Sposób na wyjęcie licznika

Instrukcje własnoręcznych napraw. PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ TU TEMATÓW Z PYTANIAMI JAK COŚ ZROBIĆ!!!

Moderator: Dziki Mar

MARKUS_KG
Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 19 paź 2010, o 19:59
VIN:
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: MARKUS_KG »

W W211 zegary fabrycznie świecą się na biało a reszta (przyciski na konsoli itd.) na żółto (wersja Avantgarde), więc nie byłaby to taka rzeźba moim zdaniem...
Ostatnio zmieniony 12 mar 2011, o 00:56 przez MARKUS_KG, łącznie zmieniany 1 raz.
S203 Elegance 270 CDI ASB 05/2002
WDB2032161F300662
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

Kurcze nigdzie nie mogę znaleźć zdjęć... zresztą to było w toyocie i raczej nikomu tu się to nie przyda :usmiech:
w168, w203, w123
Awatar użytkownika
Misugi
Użytkownik
Posty: 53
Rejestracja: 5 cze 2014, o 19:10
VIN:

Re: Sposób na wyjęcie licznika

Post autor: Misugi »

Jest sporo tematów związanych z tym zagadnieniem, ale pytanie zadam tutaj, bo takiego konkretnie nie znalazłem, a wolałbym mieć pewność :).
Czy po wymianie licznika i radia na wersję po liftingu (zwykłe radio, bez nawigacji) będą działały przyciski do sterowania radiem z kierownicy i komunikaty z radia będą wyświetlane pomiędzy zegarami? Czy wtyczki do radia po liftingu są takie same? Wydaje mi się, że tak, ale pewność nie mam.
Wyczytałem też na forum, że pasują zegary z W209, ale wymagają przeróbek - jakich dokładnie? Czy będzie współpracował z radiem po liftingu i będzie działało sterowanie z kierownicy?
Ach, i jeszcze jedna rzecz. Wiem, że do automatu muszę mieć licznik z automatu. Czy wersja silnikowa też ma znaczenie? Pochodzenie radia chyba nie ma znaczenia, prawda?
Dziękuję uprzejmie za odpowiedzi dotyczące problemu.
C180/Classic/2003 r./Vin: WDB2030461A523294
Silnik: 1.8 kompressor/105 kw (143 km)
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Re: Sposób na wyjęcie licznika

Post autor: Gerri »

Misugi pisze: Wiem, że do automatu muszę mieć licznik z automatu.
Powyżej masz informację na ten temat. CZYTAMY! :usmiech:
Awatar użytkownika
Misugi
Użytkownik
Posty: 53
Rejestracja: 5 cze 2014, o 19:10
VIN:

Re: Sposób na wyjęcie licznika

Post autor: Misugi »

Staram się czytać wszystko zanim coś napiszę :)
Jej, teraz znalazłem inny post w tym temacie. Na poprzedniej stronie napisano, że to jednak nieważne czy zegary są z manuala czy z automatu, bo komputer sam to wykrywa. To jak to w końcu jest? W innym temacie znalazłem przeciwną informację...
C180/Classic/2003 r./Vin: WDB2030461A523294
Silnik: 1.8 kompressor/105 kw (143 km)
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Re: Sposób na wyjęcie licznika

Post autor: Gerri »

Tego rodzaju informacje o wyposażeniu pojazdu są zazwyczaj zakodowane w ustawieniach licznika i można je zmienić przez SD
Zresztą zajrzyj do EPC - pomimo że liczników jest dużo, nie ma podanego warunku jaka jest skrzynia.
To nie jest informacja na 100%, ale raczej na moje doświadczenie tak będzie.
Awatar użytkownika
Misugi
Użytkownik
Posty: 53
Rejestracja: 5 cze 2014, o 19:10
VIN:

Re: Sposób na wyjęcie licznika

Post autor: Misugi »

Dzięki wielkie :) a wiesz może, jak ze współdziałaniem z radiem i kierownicą po takiej zmianie zegarów i radia z przedlifta na poliftowe?
C180/Classic/2003 r./Vin: WDB2030461A523294
Silnik: 1.8 kompressor/105 kw (143 km)
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Re: Sposób na wyjęcie licznika

Post autor: Gerri »

Niestety nie wiem - nie miałem styczności z taką zamianą. Z tego, co pamiętam temat był już na forum w jakimś wątku omawiany.
Jeżeli chodzi natomiast o moje osobiste zdanie, to dużo bardziej podobają mi się stare zegary i ciepły, bursztynowy kolor podświetlenia.
Ale "o gustach się nie dyskutuje" :ostr:
Awatar użytkownika
Misugi
Użytkownik
Posty: 53
Rejestracja: 5 cze 2014, o 19:10
VIN:

