Naprawa niedziałającej elektryki fotela.

Instrukcje własnoręcznych napraw. PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ TU TEMATÓW Z PYTANIAMI JAK COŚ ZROBIĆ!!!

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Naprawa niedziałającej elektryki fotela.

Post autor: V126 »

Sprawa wygląda tak, że powodem przepalania się bezpiecznika jest przecieranie się kabli prądowych i zwieranie do masy. Oto opis w punktach jak ja poradziłem sobie z tym problemem.
1. odkręciłem najpierw tył fotela (2 śruby od spodu i panel do dołu) i tam biegnie kabel od silnika regulującego położenie oparcia.
2. Prześledziłem drogę kabla. Od silniczków biegnie do zewnątrz samochodu i skręca w dół. Dalej wychodzi pod fotelem i dalej biegnie kawałek do zewnątrz, a następnie wchodzi pod plastikową osłonę z przyciskami.
W tym miejscu, gdzie kabel znika nam z oczu patrząc przez zdjęte plecki fotela (tam gdzie skręca w dół), tam jest przetarcie, ponieważ o kabel ociera stelaż fotela w chwili pochylania oparcia.
3. Później trzeba zdjąć to co pokazał loneraider tutaj: viewtopic.php?t=3347 , czyli osłonę z przełącznikami. Należy też wypiąć kostki, uwolnić kabel z uścisku zacisku wiecznego.
4. Od strony zdjętych plecków pociągnijcie ten cały kabel do siebie i gołym okiem ujrzycie przetarcie. Uważajcie tylko, żeby nie ciągnąć na siłę, jedną ręką podciągajcie, a drugą popychajcie. Pomocnym może okazać się zluzowanie kawałka tapicerki, a mianowicie, gdy zanurkujecie pod fotel zobaczycie, że kabel przebiega obok kawałka materiału zamocowanego na dwóch metalowych haczykach wystających z ramy fotela. Zgejmijcie ten kawałek z jednego haczyka, będzie luźniej.
5. Gdy macie już wyciągnięty do tyłu spory kawałek kabla, trzeba zsunąć pancerz, zaizolować i pomyśleć co zrobić z tym dalej (ja nasunąłem na ten oplot kawałek koszulki termokurczliwej o średnicy 3cm i bez grzania przesadziłem przez tą dziurkę, żeby pełniła rolę tulei ochronnej).
6. Złożyć wszystko do kupy i włożyć nowy bezpiecznik.
W tamtym temacie loneraider napisał:
patrząc na poprowadzone kable między sterowaniem a silnikiem oparcia przypuszczam, że nie jeden z nas będzie miał taką usterkę
Ja to potwierdzam rozwiązanie jak u Ruskich i to musieliby być kompletnie zalani, żeby coś takiego wymyślić szok, po prostu ręce i nogi opadają. Sami się z resztą przekonacie.
Zanim cokolwiek zaczniecie robić, kluczyk ze stacyjki i do kieszeni, oraz bezpiecznik z gniazda i też do kieszeni.
P.S. Najlepiej zaizolować to by było, wyjąć kabel ze wsuwki nasunąć koszulkę termokurczliwą, nie bawić się izolacją, ale niestety pokonała mnie wsuwka, za nic nie mogłem wyjąć z niej kabla (jakbym to miał na biurku, obok filiżankę kawy, to raczej nie byłoby z tym problemu, niemniej jednak wsuwka wygląda na łatwego przeciwnika, nic bardziej mylnego :dobani: ) i zakręciłem to izolacją.
Gdyby były jakieś pytania proszę o kontakt na PW.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
bojar
VIP
Posty: 164
Rejestracja: 1 lis 2007, o 13:05
VIN:
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Post autor: bojar »

Bardzo ładny opisik- zabrakło tylko 2-3 fotek ;(

A ja się martwiłem czemu mi się bezpiecznik ciągle przepala... :)

Dzięki wielkie V126,
Pozdro dla wszystkich!
album_personal.php?user_id=49
C-KLASSE W203, 220 CDI, CLASSIC
E-klasse w211 320 CDI Avantgarde
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Niestety nie miałem aparatu ze sobą, a opis napisałem pod wpływem ostatnich wydarzeń.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
jakubart
VIP
Posty: 43
Rejestracja: 24 lip 2008, o 15:16
VIN:
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: jakubart »

dzieki! Dzis sie za to zabieram bo mam dokladnie to samo ;/
Awatar użytkownika
may_day28
Użytkownik
Posty: 156
Rejestracja: 27 sie 2010, o 08:57
VIN:
Lokalizacja: Ś-ca

Post autor: may_day28 »

Miełem to samo co w poscie i zrobiłem jak opisywano :usmiech: i jak do tej pory wszystko działa jak należy i bezpieczniki nie szczelaja :zacieszacz:
Białe W203 C200 kompressor
Pozdrawiam :)
kotecki25
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 8 mar 2009, o 07:38
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: kotecki25 »

