Gdy silnik CDI nie pali

Instrukcje własnoręcznych napraw. PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ TU TEMATÓW Z PYTANIAMI JAK COŚ ZROBIĆ!!!

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
sysop67
VIP
Posty: 69
Rejestracja: 20 lip 2011, o 23:06
VIN:
Lokalizacja: Toszek

Gdy silnik CDI nie pali

Post autor: sysop67 »

Witam Panowie i Panie :mb:
Muszę się podzielić moją przygodą ( a może przygodami ), od jakiegoś czasu miałem problemy z zapaleniem silnika raz gorzej innym razem palił bez problemów.
Musiałem sobie zadać parę pytań, żeby zdiagnozować ponieważ komputer nie rejestrował żadnych błędów. :bezradny:
Doszłem do wniosku że ma problem:
1.) jak jest nagrzany po dłuższej jeździe
2.) jak odpoczywa powyżej 48 godzin
Więc pomyślałem że może się zapowietrza i wymieniłem wszystkie oringi na przewodach oraz wymieniłem filtr. Trochę pomogło ale na krótko, po trasie do Pragi i z powrotem jednego dnia następnego dnia znowu trzeba było parę razy kręcić. Wpadłem na pomysł żeby spróbować odpowietrzyć ponownie cały układ tak jak po wymianie oringów i o dziwo znowu jest dobrze dopóki nie zrobiłem dłuższej trasy i problem powrócił. Aż tu nagle temperatura spadła do -2 i silnik za cholerę nie chce zapalić, kolega, laweta i :mb: jest w garażu.
Postanowiłem rozebrać pompę wysokiego ciśnienia i zauważyłem że jeden oring który jest od strony silnika ma zmieniony kolor tak jakby przepuszczał ( co nie było widać ). Kupiłem zestaw naprawczy wymieniłem wszystkie oringi i efekt jest zadowalający samochód przy mrozie -15 pali na dotyk :hurra: , zrobiłem trasę silnik dostał popalić i następnego dnia -17 pali bez problemu :hurra: .
Wniosek jest oczywisty jak do wymiany nadają nadają się oringi na przewodach warto wymienić wszystkie łącznie z pompą i zaworem regulującym ciśnienie na listwie a gdy to nie przyniesie efektu dopiero zabrać się za wtryski czy wymienić pompę jak jedną tak i drugą.
Ostatnio zmieniony 1 lut 2012, o 22:15 przez sysop67, łącznie zmieniany 1 raz.
C200 W203 2,2l CDI

„Największym darem człowieka jest możliwość popełniania błędów.
Zaś jego największą mądrością uczenie się na nich”
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Ano właśnie diabeł przeważnie tkwi w szczegółach. Trzeba tylko na spokojnie podejść do tematu, a nie pół osprzętu wywalać do śmieci..

Kiedy minęły czasy, że ropa lała się z niedokręconych przewodów wtryskowych, a silnik dalej chodził i zapalał. Gdzieś ten moment przegapiłem :zlezkawoku:

A dziś przy -17 w łodzi stojąc na parkingu pod PKS-em usłyszałem piękny dźwięk... Stare dobre W124 250d odpalające bez stresu jakby to było lato pośród bandy idiotów biegających z prostownikami i plakiem w ręku. Jakież to było przepiękne, majestatyczne. Opuścił parking z gracją i tym przejmującym klekotem przeplatającym się z pomrukiem 5 cylindrów... Aż się wzruszyłem :placz:
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
sysop67
VIP
Posty: 69
Rejestracja: 20 lip 2011, o 23:06
VIN:
Lokalizacja: Toszek

Post autor: sysop67 »

mercfan,
Aż się rozmarzyłem, :rotfl: ma taką cichą nadzieję że mój też teraz będzie się tak zachowywał :usmiech:
Jak na razie to wszystko na to wskazuje dzisiaj -15 i pali bez problemów :hurra:
C200 W203 2,2l CDI