Re: Sposób na wyjęcie licznika

Post autor: Misugi »

Tak, był nawet w wielu wątkach, ale nie znalazłem jasnej odpowiedzi. Pewnie to złożona sprawa. Na pewno ten bursztynowy jest "przyjaźniejszy" dla oka, szczególnie w dłuższej trasie :)
C180/Classic/2003 r./Vin: WDB2030461A523294
Silnik: 1.8 kompressor/105 kw (143 km)
greenwitch
VIP
Posty: 1175
Rejestracja: 13 wrz 2011, o 10:32
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sposób na wyjęcie licznika

Post autor: greenwitch »

Misugi pisze:Jest sporo tematów związanych z tym zagadnieniem, ale pytanie zadam tutaj, bo takiego konkretnie nie znalazłem, a wolałbym mieć pewność :).
Czy po wymianie licznika i radia na wersję po liftingu (zwykłe radio, bez nawigacji) będą działały przyciski do sterowania radiem z kierownicy i komunikaty z radia będą wyświetlane pomiędzy zegarami? Czy wtyczki do radia po liftingu są takie same? Wydaje mi się, że tak, ale pewność nie mam.
Wyczytałem też na forum, że pasują zegary z W209, ale wymagają przeróbek - jakich dokładnie? Czy będzie współpracował z radiem po liftingu i będzie działało sterowanie z kierownicy?
Ach, i jeszcze jedna rzecz. Wiem, że do automatu muszę mieć licznik z automatu. Czy wersja silnikowa też ma znaczenie? Pochodzenie radia chyba nie ma znaczenia, prawda?
Dziękuję uprzejmie za odpowiedzi dotyczące problemu.

1) Jak masz auto z ZGW to nie powinieneś mieć problemów z zakodowaniem w aucie licznika (wybierasz ze masz auto poliftowe w DAS). Ja np mam auto rocznik modelowy 2002 (całe szczęście produkcja 2002 ze względu na nowej generacji pompę paliwa MOPF) i nie mam ZGW i u mnie w aucie nie ma możliwości diagnostyki zegarów (tylko odczyt parametrów) oraz radia (w ogóle nie widzi). Co ciekawe moduł poliftowy klimatyzacji działa ok i mam pełną możliwość diagnostyki na SD.
2) Jak licznik pochodzi z auta ze skrzynia 7gtronic to trzeba wykodowac distronic z zegarow. Nie zmaczenia czy auto dawca mialo automat czy manual. Zegary automatycznie to zczytuja.
3) Licznik z CLK ma lekko inny kształt (taki jak w w211) więc lekko odstaje. Trzeba pamiętać, że pomimo iż przedliftowe i poliftowe wyglądają tak samo to są nie kompatybilne ze sobą (nie działa przesyłanie informacji z radia)
4) Liczniki z w211 ma tą samą wtyczkę ale zasilanie +12V jest na pinie 4, a w203 jest na pinie 5. Podobno działają dobrze 2 w203 FL
5) Ogólnie jak kupisz licznik to na bank musisz znaleźć dobrego samarytanina, z autem poliftowym, który użyczy Ci auta byś w nim zakodował funkcję, bo nie ma szans byś trafił akurat taki licznik, który ma zakodowane dokładnie to co potrzebujesz (radio, navi, składanie lusterek, telefon, dogrzewacz, itp)
6) W liczniku dla skrzyni 7g tronic i wybranych silnikow trzeba zakodowac, ze auto ma distronic (chociaz go nie ma). Wsadzajac takie zegary z auta ze skrzynia 7gtronic trzeba to wykodowac. To byla przyczyna bledu
7) Masz rocznik 2003 auta, więc chyba nie masz ZGW, wydaję mi się, że w przedliftach tylko w MY2004 były montowane ZGW (wcześniej tę funkcję pełniła stacyjka)
8) Zrobilem sobie zestaw do kodowania modulow na stole, wiec moge pomoc. (Mam tez SD)

Pozdrawiam,

Adam
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2016, o 22:48 przez greenwitch, łącznie zmieniany 1 raz.
Adam
Mercedes W203 2002 sedan Elegance
VIN WDB2030061A360421
Awatar użytkownika
Misugi
Użytkownik
Posty: 53
Rejestracja: 5 cze 2014, o 19:10
VIN:

Re: Sposób na wyjęcie licznika

Post autor: Misugi »

Wielkie dzięki Greenwitch za rzeczową i wyczerpującą pomoc! Super :)
C180/Classic/2003 r./Vin: WDB2030461A523294
Silnik: 1.8 kompressor/105 kw (143 km)
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZRÓB TO SAM”