Przełącznik kierunkowskazu nie trzyma

Instrukcje własnoręcznych napraw. PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ TU TEMATÓW Z PYTANIAMI JAK COŚ ZROBIĆ!!!

Moderator: Dziki Mar

Jacekn49
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 29 lis 2012, o 03:46
VIN:
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Jacekn49 »

Dziekuje kolego masz racje terminologia nie byla poprawna dzieki !
Ostatnio zmieniony 1 lut 2013, o 05:29 przez Jacekn49, łącznie zmieniany 1 raz.
Jacekn49 MB c180 kompresor 2002r. Sedan
Malin
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 26 lip 2010, o 18:52
VIN:
Lokalizacja: Edinburgh

Post autor: Malin »

odsmaze kotleta i dodam iz sam mialem problem z kierunkami bo prawy nie trzymal
Zrobilem wszystko zgodnie z ta instrukcja i teraz wszystko dziala super :usmiech:
2003r. W 203 2.2CDI
Mc Gyver
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 23 kwie 2013, o 16:08
VIN:
Lokalizacja: z miasta

Post autor: Mc Gyver »

Niestety i moje auto W203 Sport Coupe 220 CDI nie trzyma prawego kierunkowskazu. Podpowiedzcie jak zdjąć tę taśmę stykową. Co ciekawe byłem dziś u speca od Mercedesów, który wymienił dźwigenkę nawiewu w 3 godziny a do tej taśmy też bał się zabrać. Do tego momentu wszystko idzie gładko
Obrazek
a potem nie można tego zdjąć. Są jakieś sprawdzone metody demontażu (zaciski, śrubki, które trzeba odkręcić / odblokować)?
Z góry dziękuję za pomoc.
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2013, o 17:18 przez Mc Gyver, łącznie zmieniany 2 razy.
Man in black.
wojmar
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 7 cze 2009, o 00:49
VIN:
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: wojmar »

Zabezpiecz spiralę stykową klaksonu i poduszki powietrznej (A45) przed przekręceniem się. Wykręć całkowicie śrubę (1).
Zdejmij moduł osłony kolumny kierownicy (N80)-musisz delikatnie szarpnąć do góry, aby "wyrwać osłonę z gniazd połączeniowych" dalej będziesz miał z górki.
Zdejmij osłony przełączników (1, 2, 3, 4). Osłon przełączników (1, 2, 3, 4) nie wolno ze sobą zamienić - u mnie są dwie.
Wykręć śruby (5).
Zdejmij czujnik kąta skrętu (N49). Wsuń jeden palec przez środkowy otwór i wyjmij czujnik kąta skrętu (N49) od dołu. Przy wyjmowaniu czujnika kąta skrętu (N49) przytrzymaj przełącznik tempomatu.
Wypnij śrubę zaciskową (6).
Dalej będziesz już widział, że trzeba wykręcić trzy śruby trzymające przełącznik zespolony.
Przed zamontowaniem modułu osłony kolumny kierowniczej (N80) nie zapomnij włóżyć śrubę zaciskową (6) w odpowiedni otwór.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W203 220 CDI
Mc Gyver
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 23 kwie 2013, o 16:08
VIN:
Lokalizacja: z miasta

Post autor: Mc Gyver »

Dzięki za instrukcję. Facet też mówił, że osłona kolumny kierownicy powinna dać się wyjąć po wykręceniu śruby nr 1 ale jakoś nie chciała wyjść. Może plastiki dziewicze - nie rozbierane i dlatego. Będę próbował tak jak to opisałeś. Oczywiście dam znać jak poszło. Pozdrawiam.
Man in black.
Awatar użytkownika
Muggler
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 4 kwie 2013, o 18:01
VIN:
Lokalizacja: Beveren-Waas

Post autor: Muggler »

Tak wyzej kolega napiasl, wystarczy wykrecic srubke 1 i zdecydowanie do siebie pociagnac i wyskoczy, tez przed 2-ma tygodniami naprawialem w swojej Coup-ie przelacznik (prawy nie trzymal), ale 3 godz. i wszystko dzisiaj pieknie smiga.
MB W203 SportCoupe 2.0 Kompressor
271.940, VIN WDB2037421A441914
Mc Gyver
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 23 kwie 2013, o 16:08
VIN:
Lokalizacja: z miasta

Post autor: Mc Gyver »

