OM642 i układ dolotowy z CLSa 350
Moderator: Dziki Mar
- roman.czachor
- Użytkownik
- Posty: 58
- Rejestracja: 28 mar 2012, o 02:37
- VIN:
- Lokalizacja: Pawłowiczki
OM642 i układ dolotowy z CLSa 350
Witam fanów w203
Z czasem wolnym różnie bywa, przez co niewiele udało mi się tu napisać, a minęły już ładne lata i przy swoich 203 zrobiłem naprawdę sporo.. Nigdy nie dawałem nikomu z przypadku grzebać przy tych autach, dlatego większość napraw robiłem i robię sam, a jeśli z czasem wolnym jest słabo, wówczas ASO pomaga
Silnika OM642 przedstawiać nie muszę. Mercedes montował go w wielu swoich modelach. Tego typu silnik w małej C klasie 203 daje jednak całkiem sporo wrażeń z jazdy A w zestawieniu ze skrzynią 7G-Tronic jest małe wow.
Oczywiście całość posiada potencjał do rozbudowy i widziało się silniki OM642 porobione na 400 KM. Praktycznie aby podciągnąć moc na ok 300 KM można to zrobić przy stosunkowo niewielkim nakładzie. Inny układ dolotowy, podstawa wiadomo - inna turbosprężarka, Intercooler, mapy..
Na chwilę obecną zmieniłem układ dolotowy, na taki z CLS 350 CDI (model 218, 2011 rok). Wszystko pasuje plug & play. Swap wymaga wymiany obudów filtrów powietrza, samych filtrów powietrza, jest inna "mewa", inne przepływomierze. Map sensor został oryginalny. Wymiana mewy z przepływomierzami wymaga zmianę wtyczek na przewodach od przepływomierzy. Zrobiłem to nieco bardziej uniwersalnie, tak by móc wrócić do rozwiązania oryginalnego. Mam porobione przejściówki, gdzie z jednej strony są nowe wtyczki z CLSa, a z drugiej wtyczki uniwersalne 4 pinowe, a z wiązki silnika usunąłem oryginalne wtyczki i w ich miejsce przyszły gniazda uniwersalne 4 pinowe. Drugi komplet przejściówek można założyć z oryginalnymi wtyczkami i wówczas wrzucić dolot oryginalny i łatwym sposobem powrócić do rozwiązania fabrycznego
Dolot z CLSa 350 jednak jest o wiele solidniejszy. Jedyny minus całego rozwiązania, nie pasuje osłona górna silnika, byłem zmuszony kupić osłonę górną także z CLSa, i po małej modyfikacji pasuje. Osłona ta posiada w sobie kanał powietrzny, który kieruje strumień powietrza na turbosprężarkę, co jest także fajnym pomysłem
Ze strony samej elektroniki nie ma żadnych błędów. Niedługo pora na turbosprężarkę, także z CLSa 350 (265KM), inne mapy, I.C. W planach jest poprawa chłodzenia (pompa wody, chłodnica), inny konwerter, 3 dyskowy, dyski wzmacniane kewlarem, hamulce z tylu 330 mm. Przednie 345 mm raczej zostaną, bo wymiana na 360 mm spowoduje, że felg 17" już nie ubiorę..
https://1drv.ms/u/s!Ar8C_CqmCPw_mVN-3Si ... t?e=04tcyR
Z czasem wolnym różnie bywa, przez co niewiele udało mi się tu napisać, a minęły już ładne lata i przy swoich 203 zrobiłem naprawdę sporo.. Nigdy nie dawałem nikomu z przypadku grzebać przy tych autach, dlatego większość napraw robiłem i robię sam, a jeśli z czasem wolnym jest słabo, wówczas ASO pomaga
Silnika OM642 przedstawiać nie muszę. Mercedes montował go w wielu swoich modelach. Tego typu silnik w małej C klasie 203 daje jednak całkiem sporo wrażeń z jazdy A w zestawieniu ze skrzynią 7G-Tronic jest małe wow.
