Pod warunkiem, że nowa obudowa będzie taka sama, jak stara... nowsze typy obudów mają nieco inny kształt wnętrza i inny kształt płytek, więc nie pasują...MARIO68 pisze:Rozumiem że po wyjęciu płytki można włożyć ją do innej (nowej obudowy ) i będzie działać ???
Wyjmowanie płytki z układem scalonym z kluczyka
Moderator: Dziki Mar
- jjanicki
- VIP
- Posty: 780
- Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
- VIN: WDD2122251A291175
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
-
- VIP
- Posty: 5
- Rejestracja: 20 paź 2010, o 17:17
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
A gdzie kupić starą obudowę?jjanicki pisze:Pod warunkiem, że nowa obudowa będzie taka sama, jak stara... nowsze typy obudów mają nieco inny kształt wnętrza i inny kształt płytek, więc nie pasują...MARIO68 pisze:Rozumiem że po wyjęciu płytki można włożyć ją do innej (nowej obudowy ) i będzie działać ???
Kluczyk 2 przyciskowy. Przecież to tylko kawałek małego
czarnego plastiku, powinno kosztować grosze.
Lenartowicz Lublin chce 1200 zł za nowy komplet /2 szt./
a ja potrzebuję tylko samą obudowę.
Mercedes C200, 122 KM, 2003r, kombi.
W tej sprawie musiałem przeglądać kwity.
W tej sprawie musiałem przeglądać kwity.
- mugger
- VIP
- Posty: 1785
- Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
- VIN:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
- macek
- Użytkownik
- Posty: 103
- Rejestracja: 9 mar 2011, o 01:51
- VIN:
- Lokalizacja: UK/Poznan
U mnie tez nie ma tego otworu ale jakos dalem rade wyciagnac. Ten bialy plastik posiada klips ktory zahacza sie o krawedz obudowy w miejscu gdzie powinien byc trzeci przycisk, ten od bagaznika.iceman pisze:No tak ,ale u mnie oba kluczyki nie maja tego otworu
Ja mam Coupe wiec sa tylko dwa przyciski ale ku memu zaskoczeniu na plytce jest ich trzy.
Zgaduje ze we wszystkich kluczykach tak jest wiec posiadacze Coupe maja jeden przycisk w zapasie na wymiane bo podobno zdarza sie ze sie psuja.
macek
W203 SPORTCOUPE CDI 105kW AUTOMAT
W203 SPORTCOUPE CDI 105kW AUTOMAT
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick
Przygotowałem kiedyś na inne forum coś takiego (problem dotyczył akurat niedziałających przycisków pilota):macek pisze: Ten bialy plastik posiada klips ktory zahacza sie o krawedz obudowy
Na pierwszym zdjęciu mamy wyjętą płytkę, żeby pokazać jak wykonać odpowiednie "narzędzie serwisowe"
Bierzemy więc kawałek drutu (grubość mniej-więcej jak spinacz biurowy) ja używam w tym celu rozwiniętej sprężyny - bo drut jest twardy i jej koniec zaginamy na ok. milimetr żeby można było zahaczyć krawędź plastikowej blokady. Załamany koniec nie może być zbyt długi, żeby nie zahaczył i nie uszkodził elementów elektronicznych. Na zdjęciu widoczny jest również zatrzask uniemożliwiający wypadnięcie płytki.
Po przygotowaniu narzędzia kluczyk ustawiamy w pozycji pionowej i w sposób pokazany na obrazku pomiędzy ściankę obudowy kluczyka i biały plastik wciskamy mały zegarmistrzowski śrubokręt żeby powstała niewielka szczelina:
W szczelinę wciskamy bokiem nasz przyrząd, a następnie obracamy tak, żeby zahaczyć o białą plastikową beleczkę w sposób pokazany na pierwszym zdjęciu. Na tym etapie śrubokręt można wyjąć.
W tej chwili wskutek powstałej szczeliny zatrzask jest oddalony od obudowy i płytkę można wysunąć po pociągnięciu za nasze narzędzie specjalistyczne.
Następne zdjęcie to ogólny widok płytki. Widać mikrowyłączniki i ich miejsca lutowania do płytki. To właśnie w tych punktach należy szukać przyczyny (oderwanie)
Ostatnio zmieniony 1 sie 2018, o 20:15 przez Gerri, łącznie zmieniany 4 razy.
- macek
- Użytkownik
- Posty: 103
- Rejestracja: 9 mar 2011, o 01:51
- VIN:
- Lokalizacja: UK/Poznan
-
- Użytkownik
- Posty: 23
- Rejestracja: 31 paź 2009, o 23:34
- VIN:
- Lokalizacja: Kraków
Gerri, zaj instrukcja. Pełen profesjonalizm. Dzięki Tobie wymieniłem obudowe bez żadnego problemu, chociaż wcześniej wydawało mi się to kosmiczne. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 27 mar 2012, o 21:10 przez Tequilakrk, łącznie zmieniany 1 raz.
