Przełącznik zespolony - naprawa pękniętych przewodów

Instrukcje własnoręcznych napraw. PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ TU TEMATÓW Z PYTANIAMI JAK COŚ ZROBIĆ!!!

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Przełącznik zespolony - naprawa pękniętych przewodów

Post autor: supi »

Przełącznik zespolony ma nie tylko problem z nie trzymaniem manetki po włączeniu kierunkowskazu, ale również z pękającymi przewodami. :dobani: Nie chodzą Ci wycieraczki…..problem ze spryskiwaczem...... Raz działają, a raz nie? To temat dla Ciebie. :ok: Niestety rzeczone przewody są uprzejme pękać bezpośrednio przy końcu ramienia nie pozwalając na skuteczne manewrowanie lutownicą.
Właśnie ta awaria mnie spotkała. Pobiegłem do ASO i dałem do wstawienia nowy.
Jednak zepsuty nie dawał mi spokoju………postanowiłem go naprawić.
Narzędzia:
Lutownica, kalafonia, cyna, małe śrubokręty i kawałek przewodu średnicy ok. 1mm
Oczywiście jeszcze trochę chęci :usmiech:

Najpierw należy przełącznik wyjąć z auta

Dalej postępujemy zgodnie z manualem zawartym w tym linku viewtopic.php?t=5536 - no nie będę zamieszczał dodatkowych.

Zdjąłem wszystkie elementy aż w ręku pozostała mi sama dźwignia.

Następnie podważając dwoma małymi śrubokrętami odłączyłem i zsunąłem w dół plastikowy stożek z wymalowanymi znakami prędkości pracy wycieraczek. Po jego odpięciu okazuje się, że ma dwa zatrzaski umieszczone na obwodzie. Dalej należało odłączyć część manetki z przełącznikiem od trzpienia/korpusu manetki. Element z jasnego plastiku posiada jeden i to delikatny zatrzask. Podważamy leciutko małym śrubokrętem.
Po tym zabiegu nasza manetka jest rozebrana na tyle, że możemy wyciągnąć przerwany przewód/przewód ze środka.
Dalej dobieramy odpowiedni przewodzik. Pod rękę nawinął mi się wentylator procesora z PC-ta ( identyczne przewody i to pod ręką ..... nie trzeba lecieć do sklepu :hurra: ). Dolutowałem odcinek czterocentymetrowy i po zaizolowaniu przewlekłem przez manetkę. Następnie dolutowałem do przewodu odchodzącego od wtyczki. Po zaizolowaniu naprawa zakończona. :hurra: To koniec tej naprawy. Manetkę składamy zgodnie z manualem kolegi wojmara .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 3 lip 2014, o 20:27 przez supi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

Ogólnie OK., ale moja uwaga jest taka: nie naprawiamy złamanego przewodu w miejscu uszkodzenia, bo w krótkim czasie ulegnie uszkodzeniu ponownie. Lutowanie powoduje, że staje się sztywny i mało odporny na ponowne uszkodzenie. Tak więc albo wymieniamy cały kabelek, albo wycinamy miejsce uszkodzenia z zapasem kilku centymetrów i wstawiamy nowy, dziewiczy kawałek z nową, dziewiczą odpornością na przełamywanie.
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

I tak zostało zrobione, ponieważ nawet nie można by było porządnie zlutować tego przewodu.... byłby za krótki. Po dosztukowaniu tego czarnego nieco więcej przewodu jest wewnątrz dźwigni i nieco więcej na zewnątrz, dzięki czemu nie będzie się ocierać o ten fragment aluminium który je przecina. Swoją drogą wg. mnie do kitu to rozwiązali, ponieważ w momencie jak przewody nie tak się ułożą, to dźwignia niczym "nożyczki" tnie o aluminiową obudowę te kabelki :bezradny:
Awatar użytkownika
magila
VIP
Posty: 197
Rejestracja: 27 mar 2010, o 07:34
VIN: WDB2093421F076273
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magila »

U mnie niestety naprawa pękniętych i przerwanych kabelków nie dała porządnego efektu. Po zlutowaniu i złożeniu w całość wycieraczki oszalały i zaczęły żyć własnym życiem :bezradny:
Kupiłem inny przełącznik (używany). W tym zakupionym przewody są ułożone inaczej niż w starym. Są dłuższe i puszczone niejako dookoła w sposób niepowodujący przecierania kabli.
Co ciekawe numery przełączników są takie same (A 000 545 23 10), a jeszcze ciekawsze jest to, że również na obudowie starego przełącznika są niejako uchwyty na kable pomimo tego, że nie są tamtędy przełożone.
Pokazuję to bo może to być pomysł przy naprawie i uniknięciu podobnego problemu za jakiś czas.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 18 paź 2014, o 17:49 przez magila, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes-Benz CLK 200 KOMPRESSOR Avantgarde - 209.342, 271.940, 722.695
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Może już wcześniej była jakaś ingerencja ? :mysli:
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
magila
VIP
Posty: 197
Rejestracja: 27 mar 2010, o 07:34
VIN: WDB2093421F076273
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magila »

Nie sądzę, widziałem 3 przełączniki, Supiego (ten stary), swój po wyjęciu i jeszcze jeden. Wszystkie one miały kable puszczone "na skróty" czyli właściwie najkrótszą możliwą drogą.
Może Supi pamięta i powie jak miał kable ułożone ten przełącznik kupiony przez niego w ASO?

