Parametryczny Układ Kierowniczy PML-servotronic kod vin 213
Moderator: Dziki Mar
- bosniak_sg
- VIP
- Posty: 1268
- Rejestracja: 3 lis 2009, o 12:29
- VIN: WDB2030641F581928
Parametryczny Układ Kierowniczy PML-servotronic kod vin 213
Napiszę w skrócie jak w w203 produkowanym do lipca 2001 dołożyć PML servotronic.
("Parametryczny układ kierowniczy zapewnia zależne od prędkości, czyli sterowane parametrami jazdy wspomaganie kierownicy. W miarę wzrostu prędkości wspomaganie maleje i bezstopniowo wzrasta, gdy prędkość spada.") Genaralnie działa to tak, że od odpalenia samochodu do prędkości 80 km/h wspomaganie kierownicy działa bardzo czuło bezstopniowo wraz ze wzrostem prędkości twardnieje, by po przekroczeniu 80 km/h działać ze standardową siłą dla w203 bez tego układu.
Potrzebna maglownica o nr A2034601300 ma wbudowany zawór PML na wysokości wyjścia na kolumne kierownicy z wtyczką 2 pinową. (używana 400-600 zł)
Wtyczka do zaworu wraz z kabelkiem A2035401013 (od clk i i slk występowały osobno koszt około 50 zł w w203 razem z wiazką silnikową 9500 zł)
Druga wtyczka żeby to przedłużyć A2105402081 ( w ASO kilkanaście zł, potrzebne beda do niej 2 piny A0005402305 w ASO 14 zł szt.)
Generalnie nie do zdobycia na rynku wtórnym moduł N49/1 PML A 030 545 50 32 (w ASO około 150 zł)
Poniżej wklejam zdjęcia schematu wg którego to spinamy, interesuje nas część po lewej stronie n49/1 (moduł na zdjęciu poniżej wygląda jak przekaźnik tylko jest 2x wyższy i ma 6 pinów, podstawkę do niego znalazłem w sklepie elektrycznym, nie wiem jaki w aso jest ori wtyk i jaki numer) ponieważ do lipca ten moduł był osobny, niezależny ze sterownikiem ABS/ESP taki duży 6 kątny.
do maglownicy wpinamy wtyczke z kablem a2035401013 z drugiej strony do oprawki a2105402081 wkładamy 2 piny A0005402305 z kabelkami i przeciągamy pod przedni moduł SAM. Do następnej czynności musimy wyjąć moduł SAM, żeby to zrobić ustawiamy wycieraczki w pion, wyciągamy kluczyk ze stacyjki, trzeba powypinać wszystkie wtyczki ze sterownika (3 albo 4) i wszystkie wtyczki od góry wchodzące w moduł sam. Wykręcamy 4 śrubki trzymające moduł SAM torx 20, 2 z przodu 2 z tyłu bliżej grodzi( ciężki dostęp) i targamy SAM na wierzch. Pod spodem bedzie miejsce na wtyk wg schematu nr 24 jest on (przynajmniej u mnie był bez wtyczki) wystają z niego 3 piny 1, 2, i 3) Wpinamy do pinu nr 3 kabelek, jakąś pozyskana wtyczkę i możemy poskładać SAM z powrotem jak było, kabelek wyciągmy na wierzch. Gdzieś na wierzchu modułu SAM (po poskładaniu) a za pomocą probówki szukamy postacyjkowego plusa, który łączymy z wtykiem nr 15 na module n49/1. Masę najlepiej z budy łączymy z pinem nr 31 modułu n49/1. Pozyskany kabelek z spodu modułu SAM łączymy z pinem V modułu n49/1. W module n49/1 zostały nam 3 piny W1, W2 i DI. W1 i W2 łączymy z kabelkami idącymi z zaworu na maglownicy, pin DI zostawiamy wolny. Jest duża szansa, że to zadziała od razu, jeżeli nie robimy przez SD adaptacje modułu w zakładce ABS/ESP i cieszymy sie z super wspomagania, jak przystało na Mercedes.
