Wymiana dźwigni siłownika klapy nawiewu na nogi
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 646
- Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
- VIN: WDB2030071F447330
- Lokalizacja: mazowieckie
Wymiana silniczka nawiewu lub jego dźwigi
Witam,
proszę o informację, czy do wymiany silniczka nawiewu na nogi lub dźwigni tego silniczka, konieczny jest demontaż panela środkowego wraz z radiem i nawiewami środkowymi, demontaż tunelu, demontaż stacyjki, demontaż osłony nad nogami kierowcy, demontaż bezpieczników po stronie kierowcy, demontaż części deski pod kolumną kierownicy? Ogromna ilość śrub, wkrętów i wielu wygibasów w kabinie.
Czy jest może prostszy sposób (bez takiej ilości demontażu elementów), aby dostać się do tego silniczka. Czy ktoś opracował jakąś prostą metodę wymiany tego gó...
I czy konieczne jest odłączenie akumulatora?
Pozdrawiam
Po co kolejny temat o tym samym? Zresztą po pytaniach widać że ten czytałeś to mogłeś w nim kontynuować /Przybek
proszę o informację, czy do wymiany silniczka nawiewu na nogi lub dźwigni tego silniczka, konieczny jest demontaż panela środkowego wraz z radiem i nawiewami środkowymi, demontaż tunelu, demontaż stacyjki, demontaż osłony nad nogami kierowcy, demontaż bezpieczników po stronie kierowcy, demontaż części deski pod kolumną kierownicy? Ogromna ilość śrub, wkrętów i wielu wygibasów w kabinie.
Czy jest może prostszy sposób (bez takiej ilości demontażu elementów), aby dostać się do tego silniczka. Czy ktoś opracował jakąś prostą metodę wymiany tego gó...
I czy konieczne jest odłączenie akumulatora?
Pozdrawiam
Po co kolejny temat o tym samym? Zresztą po pytaniach widać że ten czytałeś to mogłeś w nim kontynuować /Przybek
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3335
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wymiana dźwigni siłownika klapy nawiewu na nogi
Jakby był prostszy sposób to by już dawno ktoś go opisał bo problem jest stary jak te auta. A baterię odpina się po że jak grzebiesz w desce i masz odłączonych sporo kostek to żeby czegoś nie zewrzeć a potem zastanawiać się co się uwaliło.
-
- VIP
- Posty: 646
- Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
- VIN: WDB2030071F447330
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Wymiana dźwigni siłownika klapy nawiewu na nogi
Przybek, to fakt, czytałem, ale pomimo tego mogło się zdarzyć, że źle temat ,,ulokowałem".
Na Regulskiej to nie jest tania usługa.
A o odłączenie akumulatora zapytałem, ponieważ zawsze po odłączeniu miałem wrażenie, że ,,jest coś nie tak".
Chociaż mechanicy twierdzą, że można odłączać bez żadnych konsekwencji.
Na Regulskiej to nie jest tania usługa.
A o odłączenie akumulatora zapytałem, ponieważ zawsze po odłączeniu miałem wrażenie, że ,,jest coś nie tak".
Chociaż mechanicy twierdzą, że można odłączać bez żadnych konsekwencji.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3335
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wymiana dźwigni siłownika klapy nawiewu na nogi
Jak trzeba rozbebeszyć 1/3 środka to nic dziwnego że za 5 dyszek nikt Ci tego nie zrobi, to tak samo jak z naprawami szybra. A przy odpinaniu aku najważniejsze jest żeby w momencie odpinania i podłączania kluczyk mieć w kieszeni a nie w stacyjce. Opis masz dokładny, jak masz warunki, sprzęt i umiejętności to nie widzę przeszkód żeby samemu sobie to naprawić. Rób zdjęcia przy rozbiórce, to nie będzie problemów ze składaniem. Wbrew pozorom to nie jest skomplikowane tylko czasochłonne i nie ma się czego bać.
