Wymiana chłodnicy 220 CDI
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 22
- Rejestracja: 17 cze 2015, o 19:07
- VIN: WDB2030081A926098
- Lokalizacja: Opole
Wymiana chłodnicy 220 CDI
Zaczęło ubywać płynu chłodniczego. Szybka diagnoza i na szczęście trafna, że sączy się z chłodnicy
Jestem na etapie wymiany jednak się zaciąłem Chłodnica nie chce odejść od chłodnicy klimatyzacji i intercoolera.
Wszystkie przewody gumowe ściągnięte, miejsca do pracy jest dużo. Wentylator od chłodnicy ściągnięty, przewody od skrzyni automatycznej wypięte. Górna metalowa podpora pod maską ściągnięta. Chłodnica odczepiona z górnych zatrzasków.
Chłodnica nie powinna wyjść po prostu do góry?? Czy jest gdzieś jeszcze jakaś tajemnicza sztuczka??
Z góry dziękuję za wszystkie porady
Jestem na etapie wymiany jednak się zaciąłem Chłodnica nie chce odejść od chłodnicy klimatyzacji i intercoolera.
Wszystkie przewody gumowe ściągnięte, miejsca do pracy jest dużo. Wentylator od chłodnicy ściągnięty, przewody od skrzyni automatycznej wypięte. Górna metalowa podpora pod maską ściągnięta. Chłodnica odczepiona z górnych zatrzasków.
Chłodnica nie powinna wyjść po prostu do góry?? Czy jest gdzieś jeszcze jakaś tajemnicza sztuczka??
Z góry dziękuję za wszystkie porady
-
- VIP
- Posty: 2142
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: Wymiana chłodnicy 220 CDI
Z tego co pamiętam to uchwyty intercoolera są włożone w chłodnicę wody i trzeba je rozczepić. Czyli nie obejdzie się od wchodzenia pod samochód i czy bez ściągania zderzaka.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
-
- VIP
- Posty: 22
- Rejestracja: 17 cze 2015, o 19:07
- VIN: WDB2030081A926098
- Lokalizacja: Opole
Re: Wymiana chłodnicy 220 CDI
Czyli dzisiaj akcja zderzak i walczymy dalej. Dzięki za podpowiedź kolego.
-
- Użytkownik
- Posty: 230
- Rejestracja: 14 cze 2018, o 08:17
- VIN: WDB2032161F622586
- Lokalizacja: Zach.pom. I Berlin
Re: Wymiana chłodnicy 220 CDI
Takie rzeczy robi się bez ściągania zderzaka po prostu trzeba wypiac intelkuler i kondesator klimy z zatrzaskow i wszystko wychodzi pięknie do góry .
W203 2004r 270cdi automat, avangarde 170 Łosi i kierowca
W201 1987r 200 etylina automat
W201 1987r 200 etylina automat
-
- VIP
- Posty: 22
- Rejestracja: 17 cze 2015, o 19:07
- VIN: WDB2030081A926098
- Lokalizacja: Opole
Re: Wymiana chłodnicy 220 CDI
Możliwe, że obeszło by się bez zdejmowania przedniego zderzaka gdyby był dostęp od dołu, ja akurat nie miałem więc musiałem ściągnąć zderzak. Chłodnica wymieniona. Dziękuję wszystkim za wsparcie
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3492
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wymiana chłodnicy 220 CDI
Czy zamiennik chłodnicy Nissens jest sensowny (dawno się z chłodnicami nie bawiłem)? Czy ktoś montował i czy wszystko ładnie pasowało? Chodzi dokładnie o chłodnicę do OM646 z ASB - numer Nissensa 62786A. O oringach na przewody ASB wiem że trzeba nowe i że nie ma ich w tym zestawie (oringi na przewody wodne podobno są).
Kolejna sprawa to ile mniej więcej oleju ze skrzyni jest w chłodnicy?
I następne pytanie - czy po wytarganiu chłodnicy wody i odsunięciu chłodnicy klimy na przewodach, da się wytargać intercooler w stronę silnika? Też się muszę za niego zabrać a ściągać zderzak to mi się nie uśmiecha za bardzo.
Kolejna sprawa to ile mniej więcej oleju ze skrzyni jest w chłodnicy?
I następne pytanie - czy po wytarganiu chłodnicy wody i odsunięciu chłodnicy klimy na przewodach, da się wytargać intercooler w stronę silnika? Też się muszę za niego zabrać a ściągać zderzak to mi się nie uśmiecha za bardzo.