C220 CDI 2.2l 143 km 2003r. CLASSIC sedan.
-
- VIP
- Posty: 194
- Rejestracja: 9 gru 2011, o 21:42
- VIN:
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
No i jak ma ktoś obudowę z 2 przyciskami , to można zamienić uszkodzony z tym z prawej strony (to od bagażnika) albo kupić obudowę z 3 przyciskami i np.w kombi otwiera się bagażnik....
PS . Tą białą "belkę" łatwo złamać , więc polecam cieniutką pincetę .... i delikatnie...
PS . Tą białą "belkę" łatwo złamać , więc polecam cieniutką pincetę .... i delikatnie...
Ostatnio zmieniony 28 mar 2012, o 00:40 przez ruto2, łącznie zmieniany 1 raz.
CDI 220
-
- Użytkownik
- Posty: 17
- Rejestracja: 26 cze 2011, o 06:36
- VIN:
- Lokalizacja: Gdynia
Witam, podepne sie do tematu
I tu moje pytanie, czy cos trzeba zmienic na plytce zeby ten trzeci styk otwieral bagaznik w kombi?
Moze trzeba z bliska tak jak z domykaniem szyb i dopiero wtedy dziala? Testowalem w domu bo nie chcialo mi sie w taka pogode do samochodu wychodzic. No ale jak wogole nie swieci dioda to pewnie cos trzeba zrobic, tylko co?
Rozebralem kluczyk, wyjalem plytke, przytknalem do niej ten kawalek z bateriami i ten trzeci styk przy naciskaniu wogole nie powoduje zapalenia diody (pozostale 2 normalnie dzialaja).albo kupić obudowę z 3 przyciskami i np.w kombi otwiera się bagażnik.
I tu moje pytanie, czy cos trzeba zmienic na plytce zeby ten trzeci styk otwieral bagaznik w kombi?
Moze trzeba z bliska tak jak z domykaniem szyb i dopiero wtedy dziala? Testowalem w domu bo nie chcialo mi sie w taka pogode do samochodu wychodzic. No ale jak wogole nie swieci dioda to pewnie cos trzeba zrobic, tylko co?
Ostatnio zmieniony 4 kwie 2012, o 15:38 przez siwytd, łącznie zmieniany 1 raz.
C200T Kompressor, 163KM, 2002r
chcialem dobrze - wyszlo jak zawsze
chcialem dobrze - wyszlo jak zawsze
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick
-
- Użytkownik
- Posty: 17
- Rejestracja: 26 cze 2011, o 06:36
- VIN:
- Lokalizacja: Gdynia
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick
-
- Użytkownik
- Posty: 17
- Rejestracja: 26 cze 2011, o 06:36
- VIN:
- Lokalizacja: Gdynia
Kurcze - faktycznie
Dzieki, ide potestowac do autka
edit
Gdyby ktos chcial aby w jego kombi otwieral sie bagaznik, a nie koniecznie chce kupowac obudowe kluczyka z 3 przyciskami to wystarczy od wewnatrz obudowy kluczyka, w miejscu gdzie jest takie czerwone koleczko nad tym trzecim stykiem (widac jak sie latarka poswieci) nakleic zwykla tasma klejaca maly naroznik karty platniczej\kredytowej. Zlozyc i dziala otwieranie bagaznika Co prawda nie ma takiego charakterystycznego klikniecia przy wciskaniu, a i wcisnac trzeba troszke mocniej niz pozostale, ale nic nie kosztuje a dziala
Dzieki, ide potestowac do autka
edit
Gdyby ktos chcial aby w jego kombi otwieral sie bagaznik, a nie koniecznie chce kupowac obudowe kluczyka z 3 przyciskami to wystarczy od wewnatrz obudowy kluczyka, w miejscu gdzie jest takie czerwone koleczko nad tym trzecim stykiem (widac jak sie latarka poswieci) nakleic zwykla tasma klejaca maly naroznik karty platniczej\kredytowej. Zlozyc i dziala otwieranie bagaznika Co prawda nie ma takiego charakterystycznego klikniecia przy wciskaniu, a i wcisnac trzeba troszke mocniej niz pozostale, ale nic nie kosztuje a dziala
Ostatnio zmieniony 5 kwie 2012, o 13:49 przez siwytd, łącznie zmieniany 1 raz.
C200T Kompressor, 163KM, 2002r
chcialem dobrze - wyszlo jak zawsze
chcialem dobrze - wyszlo jak zawsze
-
- VIP
- Posty: 194
- Rejestracja: 9 gru 2011, o 21:42
- VIN:
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój