Demontaż kolektora ssącego

Instrukcje własnoręcznych napraw. PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ TU TEMATÓW Z PYTANIAMI JAK COŚ ZROBIĆ!!!

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Demontaż kolektora ssącego

Post autor: loneraider »

Zgodnie z obietnicą opiszę przebieg prac
(palce już wygoiłem trochę :wysmiewacz: )
Generalnie trzeba zdemontować wszystko co znajduje się w okolicy kolektora ssącego włącznie z listwą rail'a, alu łączniki rail'a z blokiem, termostat (spuścić 5l płynu), poza zbiorniczkiem od wspomagania gdyż jest na gumowym przewodzie i można go odchylić aby nie przeszkadzał

Do tego etapu wszystko jest jeszcze proste

Przed zdjęciem kolektora trzeba poodpinać kostki od wiązki elektrycznej, która przepleciona jest między kolanami kolektora i tu jest największy problem z podejściem, kolektor już musi być odkręcony od głowicy aby go unieść i wsadzić rękę. Jest z tym nie mało kombinowania mało miejsca a jak już się dogrzebiemy do kostek to brakuje siły aby ścisnąć zawleczkę i wyciągnąć kostkę.

Cała operacja demontaż / montaż za pierwszym razem zajmuje ok 10h za następnym przypuszczam, że można urwać ze 3h
Nie polecam nikomu jeśli nie ma potrzeby.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
Wesoł
VIP
Posty: 915
Rejestracja: 9 wrz 2008, o 14:33
VIN:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Wesoł »

No to wystarczająco mnie zniechęciłeś. Ale dziękuję za opis!
ex w203 200CDI T
WDB2112201B000001
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

Miałem też tą wątpliwą przyjemność, tylko w M271. Żeby wymienić "gumowy wężyk" tuż pod kolektorem, kosztujący 11 zł :!: , trzeba było jeszcze dodatkowo wymontować kompresor...Sama naprawa trwała dosłownie minutę, reszta to demontaż i montaż z powrotem. Cały zabieg po to, żeby zgasła "kontrolka diagnostyki silnika".....
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
_tata_
VIP
Posty: 978
Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
VIN:
Lokalizacja: ???????????/

Post autor: _tata_ »

Jakoś przeoczyłem temat :glupek: . A w jakim celu zwaliłeś kolektor. Robota makabra :szok: i jak komuś się nudzi to proponuję inne zajęcia. A czemu bebechy tak upaprane? I co ze śrubami? Nawet nie chcę myśleć ile wysiłku ta robota kosztowała. Ale :bravo: :bravo: :bravo: za wytrwałość. :ok:

[ Dodano: 2011-03-02, 15:31 ]
Widzę na warsztacie pojemnik szklany. Domyślam się, że to nie melisa na nerwy.
Ostatnio zmieniony 2 mar 2011, o 15:30 przez _tata_, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

_tata_ pisze: w jakim celu zwaliłeś kolektor


[ Dodano: 2011-03-02, 17:02 ]
_tata_ pisze: A czemu bebechy tak upaprane?
pociekło z listwy :bezradny:
_tata_ pisze:pojemnik szklany
jakbym był świadom tego wszystkiego to powinny być trzy :rotfl:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
_tata_
VIP
Posty: 978
Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
VIN:
Lokalizacja: ???????????/

Post autor: _tata_ »

loneraider pisze:_tata_ napisał/a:
w jakim celu zwaliłeś kolektor
No i nie odpowiedziałeś. A cóż to za syf na zdjęciu :dobani:
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Fota wszystko mówi :wysmiewacz:
brakuje jednej klapki :haha: a dziur jest o jedną za dużo :haha:
"naczy spsuł się był " :zacieszacz:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

_tata_ pisze:[A cóż to za syf na zdjęciu :dobani:
Przyczyna całej tej roboty.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
_tata_
VIP
Posty: 978
Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
VIN:
Lokalizacja: ???????????/

Post autor: _tata_ »

Noooo, jak ty przy każdej robocie :rotfl: zostawiasz po sobie taki bałagan to musisz się poprawić :rotfl:
lukzlo22
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
VIN:
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: lukzlo22 »

loneraider pisze:brakuje jednej klapk
loneraider, co było przyczyną braku jednej klapki u Ciebie, czy sama może od tak sobie wylecieć? Jak zachowywała się praca silnika bez niej? Pytam bo ja dziś u siebie zauważyłem taką cienką blaszkę lekko odstającą pod kolektorem którą mogę odginać na dół(dokładnie ta co jest u Ciebie na ostatniej fotce), oczywiście była zapocona olejem.
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.

I znowu wróciła gwiazda tym razem w211 :)
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

lukzlo22 pisze:co było przyczyną braku jednej klapki u Ciebie,
:mysli: Zmęczenie materiału :smutny:
lukzlo22 pisze:zauważyłem taką cienką blaszkę lekko odstającą pod kolektorem którą mogę odginać na dół
Gwizda powietrze przy doładowaniu :?:
Wchodzi w tryb awaryjny :?:

Jeśli nie, to klapa jest na swoim miejscu a wyrobiony jest zatrzask kulowy
Tak czy inaczej kolektor do wyjęcia :boisie:
U mnie klapka wpadła aż do kanału ssącego na szczęście udało się ją wyciągnąć
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
lukzlo22
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
VIN:
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: lukzlo22 »

loneraider pisze:Gwizda powietrze przy doładowaniu :?:
hmm, no małe gwizdanie jest ale to trzeba się bardzo dobrze wsłuchiwać żeby to usłyszeć, myślę że to już robi sama turbina.
loneraider pisze:Wchodzi w tryb awaryjny :?:
a w tryb awaryjny na szczęście nie wchodzi.
Tak czy siak, pocieszony nie jestem skoro widać że coś tam zaczyna się pocić, a do tego jeszcze ta blaszka, która widać nie jest tak jak powinno być. To teraz mam "zagwozdkę" co robić, chyba poczekam do wiosny z tym rozbieraniem :bezradny:
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.

I znowu wróciła gwiazda tym razem w211 :)
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Kurcze teraz widzę że kolektor jest naprawialny :hurra:
Już zawsze zostanę wierny tej marce :zacieszacz:

A 611 098 03 26 .LEVER TO A 611 140 03 96 3szt
A 611 098 06 26 .LEVER TO A 611 140 03 96 1szt
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
ziele
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 2 sty 2012, o 21:21
VIN:
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: ziele »

lukzlo22 mam ten sam problem.Napewno wyrobiło się gnizado mocujące na I cylindrze.W kolektorze od góry w wolnym otworze wykonałem gwintowaqnie oraz z drutu miedzianego wykonałem podtrzymanie prowadnicy aby nie wypadała podczas ruchu i jest ok-ale klapki nie pracują choć napewno nie są zablokowane.
baniak77
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 31 gru 2011, o 16:35
VIN:
Lokalizacja: Radom

Post autor: baniak77 »

brawo za wytrwałość i dobry poradnik, dzięki!
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZRÓB TO SAM”