Oczywiście całość posiada potencjał do rozbudowy i widziało się silniki OM642 porobione na 400 KM. Praktycznie aby podciągnąć moc na ok 300 KM można to zrobić przy stosunkowo niewielkim nakładzie. Inny układ dolotowy, podstawa wiadomo - inna turbosprężarka, Intercooler, mapy..
Na chwilę obecną zmieniłem układ dolotowy, na taki z CLS 350 CDI (model 218, 2011 rok). Wszystko pasuje plug & play. Swap wymaga wymiany obudów filtrów powietrza, samych filtrów powietrza, jest inna "mewa", inne przepływomierze. Map sensor został oryginalny. Wymiana mewy z przepływomierzami wymaga zmianę wtyczek na przewodach od przepływomierzy. Zrobiłem to nieco bardziej uniwersalnie, tak by móc wrócić do rozwiązania oryginalnego. Mam porobione przejściówki, gdzie z jednej strony są nowe wtyczki z CLSa, a z drugiej wtyczki uniwersalne 4 pinowe, a z wiązki silnika usunąłem oryginalne wtyczki i w ich miejsce przyszły gniazda uniwersalne 4 pinowe. Drugi komplet przejściówek można założyć z oryginalnymi wtyczkami i wówczas wrzucić dolot oryginalny i łatwym sposobem powrócić do rozwiązania fabrycznego
Dolot z CLSa 350 jednak jest o wiele solidniejszy. Jedyny minus całego rozwiązania, nie pasuje osłona górna silnika, byłem zmuszony kupić osłonę górną także z CLSa, i po małej modyfikacji pasuje. Osłona ta posiada w sobie kanał powietrzny, który kieruje strumień powietrza na turbosprężarkę, co jest także fajnym pomysłem
Ze strony samej elektroniki nie ma żadnych błędów. Niedługo pora na turbosprężarkę, także z CLSa 350 (265KM), inne mapy, I.C. W planach jest poprawa chłodzenia (pompa wody, chłodnica), inny konwerter, 3 dyskowy, dyski wzmacniane kewlarem, hamulce z tylu 330 mm. Przednie 345 mm raczej zostaną, bo wymiana na 360 mm spowoduje, że felg 17" już nie ubiorę..
https://1drv.ms/u/s!Ar8C_CqmCPw_mVN-3Si ... t?e=04tcyR
Mercedes-Benz C220CDI Elegance Kombi (S203) 143KM 2003r (WDB2032061F392164)
Mercedes-Benz C320CDI Sport Edition Kombi (S203) 224KM 2005r (WDB2032201F715650)
Mercedes-Benz C320CDI Sport Edition Kombi (S203) 224KM 2005r (WDB2032201F715650)
- maciekolo
- Użytkownik
- Posty: 479
- Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
- VIN: WDB2153751A006117
Re: OM642 i układ dolotowy z CLSa 350
Ładnie, ale dla mnie skórka za wyprawkę. Są już jakieś przyzwoite filtry powietrza oprócz ASO co kosztują kupę siana?
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
- roman.czachor
- Użytkownik
- Posty: 58
- Rejestracja: 28 mar 2012, o 02:37
- VIN:
- Lokalizacja: Pawłowiczki
Re: OM642 i układ dolotowy z CLSa 350
Kupując obudowy filtrów powietrza, same filtry - nowe - dostałem od sprzedającego w gratisie Za filtrami powietrza się rozglądałem, bo faktycznie są trochę nietypowe, i są zamienniki, więc jest alternatywa dla ASO. To jest niewątpliwy plus silników OM642, że Mercedes montował je w wielu swoich modelach przez długie lata i rozwiązania z młodszych modeli można z powodzeniem stosować w starszych konstrukcjach. Nie twierdzę, że wszystko da się ot tak przełożyć, ale na pewno wiele części pasuje.
