Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu baku
Moderator: Dziki Mar
- tomek k
- Użytkownik
- Posty: 55
- Rejestracja: 10 sty 2013, o 19:25
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
Mi udało się rozwiązać ten problem, powodem były sparciałe oringi przy przewodach w zbiorniku paliwa (przy pływaku). Zaczął bym od tego bo ktoś tam grzebał i od tego się zaczął problem. sprawdź też przewody paliwowe przy zbiorniku oraz króćce do zbiornika. U mnie delikatnie sączyło się z króćca powrotnego, zapach paliwa w aucie był nie do wytrzymania.
MB S203 C180 M111 '02
WDB2032351F238082
WDB2032351F238082
-
- Użytkownik
- Posty: 14
- Rejestracja: 2 gru 2014, o 22:34
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
Witam po dłuższej przerwie!
Sytuacja do tej pory: mechanik wymienił uszczelkę pod pływakiem i rozwiązało to problem smrodu paliwa w środku, jednak nadal śmierdziało benzyną na zewnątrz auta - mechanik rozłożył ręce, nie umiał tego znaleźć. Odebrałem samochód i na podnośniku w innym warsztacie włączyłem silnik - zaczęło od razu rzygać z dziurawego filtra paliwa! Diagnoza zajęła mi 15 sek a u mechanika auto stało łącznie 4 miesiące!
Sytuacja na tą chwilę: brak smrodu benzyny! Nie wiem czy układ się sam odpowietrzy bo na razie staram się tankować jak tylko poziom spada do połowy baku.
Mam jednak nadal pewien problem, otóż po uruchomieniu silnika, pierwsze metry jazdy samochód pracuje nierównomiernie (dławi się) a potem już działa normalnie. Jeśli go zapalę i odczekam chwilę (bo np. odśnieżam) to tez jedzie normalnie. Zastanawiam się czy coś się jeszcze zapowietrza czy to jakiś inny niepowiązany problem? Np. świece do wymiany?
Sytuacja do tej pory: mechanik wymienił uszczelkę pod pływakiem i rozwiązało to problem smrodu paliwa w środku, jednak nadal śmierdziało benzyną na zewnątrz auta - mechanik rozłożył ręce, nie umiał tego znaleźć. Odebrałem samochód i na podnośniku w innym warsztacie włączyłem silnik - zaczęło od razu rzygać z dziurawego filtra paliwa! Diagnoza zajęła mi 15 sek a u mechanika auto stało łącznie 4 miesiące!
Sytuacja na tą chwilę: brak smrodu benzyny! Nie wiem czy układ się sam odpowietrzy bo na razie staram się tankować jak tylko poziom spada do połowy baku.
Mam jednak nadal pewien problem, otóż po uruchomieniu silnika, pierwsze metry jazdy samochód pracuje nierównomiernie (dławi się) a potem już działa normalnie. Jeśli go zapalę i odczekam chwilę (bo np. odśnieżam) to tez jedzie normalnie. Zastanawiam się czy coś się jeszcze zapowietrza czy to jakiś inny niepowiązany problem? Np. świece do wymiany?
Ostatnio zmieniony 4 sty 2015, o 09:40 przez Fang, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes C200 W203 SportCoupe 2003
- jarod32
- Użytkownik
- Posty: 4437
- Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
- VIN: Honda_PILOT
- Lokalizacja: DLW
- Kontakt:
A kiedy były wymieniane ? I dobrze byłoby zrobić diagnostykę ..
