Regeneracja pompki recyrkulacji ogrzewania
Moderator: Dziki Mar
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Regeneracja pompki recyrkulacji ogrzewania
U mnie regeneracja zakończyła się czyszczeniem i wymianą szczotek
Szczotki o wymiarach 5x5x10 szt2
ja założyłem 4.9x4.9 bo akurat tylko takie były na miejscu
dostaniesz je w każdym warsztacie regenerującym silniki elektryczne.
.........jak dobrać się do nich
To już nie jest takie proste
o ile demontaż silniczka jest banalnie prosty to złożenie z powrotem już wymaga nieco inwencji twórczej.
silniczek składa się z trzech elementów.
1 wirnik z komutatorem i napędem pompki
2 stojan
3 szczotko-trzymacz
Podczas montażu szczotko-trzymacz zamyka silniczek i szczotki są już niedostępne w początkowej fazie czyli nie da się ich nałożyć na komutator.
Ja poradziłem sobie robiąc dwa otworki 1.5mm w szczotko-trzymaczu i szczotkach tak aby je zablokować w miejscu maksymalnego wsunięcia dwoma sworzniami (dwa wiertła 1.5mm), następnie składamy wszystko razem zwalniamy sworznie szczotki wskakują na komutator i silniczek hula.
Warto zakleić wywiercone dziurki sylikonem aby woda nie bałaganiła
Szczotki o wymiarach 5x5x10 szt2
ja założyłem 4.9x4.9 bo akurat tylko takie były na miejscu
dostaniesz je w każdym warsztacie regenerującym silniki elektryczne.
.........jak dobrać się do nich
To już nie jest takie proste
o ile demontaż silniczka jest banalnie prosty to złożenie z powrotem już wymaga nieco inwencji twórczej.
silniczek składa się z trzech elementów.
1 wirnik z komutatorem i napędem pompki
2 stojan
3 szczotko-trzymacz
Podczas montażu szczotko-trzymacz zamyka silniczek i szczotki są już niedostępne w początkowej fazie czyli nie da się ich nałożyć na komutator.
Ja poradziłem sobie robiąc dwa otworki 1.5mm w szczotko-trzymaczu i szczotkach tak aby je zablokować w miejscu maksymalnego wsunięcia dwoma sworzniami (dwa wiertła 1.5mm), następnie składamy wszystko razem zwalniamy sworznie szczotki wskakują na komutator i silniczek hula.
Warto zakleić wywiercone dziurki sylikonem aby woda nie bałaganiła
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
-
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 mar 2011, o 15:22
- VIN: brak VIN
- Lokalizacja: 3-city
U mnie naparwa silniczka odbyła się w podobny sposób:
- zakup na Aledrogo szczotek j.w. (10 PLN za komplet dwóch szt.)
- demontaż i rozbiórka obudowy silniczka to faktycznie banał,
- złożenie do kupy i montaż to małe wyzwanie,
przy czym do zamontowania szczotko-trzymacza użyłem "patentu" z cienką żyłką (nicią dentystyczną!) do odsunięcia i przytrzymania szczotek w pozycji maksymalnie odsuniętej (myk opisany w innym wątku)!
Wszystko działa!
Pzdr.
- zakup na Aledrogo szczotek j.w. (10 PLN za komplet dwóch szt.)
- demontaż i rozbiórka obudowy silniczka to faktycznie banał,
- złożenie do kupy i montaż to małe wyzwanie,
przy czym do zamontowania szczotko-trzymacza użyłem "patentu" z cienką żyłką (nicią dentystyczną!) do odsunięcia i przytrzymania szczotek w pozycji maksymalnie odsuniętej (myk opisany w innym wątku)!
Wszystko działa!
Pzdr.
W209 CLK200 Kompressor Elegance 2005
W203 C200 Kompressor Sport Coupe Evolution 2002 - Ex
W211 E220 CDI Elegance 2002 - Ex
W168 A170 CDI Elegance 2000 - Ex
W203 C200 Kompressor Sport Coupe Evolution 2002 - Ex
W211 E220 CDI Elegance 2002 - Ex
W168 A170 CDI Elegance 2000 - Ex
- Gabrielll
- VIP
- Posty: 919
- Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
- VIN: WDB2030451F1606605
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Czy szczotki mają być z drutami czy bez ? bo mam dwie opcje
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- VIP
- Posty: 86
- Rejestracja: 2 maja 2013, o 18:04
- VIN: WDB2032081F906089
- Lokalizacja: Kluczbork
- Gabrielll
- VIP
- Posty: 919
- Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
- VIN: WDB2030451F1606605
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
fantazma, wielkie dzięki - od razu zamawiam .... nie wiedziałem czy z drucikami czy bez a nie chciało mi się rozbierać ;p
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
-
- VIP
- Posty: 86
- Rejestracja: 2 maja 2013, o 18:04
- VIN: WDB2032081F906089
- Lokalizacja: Kluczbork
Szczotki są dokładnie takie jak te: http://allegro.pl/szczotka-szczotki-web ... 87949.html Ja założyłem troszkę inne, bo udało mi się kupić w swojej okolicy.
