NAPRAWA ZAMKA

Instrukcje własnoręcznych napraw. PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ TU TEMATÓW Z PYTANIAMI JAK COŚ ZROBIĆ!!!

Moderator: Dziki Mar

rajmund
VIP
Posty: 38
Rejestracja: 2 sie 2008, o 19:37
VIN: WDB2037451a213598
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: rajmund »

Witam

Tez mialem problem z zamkiem. Oczywiscie padla sprezynka.
Zakupilem zamek ze starego VW ale jak juz wspomnial w poprzednim poscie uzytkownik sprezynka nie jest taka sama . Wiec uwazajcie. Niestety mimo ze jakos tam udalo sie zamontowac ta sprezynke zamek nie dziala. (wychodzi na to ze cos innego sie uszkodzilo). Wkurzylem sie i kupilem sobie nowy oryginalny zamek w Mercedes Poznan (wynioslo mnie to 300zl w promocji 30% znizki). Za wymiane dalem mechanikowi 100zl.
A najlepsze jest to ze mechanikowi udalo sie wymienic zamek przez otwor po glosniku (nie rozpinal wiec zadnyc nitow)
pzdr. Rajmund
Mercedes C 200 kompressor (sequencetronic , panoramadach ) 2001r.
Awatar użytkownika
tpolo
VIP
Posty: 186
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 07:41
VIN:
Lokalizacja: warm-mazur

Post autor: tpolo »

Uzupełniłem opis po naprawie zdechniętego zamka po drugiej stronie-są to ważne informacje.
T 200CDI-500.000 km na osiach i jedziemy dalej, kolektor zreanimowany, znowu pełna moc :-)
jurcys
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 29 maja 2010, o 22:29
VIN:
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: jurcys »

Witam serdecznie! Koledzy jak znalazlem swoj problem na forum to sie ucieszylem, ze mam wreszcie rozwiazanie mojego zmartwienia. Rozebralem wszystko zgodnie z instrukcja i jakiez bylo moje zdziwienie gdy po rozebraniu zamka okazalo sie, ze sprezynka jest OK a zamek "szył" nadal. Nic nie moglem zrobic wiecej bo to nie jest usterka sterownika. Posmarowalem smarem i teraz nie "szyje". Pytanie jak dlugo ? Uzywki chyba nie oplaca sie kupowac bo trzeba dac 200 zl plus robocizna i nie wiedomo ile pochodzi. Lepiej jakos dotrzec do nowego ze znizka w serwisie. Troche roboty bylo zeby sie do tego dobrac. Refleksja nasuwa mi sie taka ze ten zamek jak na :mb: jest maksymalnie prosty. I dobrze to i zle biorac pod uwage ewentualny wlam :mysli:
Moze kos z Was ma jeszcze jakis inny pomysl co moze byc przyczyna "szycia" tego zamka ?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
tpolo
VIP
Posty: 186
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 07:41
VIN:
Lokalizacja: warm-mazur

Post autor: tpolo »

Tylko ta sprężyna jest odpowiedzialna za szycie i jak miałeś to rozebrane było sprawdzić na zewnątrz. Może być osłabiona gdyż musi utrzymać chęć przekręcenia silniczka który to napędza, a on ma kopa. To proste urządzenie na zasadzie przełamania punktu podparcia za oś obrotu sprężyny i ona jest kluczem do rozwiązania problemu
T 200CDI-500.000 km na osiach i jedziemy dalej, kolektor zreanimowany, znowu pełna moc :-)
Awatar użytkownika
norbiir
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 18 lis 2009, o 02:51
VIN:
Lokalizacja: Dublin

Post autor: norbiir »

Witam a moze pasowac zamek od w202? albo czy tam tez jest taka sprezynka? pozdrawiam
C 180 Sportcoupe 2002
C 180 Kom 2004
smolam
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 30 cze 2010, o 15:48
VIN:
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: smolam »