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
-
- VIP
- Posty: 167
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 08:18
- VIN: wdb2030351a079570
- Lokalizacja: lublin
Miałem podobny problem zaraz po odpaleniu i natychmiastowym ruszaniu auto szarpało przy nagłym wciśnięciu gazu strzelało w wydech, jeśli postał 5 minut na jałowym problemu nie było. Zmiana świec nie pomogła, mój elektronik jak i gazownik powiedział że któraś cewka do wymiany zaproponował kupić jedną nową i przekładać po kolei powiedział mi tez żebym zakupił pastę BERU więc kupiłem pastę i zdemontowałem i posmarowałem wszystkie osłony gumowe w środku oraz sprężyny cewki i świece wokół izolatorów. Od tamtej pory jak ręka odjął ale wiem że jeśli objawy zaczną się powtarzać to zakup cewki będzie nieunikniony. Dodam, że w lecie auto miało przerwy z zapłonie jak przy niskich obrotach dodawałem gaz do oporu. Wiąże się to z wadliwa cewka , przynajmniej w moim przypadku. Diagnostyka SD nie wykazywała żadnych błędów POWODZENIA
C180 m111 2001r Classic
-
- Użytkownik
- Posty: 14
- Rejestracja: 2 gru 2014, o 22:34
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
tydzień temu. A jaką diagnostykę należny zrobićjarod32 pisze:A kiedy były wymieniane ? I dobrze byłoby zrobić diagnostykę ..
[ Dodano: 2015-01-04, 12:03 ]
makabra, cewki brzmi drogo. Gdzie one w ogóle są usytuowane?murgrabia pisze:Miałem podobny problem zaraz po odpaleniu i natychmiastowym ruszaniu auto szarpało przy nagłym wciśnięciu gazu strzelało w wydech, jeśli postał 5 minut na jałowym problemu nie było. Zmiana świec nie pomogła, mój elektronik jak i gazownik powiedział że któraś cewka do wymiany zaproponował kupić jedną nową i przekładać po kolei powiedział mi tez żebym zakupił pastę BERU więc kupiłem pastę i zdemontowałem i posmarowałem wszystkie osłony gumowe w środku oraz sprężyny cewki i świece wokół izolatorów. Od tamtej pory jak ręka odjął ale wiem że jeśli objawy zaczną się powtarzać to zakup cewki będzie nieunikniony. Dodam, że w lecie auto miało przerwy z zapłonie jak przy niskich obrotach dodawałem gaz do oporu. Wiąże się to z wadliwa cewka , przynajmniej w moim przypadku. Diagnostyka SD nie wykazywała żadnych błędów POWODZENIA
Mercedes C200 W203 SportCoupe 2003
-
- Użytkownik
- Posty: 516
- Rejestracja: 26 paź 2007, o 14:53
- VIN:
- Lokalizacja: Trojmiasto
-
- Użytkownik
- Posty: 14
- Rejestracja: 2 gru 2014, o 22:34
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
- jarod32
- Użytkownik
- Posty: 4437
- Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
- VIN: Honda_PILOT
- Lokalizacja: DLW
- Kontakt:
Właśnie w tym celu należy udać się na stanowisko diagnostyczne Star Diagnosis w ASO lub dobrych warsztatach , specjalizujących się w naprawach MB.
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
-
- Użytkownik
- Posty: 14
- Rejestracja: 2 gru 2014, o 22:34
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
1 rbh w ASO MB kosztuje 190zł, to juz lepiej kupić cewkęjarod32 pisze:Właśnie w tym celu należy udać się na stanowisko diagnostyczne Star Diagnosis w ASO lub dobrych warsztatach , specjalizujących się w naprawach MB.
[ Dodano: 2015-03-21, 10:23 ]
temat do zamknięcia.
Ostatnio zmieniony 21 mar 2015, o 10:24 przez Fang, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes C200 W203 SportCoupe 2003
-
- VIP
- Posty: 126
- Rejestracja: 15 maja 2011, o 01:48
- VIN: WDB2030351F043697
Wiem że temat dotyczy głównie diesli ale z racji tego, że przechodziłem przez to samo tylko w benzynie S203 C180 podzielę się tak jak Gabrielll swoimi doświadczeniami, z nadzieją, że komuś oszczędzę w przyszłości czasu, pieniędzy i nerwów
Co do "techniki" przelewania się paliwa w benzyniaku to załączam obrazek dla jasności:
W każdym baku jest miernik paliwa, jak nie trudno się domyślić 1 cały bak = 1/2 na wskaźniku paliwa.