("Parametryczny układ kierowniczy zapewnia zależne od prędkości, czyli sterowane parametrami jazdy wspomaganie kierownicy. W miarę wzrostu prędkości wspomaganie maleje i bezstopniowo wzrasta, gdy prędkość spada.") Genaralnie działa to tak, że od odpalenia samochodu do prędkości 80 km/h wspomaganie kierownicy działa bardzo czuło bezstopniowo wraz ze wzrostem prędkości twardnieje, by po przekroczeniu 80 km/h działać ze standardową siłą dla w203 bez tego układu.
Potrzebna maglownica o nr A2034601300 ma wbudowany zawór PML na wysokości wyjścia na kolumne kierownicy z wtyczką 2 pinową. (używana 400-600 zł)
Wtyczka do zaworu wraz z kabelkiem A2035401013 (od clk i i slk występowały osobno koszt około 50 zł w w203 razem z wiazką silnikową 9500 zł)
Druga wtyczka żeby to przedłużyć A2105402081 ( w ASO kilkanaście zł, potrzebne beda do niej 2 piny A0005402305 w ASO 14 zł szt.)
Generalnie nie do zdobycia na rynku wtórnym moduł N49/1 PML A 030 545 50 32 (w ASO około 150 zł)
Poniżej wklejam zdjęcia schematu wg którego to spinamy, interesuje nas część po lewej stronie n49/1 (moduł na zdjęciu poniżej wygląda jak przekaźnik tylko jest 2x wyższy i ma 6 pinów, podstawkę do niego znalazłem w sklepie elektrycznym, nie wiem jaki w aso jest ori wtyk i jaki numer) ponieważ do lipca ten moduł był osobny, niezależny ze sterownikiem ABS/ESP taki duży 6 kątny.
do maglownicy wpinamy wtyczke z kablem a2035401013 z drugiej strony do oprawki a2105402081 wkładamy 2 piny A0005402305 z kabelkami i przeciągamy pod przedni moduł SAM. Do następnej czynności musimy wyjąć moduł SAM, żeby to zrobić ustawiamy wycieraczki w pion, wyciągamy kluczyk ze stacyjki, trzeba powypinać wszystkie wtyczki ze sterownika (3 albo 4) i wszystkie wtyczki od góry wchodzące w moduł sam. Wykręcamy 4 śrubki trzymające moduł SAM torx 20, 2 z przodu 2 z tyłu bliżej grodzi( ciężki dostęp) i targamy SAM na wierzch. Pod spodem bedzie miejsce na wtyk wg schematu nr 24 jest on (przynajmniej u mnie był bez wtyczki) wystają z niego 3 piny 1, 2, i 3) Wpinamy do pinu nr 3 kabelek, jakąś pozyskana wtyczkę i możemy poskładać SAM z powrotem jak było, kabelek wyciągmy na wierzch. Gdzieś na wierzchu modułu SAM (po poskładaniu) a za pomocą probówki szukamy postacyjkowego plusa, który łączymy z wtykiem nr 15 na module n49/1. Masę najlepiej z budy łączymy z pinem nr 31 modułu n49/1. Pozyskany kabelek z spodu modułu SAM łączymy z pinem V modułu n49/1. W module n49/1 zostały nam 3 piny W1, W2 i DI. W1 i W2 łączymy z kabelkami idącymi z zaworu na maglownicy, pin DI zostawiamy wolny. Jest duża szansa, że to zadziała od razu, jeżeli nie robimy przez SD adaptacje modułu w zakładce ABS/ESP i cieszymy sie z super wspomagania, jak przystało na Mercedes.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mercedes-Benz C220CDI Sport Coupe 2002r. 188 KM i 430 Nm by Cinsoft - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4165
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Parametryczny Układ Kierowniczy PML-servotronic kod vin 213
Czad instrukcja. Jeszcze jakbyś nagrał film z wrażeń jazdy, kręcenia na parkingu kierownicą itp. żeby zwykły śmiertelnik miał obraz tego co zrobiłeś, byłoby super. Trochę czasu jednak zeszło się z tym, aby to ogarnąć. Gratuluję wytrwałości.
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
- bosniak_sg
- VIP
- Posty: 1268
- Rejestracja: 3 lis 2009, o 12:29
- VIN: WDB2030641F581928
Re: Parametryczny Układ Kierowniczy PML-servotronic kod vin 213
Nigdy się nie poddaje, film raczej tego nie odzwierciedli, po odpaleniu samochodu miałem wrażenie jakby był na podnosniku a koła w powietrzu przy kręceniu kierownica, taka różnica, naprawdę kolosalna.