Silnik z mocą fabryczną 224KM ma oczywiście potencjał na spokojnie na 260-300KM, oczywiście tuning jest opcjonalny. Można zostać przy 224KM i też źle to nie jeździ.
To na co ja zwracam uwagę w tym silniku to wymiany oleju. Średnio co 8 tysięcy km wymieniam w nim olej, stosując każdorazowo płukanki MOTULa. W innym 2.2 wymiany oleju w silniku robię co 12 tysięcy km. Można to nazwać przesadą, ale osobiście wolę trochę częściej wydać parę stówek na olej, niż później grube tysiące na remont silnika.. Jeśli chodzi o silnik OM642, ja akurat mam u siebie filtr cząstek stałych. Jego oczyszczanie oznacza, że komputer dawkuje więcej paliwa, i to paliwo niestety dostaje się także do oleju, który się przez to rozrzedza. Nie są to duże ilości, ale jednak. Stosowanie oleju long life i rzadkie wymiany oleju to w tym silniku zabójstwo. Każdy samochód ma swoje słabe strony i ta jest jedną ze słabych stron OM642, zaraz obok problemu z uszczelkami chłodniczki oleju. Miałem okazję je wymienić, roboty sporo, ale efekt zdecydowanie warty. Nic tak nie cieszy, jak czysty i suchy silnik, bez wycieków. Okresowo sprawdzam endoskopem chłodniczkę i póki co jest sucho.
Najlepsze co Mercedes mógł zrobić, to zestawić ten silnik ze skrzynią 7G-Tronic, robi to mega robotę. Z samą skrzynią nie miałem żadnych problemów póki co, zmiany biegów są bardzo płynne i dynamiczne. Po jakimś czasie zaczęły się tracić biegi, tj chciałem jechał, wybierak na D, rozpoznanie wybranego przełożenia prawidłowe a samochód ani myślał jechać. Podłączałem komputer i żadnych błędów, nic. Koniec końców problemem okazał się pozycjometr w wybieraku. Jego wymiana rozwiązała problem znikających biegów. Muszę kiedy założyć oddzielny wątek, gdzie napiszę co robiłem przy tym autku, a było tego sporo. Na chwilę obecną stan autka bardzo dobry.
Silnik z mocą fabryczną 224KM ma oczywiście potencjał na spokojnie na 260-300KM, oczywiście tuning jest opcjonalny. Można zostać przy 224KM i też źle to nie jeździ.
To na co ja zwracam uwagę w tym silniku to wymiany oleju. Średnio co 8 tysięcy km wymieniam w nim olej, stosując każdorazowo płukanki MOTULa. W innym 2.2 wymiany oleju w silniku robię co 12 tysięcy km. Można to nazwać przesadą, ale osobiście wolę trochę częściej wydać parę stówek na olej, niż później grube tysiące na remont silnika.. Jeśli chodzi o silnik OM642, ja akurat mam u siebie filtr cząstek stałych. Jego oczyszczanie oznacza, że komputer dawkuje więcej paliwa, i to paliwo niestety dostaje się także do oleju, który się przez to rozrzedza. Nie są to duże ilości, ale jednak. Stosowanie oleju long life i rzadkie wymiany oleju to w tym silniku zabójstwo. Każdy samochód ma swoje słabe strony i ta jest jedną ze słabych stron OM642, zaraz obok problemu z uszczelkami chłodniczki oleju. Miałem okazję je wymienić, roboty sporo, ale efekt zdecydowanie warty. Nic tak nie cieszy, jak czysty i suchy silnik, bez wycieków. Okresowo sprawdzam endoskopem chłodniczkę i póki co jest sucho.