Objawy u mnie:
1) pali "na raz" tylko jeśli posiadamy 1/2 i ponad paliwa w baku
2) brak mocy przez pierwsze kilkaset metrów na zimnym silniku, do czasu aż nie puści "bąka" z wydechu (strzału)
3) mocne falowanie obrotów na zimnym
4) brak przelewu paliwa z lewego do prawego baku przez co musiałem utrzymywać duży stan paliwa by móc w miarę kulturalnie odpalać (a nie na 2-3 a czasem nawet 4 razy)
Przyczyna - słaba wydajność pompy paliwa (?)
Moja historia:
Gdy moja oryginalna pompa paliwa w moim S203 z 2000 roku nie dawała odpowiedniego ciśnienia by auto odpaliło (kręciło bez skutku) postanowiłem kupić na allegro coś pokroju tej pompy
http://allegro.pl/pompa-paliwa-mercedes ... 57478.html
Według opisu aukcji i zapewnień sprzedawcy pompa powinna idealnie pasować, jednak rzeczywistość to zweryfikowała, w moim meśku wtyczka od pompy paliwa w prawym zbiorniku jest na wtyczkę płaską, prostokątną a nie na czarną kwadratową (kwadratowatą ), trzeba przerobić wtyczkę bo ponoć (jak to wspomniał w którymś poście wcześniej Gabrielll) pomp paliwa z taką wtyczką już nie produkują... jednak po przerobieniu wtyczki na "naszą" pozostaje problem niedziałającego wskaźnika paliwa (pisałem tu na forum o moim problemie). Wygooglowałem więc po numerach seryjnych częśći tą oto pompe http://www.pompa-paliwa.pl/pl/p/pompa-p ... 22200/6306 co się okazało jest to zestaw "zrób to sam", ponieważ do tej pompy nie pasują nasze wtyczki od przepływu paliwa, a dokładniej ta
pasuje ona do prawej oryginalnej (niebieska, po prawej)
a nie pasuje do naszego zamiennika zamówionego z powyższego linku (po lewej). Trzeba samemu podłubać by to skleić w całość. Gdy jednak nam się to uda, autko pali, ale TYLKO gdy mamy ponad 1/2 paliwa w zbiorniku. Pompa paliwa nie daje odpowiedniego ciśnienia (?) by powracając przepompować paliwo z lewego do prawego zbiornika (pierwsze zdjęcie w tym poście).
Zdenerowany problemami postanowiłem ponownie przyjrzeć się zamiennikowi pompy kupionemu na znanym serwisie aukcyjnym...
Sprawdziłem miernikiem i okazuje się, że zamiennik a oryginał mają całkiem inną rezytancję jeśli chodzi o wskazania poziomu paliwa przez co nasz mesiek nie potrafi tego poprawnie odczytać czego efektem jest to, że nie pokazuje nic Wyjściem jest przełożenie pływaka z oryginalnego "koszyka" z prawego zbiornika paliwa do zamiennika, po przełożeniu wskaźnika z oryg pompy do zamiennika wszystkie usterki odchodzą w niepamięć. Autko pali za pierwszym razem, poprawne wskazania poziomu paliwa, paliwo powracając, przelewa się z lewego do prawego baku
Co do "techniki" przelewania się paliwa w benzyniaku to załączam obrazek dla jasności:
W każdym baku jest miernik paliwa, jak nie trudno się domyślić 1 cały bak = 1/2 na wskaźniku paliwa.
Objawy u mnie:
1) pali "na raz" tylko jeśli posiadamy 1/2 i ponad paliwa w baku
2) brak mocy przez pierwsze kilkaset metrów na zimnym silniku, do czasu aż nie puści "bąka" z wydechu (strzału)
3) mocne falowanie obrotów na zimnym
4) brak przelewu paliwa z lewego do prawego baku przez co musiałem utrzymywać duży stan paliwa by móc w miarę kulturalnie odpalać (a nie na 2-3 a czasem nawet 4 razy)
Przyczyna - słaba wydajność pompy paliwa (?)
