NAPRAWA ZAMKA
Moderator: Dziki Mar
- tpolo
- VIP
- Posty: 186
- Rejestracja: 23 wrz 2008, o 07:41
- VIN:
- Lokalizacja: warm-mazur
NAPRAWA ZAMKA
NAPRAWA ZAMKA
Do naprawy niezbędne są (oprócz samozaparcia oraz cierpliwości):
-zakupinie zamka od dowolnego volkswagena rocznik 1980-95 koszt około 10 pln na złomowisku (fot 5.)celem pozyskania części zapasowych,
-nity zrywne stalowe fi 5mm, parę sztuk wraz z nitownicą
-zestaw kluczy ampulowych,
-wiertarka,
-komplet wierteł,
-plastikowy klin do rozbiórki tapicerek,
-szczypce
-dobrze mieć też troszkę różności w warsztacie gdyż nieda sie opisać dokładnie co i jak
-dla mniej zaawansowanych proponuję zatrudnienie osoby trzeciej do podawanie piwa i podtrzymywania, tzw trzecia ręka.
Demontaż:
-wyjmujemy kluczyk ze stacyjki i odkładamy,nie wkładamy go do końca naprawy, gdy jednak skusi nas chęć sprawdzenia czy naprawa się powiodła na zdemontowanym zamku pamiętamy o podłączeniu wszystkiego co odpieliśmy i sprawdzamy to dwa razy(żeby błędów w komputer nie napchać),
-zdejmujemy tapicerkę z drzwi(jest to proste i opisane już na forum, uwaga na kable od elektrycznych szyb i linkę klamki),
-dla wygody wymontowałem poduszke powietrzną (trzeba rozwiercić nity) nie odpinając jej a tylko podwieszając,
-odklejamy wygłuszenie drzwi do takiego stopnia żeby był swobodny dostęp do okolic zamka i ogólnie było wygodnie,
-rozwiercamy nity prowadnicy szyby i luzujemy ją
-wykręcamy śruby mocujące zamek i wyciągamy go powoli, bez zbędnego pośpiechu z drzwi(proszę zwrócić uwagę na kabel, linkę i położenie zamka w czasie wyciągania-jest ciasno i trzeba pomanewrować powyższym)
-rozbieramy oba zamki czyli od volkswagena i wyciągamy z niego potrzebną sprężynkę fot.2, i zdejmujemy obudowę z zamka naszego szczęścia fot.4
-znajdujemy w uszkodzonym zamku połamaną sprężynę i usuwamy obie jej części,(trzeba je usunąć, mogły by zablokować lub uszkodzić śmiertelnie zamek w przyszłości) jedna z części powinna znajdować się w ramieniu pokazanym na foto 4.
_montujemy sprężynkę dawcy do zamka merola,(jeden koniec do rowka pod ramieniem drugą w otwór w dźwigni i tu przyda się troszkę cierpliwości i zdolności manualnych)ręcznie sprawdzamy czy działa składamy ostrożnie nie pomijając niczego podpinamy do moduły i próba
działania,
-jeśli wszystko gra,a musi montujemy zamek w drzwiach,składamy wszystko trzaskamy drzwiami i jesteśmy szczęśliwi dopijając ostatnie piwko.
Jeśli ktoś znajdzie jakiś błąd w opisie lub niezrozumiałość to piszcie na prv-postaram się rozwiać wątpliwości i poprawić opis.
Padła mi z drugiej strony- od kierowcy. Są dwie sprawy które są ważne przy naprawie i kupnie dawcy sprężynki, dawca musi być z odwrotnej strony, czyli jeśli zdechł prawy zamek kupuje zamek lewy i odwrotnie gdy padnie lewy kupujemy prawy. To rozwiązuje problem niepasującej sprężynki opisany kilka odpowiedzi niżej.
Aby wyjąć zamek z drzwi kierowcy trzeba wymontować klamkę wraz z zamkiem, jest to bardzo proste wystarczy na wysokości zamka zerwać uszczelkę drzwi (dwa zatrzaski) i przez górny otwór wykręcić śrubkę wkrętakiem torx chyba 20. Wkładka wychodzi wraz z częścią klamki.
POZDRO
Niebawem uzupełnię foto story.