Najlepsze co Mercedes mógł zrobić, to zestawić ten silnik ze skrzynią 7G-Tronic, robi to mega robotę. Z samą skrzynią nie miałem żadnych problemów póki co, zmiany biegów są bardzo płynne i dynamiczne. Po jakimś czasie zaczęły się tracić biegi, tj chciałem jechał, wybierak na D, rozpoznanie wybranego przełożenia prawidłowe a samochód ani myślał jechać. Podłączałem komputer i żadnych błędów, nic. Koniec końców problemem okazał się pozycjometr w wybieraku. Jego wymiana rozwiązała problem znikających biegów. Muszę kiedy założyć oddzielny wątek, gdzie napiszę co robiłem przy tym autku, a było tego sporo. Na chwilę obecną stan autka bardzo dobry.
Mercedes-Benz C220CDI Elegance Kombi (S203) 143KM 2003r (WDB2032061F392164)
Mercedes-Benz C320CDI Sport Edition Kombi (S203) 224KM 2005r (WDB2032201F715650)
Mercedes-Benz C320CDI Sport Edition Kombi (S203) 224KM 2005r (WDB2032201F715650)
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 paź 2023, o 17:25
- VIN: WDD2189931A073524
Re: OM642 i układ dolotowy z CLSa 350
Siemanko dzięki za obszerne info, napewno się przyda.
Ja mam cls 350 cdi 265km i się zastanawiałem odwrotnie jeśli chodzi o układ dolotowy a to ze względu na to, że dla mnie to zrobili, że trzeba wymieniać filtr z obudową jest tylko zarabianiem pieniędzy, mogli to zorganizować dużo lepeij i taniej dla nas ale cóż.
Mam pytanie na temat tej rury aluminiowej do turbo ponieważ u mnie wystają dwie zalepione rurki, więszaka im niejsza jedena z nich wjeżdża na filtr paliwa co powoduje, że żeby go wymienić to jest dużo więcej moim zdaniem niepotrzebnego kręcenia.
Myślę o wycięciu tego elementu ale jest ale, po co to tam jest i jaką pełni funkcję to najpierw.
https://zapodaj.net/plik-kUgZEWEAHB
Skrzynia zaczęła przeciągać więc następnego dnia zadzwoniłem do dwuch warsztatów i statycznie 1600 zł a dynamicznie 4000 zł aso 2100 statycznie.
Mieszkam za granicą i z ciekawości zapytałem też w aso i statycznie 2100 zł no to się zgodziłem.
Przestało przeciągać, jeżdżąc mocniej zmienia płynnie ale jeżdżąc spokojniej to czuć zmianę biegów na zimnym na ciepłym też trochę ale dużo mniej ( trzeba deptać ).
Trzeba też wspomnieć o samej charakterystyce oraz o tym, że skrzynia się uczy i myślę, nie do końca dobrze jej to dobrze wychodzi bo później uderza jak już nie przyspieszam a mam 1500 obr to wrzuca i czuć, wbiła bieg.
Jak pojeżdżę po mieście to zaczyna trzymać dużo dłużej np na 1900 obr i też nie reagować na manetke.....? Teraz jak zimno (może dogrzewa) to też zauważyłem ale czy to ma związek....?
Mój pierwszy automat od 2 miesięcy i trzeba też się nauczyć trochę operowania gazem i jest naprawdę spoko.
Jest w planach zrzucenie płyty i jeśli konieczne przeczyścić zawory, zobaczyć jaki będzie olej po 3000km.
W planach czyszcznie dolotu tak wiec dużo będzie do zrobienia ale to trzeba zrobić.
Trzeba przyznać, że potrafi jechać, ta elastyczność jest mega. Jedzie to bardzo dobrze a i spalanie bardzo niskie, wiadomo jak kto jeździ bo to ma duże znacznie żeby było dynamicznie a i ekonomicznie komp o 0.3 oszukuje od 6.8do 13 średnio 8.5 i zależy jakimi drogami się poruszamy bo jechać sobie do po wioskach to 7.5 tak,, że każdemu będzie inaczej palić
Zawieszenie, przyczepność bardzo dobra (zima) naprawdę trzeba się postarać żeby jakiś system się włączył .
