Jak większość z Nas po jakimś czasie w boryka się z kontrolką
tak jak było to u mnie , poczytałem na forum różne artykuły i zacząłem działać . Oczywiście wizyta na SD musiała być , błędy były i nie było loteria , a wszystko przez to że szczotki raz kontaktowały a raz nie , więc następnego dnia wziąłem się do roboty
Narzędzia potrzebne do naprawy :
- TORX 25
- Grzechotka + przedłużka
- ściągacz do łożysk
- szczotki 5x5x12
- lutownica + cyna
- szczypce boczne
- sciereczka
- smar do łożysk
- imadło
- długa nasadka 13 na 1/4
- młotek
- ściereczka
Przystępujemy do pracy !
Maska do góry maksymalnie pionowo dla lepszego komfortu i lepszego światła . Zabieramy się za pompę ABS/ESP .
stajemy przy lewym błotniku i patrzymy na tył pompy , która jest przykręcona na dwie śruby TORX ,
jedną z nich od strony silnika ,odkręcamy grzechotką z przedłużka drugą zaś samą grzechotką z torx 25 , następnie odciągamy całość od pompy i mamy to w ręku
w związku z tym iż wyszła całość ( czasami obudowa schodzi a silniczek zostaje ) musiałem pójść do imadła i w tym momencie potrzebna jest ściereczka aby nie uszkodzić trzpienia prowadzącego który montujemy w imadle i odciągamy obudowę
Po odciągnięciu obudowy od wirnika , zakręcamy wirnik w imadle łożyskiem do góry
Teraz potrzebny bedzie nam ściągacz do łożysk - bardzo uważnie trzeba to robić aby nie uszkodzić podkładki pod łożyskiem ( rób to dłużej a dokładniej )
po ściagnięciu zobaczymy podkładkę która jest istotna i należy zapamiętać którą stroną była ułożona
ściągamy podkładkę i kładziemy w bezpieczne miejsce i mamy dostęp do elektroniki
ściagamy , odwracamy i mamy widok zużytych szczotek ( te aktualnie nie były takie złe ale w drugiej nie było ich wcale a post na forum musiał być )
wyciagamy stare szczotki , odcinamy możliwie najwiecej przy styku drutu który fabrycznie jest zgrzewany
następnie lutujemy , pamiętaj aby dobrze ułożyc drucik aby miały możliwy ruch
teraz zakładamy elektronikę na wirnik oraz podkładkę lekko przesmaruj smarem do łożysk trzpień
teraz nabijamy łożysko
Teraz składamy wszystko w odwrotnej kolejności trzeba uważać na oringi które warto nasmarować jakimś lekkim smarem by przy wkładaniu ładnie wszystko weszło i mamy nową pompę
Wymiana szczotek w pompie ABS/ESP
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 11
- Rejestracja: 28 lis 2020, o 08:17
- VIN: WDB2037451A215799
-
- Użytkownik
- Posty: 66
- Rejestracja: 3 wrz 2017, o 15:54
- VIN: WDB2030041A120121
Re: Wymiana szczotek w pompie ABS/ESP
Nie wiem czy ten lut nie puści Tak trochę za słabo jest to przegrzane i się nie rozpłynęło. Swoją drogą, lutowanie takich elementów najlepiej robić na kwasie a nie kalafonii. Często lutuję grube kable do upsów (50mm2) i zlutowanie tego topnikiem jest praktycznie niemożliwe. Kupa dymu i cyna nie 'wsiąka'. Polecam kwas fosforowy, działa idealnie. Trzeba pamiętać tylko by po lutowaniu elementy były naoliwione po lutowaniu lub porzadnie wyczyszczone bo, w przeciwieństwie do topników, kwas działa również w temeraturze pokojowej.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3303
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wymiana szczotek w pompie ABS/ESP
Lepiej lutować z kwasem i nie na płytce tylko na kawałku starego przewodu żeby ładnie się zlały.
@hki, można izopropylem przemyć.
@hki, można izopropylem przemyć.