Moja historia:
Gdy moja oryginalna pompa paliwa w moim S203 z 2000 roku nie dawała odpowiedniego ciśnienia by auto odpaliło (kręciło bez skutku) postanowiłem kupić na allegro coś pokroju tej pompy
http://allegro.pl/pompa-paliwa-mercedes ... 57478.html
Według opisu aukcji i zapewnień sprzedawcy pompa powinna idealnie pasować, jednak rzeczywistość to zweryfikowała, w moim meśku wtyczka od pompy paliwa w prawym zbiorniku jest na wtyczkę płaską, prostokątną a nie na czarną kwadratową (kwadratowatą ), trzeba przerobić wtyczkę bo ponoć (jak to wspomniał w którymś poście wcześniej Gabrielll) pomp paliwa z taką wtyczką już nie produkują... jednak po przerobieniu wtyczki na "naszą" pozostaje problem niedziałającego wskaźnika paliwa (pisałem tu na forum o moim problemie). Wygooglowałem więc po numerach seryjnych częśći tą oto pompe http://www.pompa-paliwa.pl/pl/p/pompa-p ... 22200/6306 co się okazało jest to zestaw "zrób to sam", ponieważ do tej pompy nie pasują nasze wtyczki od przepływu paliwa, a dokładniej ta
pasuje ona do prawej oryginalnej (niebieska, po prawej)
a nie pasuje do naszego zamiennika zamówionego z powyższego linku (po lewej). Trzeba samemu podłubać by to skleić w całość. Gdy jednak nam się to uda, autko pali, ale TYLKO gdy mamy ponad 1/2 paliwa w zbiorniku. Pompa paliwa nie daje odpowiedniego ciśnienia (?) by powracając przepompować paliwo z lewego do prawego zbiornika (pierwsze zdjęcie w tym poście).
Zdenerowany problemami postanowiłem ponownie przyjrzeć się zamiennikowi pompy kupionemu na znanym serwisie aukcyjnym...
Sprawdziłem miernikiem i okazuje się, że zamiennik a oryginał mają całkiem inną rezytancję jeśli chodzi o wskazania poziomu paliwa przez co nasz mesiek nie potrafi tego poprawnie odczytać czego efektem jest to, że nie pokazuje nic Wyjściem jest przełożenie pływaka z oryginalnego "koszyka" z prawego zbiornika paliwa do zamiennika, po przełożeniu wskaźnika z oryg pompy do zamiennika wszystkie usterki odchodzą w niepamięć. Autko pali za pierwszym razem, poprawne wskazania poziomu paliwa, paliwo powracając, przelewa się z lewego do prawego baku
Ostatnio zmieniony 4 cze 2015, o 03:40 przez kombajnik, łącznie zmieniany 4 razy.
C180 Sedan Avantgarde '00
VIN - WDB2030351F043697
VIN - WDB2030351F043697
- Gabrielll
- VIP
- Posty: 919
- Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
- VIN: WDB2030451F1606605
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Hej, jestem na tygodniu miodowy wiec bardziej zajmuję się żonkął niż MB ,
Podsumowując prawie każda pompa pasuje ale trzeba przełożyć wtyczki oraz pływak kompletny (z całą kostką irp)
U mnie już pół roku hula i jest ok.
P.s.
W moim poście o aucie są nawy zdjęcia - w stopce
Podsumowując prawie każda pompa pasuje ale trzeba przełożyć wtyczki oraz pływak kompletny (z całą kostką irp)
U mnie już pół roku hula i jest ok.
P.s.
W moim poście o aucie są nawy zdjęcia - w stopce
Ostatnio zmieniony 4 cze 2015, o 08:42 przez Gabrielll, łącznie zmieniany 1 raz.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
-
- Użytkownik
- Posty: 11
- Rejestracja: 23 mar 2012, o 09:51
- VIN:
- Lokalizacja: Piaseczno
Witajcie
Podłączę się pod wątek tyle tylko, że z takimi błędami:
2058-001 [błąd regulacja lambda przed katalizatorem]
201C-001 [Autodopasowanie tworzenia mieszkanki, Mieszkanka w obszarze obciążenia częściowego jest za bogata ].? Bo gdzieś w innym miejscu znalazłem, że to błąd wypadania zapłonu? Tak więc nie wiem, co dalej?!
