Wymiana Tuleji , stabilizatorów oraz klocków

Instrukcje własnoręcznych napraw. PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ TU TEMATÓW Z PYTANIAMI JAK COŚ ZROBIĆ!!!

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
weyne
Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 4 lip 2009, o 21:21
VIN:
Lokalizacja: Pawłowice

Wymiana Tuleji , stabilizatorów oraz klocków

Post autor: weyne »

Chciałem się podzielić z wami sposobem w jaki wymieniłem tuleje przedniego górnego wachacza...

Ostatnio wymieniłem z kumplem 2 tuleje górnego przedniego wachacza na tuleje firmy LEMFORDER.. metodą wypychową na imadle.. (wystarczy mieć 2rury o dł ok 10cm odpowiedniego rozmiaru do tuleji i srednicy wachacza) ps. imadło dość wielkie aby te 2rury i wachacz się zmieścił. Drążek imadła przedłużyliśmy 1m rurą tak aby łatwiej sie kręciło :)
na początku próbowaliśmy to metodą młotka i siekacza.. ale opornie to szło..
metode ogrzewania odradzam.. szkoda niszczyc wytrzymałosc wachacza...
ta technika z miadłem jest w 100% najlepsza.. pozwala bezproblemowo wycisnac tuleje jak i tym samym sposobem umiescic tam nową..

podczas wymiany tych tuleji stwierdzilismy ze jest jeszcze jedna dobra metoda..
tuleje załozyc na imadło.. wybic młotkiem a reszte obramówki wyciąc brzeszczotem pozniej trzeba tylko wyszlifować nierównosci tak aby tuleja dobrze i bezproblemowo została umieszczona..

przy okazji wymienione zostały gumy stabilizatorów i klocki na ATE
cała praca trwała 3,5h w 2 osoby a koszt naprawy to dobra flaszka (50zł) więc sporo zaoszczędziłem gdybym robił to w salonie czy u mechanika :usmiech:
robilismy to 1 raz.. ale efekt super.. i jestem w 100000% zadowolony autko nie stuka nic trzeszczy nic a nic. teraz czas na filtry i płyny :)

jeżeli kogoś czeka wymiana tuleji to chętnie pomogę.. pozdrawiam
w razie pytan.. pisać :usmiech:
Ostatnio zmieniony 6 gru 2009, o 21:44 przez weyne, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Szkoda, że niewiele ludzi potrafi sobie radzić samemu z autem i ma bardzo nikłą wiedzę o swoim pojeździe, a to jak sam zauważyłeś może byc łatwa i nawet przyjemna praca jeżeli się choć trochę pomyśli :ok:
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

weyne można użyć też prasy hydraulicznej (albo lewarka hydraulicznego i napierać o coś co się nie przesunie), napisz jeszcze po ile są te tuleje.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
tjwasiak
Użytkownik
Posty: 501
Rejestracja: 27 lis 2009, o 05:51
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak »

Prasa zdecydowanie tak - ale nie polecam komuś, kto nie umie jej obsługiwać.
Dobrze przeczytać, że są jeszcze ludzie którzy potrafią coś sami zrobić przy autku!
weyne
Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 4 lip 2009, o 21:21
VIN:
Lokalizacja: Pawłowice

Post autor: weyne »

V126 pisze:weyne można użyć też prasy hydraulicznej (albo lewarka hydraulicznego i napierać o coś co się nie przesunie), napisz jeszcze po ile są te tuleje.
tak wiem.. ale mało kto posiada w garażu takie pracy hydrauliczne itp..

czesci zakupiłem u tego allgerowicza.. i jestem wpełni zadowolony..

http://allegro.pl/item811686945_tuleje_ ... _w210.html

wystawione ma tylko na tył jakiejś innej firmy.. ale ma tez na przód Lemfordera.. jesli pamiec mnie nie myli to za jedna tuleje przedniego górnego wachacza firmy LEMFORDER zapłaciłem 49 zł
a za klocki ATE zapłaciłem hmmm 187zł + przesyłka.. a gymy stabilizatorów 15 zł sztuka..
również u tego sprzedawcy
wszystkie częśći były orginalnie zapakowane
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

tjwasiak pisze:Dobrze przeczytać, że są jeszcze ludzie którzy potrafią coś sami zrobić przy autku!
Nie jest to wielce skomplikowana technika i znana przez nielicznych, gdy mieliśmy Astrę, tam leciały tuleje pionowe wahacza przedniego i je też trzeba było wymieniać taką metodą, bo przecież wymiana wahacza (w zawieszeniu z jednym wahaczem na stronę) byłoby lekkim nonsensem.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
tjwasiak
Użytkownik
Posty: 501
Rejestracja: 27 lis 2009, o 05:51
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak »

Wiesz... Ja może długo nie siedzę w naprawianiu aut. Ale z tego co widzę, to albo się ludzi strasznie wygodni zrobili, albo teraz 2 lewe ręce to taki standard. Może to i nic ciężkiego, ale wielu przeraża - bo to zawieszenie, bo wycisnąć, bo wcisnąć... A co do wahaczów w Astrze - no cóż, ten typ tak ma.
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

jest jeszcze jeden aspekt tematu powyżej
:zly: chroniczny brak czasu :zly:
od kiedy pamiętam zawsze w ten sposób rozwiązywałem problemy z pojazdami
teraz zwyczajnie nie mam na to czasu
wolę zostawić do zrobienia i zaoszczędzić 3-4h
kosztem kasy ale to jest względne zależy jakiej kasy i zależy ile czasu
czasami trzeba wybrać mniejsze zło :uee:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
weyne
Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 4 lip 2009, o 21:21
VIN:
Lokalizacja: Pawłowice

Post autor: weyne »

loneraider pisze:jest jeszcze jeden aspekt tematu powyżej
:zly: chroniczny brak czasu :zly:
od kiedy pamiętam zawsze w ten sposób rozwiązywałem problemy z pojazdami
teraz zwyczajnie nie mam na to czasu
wolę zostawić do zrobienia i zaoszczędzić 3-4h
kosztem kasy ale to jest względne zależy jakiej kasy i zależy ile czasu
czasami trzeba wybrać mniejsze zło :uee:

tak wiem.. czas to jedyne czego nie da się odkupić.. i ciężko go wyczarować..
możesz za wszystko zapłacić karta Maestro.. i problem z głowy

A jak zrobisz sam.. to masz te satysfakcję za zrobiło sie samemu.. i wrażania (bezcenne) których nie kupisz :rotfl:
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZRÓB TO SAM”