Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Instrukcje własnoręcznych napraw. PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ TU TEMATÓW Z PYTANIAMI JAK COŚ ZROBIĆ!!!

Moderator: Dziki Mar

pnt78
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 1 paź 2017, o 19:59
VIN: WDB2032461F705721
Lokalizacja: Podlaskie

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: pnt78 »

U mnie ta naprawa nic nie dała olej wnikał od środka cewki gdzie nie idą żadne uszczelki.
w203 c180 M271 2005r. 265tys - aktualnie
Awatar użytkownika
PablitoS203
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 26 lis 2019, o 12:48
VIN: WDB2032351F145600
Lokalizacja: Namysłów

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: PablitoS203 »

Ja natomiast uskutecznilem wymianę na nowy elektromagnes firmy Pierburg za 150zł, ciekawy jestem ile wytrzyma :) sporo pomogła mi instrukcja wspominajaca o konieczności odkręcenia takiego "cusika" bo w pewnym momencie myślałem że będę musiał rozkręcać więcej elementów układu chłodzenia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
S203 2.0 M111 Avangarde (aktualnie)
S203 2.7 CDI
W210 2.8
W210 2.9 Turbodiesel
struna666
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 30 maja 2020, o 23:07
VIN: WDB2032351F182810
Lokalizacja: Wschowa

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: struna666 »

Witam I jak się sprawuje ten Pierburg ? Dziś również założyłem nowy.
matrix95
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
VIN: WDB2093421F156383

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: matrix95 »

Pierburg to oryginał z zamazanym znaczkiem Mercedesa
Leonneon
Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 1 sie 2017, o 19:24
VIN: WDB2032451F095152

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: Leonneon »

Siema, własny magnes robiłem rok temu. Wpakowałem dirko sylikon pod magnesem oraz na łączeniach blach, plastików z blachami i obok tego koreczka w środku. Silnik 2.0 kompresor 163. Wytrzymało to rok i znów się za to zabieram.

Jakie były objawy?
1. Cały silnik pod spodem w oleju razem ze skrzynią. Płynęło, a opór powietrza rozwiewał. Efektem tego były zalane wtyczki i przewody pod autem, między innymi- wtyczka od sondy przed katalizatorem. Wysmarowany był także alternator.
2.Najgorszym objawem podczas jazdy pod górę, był bardzo zły zapach czegoś palonego. Myślałem ze to sprzęgło pod obciążeniem się nagrzewa i szykowałem się na wymianę. Musiało gdzieś rozwiewać na kolektor a ten gdy się mocniej nagrzewał wytwarzał dziwny spalony zapach i nie dało się siedzieć w aucie tak śmierdziało.

Co do opisywanych błędów wyskakujących. Jeśli mamy rozszczelniony silnik to wchodzi lewe powietrze przez ten elektromagnes, może nie cały czas ale na przykład przy odpuszczaniu gazu. Przez co sądy i wtryski nie są już w stanie skorygować mieszanki do mieszanki właściwej i normy są przekroczone. Pisze tylko że jest taka możliwość a nie że to musi być to a nie zalane wtyczki.
Pozdrawiam
W203 2.0 kompresor 163 (skrzynia półautomatyczna) manualna z trzema pompami do zmiany biegów
netzmark
Użytkownik
Posty: 80
Rejestracja: 14 sty 2010, o 17:47
VIN: WDB21
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: netzmark »

Czy ktoś wie co to za cudo?
https://www.czesciauto24.pl/pierburg/12771184
Jakaś nowa ulepszona wersja czy podróbka wszystkiego włącznie z pudełkiem?
Bo po większości Pierburgi (i oryginał oczywiście także) wyglądają nieco inaczej.
----------------------
Sorry, chyba się wygłupiłem, dopiero teraz zauważyłem że to wersja 25.0 i raczej nie do mojego C180.
C180KT Classic Benzyna, 2004, przed liftingiem, automat
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: polofix »

To do M272 a nie do M271.
Po co mieli by unowocześniać? Przecież okres gwarancji nowy magnes wytrzymuje, potem trzeba nowy, bo znowu cieknie. To sukces firmy Pierburg i Mercedesa. Sprzedali i sprzedają tego tysiące, a może nawet setki tysięcy.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
netzmark
Użytkownik
Posty: 80
Rejestracja: 14 sty 2010, o 17:47
VIN: WDB21
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: netzmark »

No tak, biznes się kręci.
A magnesy Tructeka (kto by je nie robił)? Bo gdzieś czytałem, że mają w środku znacznie solidniejsze uszczelnienie. Ktoś może słyszał coś o tym?
C180KT Classic Benzyna, 2004, przed liftingiem, automat
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: Dziki Mar »

Próbuj. Zawsze to jakaś opinia. Jeśli jest jeszcze tańsza od ori to tym bardziej. U kolegi w moim mb M271 siedzą już 3 lata nowe elektromagnesy i nie wiem skąd opinia że po okresie gwarancji trzeba wymienić.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Barteksrartek
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 4 lip 2023, o 17:20
VIN: Brak vin

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: Barteksrartek »

Jak po latach oceniasz jakość nastawników od spawel? Właśnie mam zamiar mu wysłać swoje do regeneracji
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: Dziki Mar »

Widzę samochód kolegi z tymi nastawnikami i nic nie mówi o tym, że przyszła pora zajrzeć do rozrządu. Wymieniane były pod koniec 2016 roku. Tak wyglądały w 2018 roku po 25 tys. km. viewtopic.php?p=213822#p213822

W niedziele będę się z nim widział to zapytam ile km już natrzaskał na tych kołach.

Edit:
Aktualnie samochód ma 295 tys km przebiegu. Od kąd jeździ tym samochodem zrobił 70 tys km.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
JSilver
VIP
Posty: 50
Rejestracja: 30 wrz 2023, o 00:31
VIN: WDB2037461A605790
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: JSilver »

Ogarnąłem uszczelnienie tak jak autor tematu. Wtyczki póki co nie ciekną, ale spod jednego korka w obudowie elektromagnesu mi leci. Zamówiłem nowe. Aktualnie mam plastikowe z oringiem, a w aso są dostępne gumowe bez oringu. Zobaczymy jak się to spisuje.
'03 CL203 C180 Kompressor WDB2037461A605790
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZRÓB TO SAM”