"Pędząca" klapa bagażnika
Moderator: Dziki Mar
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick
"Pędząca" klapa bagażnika
Wielu z Was na pewno denerwuje (zwłaszcza posiadaczy kilkuletnich roczników "203" ) zachowanie tylnej klapy: po wciśnięciu przycisku otwierania bagażnika klapa rusza do góry, energicznie odbija się w górnym punkcie zwrotnym (prawie waląc w dach) i po dalszych kilku konwulsjach się zatrzymuje. Najczęściej nie pomaga regulacja sprężynami - klapa porusza się może i wolniej, jednak w górnym punkcie dalej zatrzymuje się dosyć gwałtownie.
Zachęcony powodzeniem kolegów z forum "202" (Brawo Kolega Vernier!!) opracowałem rozwiązanie dla modelu "203" - jak się okazało przyczyna jest bardzo podobna
W górnej części ramion zawiasów (przy ich osiach obrotów) zamocowane są kształtowe gumki, które z czasem się wycierają, i ich skuteczność maleje.
Gumki można znaleźć również na obrazku w EPC - numer na obrazku 60
Numer katalogowy 210 750 02 26
Numer katalogowy sprawdzałem dla kilku różnych 203 i się nie zmieniał - dla pewności jednak lepiej się przy kupnie upewnić!
Do przeprowadzenia operacji wymiany należy zdemontować siedzisko i oparcie tylnej kanapy oraz tylną półkę.
Zaręczam: OPERACJA NIE JEST SKOMPLIKOWANA!
Rozbieranie przebiega intuicyjnie - zwrócę tylko uwagę na pewne istotne szczegóły.
Oczywiście opisuję swój pojazd - mogą więc wystąpić pewne różnice w innych. Np. moje auto (2001) ma tylne oparcie nieopuszczane. Ale generalnie będzie bardzo podobnie.
1. Odkręcamy siedzenie: na dolnej krawędzi są cztery zaślepki, pod nimi cztery nakrętki pod klucz "13"
2. Wyciągamy siedzisko
3. Odkręcamy dwie nakrętki pod dolną krawędzią oparcia (klucz "16") i dwa czarne blachowkręty bliżej drzwi.
4. w okolicy czarnego blachowkrętu przy lewych drzwiach powinno być już widoczne połączenie przewodu podciśnieniowego do kładzenia zagłówków - należy je rozłączyć
Następnie od strony bagażnika ściągamy dwie owalne zaślepki, pod którymi są mechanizmy zatrzasków. Każdy zatrzask należy zwolnić śrubokrętem. Prawidłowe zwolnienie zatrzasku to słyszalny "klik"
Po wyjęciu oparcia zatrzaski od strony kabiny wyglądają tak:
Teraz zabieramy się za demontaż osłon tylnych słupków. Niech Was nie przeraża widoczne "SRS" - to tylko zaślepka, którą wydłubujemy śrubokrętem - pod nią jest śruba którą należy wykręcić.
Tylna krawędź osłony (ta od strony tylnej szyby) jest mocowana na metalowe spinki. Wsuwamy rękę i oddzielamy w stronę środka.
Po wyjęciu osłon ściągamy bez problemu półkę (dwa widoczne kołeczki rozporowe) i resztę już widać bez problemu.
Podsumowanie całości:
Koszt: 17 euro za dwie sztuki gumek (w Polsce podobno ok. 70 zł) plus oczywiście browarki (w rozsądnej ilości !)
Czas: ja to robiłem ok. 1 godziny (łącznie z konsumpcją)
Efekt: Bezcenny
Klapa otwiera się, przed końcem zwalnia, i ostatnie kilka centymetrów porusza się w bardzo wolnym tempie. Rewelacja
Edit 16.02 2015:
Kolega z forum poprosił o odnowienie linków do zdjęć - co też zrobiłem, bo "image shack" niestety zawiódł moje zaufanie. Przy okazji mogę stwierdzić, że klapa w dalszym ciągu otwiera się płynnie, bez mocnego uderzenia (wyhamowania) w górnym punkcie.
Zachęcony powodzeniem kolegów z forum "202" (Brawo Kolega Vernier!!) opracowałem rozwiązanie dla modelu "203" - jak się okazało przyczyna jest bardzo podobna
W górnej części ramion zawiasów (przy ich osiach obrotów) zamocowane są kształtowe gumki, które z czasem się wycierają, i ich skuteczność maleje.
