witam serdecznie, jestem po w/w operacji i jako laik osiągnąłem czas 14h ze względu na liczne utrudnienia i żeby w przyszłości inne pokolenie tego nie doznało postanowiłem opisać proces reanimacji kolektora ssącego.
1. pełen relax no alkohol, kofi i narzędzia..( nasadka torx 10 na małą grzechotkę, nasadka torx12 na dużą grzechotkę torx klasik 8 na małą grzechotę potrzebny jedynie do odkręcenia kolanka które defacto upierdoli.em płaski klucz 14 do wtrysków... 7L płynu chłodniczego, siakaś miska, duuuzo światła i dużo cierpliwości...no i pasta BHP bo sie upierdolimy masakryczne
nie robiłem fotokomentarza ze względu na ogólnie panujący syf...
Jadymy
1. odkręcamy to co widzimy paliwo 3X torx10, wspomaganie 2Xtorx 10, chłodniczkę paliwa 3Xtorx10.
2 dźwigamy chłodniczkę i tworzymy podciśnienie w układzie chłodzenia ( odkręcamy korek spustowy ściskamy grubą rurę dolotową do silnika i zakręcamy spust zbiorniczka wody)
3. odpinamy przewód wody od chłodniczki można dla bezpieczności zaślepić jakąś śróbą.
4. odpinamy doprowadzenie wody do chłodniczk i cały bajzel odsuwamy na bok.
5. odkręcamy podstawkę / blachę pod chłodniczką 2Xtorx 10 kolektor 2xtorx10 krótki.
6. odpinamy powrót od paliwa i filterek idzie na przód celiny
7. podobnie by nie przeszkadzał na giękich przewodach odginamy do grill zbiorniczek wspomagania . zabezpieczamy by nie poleciało po pasku i ściągamy tytyrtką...by nie latało jak żyd po pustym sklepie.
...coś już widać
odkręcamy egr..trzyma się u góry na 1 długiej 10torx i krótkiej i pod spodem 2 śróby torx10 t blisko rury jest ciężko odkręcić trzeba się trochę pogimnastykować ale małą grzechotką da rade.
8. odpinamy zawleczkę i rurę dolotową .
9 teraz energicznie wyciągamy do ziebie ERG lewo prawo lewo prawo wowow
10. ...pauza bieremy środek do czyszczenia ERG i jadymy z syfem
11. po wypiciu kawy przystępujemy do operacji podgrzewacza paliwa, ( opcjonalnie; nie każdy goma ja niestety tak)
trzyma się na 3 torx oczywiście 10 z taką śmieszną blaszką/ osłonką teraz uwaga trzeba odkręcić takie kolanko które jest przemontowany na alu. rur do podgrzewacza za pomocą klasik torx 8 odkręcamy i delikatnie śrubokrętem podważamy potem to co zostaje w alu. obudowie staramy się nie ruszać bo prawdopodobnie jest na tyle zapieczone że upierdolimy to w 3 sek.
12. odchylamy wymontowany podgrzewacz i tytyrtą go do wycieraczki...
13. czas na wtryski odkręcamy delikatnie kolejno każdy przewód podciśnienia uważając by nic się nie dostało do wnętrza cybantów...szczególnie plastikowa osłonka rurki paliwa która się kruszy
14. odkręcamy listę common rail na bloku silnika jakieś 7xtorx 10
odginamy na wierzch silnika
15odkręcamy 8x torx 10 na kolektorze
16. wyciągamy filtr paliwa/opcjonalnie /zaślepiamy szmatą
17.dźwigamy lekko kolektor tak by można było odkręcić taką blachę w kształcie litery v pod nim znajdująceja się
18. na środku 2xtorx12 po prawo obok płynu hamulcowego 1x torx 12
19 na tej samej blaszce po lewo bliżej erg 2xtorx 10 + 1torx10 na wiązkę...poniżej wypiąć wstczkę idącą razem z tą wiązką.
20. teraz opcja gorsza,...wyciągamy ów blachę pakujemy łapę i odpinamy wiązki
.....1 silniczek
......2 masa automat jeśli jest
.......3. automat zaraz obok
.........3 najgorsza idąca w głąb kabiny razem z kablami od rozrusznika które przeszkadzają w manewrach należy ją wyczuć jest duża i za pomocą metod prób i błędów wyciągnąć do góry..
21. wyciągamy wiązkę przez kolektor.
.22. z czuciem i uważając na prowadzenie klapek wyciągamy kolektor...kolega niech manewruje nikomu nie potrzebnym wlotem na bagnet:)
..22.a jeśli ktoś chce dla ułatwienia manewrów można wykręcić sobie termostat ( spuszczamy wtedy płyn na dole na wysokości kierowcy pod zdeżakiem czewony kurek odkręcamy i się leeeeejjeejejjeee )ale nie jest to konieczne
22. widok po
oczywiście blok wyczyszczony ekstrakcyjną benzynką
23.. a teraz trza to pozakręcać madafaka kolejne 6H
ps. może być potrzebne odpowietrzenie układu chłodzenia wtedy grzanie na max..obroty i czekamy
pps odpowietrzenie paliwa wtedy odpręcamy podczas odpalania jeden z przewodów paliwowych na listwie raill się trochę uleje paliwa i zakręcamy jak obroty wracają do normy
pozdro i gudlak
H.K....
...
Wymiana kolektora ssącego c270
Moderator: Dziki Mar
- HermaN KorteZ
- VIP
- Posty: 157
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 21:30
- VIN:
- Lokalizacja: Będzin Beat
Wymiana kolektora ssącego c270
Mercedes C270 AvanTgarde, 170KM, 2002r, kombi
WDB2032161F307306
WDB2032161F307306
-
- Użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 4 lis 2016, o 09:29
- VIN: brak VIN
Re: Wymiana kolektora ssącego c270
No przyda się taki poradnik bo też jestem przed wymianą kolektora i nie wiem jak się za to zabrać
________________
spedycja gdynia
________________
spedycja gdynia
-
- Użytkownik
- Posty: 443
- Rejestracja: 25 gru 2015, o 01:14
- VIN: WDB2032161F226567
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Wymiana kolektora ssącego c270
Skoro w w203 nie ma zaworów ogrzewania tylko jest to sterowane klapami to po co ogrzewanie włączać ? Samo się odpowietrzy.
C 270 CDI '02r