Wymiana szczotek w pompie ABS/ESP

Instrukcje własnoręcznych napraw. PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ TU TEMATÓW Z PYTANIAMI JAK COŚ ZROBIĆ!!!

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
MMotorswawa
VIP
Posty: 11
Rejestracja: 28 lis 2020, o 08:17
VIN: WDB2037451A215799

Wymiana szczotek w pompie ABS/ESP

Post autor: MMotorswawa »

Jak większość z Nas po jakimś czasie w :mb: boryka się z kontrolką
Obrazek
tak jak było to u mnie , poczytałem na forum różne artykuły i zacząłem działać . Oczywiście wizyta na SD musiała być , błędy były i nie było loteria , a wszystko przez to że szczotki raz kontaktowały a raz nie , więc następnego dnia wziąłem się do roboty :)

Narzędzia potrzebne do naprawy :
- TORX 25
- Grzechotka + przedłużka
- ściągacz do łożysk
- szczotki 5x5x12
- lutownica + cyna
- szczypce boczne
- sciereczka
- smar do łożysk
- imadło
- długa nasadka 13 na 1/4
- młotek
- ściereczka

Przystępujemy do pracy !
Maska do góry maksymalnie pionowo dla lepszego komfortu i lepszego światła . Zabieramy się za pompę ABS/ESP .
Obrazek
stajemy przy lewym błotniku i patrzymy na tył pompy , która jest przykręcona na dwie śruby TORX ,
Obrazek
jedną z nich od strony silnika ,odkręcamy grzechotką z przedłużka drugą zaś samą grzechotką z torx 25 , następnie odciągamy całość od pompy i mamy to w ręku
Obrazek
w związku z tym iż wyszła całość ( czasami obudowa schodzi a silniczek zostaje ) musiałem pójść do imadła i w tym momencie potrzebna jest ściereczka aby nie uszkodzić trzpienia prowadzącego który montujemy w imadle i odciągamy obudowę
Obrazek
Obrazek
Po odciągnięciu obudowy od wirnika , zakręcamy wirnik w imadle łożyskiem do góry
Obrazek
Teraz potrzebny bedzie nam ściągacz do łożysk - bardzo uważnie trzeba to robić aby nie uszkodzić podkładki pod łożyskiem ( rób to dłużej a dokładniej )
Obrazek
po ściagnięciu zobaczymy podkładkę która jest istotna i należy zapamiętać którą stroną była ułożona
Obrazek
ściągamy podkładkę i kładziemy w bezpieczne miejsce i mamy dostęp do elektroniki
Obrazek
ściagamy , odwracamy i mamy widok zużytych szczotek ( te aktualnie nie były takie złe ale w drugiej nie było ich wcale a post na forum musiał być ) :boisie: :rotfl:
Obrazek
wyciagamy stare szczotki , odcinamy możliwie najwiecej przy styku drutu który fabrycznie jest zgrzewany
Obrazek
następnie lutujemy , pamiętaj aby dobrze ułożyc drucik aby miały możliwy ruch
Obrazek
Obrazek
teraz zakładamy elektronikę na wirnik oraz podkładkę lekko przesmaruj smarem do łożysk trzpień
Obrazek
teraz nabijamy łożysko
Obrazek
Teraz składamy wszystko w odwrotnej kolejności trzeba uważać na oringi które warto nasmarować jakimś lekkim smarem by przy wkładaniu ładnie wszystko weszło i mamy nową pompę :zacieszacz: :zacieszacz: :zacieszacz:
hki
Użytkownik
Posty: 66
Rejestracja: 3 wrz 2017, o 15:54
VIN: WDB2030041A120121

Re: Wymiana szczotek w pompie ABS/ESP

Post autor: hki »

Nie wiem czy ten lut nie puści :) Tak trochę za słabo jest to przegrzane i się nie rozpłynęło. Swoją drogą, lutowanie takich elementów najlepiej robić na kwasie a nie kalafonii. Często lutuję grube kable do upsów (50mm2) i zlutowanie tego topnikiem jest praktycznie niemożliwe. Kupa dymu i cyna nie 'wsiąka'. Polecam kwas fosforowy, działa idealnie. Trzeba pamiętać tylko by po lutowaniu elementy były naoliwione po lutowaniu lub porzadnie wyczyszczone bo, w przeciwieństwie do topników, kwas działa również w temeraturze pokojowej.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana szczotek w pompie ABS/ESP

Post autor: Przybek »

Lepiej lutować z kwasem i nie na płytce tylko na kawałku starego przewodu żeby ładnie się zlały.
@hki, można izopropylem przemyć.
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZRÓB TO SAM”