Wymiana kolektora ssącego c270

Instrukcje własnoręcznych napraw. PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ TU TEMATÓW Z PYTANIAMI JAK COŚ ZROBIĆ!!!

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
HermaN KorteZ
VIP
Posty: 157
Rejestracja: 24 mar 2014, o 21:30
VIN:
Lokalizacja: Będzin Beat

Wymiana kolektora ssącego c270

Post autor: HermaN KorteZ »

witam serdecznie, jestem po w/w operacji i jako laik osiągnąłem czas 14h ze względu na liczne utrudnienia i żeby w przyszłości inne pokolenie tego nie doznało postanowiłem opisać proces reanimacji kolektora ssącego.

1. pełen relax no alkohol, kofi i narzędzia..( nasadka torx 10 na małą grzechotkę, nasadka torx12 na dużą grzechotkę torx klasik 8 na małą grzechotę potrzebny jedynie do odkręcenia kolanka które defacto upierdoli.em płaski klucz 14 do wtrysków... 7L płynu chłodniczego, siakaś miska, duuuzo światła i dużo cierpliwości...no i pasta BHP bo sie upierdolimy masakryczne :zacieszacz:

nie robiłem fotokomentarza ze względu na ogólnie panujący syf... :yyy: :yyy:
Jadymy
1. odkręcamy to co widzimy paliwo 3X torx10, wspomaganie 2Xtorx 10, chłodniczkę paliwa 3Xtorx10.
2 dźwigamy chłodniczkę i tworzymy podciśnienie w układzie chłodzenia ( odkręcamy korek spustowy ściskamy grubą rurę dolotową do silnika i zakręcamy spust zbiorniczka wody)
3. odpinamy przewód wody od chłodniczki można dla bezpieczności zaślepić jakąś śróbą.
4. odpinamy doprowadzenie wody do chłodniczk i cały bajzel odsuwamy na bok.
5. odkręcamy podstawkę / blachę pod chłodniczką 2Xtorx 10 kolektor 2xtorx10 krótki.
6. odpinamy powrót od paliwa i filterek idzie na przód celiny
7. podobnie by nie przeszkadzał na giękich przewodach odginamy do grill zbiorniczek wspomagania . zabezpieczamy by nie poleciało po pasku i ściągamy tytyrtką...by nie latało jak żyd po pustym sklepie.

...coś już widać :(

odkręcamy egr..trzyma się u góry na 1 długiej 10torx i krótkiej i pod spodem 2 śróby torx10 t blisko rury jest ciężko odkręcić trzeba się trochę pogimnastykować ale małą grzechotką da rade.
8. odpinamy zawleczkę i rurę dolotową .
9 teraz energicznie wyciągamy do ziebie ERG :bravo: lewo prawo lewo prawo wowow
10. ...pauza bieremy środek do czyszczenia ERG i jadymy z syfem ;)
11. po wypiciu kawy przystępujemy do operacji podgrzewacza paliwa, ( opcjonalnie; nie każdy goma ja niestety tak)
trzyma się na 3 torx oczywiście 10 z taką śmieszną blaszką/ osłonką teraz uwaga trzeba odkręcić takie kolanko które jest przemontowany na alu. rur do podgrzewacza za pomocą klasik torx 8 odkręcamy i delikatnie śrubokrętem podważamy potem to co zostaje w alu. obudowie staramy się nie ruszać bo prawdopodobnie jest na tyle zapieczone że upierdolimy to w 3 sek.
12. odchylamy wymontowany podgrzewacz i tytyrtą go do wycieraczki...:)
13. czas na wtryski odkręcamy delikatnie kolejno każdy przewód podciśnienia uważając by nic się nie dostało do wnętrza cybantów...szczególnie plastikowa osłonka rurki paliwa która się kruszy :yyy:
14. odkręcamy listę common rail na bloku silnika jakieś 7xtorx 10
odginamy na wierzch silnika
15odkręcamy 8x torx 10 na kolektorze
16. wyciągamy filtr paliwa/opcjonalnie /zaślepiamy szmatą
17.dźwigamy lekko kolektor tak by można było odkręcić taką blachę w kształcie litery v pod nim znajdująceja się
18. na środku 2xtorx12 po prawo obok płynu hamulcowego 1x torx 12

19 na tej samej blaszce po lewo bliżej erg 2xtorx 10 + 1torx10 na wiązkę...poniżej wypiąć wstczkę idącą razem z tą wiązką.
20. teraz opcja gorsza,...wyciągamy ów blachę pakujemy łapę i odpinamy wiązki
.....1 silniczek
......2 masa automat jeśli jest
.......3. automat zaraz obok
.........3 najgorsza idąca w głąb kabiny razem z kablami od rozrusznika które przeszkadzają w manewrach należy ją wyczuć jest duża i za pomocą metod prób i błędów wyciągnąć do góry..
21. wyciągamy wiązkę przez kolektor.
.22. z czuciem i uważając na prowadzenie klapek wyciągamy kolektor...kolega niech manewruje nikomu nie potrzebnym wlotem na bagnet:)
..22.a jeśli ktoś chce dla ułatwienia manewrów można wykręcić sobie termostat ( spuszczamy wtedy płyn na dole na wysokości kierowcy pod zdeżakiem czewony kurek odkręcamy i się leeeeejjeejejjeee )ale nie jest to konieczne
22. widok po
Obrazek

oczywiście blok wyczyszczony ekstrakcyjną benzynką :)

23.. a teraz trza to pozakręcać madafaka kolejne 6H :wstyd:

ps. może być potrzebne odpowietrzenie układu chłodzenia wtedy grzanie na max..obroty i czekamy
pps odpowietrzenie paliwa wtedy odpręcamy podczas odpalania jeden z przewodów paliwowych na listwie raill się trochę uleje paliwa i zakręcamy jak obroty wracają do normy

pozdro i gudlak
H.K.... :dokuczacz:
...
Mercedes C270 AvanTgarde, 170KM, 2002r, kombi
WDB2032161F307306
Jamatok
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 4 lis 2016, o 09:29
VIN: brak VIN

Re: Wymiana kolektora ssącego c270

Post autor: Jamatok »

No przyda się taki poradnik bo też jestem przed wymianą kolektora i nie wiem jak się za to zabrać
________________
spedycja gdynia
tonidriver
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: 25 gru 2015, o 01:14
VIN: WDB2032161F226567
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wymiana kolektora ssącego c270

Post autor: tonidriver »

Skoro w w203 nie ma zaworów ogrzewania tylko jest to sterowane klapami to po co ogrzewanie włączać ? Samo się odpowietrzy.
C 270 CDI '02r
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZRÓB TO SAM”