Montaż wskaźników temperatury oleju i ładowania akumulatora

Instrukcje własnoręcznych napraw. PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ TU TEMATÓW Z PYTANIAMI JAK COŚ ZROBIĆ!!!

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
misiaksnk
VIP
Posty: 86
Rejestracja: 7 lis 2016, o 14:55
VIN: WDB2037061A417194
Lokalizacja: Sanok

Montaż wskaźników temperatury oleju i ładowania akumulatora

Post autor: misiaksnk »

Witajcie,
W poprzednim samochodzie posiadałem oryginalne wskaźniki temperatury oleju oraz ładowania akumulatora. Po przesiadce do w203 zabrakło mi w szczególności możliwości sprawdzenia temperatury oleju, bo jak wiemy różni się ona od temperatury płynu chłodzącego, czasem dosyć znacznie. Zakupiłem takie same zegary wraz z wiązką (od Seata Ibizy 1.9 TDI Sport).
Do poprawnie działającego zestawu potrzebujemy:
1. czujnik temperatury oleju (musi być wyskalowany odpowiednio do zegarów, lub dedykowany do pracy w oleju). Różnica względem czujnika temp wody może być w skali pomiaru temperatury. Zazwyczaj czujniki olejowe mają wyższy zakres, np. do 150 stopni C, a czujniki wody tylko do 120 stopni C.
2. Zegary
3. Trochę kabli, złączy
4. Podstawowe umiejętności techniczne

U mnie udało mi się znaleźć czujnik, który wkręcam zamiast korka spustowego do miski olejowej, zaraz obok jest oryginalny czujnik olejowy, więc wraz z SD dosyć prosto skalibrować nowy zegar. Czujnik to zazwyczaj 2 kable (+ i -), + idzie do zegarów, - może iść również do zegarowej masy lub do masy najbliżej czujnika. Czasem czujniki mają tylko jeden kabel, co znaczy, że masę bierze z miski olejowej lub innego metalowego elementu, w którym jest wkręcony.
Kable elegancko wpuszczone w peszli, idą sobie w okolice akumulatora, gdzie są specjalnie przygotowane przelotki do kabiny pasażerskiej. Później w prawym progu, gdzie jest dedykowany tunel na kable oraz w okolicy przedniego fotela pasażerskiego, gdzie też jest specjalny tunel na kable. Kable wychodzą w okolicy radia, które już bardzo prosto umieścić w schowku.
Czujnik ładowania to akurat najprostsza sprawa, bo wystarczy się wpiąć w kable zasilające np. od zapalniczki.
Zegary oryginalnie posiadały czerwone podświetlenie tarczy, ale udało mi się wylutować stare diody i podmienić na podobne parametrami diody bursztynowe. Efekt możecie sami ocenić na zdjęciach poniżej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W203, 220 CDI Sport Coupe, 2002r.
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZRÓB TO SAM”