Parametry OBD

Instrukcje własnoręcznych napraw. PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ TU TEMATÓW Z PYTANIAMI JAK COŚ ZROBIĆ!!!

Moderator: Dziki Mar

busiek100
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 26 sie 2020, o 21:48
VIN: WDB2032461F738377

Re: Parametry OBD

Post autor: busiek100 »

Temperatura silnika 90stopni była jak robiłem testy.
Wrzucam jeszcze raz zdjęcia.
1. Silnik nieodpalony pozycja zaplon-czy to jest normalne że sonda 1 na zapłonie ma 1.5v ,nie powinna mieć 2.5v???
2. Bieg jalowy- na biegu jałowym też jakby stała w miejscu, chociaż były pojedyncze piki.
3. Po butowaniu 3 bieg 6000obr też jakby stała w miejscu i miała takie pojedyncze piki raz skoczyło nawet do 4volt.
Nie mam doświadczenia z sonda szerokopasmowa ale czy ona powinna oscylowac od 0volt do 5volt cały czas??? NIECH KTOS MADRY WYJASNI JAK SIE MYLE.
A i jeszcze jedno czy jak jest wypadanie zapłonu to zapali się check silnika czy nie???Czy da sie tym interfejsem zweryfikować wypadania zapłonu????
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Parametry OBD

Post autor: przecinek »

sondę szerokopasmową sprawdza się wskaźnikiem AFR i widać że u ciebie działa , jak bedzie mocno zapłon wypadać to wywali checka ale normalnie to zapisuje błąd na którym cylindrze wypada i obchodzi się bez checka
busiek100
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 26 sie 2020, o 21:48
VIN: WDB2032461F738377

Re: Parametry OBD

Post autor: busiek100 »

Czyli sonda jest ok i to że stoi w miejscu przez dłuższy czas to tak ma być???
Tak teraz się zastanawiam skąd ta różnica w spalaniu paliwa,że raz 13,5litra a raz 10 litrów przy takich samych warunkach???
Czy przyczyną może być wypadanie zapłonu???
Czy szukać gdzieś indziej???
Ten interfejs który posiadam twierdzi że nie ma błędów ale nie wiem czy mu wierzyć?!
A i te korekty są na plusie, czyli za ubogo. A może czujnik powietrza dolotowego zawyża???
ubek
Użytkownik
Posty: 87
Rejestracja: 14 paź 2018, o 23:07
VIN: WDB2030461A705629

Re: Parametry OBD

Post autor: ubek »

Sondy wygląda na to że dzialaja, sprawdź podciśnienie jeszcze w kolektorze i parametry przeplywki.
Korekty masz ok
busiek100
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 26 sie 2020, o 21:48
VIN: WDB2032461F738377

Re: Parametry OBD

Post autor: busiek100 »

Przepływomierz pokazuje na jalowym 2.2g/s natomiast podczas jazdy na 3 biegu i do 6000obr wartość rosła liniowo i pokazał 122g/s. Więc chyba sprawny?.
Podciśnienie u mnie 30kPpa na jalowym.
Doładowanie -0.7bara na jalowym a przy jeździe +0.6 bara.
ubek
Użytkownik
Posty: 87
Rejestracja: 14 paź 2018, o 23:07
VIN: WDB2030461A705629

Re: Parametry OBD

Post autor: ubek »

Z tego co podałeś wygląda ok
busiek100
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 26 sie 2020, o 21:48
VIN: WDB2032461F738377

Re: Parametry OBD

Post autor: busiek100 »