Myślę iż inżynierowie z :mb: zorientowali się, że taka oszczędność kilku centymetrów kabelka kończy się jego przetarciem i poprawili tę część.
Ostatnio zmieniony 18 paź 2014, o 18:08 przez magila, łącznie zmieniany 4 razy.
Mercedes-Benz CLK 200 KOMPRESSOR Avantgarde - 209.342, 271.940, 722.695
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

magila pisze:Może Supi pamięta
niestety przy tej cenie pamięta :uee: przewody są w nim "na skróty" :dobani: :bezradny: Jak bym widział Twoje foto wcześniej , to w tym naprawionym też kable byłyby dookoła.
Ostatnio zmieniony 18 paź 2014, o 22:02 przez supi, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
magila
VIP
Posty: 197
Rejestracja: 27 mar 2010, o 07:34
VIN: WDB2093421F076273
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magila »

Niestety przełącznik dostałem w dacie postu z tym zdjęciem czyli kilka dni po tym jak się widzieliśmy. Ale jak Twój nowy przełącznik ma kable "na skróty" to już nic nie rozumiem.
Niestety nie wiem z jakiego dokładnie mercedesa ten mój był wymontowany.
Cieszy mnie natomiast, że wszystko działa - zwłaszcza spryskiwacze :haha:

EDIT:
ustaliłem, że to przełącznik z :mb: W203 2.2 CDI z 2002 r. Wychodzi, że wersję na bogata robili na początku produkcji, potem przykutwili kabla ;)
Ostatnio zmieniony 20 paź 2014, o 09:41 przez magila, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes-Benz CLK 200 KOMPRESSOR Avantgarde - 209.342, 271.940, 722.695
kamil_0793
Użytkownik
Posty: 69
Rejestracja: 10 lip 2013, o 00:25
VIN:
Lokalizacja: Wrocław/Strzegom

Post autor: kamil_0793 »

Witam. Odkopię nieco temat. Mój przełącznik również wyzionął ducha. Wg. EPC jego numer to A2035450310. W tej chwili na allegro jest tylko jeden taki przełącznik, w dodatku w cenie bardzo zbliżonej do ASO. Znalazłem całe mnóstwo przełączników zespolonych o numerze A2035450010. Czy są one zamienne?
Mercedes CL203 C180 Kompressor 03.08.2005r. Automat
WDB2037461A846099
Awatar użytkownika
AltEqulas
VIP
Posty: 21
Rejestracja: 24 sty 2014, o 10:36
VIN: WDB2030061A516404
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: AltEqulas »

Też miałem taki dylemat, tyle że między A2035450110 a A2035452310. Pytałem się w ASO to mówili, że do mojego :mb: pasuje tylko A2035452310. Tak też zresztą wykazywało EPC.
W203 220 CDI ASB 2003 Avantgarde
WDB2030061A516404
Awatar użytkownika
geneg
VIP
Posty: 24
Rejestracja: 17 maja 2012, o 19:30
VIN:
Lokalizacja: Bytom

Re: Przełącznik zespolony - naprawa pękniętych przewodów

Post autor: geneg »

Potwierdzam możliwość naprawy przetartych przewodów w przełączniku zespolonym (przyczyna czasowo niedziałających wycieraczek) i to bez rozbierania manetki, dziś mi się udało dolutować odcinki przewodów czarnego i niebieskiego, zapasy schowane w rurce. BRAWO JA!!
marzenia się spełniają C200 CDI 2003 kombi
72Adam
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 12 cze 2015, o 17:21
VIN:
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Przełącznik zespolony - naprawa pękniętych przewodów

Post autor: 72Adam »

Pomóżcie,
Przekręcam o jeden dzwignie wycieraczek-NIC
Pozycja 2i 3 tez nic. Leje jak choinka.
Wracalem wciskajac/trzymacaj wciśnięta dzwignie tak jak do pojedynczego wymuszenia przetarcia szyb wycieraczkami.
O dziwo jak sa wlaczone /poz 2lub 3/ i wrzucę prawy kierunkowskaz ,wycieraczki sie uruchamiają.
Prosze o pomoc.
WBD2037421A648647
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4575
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: Przełącznik zespolony - naprawa pękniętych przewodów

Post autor: siwix »

Ale czytałeś to co wyżej?
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
72Adam
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 12 cze 2015, o 17:21
VIN:
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Przełącznik zespolony - naprawa pękniętych przewodów

Post autor: 72Adam »

Oczywiście.
WBD2037421A648647
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4575
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: Przełącznik zespolony - naprawa pękniętych przewodów

Post autor: siwix »

I dalej nie wiesz co się zepsuło?
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZRÓB TO SAM”