Witam

Mam ten problem w B klasie. Dzisiaj rozebrałem drzwi i dostałem się do zamka. Nie znalazłem żadnego uszkodzonego elementu, nasmarowałem wszytko porządnie ale problem nie zniknął :/ W sterowniku nie występują żadne błędy dlatego nie mam pojęcia co może być przyczyną tej usterki. Moze ktoś spotkał się z taką usterka w tym modelu ?
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

smolam pisze:Witam

Mam ten problem w B klasie. Dzisiaj rozebrałem drzwi i dostałem się do zamka. Nie znalazłem żadnego uszkodzonego elementu, nasmarowałem wszytko porządnie ale problem nie zniknął :/ W sterowniku nie występują żadne błędy dlatego nie mam pojęcia co może być przyczyną tej usterki. Moze ktoś spotkał się z taką usterka w tym modelu ?
Tak, wymieniłem już w "B" zamek, który na komputerze i wzrokowo był dobry.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
louis8
VIP
Posty: 30
Rejestracja: 27 lip 2010, o 22:43
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: louis8 »

Dzisiaj zdecydowałem się naprawić szycie zamka w moim aucie:
zakupiłem wcześniej na allegro nowy zamek do golfa 90r za 15zł,zarezerwowałem kilka godzin i przystąpiłem do pracy.

Dla mało wprawionych technicznie, operacja nie jest taka łatwa. Mi zajęło to kilka godzin (łącznie z poszukiwaniem niezbędnych narzędzi, kluczy itp)
Zamek udało mi się wyciągnąć rozwiercając dwa nity od prowadnicy szyb (te na dole). Nie roznitowywałem poduszek, bo obawiałem się że to później źle złożę. Sprężyna faktycznie była pęknięta i udało mi się wydobyć z zamka obie części. Założyłem nową -bez większych problemów, złożyłem zamek do kupy i przeprowadziłem testy. Zamek elegancko zamykał i otwierał-bez szycia.
Niestety po zamontowaniu zamka na swoim miejscu i zamknięciu drzwi - zamek nie zamykał. Owszem otwierał, ale nie zamykał. Kiedy drzwi są otwarte-wszystko działa jak należy - czyli otwiera i zamyka bez szycia (oczywiście na otwartych drzwiach trzeba przycisnąć czujnik domknięcia drzwi-inaczej nie zamknie).
Postanowiłem posmarować WD40 mechanizm zamka. Poprawiło się na tyle że zamyka ładnie, ale otwierając - szyje !!!!!
Macie jakieś propozycje? Co jeszcze może być nie tak. Chyba czeka mnie zakup zamka :(.

Niestety nie miałem aparatu - do tego tutoriala dodałbym sposób mocowania sprężyny, bo przez dłuższą chwilę nie bardzo wiedziałem jak mam ją tam umieścić.

Pozdrawiam i życzę nowym śmiałkom sukcesów
Mercedes W203 C180T Avantgarde 2002r
magico
VIP
Posty: 451
Rejestracja: 13 wrz 2010, o 10:02
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: magico »

louis8, odświeżę trochę tamat , bo od dzisiaj mój zamek w tylnych lewych drzwiach niestety zaczął "szyć" i nie zamyka drzwi. znalazłeś jakieś rozwiązanie? cholera, fatalna sprawa z tą spreżynką - rozebranie drzwi, rozwiercanie nitów itp, a jak napisałeś efekt był niezbyt dobry, znalazłeś jakieś rozwiązanie czy padł wybór na nowy zamek?

[ Dodano: 2011-05-24, 21:08 ]
ehh chyba czeka mnie pracowity weekend, dla użytkowników z tą samą usterką pod spodem link do strony z instrukcją wymiany felernej sprężynki (instrukcja w sumie powiela pierwszy post z tematu ale może komuś jeszcze rozjaśni całą sprawę)

http://naprawa-auta.wieszjak.pl/drobne- ... drzwi.html
c200 kompressor sedan avantgarde '01
louis8
VIP
Posty: 30
Rejestracja: 27 lip 2010, o 22:43
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: louis8 »

Mój zamek dalej szyje. Możliwe że popełniłem błąd już na etapie zakupu zamka od VW. Zamiast używanego ze szrotu, kupiłem nowy na allegro w cenie 20zł. Może ten nowy to był jakiś zamiennik i sprężyna już nie taka sama? Mam zamiar spróbować ponownie z zamkiem szrotowym. Nity mam cały czas rozwiercone, wiem jak się dostać - powinno być dużo łatwiej. Myślę że 2-3 godzinki powinno wystarczyć.

