[m271] KOMPRESOR EATON. WYMIANA OLEJU.

Instrukcje własnoręcznych napraw. PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ TU TEMATÓW Z PYTANIAMI JAK COŚ ZROBIĆ!!!

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

[m271] KOMPRESOR EATON. WYMIANA OLEJU.

Post autor: Smart »

Do wymiany potrzebujemy:

- olej AC DELCO 10-4041, GM 12345982 lub MB A0009896201 i ew. 09 (koszt AC Delco 120pln z przesyłką z DE)
- torx 10 i 30
- strzykawka z rurką akwarystyczną lub podobną (koszt 4pln kpl.)
- szmatka
- klamerka na nos żeby nie zdechnąć ze smrodu
- klucz grzechotka z przedłużeniem
- lusterko

Demontujemy najpierw rurę dolotu powietrza pierwszą od góry, potem luzujemy obejmy na rurze powietrza doładowującego niżej i odkręcamy dwie śruby po jej lewej stronie. Nie trzeba wyjmować tej rury a można ją opuścić niżej i położyć. Mamy wszystko odsłonięte. Po wpisaniu na YOUTUBE hasła „m271 kompresor” jest filmik, a link poniżej pokazuje która śruba to korek w kompresorze. Śruba odkręca się dość łatwo i ma przy gwincie malutką uszczelkę także ostrożnie żeby jej nie zgubić. Lusterko pomoże w jej lokalizacji, choć z góry też widać to miejsce. Po obejrzeniu filmiku dajcie załadować samoistnie drugi film, który obrazuje dalszy proces uzupełniania. Generalnie ten użytkownik wstawił kilka ciekawych operacji na m271 do sieci. :ok:

https://www.youtube.com/watch?v=JZT4gfhcGFk

Podcinamy koniec rurki na skos i delikatnie wpychamy ją w otwór starając się wsunąć ją jak najbardziej w dół kompresora. Odciągamy starego śmierdziela ile się da przy pomocy strzykawki, wcześniej zakładając klamerką na nos. Potem podkładamy tam szmatkę lub gąbkę i w podobny sposób aplikujemy świeży olej przy pomocy strzykawki i rurki aż do przelania przy gwincie. Zakręcamy śrubę/korek wlewu z wyczuciem z powrotem, wycieramy resztki oleju, sprawdzamy lustereczkiem czy jest sucho, zakładamy rurę doładowania powietrza a potem dolotu i zrobione. :tak:

U mnie wyssano 35-40ml starego oleju i zalano 75-80ml nowego do przelania przy przebiegu 112 tys. kilometrów, więc ubytek był plus stan starego oleju … fuj. :dobani:
Ostatnio zmieniony 20 sie 2015, o 23:18 przez Smart, łącznie zmieniany 4 razy.
CL203 WDB2037461A802397
mosiu82
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 20 sie 2013, o 08:05
VIN:
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: mosiu82 »

Ja dolewałem u siebie przy okazji jakiegoś remontu. Kupiłem olej w Oplu z katalogu Cadilaca czy jak to się tam pisze. Dolałem około pół butelki. Koszt około 100 zł. Myślę, że warto
C180 KOMPRESSOR
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

No to fajnie Mosiu tylko wpisz sobie jeszcze proszę VIN swojego auta do profilu lub stopki jak nie chcesz skończyć jak ten rosyjski SU 24. :haha: :ok:
CL203 WDB2037461A802397
mosiu82
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 20 sie 2013, o 08:05
VIN:
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: mosiu82 »

Dopełniłem formalności - vin dopisany, dzięki za zwrócenie uwagi
C180 KOMPRESSOR
Marek3003
VIP
Posty: 37
Rejestracja: 18 cze 2015, o 22:43
VIN: WDB2093421F077986
Lokalizacja: pomorskie

Wymiana

Post autor: Marek3003 »

Kilka słów w temacie,
olej kupiony na ebayu, przesyłka z Niemiec 5 dni, koszt około 120,- zl ale euro ciągle rośnie. Udało mi się ściągnąć 30 ml - rzeczywiście śmierdzi. Wlałem pod korek ponad 70 ml. W ASO w Gdańsku strasznie zdziwieni, że w kompresorze jest olej, gość poszedł sie pytać "mistrza" ale on też nic nie wiedział. Myśleli że chodziło mi o kompresor klimy :yyy:
Bardzo byli zdziwieni jak podałem numer MB i okazało się, że jest taki olej a buteleczka kosztuje 280,- i są 3 w Warszawie na magazynie.
Cała operacja przy moich 2 lewych rękach 2 godziny.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 30 lis 2015, o 23:35 przez Marek3003, łącznie zmieniany 3 razy.
otis
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 1 lip 2017, o 11:17
VIN: WDB2032421F639968
Lokalizacja: Szczecin

Re: [m271] KOMPRESOR EATON. WYMIANA OLEJU.

Post autor: otis »

Mam takie pytanie czy to mozliwe aby nie było ani grama oleju???? po odkręceniu śrubki wcisnąłem węzyk ale nic nie sciągnelo sladowe ilosci ;/ a weszła mała ilość
Awatar użytkownika
Lorenz
VIP
Posty: 77
Rejestracja: 25 sie 2015, o 07:49
VIN: WDB2032401F631801
Lokalizacja: SH/SCZ/LBL

Re: [m271] KOMPRESOR EATON. WYMIANA OLEJU.

