Regeneracja zacisków tył

Instrukcje własnoręcznych napraw. PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ TU TEMATÓW Z PYTANIAMI JAK COŚ ZROBIĆ!!!

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Kolas92
VIP
Posty: 74
Rejestracja: 15 gru 2015, o 21:58
VIN: WDB2032081F592906
Lokalizacja: Jarocin

Regeneracja zacisków tył

Post autor: Kolas92 »

Do regeneracji zacisków niezbędny będzie klucz 16,11 i 9, szczotki druciane na wiertarkę, papier ścierny gradacji 180-200, odtłuszczacz, lakier do zacisków.
Klucz 11 - rozłożenie zacisku
Klucz 9 - odpowietrznik
Klucz 16 - mocowanie zacisku do piasty
Zakupy:
Zmywacz K2 BRAKE CLEANER - 9,99zł
Lakier K2 LAKIER SPRAY DO ZACISKÓW - 12,99zł
Szczotka druciana pędzelkowa ADGO 12mm - ok 5zł
Szczotka druciana tarczowa ADGO 75mm - ok 5zł
Odpowietrznik cylinderka zacisku - 7zł
Używane zaciski - 110zł (w moim przypadku)
Zestaw naprawczy zacisku x2 ATE 13.0441-3609.2 - 83,96zł
Zestaw naprawczy klocków hamulcowych ATE 13.0460-0231.2 - 27,38zł
Tarcze hamulcowe (komplet 2 sztuk) BOSCH 0 986 478 626 - 217,66zł
Klocki hamulcowe BOSCH 0 986 494 022 - 103,23zł
Płyn hamulcowy FEBI N-FFBM89CQ3YH - 49zł
Smar SUPERFIT 0,1L BOSCH 5 000 000 150 - 14,96zł

Ja osobiście zamówiłem inne zaciski bo była okazja, stare nadal siedzą w aucie. Do samej wymiany skłoniło mnie bicie z tylnej części auta, prawa strona zblokowany klocek hamulcowy wewnętrzny przez piach i rdzę, lewa strona zablokowany wewnętrzny tłoczek wraz z sworzniem blokującym klocki (nalot na całym zacisku jest tak duży, że można go skuwać młotkiem ok. 2-3mm).
Zaczynamy od rozebrania zacisków co wiąże się z wcześniejszym wciśnięciem tłoczków i spuszczeniu reszty płynu do jakiegoś zbiorniczka/butelki, wkręcamy zacisk w imadło odkręcamy 4 śruby kluczem 11, przed rozłożeniem trzeba uważać na 2 małe uszczelki znajdujące się w środku zacisku (nie ma ich w oryginalnym zestawie naprawczym ATE).

Rozebranie zacisków wraz z wyczyszczeniem i czterokrotnym polakierowaniem w odstępach co 10 minut zajęło mi ok. 4 godzin, dużo czasu zajmuje samo zabezpieczenie nielakierowanych miejsc (gniazda tłoczków, miejsce łączenia zacisku).
Po wyschnięciu przeczyściłem kanaliki okrągłym pilnikiem igiełkowym, następnie wszystko przeczyściłem sprężonym powietrzem. Same tłoczki po zamontowaniu czworokątnego pierścienia w gnieździe przesmarowałem płynem hamulcowym, wchodzą bez problemu. Do montażu osłon, które wbrew powszechnym opiniom są "trudne" wcale takie trudne nie są, na upartego jesteśmy w stanie poradzić sobie z tym gołą ręką, mi osobiście pomogła dopasowana duża nasadka, która idealnie pasowała do osłony. Po całkowitym poskładaniu dla sprawdzenia szczelności i ewentualnych błędów wykorzystałem stary przewód hamulcowy, który podłączyłem pod kompresor, tłoczki pracują, powietrze nie uchodzi. Smar wykorzystam do prowadnic klocków oraz styku klocek/tłoczek. Zostało mi tylko czekać na chwilę czasu na wymianę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mercedes W203 T-model, Avangarde, 220CDI, 150KM, 2004r
WDB2032081F592906
Mercedes W245, 200CDI, 140KM, 2005r
WDD2452081J066246
Mercedes W447, 116CDI, 163KM, 2018r
WDF447
Radziejowiczanin
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 11 kwie 2019, o 01:56
VIN: WDB2032421F621460

Re: Regeneracja zacisków tył

Post autor: Radziejowiczanin »

Urwałem odpowietrznik w przednim zacisku bo też muszę go zregenerować (tylne już zrobione) korzystał ktoś z Takiej reperaturki odpowietrznika na gwint m10 https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... e=facebook
Historia:
Vectra91, Escort94, E-claas2004, cinquecento99, Micra 98, V40, XC90, astra01, impreza97, polo04 oraz dwa Piaggio i jeden Hornet.
Aktualnie c-class04 i Yaris06
SZUKAM Discovery 2 najchętniej golas w oryginale
Filipppl
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 23 mar 2020, o 14:26
VIN: wdb2032351f157735

Re: Regeneracja zacisków tył

Post autor: Filipppl »

Radziejowiczanin pisze: 16 mar 2020, o 02:04 Urwałem odpowietrznik w przednim zacisku bo też muszę go zregenerować (tylne już zrobione) korzystał ktoś z Takiej reperaturki odpowietrznika na gwint m10 https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... e=facebook
Nie korzystałem, ale nie raz urwałem odpowietrznik w różnych samochodach. Jeśli się uda znależć w sensownych pieniądzach - kup na szrocie używany zacisk
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZRÓB TO SAM”