Naprawa ogranicznika dzwi

Instrukcje własnoręcznych napraw. PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ TU TEMATÓW Z PYTANIAMI JAK COŚ ZROBIĆ!!!

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Naprawa ogranicznika dzwi

Post autor: przecinek »

Jesli ktoś ma podobnie czyli ogranicznik strzela pstryka głośno przeskakuje to można łatwo to naprawić , jak wiadomo dzwi przednie kierowcy są najczęściej używane wiec i ograniczniki są mocno wyeksploatowane ja nie miałem odwagi kupować używanych i sprawdzania który nie będzie uszkodzony nawet jeśli nie to za jakiś czas pewnie i tak zacznie głośno pracować wiec warto od razu kupić ogranicznik z drzwi tył najtańsze na allegro są po 10 zł i te polecam nie ma co przepłacać (chyba ze dawcą była taxi) ,jednak ogranicznik drzwi tył różni się od przodu więc trzeba zrobić tak:
1 zakup ogranicznika drzwi tył
2 zdjęcie boczku drzwi
3 demontaż głośnika
4 demontaż ogranicznika 2xnasadka torx 2xtorx imbusowy
5 wybicie kołka nr1 na zdjęciu z obu ograniczników
6 wybicie prowadnicy z obu gniazd (nr4)
7 przełożenie starej prowadnicy do nowego (używanego) gniazda zapadkowego nr4
8 złożenie dwóch podkładek najpierw nr2 potem stalowa podkładka nr3 oraz wciśnięcie kołka
9 złożenie wszystkiego jak było < ważne żeby dobrze zamontować ogranicznik bo taki sam jest na drzwiach lewych i prawych czyli można go zamontować normalnie jak i do góry nogami, inaczej przy opuszczonej szybie i zamkniętych drzwiach będzie kolizja , prowadnica jest zagięta i musi kierować się do wewnątrz drzwi jeśli zamontujemy ogranicznik do góry nogami to będzie kierował prowadnice na szybę :)

Obrazek
Awatar użytkownika
kamilspider
VIP
Posty: 241
Rejestracja: 13 paź 2017, o 22:51
VIN: WDB2030461A818858

Ogranicznik drzwi

Post autor: kamilspider »

Niedawno wymieniałem u siebie ogranicznik drzwi przednich bo zaczął stukać i denerwować.
Gdyby ktoś się zastanawiał co tam się psuje to do końca nie wiem, ale się domyślam ;)
Część jest dość łatwo rozbieralna, trzeba rozwiercić tu i ówdzie oraz wybić śruby i można próbować ją regenerować.
W moim wypadku po rozebraniu wszystko wyglądało bardzo ładnie, prawdopodobnie powodem stuków jest minimalne (0,5mm?) wytarcie plastikowych prowadnic.
Od tej pory wiem, że już nie będę z wierzchu na aucie nic tam smarował bo nic to nie da, a będzie tylko łapać syf.
Lewy = prawy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 8 maja 2018, o 15:32 przez siwix, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połączone :)
2005 C180 kompressoren LPG+

"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej."
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZRÓB TO SAM”