Pozdrawiam
Ja mam cls 350 cdi 265km i się zastanawiałem odwrotnie jeśli chodzi o układ dolotowy a to ze względu na to, że dla mnie to zrobili, że trzeba wymieniać filtr z obudową jest tylko zarabianiem pieniędzy, mogli to zorganizować dużo lepeij i taniej dla nas ale cóż.
Mam pytanie na temat tej rury aluminiowej do turbo ponieważ u mnie wystają dwie zalepione rurki, więszaka im niejsza jedena z nich wjeżdża na filtr paliwa co powoduje, że żeby go wymienić to jest dużo więcej moim zdaniem niepotrzebnego kręcenia.
Myślę o wycięciu tego elementu ale jest ale, po co to tam jest i jaką pełni funkcję to najpierw.
https://zapodaj.net/plik-kUgZEWEAHB
Skrzynia zaczęła przeciągać więc następnego dnia zadzwoniłem do dwuch warsztatów i statycznie 1600 zł a dynamicznie 4000 zł aso 2100 statycznie.
Mieszkam za granicą i z ciekawości zapytałem też w aso i statycznie 2100 zł no to się zgodziłem.
Przestało przeciągać, jeżdżąc mocniej zmienia płynnie ale jeżdżąc spokojniej to czuć zmianę biegów na zimnym na ciepłym też trochę ale dużo mniej ( trzeba deptać ).
Trzeba też wspomnieć o samej charakterystyce oraz o tym, że skrzynia się uczy i myślę, nie do końca dobrze jej to dobrze wychodzi bo później uderza jak już nie przyspieszam a mam 1500 obr to wrzuca i czuć, wbiła bieg.
Jak pojeżdżę po mieście to zaczyna trzymać dużo dłużej np na 1900 obr i też nie reagować na manetke.....? Teraz jak zimno (może dogrzewa) to też zauważyłem ale czy to ma związek....?
Mój pierwszy automat od 2 miesięcy i trzeba też się nauczyć trochę operowania gazem i jest naprawdę spoko.
Jest w planach zrzucenie płyty i jeśli konieczne przeczyścić zawory, zobaczyć jaki będzie olej po 3000km.
W planach czyszcznie dolotu tak wiec dużo będzie do zrobienia ale to trzeba zrobić.
Trzeba przyznać, że potrafi jechać, ta elastyczność jest mega. Jedzie to bardzo dobrze a i spalanie bardzo niskie, wiadomo jak kto jeździ bo to ma duże znacznie żeby było dynamicznie a i ekonomicznie komp o 0.3 oszukuje od 6.8do 13 średnio 8.5 i zależy jakimi drogami się poruszamy bo jechać sobie do po wioskach to 7.5 tak,, że każdemu będzie inaczej palić
Zawieszenie, przyczepność bardzo dobra (zima) naprawdę trzeba się postarać żeby jakiś system się włączył .
Pozdrawiam
- roman.czachor
- Użytkownik
- Posty: 58
- Rejestracja: 28 mar 2012, o 02:37
- VIN:
- Lokalizacja: Pawłowiczki
Re: OM642 i układ dolotowy z CLSa 350
Tyle wołają teraz za wymianę płynu ASB, filtra it.TOmasz1987 pisze: ↑6 sty 2024, o 23:39 Skrzynia zaczęła przeciągać więc następnego dnia zadzwoniłem do dwuch warsztatów i statycznie 1600 zł a dynamicznie 4000 zł aso 2100 statycznie.
Zainwestowałem w pompkę pod kompresor i sam wymieniam płyn ASB w 7G Tronicu. Części wychodzą coś z 600zł, robota samemu.
