Prosty miernik do diagnostyki wtrysków metodą na przelew

Instrukcje własnoręcznych napraw. PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ TU TEMATÓW Z PYTANIAMI JAK COŚ ZROBIĆ!!!

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Prosty miernik do diagnostyki wtrysków metodą na przelew

Post autor: loneraider »

Koszt całkowity to 5PLN i 20min
Potrzebne:
-przeźroczysty przewód paliwowy ø 4 ok 1,5m
-przeźroczysty przewód paliwowy ø 6 4x1cm (do nałożenia jeden na drugi)
-4 (lub 5 270CDI) strzykawki jednorazowe 20ml
metoda prosta ale skuteczna
rys.poglądowy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 13 maja 2011, o 22:07 przez loneraider, łącznie zmieniany 3 razy.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
szuwareks
VIP
Posty: 83
Rejestracja: 8 wrz 2008, o 21:02
VIN: WDB2032041F377249
Lokalizacja: z internetu

Post autor: szuwareks »

a może opisz jak to działa
tzn.jak to jest jak dużo sie naleje ropki to dobrze czy jak mało się naleje to dobrze
C 200cdi W203 2002r.
Vin. WDB2032041F377249
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Menzurki (strzykawki) powinny napełniać się równomiernie
niewielkie odchyły są w normie lecz jeśli jedna lub dwie napełniają się wyraźnie szybciej
to wtedy należy je porównać z korekcją dawkowania z kompa i wyciągnąć wnioski
najczęściej wtrysk do regeneracji
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
szuwareks
VIP
Posty: 83
Rejestracja: 8 wrz 2008, o 21:02
VIN: WDB2032041F377249
Lokalizacja: z internetu

Post autor: szuwareks »

u mnie raczej jest ok bo strzykawki napełniały się równomiernie nie za szybko więc dzięki bardzo za odpowiedź koszt takiej przyjemności w MB 260zł :wysmiewacz: :dokuczacz:
C 200cdi W203 2002r.
Vin. WDB2032041F377249
lukzlo22
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
VIN:
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: lukzlo22 »

te oznaczenia 4 i 6 to średnica wewnętrzna czy zewnętrza wężyków ??
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.

I znowu wróciła gwiazda tym razem w211 :)
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Tak
miałem na myśli średnicę wewnętrzną
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
krzys1001
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: 23 sie 2010, o 10:19
VIN:
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: krzys1001 »

jak tak samo mierzyłem w meganie i metoda się sprawdziła:)
C320 CDI 7 G-tronic

BMW 120D 163 KM

NISSAN TERRANO 1989rok

W124 E 200 D 1994rok
Sentek20
VIP
Posty: 56
Rejestracja: 7 kwie 2011, o 19:43
VIN:
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Sentek20 »

Koledzy a do czego mam podłączyć te wężyki??
www.eltom24.pl
W203 Avangarde C270 CDI
VIN WDB2032161F449693
Kombi czarne
2003r.
krzys1001
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: 23 sie 2010, o 10:19
VIN:
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: krzys1001 »

Sentek20 pisze:Koledzy a do czego mam podłączyć te wężyki??
Do wtryskiwaczy. Podłączasz zamiast wężyków przelewowych.
C320 CDI 7 G-tronic

BMW 120D 163 KM

NISSAN TERRANO 1989rok

W124 E 200 D 1994rok
4_master
Użytkownik
Posty: 52
Rejestracja: 19 mar 2008, o 10:35
VIN:
Lokalizacja: BL

Post autor: 4_master »

pytanie: podłączam wężyki do tych trzpieni plastikowych co siedzą we wtrysku? czy wyjąć trzeba ten plastik z wtrysku? podczas testu silnik ma pracować na wolnych obrotach? czy przegazować troche? może głupie pytania zadaje ale naprawde nie wiem
C220 CDI 2001r. Elegance
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Odlaczasz przewody wchodzace od gory wtryskiwaczy i podpinasz tam rurki ze strzykawkami.

Silnik powinien pracowac na wolnych obrotach.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
constantinpeb
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 29 lis 2010, o 10:54
VIN:
Lokalizacja: Hamburg / Tarn.Gory

Prosty miernik do diagnostyki wtrysków metodą na przelew

Post autor: constantinpeb »

Metoda jest na pewno skuteczna, lecz opis nie do konca, wezyka 6mm nie mozna wsadzic na wtrysk , przynajmniej mi sie nie udalo, wsadzilem 3mm na wylot ktory ma 2 wyjscia na kazydm wtrysku, pozostale trzeba bylo trzymac palcami by ropa nie "uciekala" z innej strony jutro dolacze foto o czy mowie.


pozdrawiam
C 270 CDI Elegance , Tiptronic , Sedan 2002 rok
VW Touareg 5.0 313 KM KING KONG
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

constantinpeb pisze: wezyka 6mm nie mozna wsadzic na wtrysk
wsadzamy do wewnątrz przelewu wtrysku po wyciągnięciu krućca
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
constantinpeb
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 29 lis 2010, o 10:54
VIN:
Lokalizacja: Hamburg / Tarn.Gory

Prosty miernik do diagnostyki wtrysków metodą na przelew

Post autor: constantinpeb »

Witaj, tak jak napisales zrobilem . ponizej zdjecie z rezultatu, przy takiej roznicy mam rozumiec , ze wtryskiwacz do wymiany ?



Obrazek
Ostatnio zmieniony 15 lis 2011, o 12:51 przez constantinpeb, łącznie zmieniany 1 raz.
C 270 CDI Elegance , Tiptronic , Sedan 2002 rok
VW Touareg 5.0 313 KM KING KONG
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Ponow probe i jesli sie potwierdzi to co przy pierwszej, to wtryskiwacz do wymiany.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZRÓB TO SAM”