Do naprawy niezbędne są (oprócz samozaparcia oraz cierpliwości):
-zakupinie zamka od dowolnego volkswagena rocznik 1980-95 koszt około 10 pln na złomowisku (fot 5.)celem pozyskania części zapasowych,
-nity zrywne stalowe fi 5mm, parę sztuk wraz z nitownicą
-zestaw kluczy ampulowych,
-wiertarka,
-komplet wierteł,
-plastikowy klin do rozbiórki tapicerek,
-szczypce
-dobrze mieć też troszkę różności w warsztacie gdyż nieda sie opisać dokładnie co i jak
-dla mniej zaawansowanych proponuję zatrudnienie osoby trzeciej do podawanie piwa i podtrzymywania, tzw trzecia ręka.
Demontaż:
-wyjmujemy kluczyk ze stacyjki i odkładamy,nie wkładamy go do końca naprawy, gdy jednak skusi nas chęć sprawdzenia czy naprawa się powiodła na zdemontowanym zamku pamiętamy o podłączeniu wszystkiego co odpieliśmy i sprawdzamy to dwa razy(żeby błędów w komputer nie napchać),
-zdejmujemy tapicerkę z drzwi(jest to proste i opisane już na forum, uwaga na kable od elektrycznych szyb i linkę klamki),
-dla wygody wymontowałem poduszke powietrzną (trzeba rozwiercić nity) nie odpinając jej a tylko podwieszając,
-odklejamy wygłuszenie drzwi do takiego stopnia żeby był swobodny dostęp do okolic zamka i ogólnie było wygodnie,
-rozwiercamy nity prowadnicy szyby i luzujemy ją
-wykręcamy śruby mocujące zamek i wyciągamy go powoli, bez zbędnego pośpiechu z drzwi(proszę zwrócić uwagę na kabel, linkę i położenie zamka w czasie wyciągania-jest ciasno i trzeba pomanewrować powyższym)
-rozbieramy oba zamki czyli od volkswagena i wyciągamy z niego potrzebną sprężynkę fot.2, i zdejmujemy obudowę z zamka naszego szczęścia fot.4
-znajdujemy w uszkodzonym zamku połamaną sprężynę i usuwamy obie jej części,(trzeba je usunąć, mogły by zablokować lub uszkodzić śmiertelnie zamek w przyszłości) jedna z części powinna znajdować się w ramieniu pokazanym na foto 4.
_montujemy sprężynkę dawcy do zamka merola,(jeden koniec do rowka pod ramieniem drugą w otwór w dźwigni i tu przyda się troszkę cierpliwości i zdolności manualnych)ręcznie sprawdzamy czy działa składamy ostrożnie nie pomijając niczego podpinamy do moduły i próba
działania,
-jeśli wszystko gra,a musi montujemy zamek w drzwiach,składamy wszystko trzaskamy drzwiami i jesteśmy szczęśliwi dopijając ostatnie piwko.
Jeśli ktoś znajdzie jakiś błąd w opisie lub niezrozumiałość to piszcie na prv-postaram się rozwiać wątpliwości i poprawić opis.
Padła mi z drugiej strony- od kierowcy. Są dwie sprawy które są ważne przy naprawie i kupnie dawcy sprężynki, dawca musi być z odwrotnej strony, czyli jeśli zdechł prawy zamek kupuje zamek lewy i odwrotnie gdy padnie lewy kupujemy prawy. To rozwiązuje problem niepasującej sprężynki opisany kilka odpowiedzi niżej.
Aby wyjąć zamek z drzwi kierowcy trzeba wymontować klamkę wraz z zamkiem, jest to bardzo proste wystarczy na wysokości zamka zerwać uszczelkę drzwi (dwa zatrzaski) i przez górny otwór wykręcić śrubkę wkrętakiem torx chyba 20. Wkładka wychodzi wraz z częścią klamki.
POZDRO
Niebawem uzupełnię foto story.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 8 gru 2009, o 22:11 przez tpolo, łącznie zmieniany 2 razy.
T 200CDI-500.000 km na osiach i jedziemy dalej, kolektor zreanimowany, znowu pełna moc :-)
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
No dla mnie teraz jest sprawa jasna, o która sprężynkę chodzi Dzięki tpolo, za instruktarz
Nie ma to jak działania bojowe w domowym zaciszu. Na eleganckim stole troszkę smaru to się w serwetkę wytrze, poległych zakopie w doniczce i nikt nie zauważy
Nie ma to jak działania bojowe w domowym zaciszu. Na eleganckim stole troszkę smaru to się w serwetkę wytrze, poległych zakopie w doniczce i nikt nie zauważy
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
- Wesoł
- VIP
- Posty: 915
- Rejestracja: 9 wrz 2008, o 14:33
- VIN:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
- tpolo
- VIP
- Posty: 186
- Rejestracja: 23 wrz 2008, o 07:41
- VIN:
- Lokalizacja: warm-mazur
-
- VIP
- Posty: 9
- Rejestracja: 12 lut 2009, o 16:49
- VIN:
- Lokalizacja: zabrze
Zameczek
Toś mi bratku życie uratował przedwczoraj ta maszyna do szycia mi się objawiła myślałem że to jakaś dodatkowa funkcja w moim
w sobotę zabieram się do pracy.
w sobotę zabieram się do pracy.