Witam wszystkich .Jesli o bezpieczniki chodzi to znajduja sie po lewej stronie w bagazniku.Jest to pierwszy i 2 bezpiecznik patrzac od gory .
Ostatnio zmieniony 27 lip 2012, o 11:41 przez kotecki25, łącznie zmieniany 1 raz.
instrukcja obslugi w203
p38jlightning
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 25 wrz 2011, o 13:48
VIN: WDC2030062R016503
Lokalizacja: Tychy/Basingstoke

Post autor: p38jlightning »

Witam. Bardzo dobry opis - u mnie kable nie byly jeszcze przetarte ale w ramach prewencji je zabezpieczylem. Na bezpiecznikach 1 i 2 [SAM w bagazniku, 2 bezpieczniki od gory] nie ma napiecia. Do sprawdzenia modul SAM znajdujacy sie z tylu - sledztwo w toku, a o wynikach oczywiscie poinformuje:-)

Wypatroszono SAM'a ale nie znalazlem uszkodzen w module. Nie rozlutowywalem polaczen a w starej wersji SAM'a [auto z 2001 roku] - byloby to konieczne do sprawdzenia plyty od strony elementow. Po zdjeciu obudowy plyta drukowana jest widoczna od strony druku.
Ostatnio zmieniony 12 paź 2011, o 23:24 przez p38jlightning, łącznie zmieniany 1 raz.
Piotr
C200 CDI 2.2
Poprzedni: W203 / C220 CDI 2.2 Elegance Automat - rocznik 2001, mialem 2010 do 2022.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

Przy siedzeniach z pamięcią problemów jest mnóstwo.Od nie zatwierdzonych komputerowo czujników Halla, ale kilkukrotne naciśnięcie lub wyłączenie kluczyka układ odblokowuje, po zaśniedziałe styki w manipulatorze drzwi.Oczywiście wiązka drzwi na gięciu i podpalone przekaźniki w sterowniku.Wszystkiego nie opiszę.Czasem trzeba 3-minut na naprawę, czasem
pół dnia.
Nikt bez organoleptycznej interwencji nie pomoże. :hejka:
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
radzisz22
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: 20 mar 2012, o 02:30
VIN: WDB2030351A293663
Lokalizacja: wawa

Post autor: radzisz22 »

u mnie nie dziala fotel kierowcy gdzie sa bezpieczniki za to odpowiedzialne zeby zaczac naprawe od podstaw?pozdrawiam
mercedes 2003 sedan 2.0
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

W bagażniku, chyba 2 pierwsze od góry.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

To zależy od daty produkcji.Bywają w desce rozdzielczej po stronie kierowcy dwie sztuki 30 A.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Sekhal
VIP
Posty: 26
Rejestracja: 9 cze 2014, o 15:15
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sekhal »

Serwus,
Dzięki za instrukcje, kilka chwil i zrobione :ostr: . Strasznie mnie denerwowało, że coś nie działa i wywala bezpieczniki. Swoją drogą uważajcie też na przewód od pasów bezpieczeństwa, u mnie też mechanizm fotela nacinał przewodzik.
pzdr
VIN - WDB2032061F416296
CDI 220 rok 2003
wersja Avantgarde
p38jlightning
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 25 wrz 2011, o 13:48
VIN: WDC2030062R016503
Lokalizacja: Tychy/Basingstoke

Re: Naprawa niedziałającej elektryki fotela.

Post autor: p38jlightning »

UPDATE co do nie działającego sterowania siedzeniami - w SAM'ie padło sterowanie przekaźnikami.
w związku z tym iż auto jest pełnoletnie po prostu zlutowałem styki przekaźników i sterowanie siedzeniami po prostu działa zawsze.

W tym samym SAMie padło sterowanie ryglem klapki od paliwa więc języczek odgiąłem (sterowanie to czasem działa czasem nie więc musi być zimny lut na płycie SAM'a bo kable sprawdzone i są OK)
Piotr
C200 CDI 2.2
Poprzedni: W203 / C220 CDI 2.2 Elegance Automat - rocznik 2001, mialem 2010 do 2022.
Awatar użytkownika
maciekolo
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
VIN: WDB2153751A006117

Re: Naprawa niedziałającej elektryki fotela.

Post autor: maciekolo »

Nie lepiej kupić używkę za parę groszy niż drutować?
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
Awatar użytkownika
Faraway
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 16 paź 2019, o 20:24
VIN: WDB2032041F136873

Re: Naprawa niedziałającej elektryki fotela.

Post autor: Faraway »

Ja też poprawiałem, nie działał fotel kierowcy, konkretnie oparcie, bezpieczniki ok, przekaźniki ok, silniczek ok, a ścierwo nie działało, przyczyną okazały się "zimne luty" w przełączniku sterującym, wystarczyło przegrzać lutownicą porządnie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZRÓB TO SAM”