Dzięki koledzy za wyczerpujący opis. Dzięki niemu udało się bez problemu zdemontować całą osłonę kolumny kierownicy oraz rozebrać wszystko na czynniki pierwsze. Trochę gorzej było ze składaniem przełącznika kierunkowskazów :zly: z godzinę bawiłem się aby wszystko złożyć a tu zonk - prawy kierunkowskaz dalej nie trzyma. Rozebrałem więc wszystko znowu i zgodnie z radą kolegi adaśko z poprzedniej strony zamieniłem jeszcze miejscami te białe plastiki. I prawy kierunkowskaz zaczął wreszcie "trzymać" :ok: . Po złożeniu wszystkiego i montażu w aucie nie pojawił się nawet komunikat o błędzie ESP. Wszystko działa jak należy, tylko prawy kierunkowskaz wpina się z większym oporem niż lewy. Dzięki Wszystkim za porady. Pozdrawiam. Piotr.
Man in black.
5uwka
VIP
Posty: 6
Rejestracja: 26 sie 2013, o 21:02
VIN:
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: 5uwka »

Czy wiecie może czy dwa aluminiowe pierścienie - po zdemontowaniu przełącznika kierunkowskazów - powinny się ruszać (przynajmniej jeden z nich, ten wyższy). Po założeniu nowego przełącznika miał wyraźny luz, tzn. cały przełącznik lekko "latał" co było wyraźnie odczuwalne podczas włączania kierunków. Jeżeli nie to co może być przyczyną.
W203 C200K 2003 rok.
WDB2030421A537347
C200 Kompressor Aut. 2003
kaem74
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 17 mar 2010, o 21:36
VIN:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: kaem74 »

Podpinam się pod pytanie, bo u mnie jest to samo. Myślałem, że zespół przełączników jest odkręcony, ale to obraca się górny pierścień aluminiowy na wałku kierowniczym, na którym jest zaciskany zespół przełączników. Są jakieś patenty żeby to unieruchomić?

pzdr

[ Dodano: 2013-09-28, 17:28 ]
Zabrałem się dzisiaj za naprawę przełącznika, około 1,5 godziny pracy i wszystko działa jak nowe. Pozostał do rozwiązania problem z luźnym pierścieniem na wałku (opisany post wyżej), może go ktoś rozpracuje i podzieli się wiedzą.

pzdr
C 220 CDI-T (S203)
A5
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 7 paź 2013, o 08:32
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Przelacznik

Post autor: A5 »

Mam nadzieję, że ktoś jeszcze zagląda w to miejsce. Mam problem-potrzebuję wymienić przełącznik kierunkowskazów w mercedes A. To mój pierwszy samochód, jestem dziewczyną i nie mam o tym pojęcia, ale sprawny przełącznik już w drodze. Powiedzcie proszę, ile mogę za to zapłacić ( boję się, że mnie strasznie podlicza, skoro nie mam o tym pojęcia). Znacie może jakichś zaufanych mechaników w Warszawie? Dzięki z góry za odpowiedź.Pozdrawiam.
BolzZ
Użytkownik
Posty: 76
Rejestracja: 28 sie 2013, o 14:10
VIN:
Lokalizacja: Wwa

Post autor: BolzZ »

A5, w168?
łojek
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 21 lut 2013, o 19:08
VIN:
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: łojek »

W 203 C200 K z 2002r WDB2032421F321262
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić.
Gwiazdor
VIP
Posty: 52
Rejestracja: 29 lut 2012, o 19:46
VIN: WDB2032071F478199
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Gwiazdor »

Witam. Wymieniłem dzisiaj przełącznik kierunkowskazów, bo w starym przerwały się wszystkie przewody. Kierunki wchodzą jak należy, trzymają dobrze, ale niestety nie odbijają samoczynnie. Co może być przyczyną?
MB C 200, CDI 2,2 CLASSIC KOMBI, 2003r.
Maciu
Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 28 maja 2014, o 22:10
VIN: WDB2030081A568591
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Maciu »

Również jestem świeżo po naprawie kierunkowskazów wszystko poskładałem i odbijają mi dopiero po przekręceniu kierownicy o 180stopni, to jest normalne? Mercedasa mam do 2 miesiecy i manetka juz nie działała ale we wszystkich samochodach którymi jezdziłem zawsze odbijała wczesniej.
Po zamontowaniu wszystkiego kierownica chodzi z lekkim oporem i gdzieś przyciera bo słychać jak skrzypi przy obfitym kręceniu, coś za mnocno/słabo skręciłem?
WDB2030081A568591 220CDI '03 Classic Sedan
Sekhal
VIP
Posty: 26
Rejestracja: 9 cze 2014, o 15:15
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sekhal »

Serwus,
Temat był poruszany.
viewtopic.php?t=3000 aczkolwiek nie wiem czy Ci to coś pomoże.
pzdr
VIN - WDB2032061F416296
CDI 220 rok 2003
wersja Avantgarde
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZRÓB TO SAM”