Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Instrukcje własnoręcznych napraw. PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ TU TEMATÓW Z PYTANIAMI JAK COŚ ZROBIĆ!!!

Moderator: Dziki Mar

mateX
VIP
Posty: 91
Rejestracja: 21 lut 2018, o 09:53
VIN: WDB2032461F665703

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: mateX »

A problem oleju w wiązce i ECU dotyczy M111 czy M271?
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: olafik »

mateX pisze:A problem oleju w wiązce i ECU dotyczy M111 czy M271?


Jeśli elektromagnes przepuszcza olej, to nie ma znaczenia jaki jest silnik.
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: przecinek »

A więc stąd te nieporozumienie, czyli podsumowując m111 między blokiem a elektromagnesem nie ma oringu a w m271 jest :) u mnie narazie ani kropelki oleju ale gdybym drugi raz to uszczelniał to wywalil bym te dwie uszczelki w środku i włozył nowe oringi kapke większe niż otwór cewki poto żeby zasłonić te pękniecie, oringów też jest milion rodzaji więc brał bym prostokątne :)
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: Meniu »

Tylko jak nie ma rowka w cewce ani w metalowej obudowie to nie wiadomo jak zachowuje się wtedy oring przy sciskaniu a także potem kiedy się odgniecie złapie temperature i olej.

Według mnie te oryginalne uszczelki są dobre tylko z czasem się wygniatają i puszczają olej. Wystarczyło by w teori dać dystans żeby zwiększyć siłę docisku.

Druga opcja to ta z silikonem jak dotychczas tylko skręcić śrubami to najpierw na stole z 0,5mm dystansem między deklem a korpusem. Po zastygnieciu wyciągnąć dystans i przy dokrecaniu do bloku silnika byłoby to dodatkowo dociskane.
era_gsm
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 29 lis 2018, o 14:02
VIN: wdb2032461f782412

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: era_gsm »

cześć koledzy,
Odkręciłem te trzy śruby trzymające elektromagnes, i nie mogę go zdjąć. Ma ktoś pomysł jak do tego się przybrać ?
Próbowałem lekko podważyć-nic z tego. Przekręcić w górę w dół- ani drgnie. Może był wcześniej wzięty na silikon.
Miał ktoś podobny problem ? Nie chcę nic uszkodzić.
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: Dziki Mar »

Tam jest tylko oring gumowy. powinno ładnie odejść od obudowy..Teraz zostaje tylko szarpanie lub podważanie z nadzieją, że nie uszkodzisz powierzchni.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: Meniu »

Pewnie sylikonu jest sporo.
era_gsm
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 29 lis 2018, o 14:02
VIN: wdb2032461f782412

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: era_gsm »

zrobiłem, okazało się że tak uszczelka mocno trzymała :)
Wziąłem nóż i delikatnie zrobiłem nim klin między łączeniem elekrtomagnesu a pokrywą silnika, nie czubkiem noża tylko całym ostrzem, delikatnie wbijając go. A w elektromagnesie śrubki odkręciłem do połowy aby mi jakby spadła obudowa nie poniszczyło trzpienia faz.

Dziękuję za pomoc
Użyłem czarnego silikonu -wygląda to lepiej niż czerwony ;)
era_gsm
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 29 lis 2018, o 14:02
VIN: wdb2032461f782412

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: era_gsm »

Niestety olej się dostaje do środka elektromagnesu. Nie mam siły jadę kupić nowe.
Pojawia się błąd P2054 - myśle że jest on spowodowany zalaniem przewodów olejem. A dzisiaj wyskoczył chcek engine- kontrolka. -może to być tym spowodowana?
Wcześniej nie było problemu zrobiłem jakieś 800km po wymianie rozrządu zero kontrolki chcek engine. Dopiero jak dorwałem się za uszczelnianie elektromagnesu wyskoczył błąd. - czy to może być od tego ?
lechita
VIP
Posty: 646
Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
VIN: WDB2030071F447330
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: lechita »

Nigdy nie wiem dlaczego utarło się tłumaczenie, że olej na przewodach powoduje złą pracę urządzenia podłączonego do nich. Olej na stykach, załączach, może zakłócać działanie. Ale na przewodach? Olej nie jest przewodnikiem, może jedynie powodować twardnienie izolacji przewodów. Może ktoś ma inną wiedzę?
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: Przybek »

lechita pisze: 30 mar 2019, o 09:54 twardnienie izolacji przewodów
Która potem pęka i nawet jak przewody się bezpośrednio ze sobą nie zewrą to przy dużej wilgotności sama wilgoć załatwia resztę.
era_gsm
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 29 lis 2018, o 14:02
VIN: wdb2032461f782412

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: era_gsm »

dorwałem firmy Pierburg w bardzo dobrej cenie. W poniedziałek przyjdą to wymienię. Jak to nie pomoże to wymienię czujnik położenia wałka A0041536928.
Innej opcji nie widzę.
era_gsm
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 29 lis 2018, o 14:02
VIN: wdb2032461f782412

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: era_gsm »

Dzisiaj wymieniłem obydwa elektromagnesy, wyczyściłem kostki z oleju, wykasowałem błędy i już błędy się nie pojawiają. Pokonałem dystans ok 20km i błędów nie ma.
Może się komuś przyda jak błąd P0020 / P2054 / P200B
W pierwszej kolejności sprawdź czy elektromagnesy nie puszczają olej, czy kostki podpięte do nich są w oleju.
U mnie pomogło:
-wymiana na nowe koszt 120zł sztuka, obydwa mają ten sam numer. (nr.części A2710510177)
-wyczyszczenie i wydmuchanie oleju w kostkach kabli
-wykasowanie błędów

A i najważniejsze trzeba tak zamontować elektromagnesy aby nie obcierały o trzpień/śróbę nastawnika- ja do tego użyłem wiertła zdaje sie nr8. można wiertłem pokręcić aby mieć 100% pewności że nic nie obciera i do piero później włożyłem uszczelkę grzybek.
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: Meniu »

Oby to było to co napisałeś bo z doświadczenia wiem, że tydzień lubi być ok a potem powtórka. Trzymam kciuki.
era_gsm
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 29 lis 2018, o 14:02
VIN: wdb2032461f782412

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: era_gsm »

Meniu pisze: 1 kwie 2019, o 19:11 Oby to było to co napisałeś bo z doświadczenia wiem, że tydzień lubi być ok a potem powtórka. Trzymam kciuki.
o to mnie pocieszyłeś
ale mam nadzieje że to to bo wcześniej czyściłem stare i silikonowałem elektromagnesy i przez krótki czas było bez błędów, a gdy tylko pojawił się błąd zobaczyłem że w wiązce jest olej.

Myślę że to to na 100%
wymieniłem rozrząd z nastawnikami od spawel , wymieniłem elektromagnesy . jedynie co to zostało to sprawdzić odmę i czujnik a rozrządu.
Ale póki co jak nie ma błędów to daje spokój i rozglądam się za wstawieniem LPG
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZRÓB TO SAM”