-
- VIP
- Posty: 646
- Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
- VIN: WDB2030071F447330
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Wymiana dźwigni siłownika klapy nawiewu na nogi
Zdemontowałem co konieczne. Opis jest ,,drogowskazem", ale do pewnych czynności trzeba samemu dojść. Ja wzorowałem się na tym, co pokazane było na youtube. Obraz bardziej przemawia do wyobraźni.
Złożę bez problemu, bez zdjęć.
Utknąłem na trzecim wkręcie silnika, który jest najwyżej, za wspornikiem deski (rura), i nijak nie mogę do niego podejść torxem.
Złożę bez problemu, bez zdjęć.
Utknąłem na trzecim wkręcie silnika, który jest najwyżej, za wspornikiem deski (rura), i nijak nie mogę do niego podejść torxem.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
-
- VIP
- Posty: 646
- Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
- VIN: WDB2030071F447330
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Wymiana dźwigni siłownika klapy nawiewu na nogi
Mam pytanie dotyczące silnika klapy nawiewu na nogi - czy jest sens wymiany silnika klapy jeżeli jest dobry, a uszkodzona jest tylko dźwignia (cięgno).
Pytam o silnik, ponieważ jest on dobry (zębatki), i chodzi mi o doświadczenie innych w takich przypadkach - czy wymieniali profilaktycznie, jeżeli już był wymontowany, czy tylko dźwignię, jeżeli była uszkodzona.
Pytam o silnik, ponieważ jest on dobry (zębatki), i chodzi mi o doświadczenie innych w takich przypadkach - czy wymieniali profilaktycznie, jeżeli już był wymontowany, czy tylko dźwignię, jeżeli była uszkodzona.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3335
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wymiana dźwigni siłownika klapy nawiewu na nogi
Szansa 50/50 że silniczek nie zdechnie. Ja bym wymienił, żeby się nie wnerwiać za pół roku.
-
- VIP
- Posty: 629
- Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
- VIN: WDB2030161F451606
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Wymiana dźwigni siłownika klapy nawiewu na nogi
@przybek, zgadzam się. Ja tak miałem. Wymienił mi majster samą dźwignię w nawiewie kierowcy na nogi i po 2 miesiącach zdechło znów ale za jakiś czas go naprawię.
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 31 sie 2021, o 18:31
- VIN: WDB2093421F031815
Re: Wymiana dźwigni siłownika klapy nawiewu na nogi
Witam,
Zacznę od tego, że w moim clk w zasadzie nawiewem już nie da się sterować. Charakterystyczny stukot dobiega z 4 miejsc a powietrze leci jak chce i gdzie chce. Ponieważ jest to kolejne auto w rodzinie to dziś na spokojnie postanowiłem się za to zabrać, auto może kilka dni postać. Wykręciłem dwa silniki od strony pasażera, oczywiście obydwa charakterystycznie stukają i bardzo bardzo wolno próbują się obracać. Fizycznie palcami bez problemu, lekko mogę sterować wszystkimi plastikowymi cięgnami. Pytanie, jak poznać że to silnik jest uszkodzony a nie plastikowe cięgna sterujące.
Zacznę od tego, że w moim clk w zasadzie nawiewem już nie da się sterować. Charakterystyczny stukot dobiega z 4 miejsc a powietrze leci jak chce i gdzie chce. Ponieważ jest to kolejne auto w rodzinie to dziś na spokojnie postanowiłem się za to zabrać, auto może kilka dni postać. Wykręciłem dwa silniki od strony pasażera, oczywiście obydwa charakterystycznie stukają i bardzo bardzo wolno próbują się obracać. Fizycznie palcami bez problemu, lekko mogę sterować wszystkimi plastikowymi cięgnami. Pytanie, jak poznać że to silnik jest uszkodzony a nie plastikowe cięgna sterujące.
W209 CLK 200K 03r