Jeszcze jedna rzecz. Dzisiaj poszedłem do auta i chciałem sprawdzić położenie przepustnicy. W pozycji zapłon pokazywało 20%otwarcia. Zacząłem naciskać na pedal gazu ale wskazanie stało w miejscu. Trochę dziwne ,a może tak ma być???
Następnie uruchomiłem auto i położenie wraz ze wzrostem temp cieczy zaczęło spadać z tych 20%otwarcia i doszło do 13.3% otwarcia przy temp. 90stopni . Trochę dużo pokazuje, ale może się mylę???Zacząłem Trochę dodawać gazu na jalowym i po wciśnięciu gazu do" dechy" obroty wzrosły tylko do 4000obr a przepustnica była otwarta tylko na 20%. Dziwne jak dla mnie. A I jak Zacząłem bawić się gazem - wciskać i puszczac gaz od razu i tak powtórzyłem kilka razy to był pik że otwarcie pokazało 83% przez chwilę.
Czyżby czujnik położenia przepustnicy był zepsuty????

Ps.
Dzisiaj znowu miałem chwilę i poszedłem do mojego MB. Chyba przepustnica jest w porządku. Dzisiaj znowu na zapłonie pokazała 19.2%otwarcia. Zero reakcji na wciskanie gazu-stoi w miejscu 19.2% chyba tak ma być. Następnie uruchomiłem i trochę pochodził silnik to przepustnica zatrzymała się na 13.3% otwarcia .przygazowalem to znowu były pojedyncze piki ale to wynika z szybkości odczytu danych że raz złapie wartość a raz nie.
Zrobiłem rundkę i przepustnica działa wartości doszły do 88.2 % otwarcia I się zmieniają. Jedyne tylko że na jalowym pokazuje aż 13.3 % otwarcia przy 750obr,a max wciśniętym podczas jazdy 88.2%. Czy potrzebna jest adaptacja przepustnicy, czy tak wytarte są ścieżki???
busiek100
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 26 sie 2020, o 21:48
VIN: WDB2032461F738377

Diagnostyka 1.8 Kompressor benzyna bez lpg

Post autor: busiek100 »

Witam wszystkich.
Byłem dzisiaj u kolegi na diagnostyce. Kolega używa interfejsu Boscha KTS540, więc nie wiem jak radzi sobie z MB.
I tak silnik nagrzany 90stopni na jalowym .Odczyty:
Otwarcie przepustnicy - 1,5stopnia
Czas wtrysku - 1,5ms
Obroty 750
MAF - 2,2 G/S
MAP- 31 kpa
Sonda przed katalizatorem 1.5Volta
Sonda za katalizatorem 0.7volta

Kat wyprzedzenia zapłonu 10- 12 stopni i trochę go porejestowalismy na jalowym to czasami skakał od 4-20 stopni. Podczas jazdy sprawdzaliśmy spalanie stukowe na cylindrach to prawie na każdym cofał zapłon do minus -3stopni.
Kolejna rzecz to kąty wałków rozrządu. I tak na jalowym ssący stoi w miejscu nawet po przygazowaniu na 116stopni,
A wydechowy tak samo Zero ruchu i stoi na minus -35stopniach. Dodam tylko że rozrządkompletny z kołami zrobiony jakiś 1000 km temu, zero błędów w kompie. Cewki magnesów suche i rezystancja na obu 5 omów.
Potem też przejechaliśmy się żeby zobaczyć jak będzie pod obciążeniem z tymi kątami. I tu też praktycznie nic, były jakieś pojedyncze piki i tak ssący miał 88stopni a wydechowy minus 25 stopni ale to było chwilowe. Więc nie wiem czy interfejs boscha źle odczytuje te kąty, bo reszta jest chyba okey ,czy jednak coś z tymi walkami jest źle. Dodam że auto moc jakby ma.
Może ktoś coś podpowie????z góry dziękuję za podpowiedzi i sugestie.