Gumki można znaleźć również na obrazku w EPC - numer na obrazku 60
Numer katalogowy 210 750 02 26
Numer katalogowy sprawdzałem dla kilku różnych 203 i się nie zmieniał - dla pewności jednak lepiej się przy kupnie upewnić!
Do przeprowadzenia operacji wymiany należy zdemontować siedzisko i oparcie tylnej kanapy oraz tylną półkę.
Zaręczam: OPERACJA NIE JEST SKOMPLIKOWANA!
Rozbieranie przebiega intuicyjnie - zwrócę tylko uwagę na pewne istotne szczegóły.
Oczywiście opisuję swój pojazd - mogą więc wystąpić pewne różnice w innych. Np. moje auto (2001) ma tylne oparcie nieopuszczane. Ale generalnie będzie bardzo podobnie.
1. Odkręcamy siedzenie: na dolnej krawędzi są cztery zaślepki, pod nimi cztery nakrętki pod klucz "13"
2. Wyciągamy siedzisko
3. Odkręcamy dwie nakrętki pod dolną krawędzią oparcia (klucz "16") i dwa czarne blachowkręty bliżej drzwi.
4. w okolicy czarnego blachowkrętu przy lewych drzwiach powinno być już widoczne połączenie przewodu podciśnieniowego do kładzenia zagłówków - należy je rozłączyć
Następnie od strony bagażnika ściągamy dwie owalne zaślepki, pod którymi są mechanizmy zatrzasków. Każdy zatrzask należy zwolnić śrubokrętem. Prawidłowe zwolnienie zatrzasku to słyszalny "klik"
Po wyjęciu oparcia zatrzaski od strony kabiny wyglądają tak:
Teraz zabieramy się za demontaż osłon tylnych słupków. Niech Was nie przeraża widoczne "SRS" - to tylko zaślepka, którą wydłubujemy śrubokrętem - pod nią jest śruba którą należy wykręcić.
Tylna krawędź osłony (ta od strony tylnej szyby) jest mocowana na metalowe spinki. Wsuwamy rękę i oddzielamy w stronę środka.
Po wyjęciu osłon ściągamy bez problemu półkę (dwa widoczne kołeczki rozporowe) i resztę już widać bez problemu.
Podsumowanie całości:
Koszt: 17 euro za dwie sztuki gumek (w Polsce podobno ok. 70 zł) plus oczywiście browarki (w rozsądnej ilości !)
Czas: ja to robiłem ok. 1 godziny (łącznie z konsumpcją)
Efekt: Bezcenny
Klapa otwiera się, przed końcem zwalnia, i ostatnie kilka centymetrów porusza się w bardzo wolnym tempie. Rewelacja
Edit 16.02 2015:
Kolega z forum poprosił o odnowienie linków do zdjęć - co też zrobiłem, bo "image shack" niestety zawiódł moje zaufanie. Przy okazji mogę stwierdzić, że klapa w dalszym ciągu otwiera się płynnie, bez mocnego uderzenia (wyhamowania) w górnym punkcie.
Ostatnio zmieniony 4 sie 2018, o 20:02 przez Gerri, łącznie zmieniany 2 razy.
- koko115
- Użytkownik
- Posty: 211
- Rejestracja: 6 kwie 2008, o 22:26
- VIN:
- Lokalizacja: Małopolska
Ja tylko dodam, trzeba odgiąć tą gąbke pod półką, i z dwóch stron po lewej i prawej na dole przy szybie od tyłu są dwie nakrętki na kluczyk 10, trzeba je odkręcić, i od strony bagażnika po lekkim przymknięciu bagażnika wyjąć te dwie gumki, założyć nowe i cheja :-) Dodam że może być potrzebne naciągnięcie sprężyn, ale z tym każdy sobie poradzi :-)
W204 C320 CDI 224KM, 2007r, Avantgarde, Sedan .:WDD2040221A097417:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
-
- Użytkownik
- Posty: 340
- Rejestracja: 5 lip 2011, o 23:27
- VIN:
- Lokalizacja: WLKP
A ktoś wie, co zrobić jeśli bagażnik się nie otwiera, tzn, podnosi się jakieś 1,5-2 cm i staje.tasak pisze:A ja tylko dodam, że miałem tak jak jeździłem bez trójkąta, mniejsza masa przez co mocniej waliło. Dokupiłem trójkąt, wsadziłem na miejsce i wszystko działa jak ta lata.