- MZR
- Użytkownik
- Posty: 58
- Rejestracja: 20 lut 2009, o 14:31
- VIN:
- Lokalizacja: Podkarpackie
U mnie to samo. 3 dni temu zaczęła wyszywać. Już myślałem, że to jakaś poważniejsza usterka a to sprężynka Chyba typowa usterka w W203...
album_personal.php?user_id=1675
===W203 C200 KOMPRESSOR KOMBI ELEGANCE 2002 XII===
========W108 280SE AUTOMATIC USA 1971r.=========
=============NYSA M522 TOWOS 1993=============
===W203 C200 KOMPRESSOR KOMBI ELEGANCE 2002 XII===
========W108 280SE AUTOMATIC USA 1971r.=========
=============NYSA M522 TOWOS 1993=============
- madralf
- Użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 27 lip 2008, o 21:17
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
-
- VIP
- Posty: 27
- Rejestracja: 25 maja 2008, o 22:25
- VIN:
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Tpolo, bez większych problemów z pomocą Twojej instrukcji wymieniłem uszkodzone sprężynki.
Gdyby ktoś potrzebował mam jeszcze kilka takich zamków
Pozdrawiam
Nie ma znaczenia czy lewy czy prawy, sprężyna jest ta sama.madralf pisze:Czy "dowolnego zamka" oznacza, że obojętnym jest czy ten zamek od VW jest "lewy" albo "prawy"? Te sprężynki są identyczne?
Gdyby ktoś potrzebował mam jeszcze kilka takich zamków
Pozdrawiam
ECO: S203 2,2CDI
FUN: VW Golf mk1 '79 410/495 /AMG killer/
FUN: VW Golf mk1 '79 410/495 /AMG killer/
- nawaho76
- VIP
- Posty: 120
- Rejestracja: 26 paź 2007, o 20:52
- VIN:
- Lokalizacja: Białystok
A już miałem nadzieje że w tylnych drzwiach sprawa wyglada identycznie. Rozebralem,rzeczywiscie uszkodzona sprężynka, ale budowa zamka jednak inna. No i mam problem z umiejscowieniem narządu dawcy. Może ktos naprawiał tylny zamek ?
S203 270cdi Elegance Automat 2002r
album_personal.php?user_id=36
album_personal.php?user_id=36
- noc
- Ekspert
- Posty: 2082
- Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
- VIN: WDB2030461F911681
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.
Tak próbowałem wsadzić, peanami chirurgicznymi pracownikowi się udało.Jak?, nie wiem, ja miałem dosyć.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- noc
- Ekspert
- Posty: 2082
- Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
- VIN: WDB2030461F911681
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.
Zakładana była taka sama.Jak wyglądała po założeniu, lepiej nie pisać.Ważne, że nadal działa.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
- nawaho76
- VIP
- Posty: 120
- Rejestracja: 26 paź 2007, o 20:52
- VIN:
- Lokalizacja: Białystok
A ja dzis zamowiłem na alledrogo drugi. Stwierdziłem ze to ponad moją cierpliwosc. Ale moze wysle koledze i kolega da rade
S203 270cdi Elegance Automat 2002r
album_personal.php?user_id=36
album_personal.php?user_id=36
- noc
- Ekspert
- Posty: 2082
- Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
- VIN: WDB2030461F911681
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.
Nie wiem czy jak drugi raz pracownik taki zamek by zobaczył, to nie złożył by podania o urlop.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
-
- Użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 14 cze 2009, o 19:31
- VIN:
- Lokalizacja: niewiem
Witam.właśnie skonczyłem wymieniać tą sprężynke fakt nie odwracalny że to ona była przyczyną tej maszyny do szycia w LP drzwiach.jednak co do sprężynki to owszem zakupiłem na szrocie zamek od starego wv z przednich lewych drzwi wyjąłem sprężynke ale okazało sie że jest ona w inną strone odwrócona. powyginałem jej nóżki tak zeby pasowało i narazie śmiga(w teście końcowym) jednak zobaczymy jak długo.Wszystkim życzę cierpliwości i satysfakcji przy wymianie można naprawde dużo zaoszczędzić [może nie czasu ale kasy napewno]