-
- Użytkownik
- Posty: 230
- Rejestracja: 14 cze 2018, o 08:17
- VIN: WDB2032161F622586
- Lokalizacja: Zach.pom. I Berlin
Re: Wymiana chłodnicy 220 CDI
Nissens niby w miarę wszystko pasuje nie jest najgorzej. Gorzej jeżeli chodzi o trwałość chłodnicy nissens, nie wytrzymują tyle co z HELLA bądź NRF. Oleju ze skrzyni który znajduje się w chłodnicy nigdy nie mierzylem alo koło 200ml się mieści. Jak będziesz rozlanczal przewody od oleju to najpierw górny i doczekają jakiś czas żeby olej się cofnął z chłodnicy do skrzyni wtedy mniej się rozlewa. Co do intercollera to da się to zrobić bez ściągania zderzaka ale najłatwiej od dołu czyli na podniesionym aucie.
W203 2004r 270cdi automat, avangarde 170 Łosi i kierowca
W201 1987r 200 etylina automat
W201 1987r 200 etylina automat
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3492
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wymiana chłodnicy 220 CDI
O rurkach od skrzyni wiem, tak samo o cyrku z ich zapinkami (jedna prawidłowa pozycja na króćcach chłodnicy). Jakby ktoś był ciekawy to pod numerem chłodnicy który podałem w zestawie nie ma tylko gumek na rurki ASB, na rurki od wody są, i zabezpieczenia na rurki ASB też.
Chyba w czwartek się okaże jak to z tym IC będzie, kanał jest.
Dzięki we86
Chyba w czwartek się okaże jak to z tym IC będzie, kanał jest.
Dzięki we86
-
- VIP
- Posty: 2142
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: Wymiana chłodnicy 220 CDI
Ja mam 5,5 roku chłodnicę LORO. Numeracja numeracją, ale weszła mi ta grubsza o około 1cm niż powinna być.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3492
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wymiana chłodnicy 220 CDI
A więc tak... Prosta operacja wymiany chłodnicy wody i intercoolera w 2 osoby z pojęciem mechaniki zajęła około 7 godzin... Tak to jest jak auto bezwypadkowe i nikt tego ponad 18 lat nie ruszał.
Co do chłodnicy Nissensa o podanym wyżej numerze pasuje idealnie, uchwyty i zapinki tak samo, wiatrak zapina się ok, ale oringi na przewody wodne z zestawu to se można na fujarę założyć - są za duże! Fart że zamówiłem osobno ori.
Rurki od chłodzenia ASB były dosłownie zamurowane w chłodnicy - sporo ostrego penetratora zeszło a i tak były po godzinie rwane szczypcami. Generalnie każdy wąż nie chciał się wypinać a przy składaniu na nowych ori gumkach jeszcze gorzej się chciał zapiąć.
Teraz co do intercoolera - jak macie webasto to MOŻECIE POMARZYĆ ŻE IC WYJDZIE W STRONĘ SILNIKA!!! Bez webasta jest 95% szans że po wywaleniu chłodnicy wody i odsunięciu skraplacza da się nim jakoś wymanewrować. Przy zdejmowaniu zderzaka oczywiście śruby w nadkolach się pourywały bo pogniły ze starości i listewki/klamry trzeba było rwać na siłę.
W mechanikę bawię się mniej lub bardziej już 23 lata i pierwszy raz trafiłem tak przep.......ną naprawę a różne wynalazki przerabiałem łącznie z amerykańcami.
Co do chłodnicy Nissensa o podanym wyżej numerze pasuje idealnie, uchwyty i zapinki tak samo, wiatrak zapina się ok, ale oringi na przewody wodne z zestawu to se można na fujarę założyć - są za duże! Fart że zamówiłem osobno ori.
Rurki od chłodzenia ASB były dosłownie zamurowane w chłodnicy - sporo ostrego penetratora zeszło a i tak były po godzinie rwane szczypcami. Generalnie każdy wąż nie chciał się wypinać a przy składaniu na nowych ori gumkach jeszcze gorzej się chciał zapiąć.
Teraz co do intercoolera - jak macie webasto to MOŻECIE POMARZYĆ ŻE IC WYJDZIE W STRONĘ SILNIKA!!! Bez webasta jest 95% szans że po wywaleniu chłodnicy wody i odsunięciu skraplacza da się nim jakoś wymanewrować. Przy zdejmowaniu zderzaka oczywiście śruby w nadkolach się pourywały bo pogniły ze starości i listewki/klamry trzeba było rwać na siłę.
W mechanikę bawię się mniej lub bardziej już 23 lata i pierwszy raz trafiłem tak przep.......ną naprawę a różne wynalazki przerabiałem łącznie z amerykańcami.