circuit Open) wygenerowany w Torque.
Z wielką niechęcią się za to zabrałem bo wiedziałem że to dużo pracy no ale po 12h skończyłem i sukces.

Po wyciągnięciu kolektora okazało się ramię od silniczka nie ma połączenia z szyną od klapek a do tego szyna która łączy wszystkie klapki oderwała się od jednej przez co ta latała jak chciała, w sumie jak i cała reszta bo nic nie trzymało klapek w jednej pozycji. Dodatkowo cała szyna z klapkami chodziła góra - dół ok 1 cm.

Obrazek

Przy takim luzie cała gorąca sadza wylewała się przez tą nieszczelność prosto na silnik i oto kilka zdjęć.

Obrazek

Syf to mało powiedziane patrząc na kolektor i blok silnika.

Obrazek

Kolektor oraz silnik po wyczyszczeniu

Obrazek

Obrazek

Postanowiłem wymontować klapki jednak silniczek zostawiłem i podpiąłem do swojej kostki. Ktoś pisał, że można kupić jakieś super zatykaczki do otworów po klapkach za 150zł. Ja jednak zdecydowałem się na użycie starych klapek. Wyciąłem i wyrównałem je na wymiar otworu a następnie dobrze zgrzałem je do okoła lutownicą.

Obrazek

Po zakończonej pracy musiałem kręcić kilka razy bo musiało zaciągnąć ropę ale jak odpalił to tak jak gdyby nigdy nic. Przejechałem się i nie stwierdzam żadnej różnicy pomiędzy i tak nie działającymi klapkami bo akurat u mnie nie działały a ich brakiem. Jeżeli ktoś ma kasę to może kupić nowy kolektor za 400 funtów albo wywalić klapki.

Pozdrawiam
W203 C220 \ WDB2032071F451805
Obrazek
Awatar użytkownika
bremolek
Użytkownik
Posty: 52
Rejestracja: 19 gru 2013, o 06:40
VIN: WDB2032161F411558
Lokalizacja: Twardogóra

Re:

Post autor: bremolek »

Jest jakiś zestaw do zaslepienia dziur po klapkach ?? Pytam bo właśnie rozkręca i nie wiem co mnie czeka :szok: :mysli:
petersen pisze:Ja np mam usunięte klapy z kolektora (są zagłuszone dziury po klapach tzn ich mocowanie) kolektor mi podciekał, poza tym klapy nie działały. Teraz silnik sterowania klapami "chodzi na sucho" tylko po to żeby komp nie widział błędów i jest bardzo dobrze, auto jeździ normalnie, przyśpiesza, hamuje, nie dymi, nie traci mocy. Pewnie niektórzy uznają to za druciarstwo ale tak się robiło swego czasu w 210-tkach, 202-kach w warsztatach niezależnych (aso tego nie praktykuje), mi zrobili koledzy na naszym warsztacie i jest .....
Mercedes w203 2.7 cdi 2003 r. Awantgarde. WDB2032161f411558
WDB2110202B038996
W-124 oddam w dobre rece za drobna oplate :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZRÓB TO SAM”