Zanim zaczniemy rozkręcać zacznijmy od najprostszych rzeczy.
Jak wyregulować sprężyny bagażnika ?
- jjanicki
- VIP
- Posty: 780
- Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
- VIN: WDD2122251A291175
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Zaczepić za następne oczkoiee pisze:Jak wyregulować sprężyny bagażnika ?
Chyba kolega nawet tam nie zajrzał, żeby obadać sprawę, tylko od razu na forum uderzył...
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
-
- Użytkownik
- Posty: 318
- Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
- VIN:
- Lokalizacja: Birmingham
Dokładnie, też to zauważyłem jak któregoś dnia trójkąt mi wypadł z klapy, po włożeniu go na miejsce, klapa nie pędzi. Myślę że, nie powinna ona tak uderzać jeśli każdy będzie miał ten trójkąt.tasak pisze:A ja tylko dodam, że miałem tak jak jeździłem bez trójkąta, mniejsza masa przez co mocniej waliło. Dokupiłem trójkąt, wsadziłem na miejsce i wszystko działa jak ta lata.
Zanim zaczniemy rozkręcać zacznijmy od najprostszych rzeczy.
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.
I znowu wróciła gwiazda tym razem w211
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.
I znowu wróciła gwiazda tym razem w211
-
- Użytkownik
- Posty: 340
- Rejestracja: 5 lip 2011, o 23:27
- VIN:
- Lokalizacja: WLKP
Witam,jjanicki pisze:Zaczepić za następne oczkoiee pisze:Jak wyregulować sprężyny bagażnika ?
Chyba kolega nawet tam nie zajrzał, żeby obadać sprawę, tylko od razu na forum uderzył...
ciężko mi było wejść do bagażnika całemu a na forum nic nie mogłem znaleźć.
Czyli można naciągnąć te sprężyny ? Świetnie - dzięki za radę, jutro rano sprawdzę.
- taczar
- VIP
- Posty: 1333
- Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
- VIN: WDB2030461F706379
- Lokalizacja: podlaskie
Ja, tylko naprawiłem trójkąt, "wsadziłem na miejsce i wszystko działa jak ta lala."tasak pisze:Dokupiłem trójkąt, wsadziłem na miejsce i wszystko działa jak ta lata.
Też jeździłem bez trójkąta na swoim miejscu...., jakiś czas temu odłamały się uchwyty pastikowe mocujące trójkąt do metalowej podstawy, położyłem go więc obok koła zapasowego i tak zostało...Nie pomyślałem, że to może powodować "pędzącą " klapę.Pamiętałem przeważnie, że jest "pędząca" i otwierałem ręcznie kładąc drugą rękę jako "blokadę przed pędzeniem" - nie zawsze jednak otwierając ją mamy wolne obie ręce...Wczoraj miałem chwilkę czasu, znalazłem resztki 10-cio letniego kleju "UHU plus epoxy 300 kg", skleiłem i po 12-tu godzinach - trójkąt jak nowy...Założyłem na miejsce - klapa przestała "pędzić....
Tasak - dzięki za podsunięcie pomysłu, wydatek niby niewielki - 80 zł + przesyłka na allegro, ale dobrze, że okazał się zbyteczny...Pozdrawiam.
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
-
- Użytkownik
- Posty: 340
- Rejestracja: 5 lip 2011, o 23:27
- VIN:
- Lokalizacja: WLKP
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Mylisz się kolego. PVC i polipropylen właśnie bardzo dobrze się kleją. Nie klei się ABS, polistyren i polietylen. Klei się to specjalnym klejem do ABSu. Nie mylić z klejem do "Twardych plastików", one kleją PVC i PP, a tego nie.iee pisze:PVC
Ostatnio zmieniony 15 sie 2011, o 13:14 przez V126, łącznie zmieniany 1 raz.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
-
- Użytkownik
- Posty: 340
- Rejestracja: 5 lip 2011, o 23:27
- VIN:
- Lokalizacja: WLKP
Trójkąt, który mam jest zrobiony z ABS i PVC razem. Dlatego pytam jak to skleić.V126 pisze:Mylisz się kolego. PVC i polipropylen właśnie bardzo dobrze się kleją. Nie klei się ABS, polistyren i polietylen. Klei się to specjalnym klejem do ABSu. Nie mylić z klejem do "Twardych plastików", one kleją PVC i PP, a tego nie.iee pisze:PVC
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
No tak, ale chyba nie chcesz skleić ABSu z PVC... Więc to co jest z PVC klej czymkolwiek, a to co jest z ABSu to już musisz stosować specjalny klej (tutaj szukaj kleju do ABSu).