Mercedes-Benz C220CDI Elegance Kombi (S203) 143KM 2003r (WDB2032061F392164)
Mercedes-Benz C320CDI Sport Edition Kombi (S203) 224KM 2005r (WDB2032201F715650)
Mercedes-Benz C320CDI Sport Edition Kombi (S203) 224KM 2005r (WDB2032201F715650)
- roman.czachor
- Użytkownik
- Posty: 58
- Rejestracja: 28 mar 2012, o 02:37
- VIN:
- Lokalizacja: Pawłowiczki
Re: OM642 i układ dolotowy z CLSa 350
Czy skrzynia generuje jakieś kody błędówTOmasz1987 pisze: ↑6 sty 2024, o 23:39 Skrzynia zaczęła przeciągać...
...
Jest w planach zrzucenie płyty i jeśli konieczne przeczyścić zawory, zobaczyć jaki będzie olej po 3000km.q
Trzeba by SD podłączyć i to sprawdzić..
Dalej, jeśli nie ma wycieków ze skrzyni, poziom płynu ASB jest prawidłowy, to warto by może jednak zrzucić mechatronikę i oddać do sprawdzenia
Koszt takiego sprawdzenia to coś 300-400zł i jest pewność, że np mechatronika jest w porządku i dalsze poszukiwania przyczyn to już sama skrzynia biegów. Ewentualnie na diagnostyce wyjdzie, że mechatronikę trzeba by naprawić, coś tam wymienić itd.
Mercedes-Benz C220CDI Elegance Kombi (S203) 143KM 2003r (WDB2032061F392164)
Mercedes-Benz C320CDI Sport Edition Kombi (S203) 224KM 2005r (WDB2032201F715650)
Mercedes-Benz C320CDI Sport Edition Kombi (S203) 224KM 2005r (WDB2032201F715650)
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 paź 2023, o 17:25
- VIN: WDD2189931A073524
Re: OM642 i układ dolotowy z CLSa 350
Zdecydowałem się na wymianę w aso ponieważ mam ubezpieczenie na praktycznie wszystko w aucie więc szkoda byłoby jeśli coś klęknie to mam podkładkę że było robione itd. A sam sobie zrobię z ciekawości czy coś to pomoże.roman.czachor pisze: ↑7 sty 2024, o 01:20Tyle wołają teraz za wymianę płynu ASB, filtra it.TOmasz1987 pisze: ↑6 sty 2024, o 23:39 Skrzynia zaczęła przeciągać więc następnego dnia zadzwoniłem do dwuch warsztatów i statycznie 1600 zł a dynamicznie 4000 zł aso 2100 statycznie.
Zainwestowałem w pompkę pod kompresor i sam wymieniam płyn ASB w 7G Tronicu. Części wychodzą coś z 600zł, robota samemu.
Nie mam porównania do innej 7g jak pracuje więc może się poprostu czepiam.
Nie wiem jaki olej masz na myśli i jaki filtr ale sam olej ori to 700 zł plus reszta.
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 paź 2023, o 17:25
- VIN: WDD2189931A073524
Re: OM642 i układ dolotowy z CLSa 350
SD był podłączony i nie było żadnych błędów niestety bo tak by poszło z ubezpieczenia ale servis trzeba było zrobić żeby było na papierze, a ja zerknę i tak i będzie dobrze zmienić olej jeszcze raz już samodzielnie.roman.czachor pisze: ↑7 sty 2024, o 01:33Czy skrzynia generuje jakieś kody błędówTOmasz1987 pisze: ↑6 sty 2024, o 23:39 Skrzynia zaczęła przeciągać...
...
Jest w planach zrzucenie płyty i jeśli konieczne przeczyścić zawory, zobaczyć jaki będzie olej po 3000km.q
Trzeba by SD podłączyć i to sprawdzić..
Dalej, jeśli nie ma wycieków ze skrzyni, poziom płynu ASB jest prawidłowy, to warto by może jednak zrzucić mechatronikę i oddać do sprawdzenia
Koszt takiego sprawdzenia to coś 300-400zł i jest pewność, że np mechatronika jest w porządku i dalsze poszukiwania przyczyn to już sama skrzynia biegów. Ewentualnie na diagnostyce wyjdzie, że mechatronikę trzeba by naprawić, coś tam wymienić itd.