„Największym darem człowieka jest możliwość popełniania błędów.
Zaś jego największą mądrością uczenie się na nich”
Doniek
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 18 lip 2010, o 15:06
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Doniek »

U mnie był taki sam problem tylko że jak był ciepły ładnie palił postał ponad 7h i nie chciał zapalić (tzn ciężko mu było,temperatura -10) raz postał około 28h i nie zapalił padł akumulator. (wcześniej były wymieniane świece żarowe) Okazało się nie wiem jak to dokładnie się nazywa jest taki moduł w którym są zalane kable żywicą nie ma do niego dostępu trzeba grzać plastik lutownicą okazało się że kable się tak jak by przepaliły po wymienieniu tej części odpala od razu stał 48h i od razu zapalił. Co najlepsze pojechaliśmy do serwisu ASO powiedzieli że wtryski padły. Pojechaliśmy do znajomego co ma na cały lublin serwis wtrysków etc na dodatek ma warsztat daliśmy mu doszli co jest nie tak i mówił że to nie wina wtrysków bo posiadam piezoelektryczne i objawy są inne padniętych.

Nie wiem czy z sensem to napisałem ale śpiący jestem więc proszę o wyrozumiałość
Ostatnio zmieniony 5 lut 2012, o 03:43 przez Doniek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

A gdzie znajduje sie ten modul zalany zywica?
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Doniek, miał chyba na myśli sterownik świec żarowych :mysli:
Jest na przednim lewym nadkolu (przed SAMem)
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

loneraider pisze:Doniek, miał chyba na myśli sterownik świec żarowych
Ale od nie jest zalany zywica. Przynajmniej u mnie nie jest.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
kozacco
VIP
Posty: 11
Rejestracja: 26 gru 2008, o 18:30
VIN:
Lokalizacja: Olsztyn

nie pali bo mróz

Post autor: kozacco »

Wiitam

Gdy mamy problem z odpaleniem z powodu mrozów, a raczej słabej jakości paliwa. Osobiście tankuję na Orlenie. mimo to miałem problem z zapchanymi przewodami.
I. Odkręcic przewód paliwowy z filtra mooocno dmuchac aż usłyszymy bulgotanie w zbiorniku. warto wcześniej otworzyć wlew.Podgrzać filtr. przewody. i długo pompe paliwa. U mnie właśnie tam odłożyła sie śmietana. używałem opalarki 1400W.
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

kozacco pisze:Odkręcic przewód paliwowy z filtra mooocno dmuchac aż usłyszymy bulgotanie w zbiorniku.
Czym dmuchac? Kompresorem?
kozacco pisze:długo pompe paliwa.
Pompe paliwa podgrzewasz opalarka?
kozacco pisze:używałem opalarki 1400W.
Ciekawe co zrobisz jak przez przypadek podpalisz paliwo?
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

kozacco pisze:używałem opalarki 1400W.

Głupota ludzka nie zna granic.....
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
lukzlo22
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
VIN:
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: lukzlo22 »

kozacco pisze:używałem opalarki 1400W.
:wysmiewacz:
hahahaha każdy sposób ciekawy, ale nie każdy bezpieczny.... :szok:
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.

I znowu wróciła gwiazda tym razem w211 :)
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Panowie i po co ta szydera

Saperzy całe życie bawią się ładunkami i nikt im nie mówi że głupota nie zna granic.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

loneraider pisze:Panowie i po co ta szydera

Po co???


Po to aby jakikolwiek inny użytkownik wiedział czego i czym nie należy robić :zly:
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Istotnie śrubokręt także można wbić sobie w brzuch, a jednak często używamy go niezgodnie z jego przeznaczeniem.
Chciałbym tylko zwrócić uwagę, że opalarka w rękach człowieka myślącego niekoniecznie musi stwarzać zagrożenie większe niż inne źródło ciepła.

:offtopic:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

loneraider pisze:opalarka w rękach człowieka

Nie nadaje się do rozgrzewania instalacji samochodu.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZRÓB TO SAM”