Post autor: Lorenz »

otis pisze:Mam takie pytanie czy to mozliwe aby nie było ani grama oleju???? po odkręceniu śrubki wcisnąłem węzyk ale nic nie sciągnelo sladowe ilosci ;/ a weszła mała ilość
otis nurtowało mnie to samo pytanie gdy przy wymianie oleju odessałem tyle co zwilżenie rurki na dnie... zmieniałem rurki, strzykawki, próbowaliśmy we 3 to odessać z myślą - Co robimy nie tak?. Finalnie weszło ~90ml.
Zaciągałeś powietrze tylko tyle co ze strzykawki? Z tego co piszesz sądzę, że nie wyssałeś niestety starego oleju :bezradny:
W203 C180 kompressor 192KM kombi VIN: WDB2032401F631801
Awatar użytkownika
kamilspider
VIP
Posty: 241
Rejestracja: 13 paź 2017, o 22:51
VIN: WDB2030461A818858

Re: [m271] KOMPRESOR EATON. WYMIANA OLEJU.

Post autor: kamilspider »

U mnie wyssałem ok 80ml, a weszła prawie cała buteleczka ok 110ml.
Wielka strzykawka nie jest optymalna do tej zabawy bo jest zbyt duża i nieporęczna, ew tylko przy ponownym napełnianiu układu. Lepiej użyć ok 20ml strzykawki i tej rureczki od kroplówki, 10-15cm starczy.
Najwięcej czasu zeszło przy odsysaniu bo niezbyt często udawało się znaleźć miejsce z płynem. Trzeba tą rurką kręcić i kombinować na wszystkie możliwe sposoby.
Nie spodziewałem się takiego smrodu. Nawet stary olej ze skrzyni biegów to perfum w porównaniu do tego.
Po zmianie nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy kompresora.
2005 C180 kompressoren LPG+

"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej."
Długi94
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 11 lis 2017, o 11:32
VIN: WDB2032451F271385

Re: [m271] KOMPRESOR EATON. WYMIANA OLEJU.

Post autor: Długi94 »

Poratujcie i powiedzcie gdzie jest srubka spustowa w m111 2002 r
popek82
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 12 lis 2017, o 14:23
VIN: wdd1690081j142560
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Re: [m271] KOMPRESOR EATON. WYMIANA OLEJU.

Post autor: popek82 »

Też jestem ciekaw ....... Ktoś już wykonywał te czynność w m111 ?
C 230 kompressor
otis
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 1 lip 2017, o 11:17
VIN: WDB2032421F639968
Lokalizacja: Szczecin

Re: [m271] KOMPRESOR EATON. WYMIANA OLEJU.

Post autor: otis »

Wziałem się za wymianę oleju ale panowie rownież śladowe ilosci i nie mogę trafic na miejsce olejem czy mam zaduzy węzyk czy jak możliwe zeby było tam sucho ;/
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: [m271] KOMPRESOR EATON. WYMIANA OLEJU.

Post autor: Dziki Mar »

otis pisze:Wziałem się za wymianę oleju ale panowie rownież śladowe ilosci i nie mogę trafic na miejsce olejem czy mam zaduzy węzyk czy jak możliwe zeby było tam sucho ;/
Rurkę najlepiej mieć giętką, ponieważ musi ona zaraz za otworem pójść w dół. Operacja ciężka bo mało miejsca. U siebie też odessałem małe ilości oleju, a weszło około 80

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
otis
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 1 lip 2017, o 11:17
VIN: WDB2032421F639968
Lokalizacja: Szczecin

Re: [m271] KOMPRESOR EATON. WYMIANA OLEJU.

Post autor: otis »

kupilem 4 taka do akwarium ale czy ona az taka mięka to nie iwem a jaki rozmiar najlepiej ??
Awatar użytkownika
kamilspider
VIP
Posty: 241
Rejestracja: 13 paź 2017, o 22:51
VIN: WDB2030461A818858

Re: [m271] KOMPRESOR EATON. WYMIANA OLEJU.

Post autor: kamilspider »

Nie wiem jaki rozmiar, ale będzie dobrze :) Trochę więcej improwizacji jak mówi Bear Grylls i wszystko da się zrobić.
2005 C180 kompressoren LPG+

"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej."
Mc203
VIP
Posty: 41
Rejestracja: 9 sty 2018, o 17:14
VIN: WDB2032401F651136
Lokalizacja: Śląsk SCI

Re: [m271] KOMPRESOR EATON. WYMIANA OLEJU.

Post autor: Mc203 »

U mnie niestety problem. Po zdemontowaniu osprzętu nie udało mi się odkręcić tej najważniejszej śrubki od wlewu oleju do kompresora. Obrobiła się końcówka torx na śrubie.
Czy pozostaje mi teraz demontaż całego kompresora żeby wymienić w nim olej?? Chyba to nie jest takie proste?
W203 c230 2005r. automat, avantgarde
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZRÓB TO SAM”