Może się czepiam tylko, może dobrze pracuje, nie mam porównania, może jak będę w PL to może się uda się z kimś spotkać i porównać, jestem z okolic Wrocławia.
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 paź 2023, o 17:25
- VIN: WDD2189931A073524
Re: OM642 i układ dolotowy z CLSa 350
Nikt nie wie po co na tej rurze do turbo są te zaślepione elementy? Wygląda to dziwnie i zostało to zrobione w późniejszym etapie bo starsze modele mają prostą rurę.
- roman.czachor
- Użytkownik
- Posty: 58
- Rejestracja: 28 mar 2012, o 02:37
- VIN:
- Lokalizacja: Pawłowiczki
Re: OM642 i układ dolotowy z CLSa 350
No u mnie 7G Tronic chodzi jak żyleta, skrzynia jest bardzo dynamiczna, szybko przełącza biegi, wszystko odbywa się płynnie, że praktycznie nie czuć tych zmian. Przy redukowaniu w dół również zmiany biegów odbywają się płynnie. Zestawienie tej skrzyni z 3 litrowym V6 robi MEGA robotęTOmasz1987 pisze: ↑7 sty 2024, o 13:58Zdecydowałem się na wymianę w aso ponieważ mam ubezpieczenie na praktycznie wszystko w aucie więc szkoda byłoby jeśli coś klęknie to mam podkładkę że było robione itd. A sam sobie zrobię z ciekawości czy coś to pomoże.roman.czachor pisze: ↑7 sty 2024, o 01:20Tyle wołają teraz za wymianę płynu ASB, filtra it.TOmasz1987 pisze: ↑6 sty 2024, o 23:39 Skrzynia zaczęła przeciągać więc następnego dnia zadzwoniłem do dwuch warsztatów i statycznie 1600 zł a dynamicznie 4000 zł aso 2100 statycznie.
Zainwestowałem w pompkę pod kompresor i sam wymieniam płyn ASB w 7G Tronicu. Części wychodzą coś z 600zł, robota samemu.
Nie mam porównania do innej 7g jak pracuje więc może się poprostu czepiam.
Nie wiem jaki olej masz na myśli i jaki filtr ale sam olej ori to 700 zł plus reszta.
Mam nadzieję, że mnie tu za to nie zlinczują, oryginalne płyny ASB Mercedes to nic innego, jak Fuchs. Kupuje Fuchsa. Jest taniej a to ten sam płyn ASB.
Mercedes-Benz C220CDI Elegance Kombi (S203) 143KM 2003r (WDB2032061F392164)
Mercedes-Benz C320CDI Sport Edition Kombi (S203) 224KM 2005r (WDB2032201F715650)
Mercedes-Benz C320CDI Sport Edition Kombi (S203) 224KM 2005r (WDB2032201F715650)
-
- VIP
- Posty: 2156
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: OM642 i układ dolotowy z CLSa 350
Tak w skróci olej do 7g to taki sam jak do skrzyni 5g. 7g plus ma inny, nowszy olej, który nadaje się również do starej 7g. W związku z tym, że olej od nowszej skrzyni pasuje do starszej, to serwisy najczęściej leją ten nowszy do wszystkich. Jego wadą jest cena, bo jest prawie 3 razy droższy od starszego oleju. A z tego co wiem, to jak by chciał kupić 236.14, to wychodzi w serwisie najtaniej, taniej niż fuchs ze znanego portalu aukcyjnego.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 paź 2023, o 17:25
- VIN: WDD2189931A073524
Re: OM642 i układ dolotowy z CLSa 350
Siema aktualizacja tamtu skrzyni.