http://www.ntr.com.pl/techprod/przyklad ... nieTworzyw to może być pomocne w wyborze jakiegoś kleju, druga opcja - użycie google.
P.S. Można podjechać do spawaczy plastików, łączenie będzie mniej estetyczne niż w przypadku klejenia, ale Ciebie już o nic głowa nie boli.
http://www.ntr.com.pl/techprod/przyklad ... nieTworzyw to może być pomocne w wyborze jakiegoś kleju, druga opcja - użycie google.
P.S. Można podjechać do spawaczy plastików, łączenie będzie mniej estetyczne niż w przypadku klejenia, ale Ciebie już o nic głowa nie boli.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
- taczar
- VIP
- Posty: 1333
- Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
- VIN: WDB2030461F706379
- Lokalizacja: podlaskie
iee - ja skleiłem tym i momo, że jest z 2003 roku trzyma "na mur".Używałem go przed laty do wklejania lunet celowniczych w obejmy - nigdy mnie nie zawiódł, wytrzymuje nacisk 300kg/cm2. Problem tylko później gdy przyjdzie to rozmontować, żadne środki chemiczne tego nie ruszą...Prawdopodobnie puszcza po podgrzniu, ale nigdy nie próbowałem.
http://hobby-model.pl/klej-uhu-plus-300-kg-epoxy.html
[ Dodano: 2011-08-15, 16:32 ]
Mój trójkąt jest taki;
http://allegro.pl/mercedes-w203-c-klasa ... ?source=oo
http://hobby-model.pl/klej-uhu-plus-300-kg-epoxy.html
[ Dodano: 2011-08-15, 16:32 ]
Mój trójkąt jest taki;
http://allegro.pl/mercedes-w203-c-klasa ... ?source=oo
Ostatnio zmieniony 16 sie 2011, o 12:35 przez taczar, łącznie zmieniany 1 raz.
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
nie ma za co taczar - po to jest forum.. a ja do tej pory pamiętam jak cała buda się ruszała od tej pędzącej klapy
jako ciekawostkę dodam tylko: że klejem do drewna skleiłem skałę z naszych Pienin.. i trzyma już z 8 lat..V126 pisze:No tak, ale chyba nie chcesz skleić ABSu z PVC... Więc to co jest z PVC klej czymkolwiek, a to co jest z ABSu to już musisz stosować specjalny klej (tutaj szukaj kleju do ABSu).
http://www.ntr.com.pl/techprod/przyklad ... nieTworzyw to może być pomocne w wyborze jakiegoś kleju, druga opcja - użycie google.
P.S. Można podjechać do spawaczy plastików, łączenie będzie mniej estetyczne niż w przypadku klejenia, ale Ciebie już o nic głowa nie boli.
-
- Użytkownik
- Posty: 340
- Rejestracja: 5 lip 2011, o 23:27
- VIN:
- Lokalizacja: WLKP
Właśnie taki trójkąt mam i na odwrocie pisało ABS PCV więc myślałem, że jest wykonany z mieszanki tych tworzyw. Wygląda na to, że ułamała mi się cześć z ABS niestety. Cyjanopan w każdym razie tego nie klei.taczar pisze:iee - ja skleiłem tym i momo, że jest z 2003 roku trzyma "na mur"
Mój trójkąt jest taki;
http://allegro.pl/mercedes-w203-c-klasa ... ?source=oo
[ Dodano: 2011-08-16, 00:42 ]
Racja, tak chyba zrobię, chociaż wyglądać to może strasznie ...V126 pisze: P.S. Można podjechać do spawaczy plastików, łączenie będzie mniej estetyczne niż w przypadku klejenia, ale Ciebie już o nic głowa nie boli.