Niestety to jedyny sposób - poza zakupem sprawnego zamka na allegro. Twoja sytuacja i tak jest dużo lepsza - tylnych drzwi nieżywa się tak często jak tych kierowcy.

Powodzenia
Mercedes W203 C180T Avantgarde 2002r
magico
VIP
Posty: 451
Rejestracja: 13 wrz 2010, o 10:02
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: magico »

:ok: wielkie dzięki za odpowiedź, używany zamek kupiłem dzisiaj na allegro za 80 zł więc nie boli za bardzo, zobaczymy jak będzie.

dzisiaj w dziale -Nadwozie, szyby, blachy- pojawił się kolejny temat z tą samą usterką więc sprawa jest dość popularna - stąd moja rada dla wszystkich - jeśli skopie ci się zamek i nie zamyka drzwi, można otworzyć szybę , w momencie zamykania z pilota przytrzymać bolec w drzwiach i zamknąć z pilota trzymając bolec ,wtedy drzwi się jakoś zamykają , szybę potem zamykamy też z pilota. u mnie dziala i mam nadzieję ,że jeszcze kilka dni jakoś to będzie. spojrzenia gapiów w centrum podczas tej operacji - bezcenne. :usmiech:
c200 kompressor sedan avantgarde '01
louis8
VIP
Posty: 30
Rejestracja: 27 lip 2010, o 22:43
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: louis8 »

No muszę przyznać że niezły patent - musiałem dwa razy przeczytać żeby sobie wyobrazić :)

Jak za zamek to tanio, no ale tylne są troszkę tańsze. Lewy przód kosztuje powyżej 200zł , a w ASO ze zniżkami 340zł netto - trochę boli.
Mercedes W203 C180T Avantgarde 2002r
magico
VIP
Posty: 451
Rejestracja: 13 wrz 2010, o 10:02
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: magico »

:hurra: zamek wymieniony, 2 osoby ze średnim doświadczeniem - całe drzwi rozmontowane, zamek wymieniony, drzwi zmontowane - 2 godzinki.jak ktoś się będzie za to zabierał to zwrócę uwagę na kawałek jakby twardego styropianu, który jest przykręcony w drzwiach pod zamkiem. ze 2o minut starałem się to dziadostwo z drzwi wyciągnąć i jakoś w końcu poszło. dopiero po wyjęciu zobaczyłem ,że ten element można jeszcze w drzwiach rozmonotwać na 2 mniejsze. 2 elementy połączone są ze sobą na zasadzie wsówki i część od zewnętrznej strony drzwi należy wysunąć w stronę przodu auta, wtedy wyciągamy całość. sam nie wiem jak udało mi sie to wyciągnąć w całości.

ps.przy tylnych drzwiach nie obejdzie się bez zdejmowania zewnętrznej klamki, bez tego zamek nie wyjdzie.
c200 kompressor sedan avantgarde '01
gisek
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 9 wrz 2011, o 08:04
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gisek »

U teścia w sport coupe właśnie zamek odmówił posłuszeństwa, nie blokuje w ogóle tylnej klapy, ani przy otwartym aucie ani przy zamkniętym centralnym. Sprawdzałem ten bolec który blokuje ucho i niestety po wciśnięciu go do oporu (tak jak ucho w niego wchodzi) wraca do położenia wyjściowego (klapa otwarta), ciekawe co w nim się wysypało, będę to dziś/jutro rozbierał obadam sprawę.
zetes
VIP
Posty: 16
Rejestracja: 9 wrz 2011, o 22:30
VIN:
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Naprawa zamka - drzwi TL

Post autor: zetes »

Mam pytanie: czy w tylnych drzwiach też trzeba rozwiercać nity w prowadnicy szyby?
A swoją drogą szkoda, że nie ma zdjęć z przeprowadzonej operacji naprawy zamka. Z pewnością ułatwiłoby to pracę "szczęśliwcom", którzy mają ten problem.
zet
C200 CDI 2003 r. WDB2030041A520022
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZRÓB TO SAM”