Po tym servisie wymianie oleju jak wyżej pisałem poprawiło się ale nadal zmiany biegów były mocno wyczuwalne ale nie zawsze.
Zaczęło coś wyć przy od około 70km/h do 90 km/h, znalazłem luz na łożysku półosi która przechodzi przez miskę.
Zrobiłem ale nadal to nie rozwiązało problemu.
Okazało się że krzyżak na krótkim wale który przenosi napęd na przód był tak rozjechany jak żaba na liściu, było tak dramatycznie, że popękały kapsle i wytarło dwie główki śrub.
Takie były luzy,, że wcześniej tego nie znalazłem.
Nie jest łatwo wyciągnąć ten wał i nie jest łatwo wymienić ten krzyżak bo wymyślili sobie, że nie będzie zabezpieczenia w postaci pierścieni tylko zaprasowywany.
Zawiozłem do gościa który robi takie rzeczy 500 zł.
Złożyć to spowrotem, no jest wyzwanie.
Praca skrzyni się poprawia znacznie, naprawdę znacznie.
Jest płynnie, szybko i miło nawet na zimnej.
Natomiast jest coś co mi się nie podoba, bo po wrzuceniu na D lub R trzęsie mocno i to nie jest normalne ale jak jadę i się zatrzymam to troszkę jest wyczuwalne ale zaraz znika i jest prawie nie wyczuwalne ale jeśli stojąc dam na D choć jest na D to zaczyna znowu mocno wibrować aż nie ruszę i się nie zatrzymam.
Na kompie widać, że prędkość turbiny spada do 0 a poślizg wzrasta do chyba około 600 obr więc wychodzi na to, że zapina lock upp na maxa I zaczyna wszystko wibrować.
Adaptacje zrobione, jeszcze jedna adaptacja została zaworu lock upp z 1 na 2.
Potrzebuje informacji jak dokładnie wygląda sterowanie, jakie wartości powinny być na postoju, co o tym decyduje?
Pozdrawiam
Po tym servisie wymianie oleju jak wyżej pisałem poprawiło się ale nadal zmiany biegów były mocno wyczuwalne ale nie zawsze.
Zaczęło coś wyć przy od około 70km/h do 90 km/h, znalazłem luz na łożysku półosi która przechodzi przez miskę.
Zrobiłem ale nadal to nie rozwiązało problemu.
Okazało się że krzyżak na krótkim wale który przenosi napęd na przód był tak rozjechany jak żaba na liściu, było tak dramatycznie, że popękały kapsle i wytarło dwie główki śrub.
Takie były luzy,, że wcześniej tego nie znalazłem.
Nie jest łatwo wyciągnąć ten wał i nie jest łatwo wymienić ten krzyżak bo wymyślili sobie, że nie będzie zabezpieczenia w postaci pierścieni tylko zaprasowywany.
Zawiozłem do gościa który robi takie rzeczy 500 zł.
Złożyć to spowrotem, no jest wyzwanie.
Praca skrzyni się poprawia znacznie, naprawdę znacznie.
Jest płynnie, szybko i miło nawet na zimnej.
Natomiast jest coś co mi się nie podoba, bo po wrzuceniu na D lub R trzęsie mocno i to nie jest normalne ale jak jadę i się zatrzymam to troszkę jest wyczuwalne ale zaraz znika i jest prawie nie wyczuwalne ale jeśli stojąc dam na D choć jest na D to zaczyna znowu mocno wibrować aż nie ruszę i się nie zatrzymam.
Na kompie widać, że prędkość turbiny spada do 0 a poślizg wzrasta do chyba około 600 obr więc wychodzi na to, że zapina lock upp na maxa I zaczyna wszystko wibrować.
Adaptacje zrobione, jeszcze jedna adaptacja została zaworu lock upp z 1 na 2.
Potrzebuje informacji jak dokładnie wygląda sterowanie, jakie wartości powinny być na postoju, co o tym decyduje?
Pozdrawiam