Mercedes-Benz C220CDI Sport Coupe 2002r. 188 KM i 430 Nm by Cinsoft - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4165
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Parametryczny Układ Kierowniczy PML-servotronic kod vin 213
Żeby uprzedzić pytania prosiłbym Cie, żebyś powiedział dlaczego można to zamontować tylko w samochodach do lipca 2001 roku oraz jakiś czas przewidujesz do założenia trgo majac wszystkie elementy po ręką.
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
- bosniak_sg
- VIP
- Posty: 1268
- Rejestracja: 3 lis 2009, o 12:29
- VIN: WDB2030641F581928
Re: Parametryczny Układ Kierowniczy PML-servotronic kod vin 213
Można założyć do samochodu po 08.2001 ale wymaga to oprócz wymiany maglownicy (nr A2034603500 to jest nr poliftowy, wg mnie nie ma znaczenia czy przedlift czy polift) to jeszcze wymiany modułu abs/esp ( zdjęcie poniżej ma charakterystycznie na plastikowej obudowie odobno "wyryte" 213 PML, za to nie kupujemy tego modułu osobnego n49/1), który ma tak jakby w siebie wbudowany moduł do sterowania PML jest on na schemacie opisany jako n47-5 , przynajmniej w tej instalacji pomijamy SAM.
Jeśli chodzi o czas pracy w moim przypadku to nie licząc wymiary maglownicy (robił to mechanik) to jakaś godzina czasu. Najdłużej zeszło mi z wytarganiem przedniego SAMa.
Jeśli chodzi o czas pracy w moim przypadku to nie licząc wymiary maglownicy (robił to mechanik) to jakaś godzina czasu. Najdłużej zeszło mi z wytarganiem przedniego SAMa.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mercedes-Benz C220CDI Sport Coupe 2002r. 188 KM i 430 Nm by Cinsoft - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde
-
- Użytkownik
- Posty: 33
- Rejestracja: 7 lip 2017, o 12:16
- VIN: WDB2037461A808011
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Parametryczny Układ Kierowniczy PML-servotronic kod vin 213
Nie rozumiem skąd ta różnica w lekkości kręcenia, skoro jak czytałem dołożyłes pml który jedynie utwardza kierownica jadąc ponad 80km/h. Poniżej 80km/h siła wspomagania powinna byc taka sama niezaleznie czy jest pml czy nie ma.
- bosniak_sg
- VIP
- Posty: 1268
- Rejestracja: 3 lis 2009, o 12:29
- VIN: WDB2030641F581928
Re: Parametryczny Układ Kierowniczy PML-servotronic kod vin 213
Działa to odwrotnie niż piszesz, przy mniejszej prędkosci zawór PML zwieksza ciśnienie w maglownicy i sukcesywnie w miare zwiekszania prędkości zmniejsza ciśnienie powodując utwardzanie sie układu kierowniczego, a powyżej prędkości 80 km/h pracuje jak każda inna bez układu.
Parameter steering
Controlled precision
Whatever you’re up to and whatever the situation, you need precision, ease and control through your steering wheel.
Parameter Steering offers this by electronically varying the amount of power assistance provided based on the speed of your vehicle. So around town, more assistance means steering is lighter to the touch, while at speed, steering stiffens to provide confidence and control.
Parameter Steering is optional on C 200 KOMPRESSOR and C 220 CDI and standard on all other engines and Sport models.
to z jakiejś broszury mercedesa z neta
Parameter steering
Controlled precision
Whatever you’re up to and whatever the situation, you need precision, ease and control through your steering wheel.
Parameter Steering offers this by electronically varying the amount of power assistance provided based on the speed of your vehicle. So around town, more assistance means steering is lighter to the touch, while at speed, steering stiffens to provide confidence and control.