Mercedes-Benz W203 Kombi
WDB2032081F609089
+
Mercedes-Benz S203 Sedan
WDB203
WDB2032081F609089
+
Mercedes-Benz S203 Sedan
WDB203
- Gabrielll
- VIP
- Posty: 919
- Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
- VIN: WDB2030451F1606605
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
fantazma, Bóg zapłać dobry człowieku,. nie muszę znowu szukać:) już zamówiłem.
[ Dodano: 2015-01-11, 15:25 ]
I ja poradziłem sobie z wymianą szczotek
Dla uzupełnienia wątku dodam zdjęcia jak to wyglądało u mnie
[ Dodano: 2015-01-11, 15:28 ]
EDIT:
Na jednym ze zdjęć widać rurkę w zbiorniku płynu chłodzącego - ja spuściłem płyn aby nie bawić się w zaciskanie przewodów...
Wystarczy spuścić ok. 4 l.
Aby założyć wszystko wykorzystałem metodę nitki.
[ Dodano: 2015-01-11, 15:25 ]
I ja poradziłem sobie z wymianą szczotek
Dla uzupełnienia wątku dodam zdjęcia jak to wyglądało u mnie
[ Dodano: 2015-01-11, 15:28 ]
EDIT:
Na jednym ze zdjęć widać rurkę w zbiorniku płynu chłodzącego - ja spuściłem płyn aby nie bawić się w zaciskanie przewodów...
Wystarczy spuścić ok. 4 l.
Aby założyć wszystko wykorzystałem metodę nitki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
-
- VIP
- Posty: 1175
- Rejestracja: 13 wrz 2011, o 10:32
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Szukam opisu metody na nitkę, ale jakoś mi nie idzie. Ma ktoś może linka?
Czy te szczotki będą dobre?
http://allegro.pl/szczotka-szczotki-web ... 70729.html
Pozdrawiam,
Adam
Czy te szczotki będą dobre?
http://allegro.pl/szczotka-szczotki-web ... 70729.html
Pozdrawiam,
Adam
Adam
Mercedes W203 2002 sedan Elegance
VIN WDB2030061A360421
Mercedes W203 2002 sedan Elegance
VIN WDB2030061A360421
- Gabrielll
- VIP
- Posty: 919
- Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
- VIN: WDB2030451F1606605
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jak zauważysz w trakcie składania, nie ma możliwości złożenia całości ponieważ szczotki nam wszystko blokują. Z tego co pamiętam są wypchnięte do środka przez sprężynki/druciki.
Rdzeń, po którym będą "jeździły" szczotki jest w obudowie, przez którą nie masz dostępu jak tylko będziesz chciał złożyć całość...
Pic polega na tym, że musisz "rozdziabić" szczotki za pomocą np. nitki. Włożyć całość, a później przeciąć nić dzięki czemu szczotki zostaną zwolnione i dociśnięte za pomocą sprężynek do rdzenia.
Popatrz na moje zdjęcia to może trochę Ci się rozjaśni. Na pewno nie rób nic na chama, jak nie wchodzi to nie pach na siłę.
Jak będziesz chciał już składać to dojdziesz sam do tego wszystkiego.
Rdzeń, po którym będą "jeździły" szczotki jest w obudowie, przez którą nie masz dostępu jak tylko będziesz chciał złożyć całość...
Pic polega na tym, że musisz "rozdziabić" szczotki za pomocą np. nitki. Włożyć całość, a później przeciąć nić dzięki czemu szczotki zostaną zwolnione i dociśnięte za pomocą sprężynek do rdzenia.
Popatrz na moje zdjęcia to może trochę Ci się rozjaśni. Na pewno nie rób nic na chama, jak nie wchodzi to nie pach na siłę.
Jak będziesz chciał już składać to dojdziesz sam do tego wszystkiego.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 11 paź 2016, o 22:05
- VIN: WDB2030041F137078
pompa recyrkulacji brak napiecia
pompa recyrkulacji brak napiecia na kostce
-
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 12:00
- VIN: WDB2032161F323406
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Regeneracja pompki recyrkulacji ogrzewania
Ja wymieniłem szczotki bez odłączania pompki z układu. Zdjąłem plastikowy szczotkotrzymacz, wymieniłem szczotki, i zamontowałem go ponownie.
Próbowałem przewlec nitkę bez robienia otworów, ale było to za trudne, a szczelina za mała, nitka pękała, szczotki się blokowały.
Rozwiązanie: Dogiąłem sprężynki wpychające szczotki (końce w kształcie "u", dotykające szczotki), żeby mniej odstawały poza szczotkotrzymacz, gdy szczotki są wysunięte na granicę kiedy sprężynki i nie blokowały na obudowie. Sprężynki w momencie wsuwania w silnik nie opierały się o szczotki, a o plastik, a ich dogięcie umożliwiło zmieszczenie się w obudowie silnika (bardzo ciasno).
Po wsunięciu szczotkotrzymacza z dogiętymi krańcami sprężynek nie dociskały one szczotek. Aby przesunąć sprężynki na miejsce odgiąłem pod kątem plastikowy szczotkotrzymaz, tak by umożliwić wsunięcie cienkiego ostrza w szczelinę i przestawienie sprężynek z obudowy na szczotki. Najpierw jedna strona pod kątem, potem druga. Wymagało to kilku podejść, ale w końcu się udało i pompka pracuje, a ja mogę się cieszyć ogrzewaniem resztkowym.
Koszt naprawy: ok 12zł
Koszt używanej pompki: 140-180zł
Próbowałem przewlec nitkę bez robienia otworów, ale było to za trudne, a szczelina za mała, nitka pękała, szczotki się blokowały.
Rozwiązanie: Dogiąłem sprężynki wpychające szczotki (końce w kształcie "u", dotykające szczotki), żeby mniej odstawały poza szczotkotrzymacz, gdy szczotki są wysunięte na granicę kiedy sprężynki i nie blokowały na obudowie. Sprężynki w momencie wsuwania w silnik nie opierały się o szczotki, a o plastik, a ich dogięcie umożliwiło zmieszczenie się w obudowie silnika (bardzo ciasno).
Po wsunięciu szczotkotrzymacza z dogiętymi krańcami sprężynek nie dociskały one szczotek. Aby przesunąć sprężynki na miejsce odgiąłem pod kątem plastikowy szczotkotrzymaz, tak by umożliwić wsunięcie cienkiego ostrza w szczelinę i przestawienie sprężynek z obudowy na szczotki. Najpierw jedna strona pod kątem, potem druga. Wymagało to kilku podejść, ale w końcu się udało i pompka pracuje, a ja mogę się cieszyć ogrzewaniem resztkowym.
Koszt naprawy: ok 12zł
Koszt używanej pompki: 140-180zł
S203 270CDI Avantgarde, 722.5
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4588
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: Regeneracja pompki recyrkulacji ogrzewania
Na podsumowanie tematu
U mnie ogrzewanie resztkowe się nie wyłączało pomimo nie działającej pompki. W delphi wyskoczył mi błąd pompki. (przerwa w obwodzie lub zwarcie do masy) wiec sprawdziłem co jest nie tak. faktycznie brak zasilania na wtyczce- po wykryciu zwarcia sam odłącza zasilanie. Winne szczotki w pompce.
Szczotki 5x5x10 z drucikiem z boku.
Na zdjęciu umieściłem sposób poprowadzenia nitki w celu przytrzymania szczotek do montażu. Próbowałem złożyć pompkę w tej pozycji jak na zdjęciu ale jak poprzednik napisał sprężynki w tej pozycji blokują możliwość złożenia. (strzałka na foto). Z nitką poszło w miarę sprawnie.
Wymiana bez wyciągania pompki. Przewody do pompki są lutowane, z daleka na pierwszy rzut oka wygląda to jak wtyczka.
U mnie ogrzewanie resztkowe się nie wyłączało pomimo nie działającej pompki. W delphi wyskoczył mi błąd pompki. (przerwa w obwodzie lub zwarcie do masy) wiec sprawdziłem co jest nie tak. faktycznie brak zasilania na wtyczce- po wykryciu zwarcia sam odłącza zasilanie. Winne szczotki w pompce.
Szczotki 5x5x10 z drucikiem z boku.
Na zdjęciu umieściłem sposób poprowadzenia nitki w celu przytrzymania szczotek do montażu. Próbowałem złożyć pompkę w tej pozycji jak na zdjęciu ale jak poprzednik napisał sprężynki w tej pozycji blokują możliwość złożenia. (strzałka na foto). Z nitką poszło w miarę sprawnie.
Wymiana bez wyciągania pompki. Przewody do pompki są lutowane, z daleka na pierwszy rzut oka wygląda to jak wtyczka.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- VIP
- Posty: 2135
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: Regeneracja pompki recyrkulacji ogrzewania
Ja nawiercam przy sprężynkach otworki wiertełkiem 2,5-3mm i blokuję drucikami stalowymi [jednym drutem wygiętym w literę C] od zewnątrz sprężynki tak żeby nie napierały na szczotkę. Na fotce zaznaczyłem gdzie. Po złożeniu wyciągam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
-
- VIP
- Posty: 646
- Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
- VIN: WDB2030071F447330
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Regeneracja pompki recyrkulacji ogrzewania
Ja również wpadłem na pomysł żeby wywiercić wiertłem 1mm otwory pod kątem w szczotkotrzymaczu, wsunięte zwykłe szpilki zablokowały szczotki i po nałożeniu szczotkotrzymacza wyciągnięte szpilki odblokowały szczotki. Warto zastosować szczotki z dodatkiem miedzi, ponieważ powinny dłużej pracować. Ktoś sugerował zastosowanie pompki od W 211, ale z tego co widzialem, to taka pompka ma dwa kroćce, a u mnie potrzebne są trzy.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.