Również były sprawdzone wszystkie możliwe do sprawdzenia w tym przypadku opcje, nowe świece i póki co, po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów błąd pojawia się znów. Obecnie samochód jest testowany z podmienioną sondą lambda.
Czy ktoś może pomóc w rozpoznaniu źródła problemu??
[ Dodano: 2015-07-22, 07:15 ]
Uporałem się z błędem.
W moim przypadku powodem błędu okazał się wadliwy przepływomierz powietrza.
Po wymianie jest ok:D
Pozdrawiam
Podłączę się pod wątek tyle tylko, że z takimi błędami:
2058-001 [błąd regulacja lambda przed katalizatorem]
201C-001 [Autodopasowanie tworzenia mieszkanki, Mieszkanka w obszarze obciążenia częściowego jest za bogata ].? Bo gdzieś w innym miejscu znalazłem, że to błąd wypadania zapłonu? Tak więc nie wiem, co dalej?!
Również były sprawdzone wszystkie możliwe do sprawdzenia w tym przypadku opcje, nowe świece i póki co, po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów błąd pojawia się znów. Obecnie samochód jest testowany z podmienioną sondą lambda.
Czy ktoś może pomóc w rozpoznaniu źródła problemu??
[ Dodano: 2015-07-22, 07:15 ]
Uporałem się z błędem.
W moim przypadku powodem błędu okazał się wadliwy przepływomierz powietrza.
Po wymianie jest ok:D
Pozdrawiam
C200 Kompressor Kombi Avangarde 2003r
VIN:WDB2032421F500695
VIN:WDB2032421F500695
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 sie 2015, o 19:14
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
Witam jestem nowy na forum , wiec prosze o wyrozumialosc. Posiadam od miesiaca Merca c270 i pomalu usuwam defekty po poprzednim wlascicielu. Problem mam z paliwem. Tankujac diesla w polowie baku odbija mi pistolet przekrzywilem go i dolalem do pelna 45 litrow weszlo, do tego paliwa co juz bylo wczesniej w baku, po przekreceniu stacyjki pokazuje mi pol baku i zasieg 300 pare kilometrow. Moje pytanie brzmi co stalo sie z druga polowa baku? Czytalem juz wczesniej tematy o dwoch komorach w zbiorniku, pompce miedzy komorami no i o plywaku. Naprawiam raczej sam i potrzebuje nakierowania od czego najlepiej zaczac. Z góry dziekuje za pomoc
Ostatnio zmieniony 10 sie 2015, o 22:54 przez lukas1989, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzys86
- Użytkownik
- Posty: 157
- Rejestracja: 4 sie 2015, o 19:07
- VIN:
- Lokalizacja: S-rz
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 sie 2015, o 19:14
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
no wlasnie tak by wychodzilo a pokazywal ze moge przejechac jakies 30 km do konca rezerwy, dlatego to mnie troche zdziwilo
[ Dodano: 2015-08-21, 19:21 ]
okazało się że miałem zablokowany pływak paskiem zatrzaskowym, dlatego pokazywalo tylko pol baku, gdyz jeden nie dzialal. Moim problemem jest przelew z komory lewej do prawej zamowilem juz oringi te zielone i chcem je powymieniac . Mam pytanie czy te zielone wystarcza bo przy tej trójkątnej pompie na przodzie silnika jest chyba jeszcze jakas duza uszczelka tak przynajmniej pokazuje rysunek ktory znalazlem i sciągnełem. Proszę o pomoc
[ Dodano: 2015-08-21, 19:21 ]
okazało się że miałem zablokowany pływak paskiem zatrzaskowym, dlatego pokazywalo tylko pol baku, gdyz jeden nie dzialal. Moim problemem jest przelew z komory lewej do prawej zamowilem juz oringi te zielone i chcem je powymieniac . Mam pytanie czy te zielone wystarcza bo przy tej trójkątnej pompie na przodzie silnika jest chyba jeszcze jakas duza uszczelka tak przynajmniej pokazuje rysunek ktory znalazlem i sciągnełem. Proszę o pomoc
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W203 2.7 Cdi Elegance 2001
WDB2032161F172881
WDB2032161F172881