Przeniosłem do istniejącego tematu to raz. A dwa - kolejny raz zakładasz nowy temat z tym samym problemem zamiast pisać w już istniejących. Nagroda za notoryczne łamanie punktu 2 regulaminu /Przybek
busiek100
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 26 sie 2020, o 21:48
VIN: WDB2032461F738377

Re: Parametry OBD

Post autor: busiek100 »

Witam wszystkich.
Byłem dzisiaj w końcu na diagnostyce programem Star Diagnosis swojego MB.
I tak zero błędów w ECU, parametry MAF, MAP, czujniki temperatury, otwarcie przepustnicy itd. wszystko jest w normie. Wałki ssący i wydechowy na jałowym miały po 115 i -115 stopni, fazatory działają, przestawiają Wałki. Brak wypadan zaplonow. Sona 1 przed katem szerokopasmowa pracuje prawidłowo jakby praktycznie stała w miejscu, jeżeli dobrze zerknąłem to 1,7volta, diagnosta powiedział że jest ok. Natomiast za katem pomiar napięcia oscylowal od 0.3 do 0.65v. I diagnosta powiedział że mam uszkodzony katalizator- że niby do wymiany, że pewnie niedługo zapali się check, bo ta sonda powinna stać w miejscu a ona oscyluje. Ale przecież ta sonda nr 2 za katem jest wąskopasmową i ona właśnie chyba ma oscylowac??? Więc sam już nie wiem .
Może ktoś mądry coś podpowie na temat tych sonda.
Będę wdzięczny.
ubek
Użytkownik
Posty: 87
Rejestracja: 14 paź 2018, o 23:07
VIN: WDB2030461A705629

Re: Parametry OBD

Post autor: ubek »

2ga sonda tak jak piszesz jest waskopasmowa, nie powinna oscylować jeśli nie dotykasz gazu. Napięcie powinno się zmieniać pod obciążeniem, na wolnych napięcie powinno być około 0.8v ciągle i spadać jak dodajesz gazu.
Pierwsza sonda pokazuje afr i on powinien być w okolicach 14.7
busiek100
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 26 sie 2020, o 21:48
VIN: WDB2032461F738377

Re: Parametry OBD

Post autor: busiek100 »

Czyli diagnosta miał rację kat do wymiany???? Bo raczej sonda jest sprawna??? Jakie mogą być objawy uszkodzonego kata???
ubek
Użytkownik
Posty: 87
Rejestracja: 14 paź 2018, o 23:07
VIN: WDB2030461A705629

Re: Parametry OBD

Post autor: ubek »

Miał częściowo rację, ale jak nic się nie dzieje to szkoda czasu i pieniędzy. Możesz sobie zachowanie 2 sondy poobserwować zwyklym elm327 za 3 dyszki.
Jak kat jest tylko lekko przytkany to u mnie np pomógł specjalny płyn z Wynn's do czyszczenia kata i ostry but na dobrej trasie.
KamilSlask
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 20 wrz 2021, o 20:42
VIN: WDB2037472A194783
Lokalizacja: Śląsk

Re: Parametry OBD

Post autor: KamilSlask »

Koledzy jamie wartości powinna mieć przepływka w 2.3 k 197 km od jakiegoś czasu męczy mnie błąd p0243 z góry dziękuję za pomoc
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
busiek100
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 26 sie 2020, o 21:48
VIN: WDB2032461F738377

Re: Parametry OBD

Post autor: busiek100 »

Czy jeżeli katalizator jest przytkany i ta sonda za nim oscyluje na jałowym to może być powodem dużego spalania.
Wprawdzie jeżdżę głównie po mieście i za 100zl ostatnio zrobiłem 120km tylko. Reszta parametrów pracy silnika z tego co tu pisalem
Pisaliście że jest ok.
DonCorleone
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 14 wrz 2022, o 07:24
VIN: WDB2093161F053991

Re: Parametry OBD

Post autor: DonCorleone »

cześć, mam problemy z odpalaniem auta na ciepłym. maf pokazuje cały czas tą samą wartość 0.44g/s po odpaleniu, podczas kręcenia ta wartość jeszcze maleje. Czy przepływomierz powietrza może być problem przy odpaleniu? silnik 2,7 CDI w209 125kW
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZRÓB TO SAM”