Parameter Steering is optional on C 200 KOMPRESSOR and C 220 CDI and standard on all other engines and Sport models.
to z jakiejś broszury mercedesa z neta
Mercedes-Benz C220CDI Sport Coupe 2002r. 188 KM i 430 Nm by Cinsoft - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde
-
- Użytkownik
- Posty: 33
- Rejestracja: 7 lip 2017, o 12:16
- VIN: WDB2037461A808011
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Parametryczny Układ Kierowniczy PML-servotronic kod vin 213
czyli jezeli mam walnięty ten zawór, to samochodem powinno sie kierowac jak kamazem? Bo wyjechałem własnie od mechanika po regeneracji maglownicy, nowy olej wspomagania, a kręci się dwa razy ciężej, masakra po prostu. I szukam teraz przyczyny
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3335
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Parametryczny Układ Kierowniczy PML-servotronic kod vin 213
Równie dobrze możesz mieć niepodłączoną wtyczkę do zaworu.
-
- Użytkownik
- Posty: 33
- Rejestracja: 7 lip 2017, o 12:16
- VIN: WDB2037461A808011
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Parametryczny Układ Kierowniczy PML-servotronic kod vin 213
Kolego powiedz z własnego doświadczenia. Mam kilka opcji zeby to ogarnać. Jeżeli włożyłbym maglownice od przedlifta (bez zaworu pml) - akurat mam taka pod ręką, pewnie wywaliłoby błedy esp, i inne. Zawór mógłbym ewentualnie podpiąć i podwiesić. Następna opcja z maglownicy wykręcic wpomniany zawór i zaślepić otwór - chociaż wg tej zasady działania jaką znasz nic by to nie dało.bosniak_sg pisze: ↑6 lut 2021, o 15:49 Działa to odwrotnie niż piszesz, przy mniejszej prędkosci zawór PML zwieksza ciśnienie w maglownicy i sukcesywnie w miare zwiekszania prędkości zmniejsza ciśnienie powodując utwardzanie sie układu kierowniczego, a powyżej prędkości 80 km/h pracuje jak każda inna bez układu.
Raczej podłączył, bo sam rozkminiał od czego ta wtyczka może być i pewnie wywaliłoby full błedów. Ale bez podłączonej wtyczki jest taka opcja ze skreca sie strasznie ciezko?
- maciekolo
- Użytkownik
- Posty: 479
- Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
- VIN: WDB2153751A006117
Re: Parametryczny Układ Kierowniczy PML-servotronic kod vin 213
Tak. Chociaż, inne usterki, też wyłączają PML - np. usterka cz. prędkości.
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3335
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Parametryczny Układ Kierowniczy PML-servotronic kod vin 213
Bez podłączonej wtyczki kiera na postoju nie ma praktycznie wspomagania - chodzi jak przy 80km/h. A błędy by były tylko po podłączeniu SD, servotronic na desce nie pokazuje awarii.
A teraz najlepsze pytanie - jak bardzo jesteś pewny że masz wsadzoną zregenerowaną SWOJĄ maglownicę a nie dali jej na wymianę w rozliczeniu i wsadzili DRUGĄ już po zrobieniu (niekoniecznie taką jaka powinna być)?
I nie pisz posta pod postem tylko używaj guzika EDYTUJ! Drugi raz przypominał nie będę.
A teraz najlepsze pytanie - jak bardzo jesteś pewny że masz wsadzoną zregenerowaną SWOJĄ maglownicę a nie dali jej na wymianę w rozliczeniu i wsadzili DRUGĄ już po zrobieniu (niekoniecznie taką jaka powinna być)?
I nie pisz posta pod postem tylko używaj guzika EDYTUJ! Drugi raz przypominał nie będę.
- bosniak_sg
- VIP
- Posty: 1268
- Rejestracja: 3 lis 2009, o 12:29
- VIN: WDB2030641F581928
Re: Parametryczny Układ Kierowniczy PML-servotronic kod vin 213
Przybek może mieć racje co do podmiany maglownicy (zreszta zregenerowana prosze cię to jakas masakra), a odpowiadając na pytanie nie bedzie żadnych błedów tylko na SD, poza tym w SD można wyłączyć PML i SD nie pokaże błędów.
Mercedes-Benz C220CDI Sport Coupe 2002r. 188 KM i 430 Nm by Cinsoft - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde
-
- Użytkownik
- Posty: 33
- Rejestracja: 7 lip 2017, o 12:16
- VIN: WDB2037461A808011
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Parametryczny Układ Kierowniczy PML-servotronic kod vin 213
jest jakis sposób na sprawdzenie działanie tego zaworu?
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4585
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt: